soulDesigner Opublikowano 5 Grudnia 2010 Opublikowano 5 Grudnia 2010 Witam serdecznie, Na wstępie powiem, iż znajduje sie w Norwegii i temperatura spadla do -19 C i tak sie utrzymuje. W momencie kiedy silnik jest rozgrzany nie pali od strzału. Musi chwile pokręcić zanim odpali. Około 3 razy. W tej chwili z rana przestal palić od strzału. Kreci i kreci jakby był rozładowany akumulator. Wiec wyciągnąłem akumulator, uzupelnilem komory woda destylowana i ladowalem około 20h. Wlozylem akumulator i znowu nie odpalił od strzału tylko kreicil. W pierwszym momencie wskakuje na nie równe obroty- równa sie po około 4-5 sek. Z rury wydechowej przy odpaleniu wychodzi straszna chmura i w pierwszym momencie przykopci równo. Później daje trochę na biało, ale wreszcie jest bardzo zimno. Moje pytanie po przeczytaniu kilku wątków: Czy to mogą być świece? Sterownik? Czy tez źle ustawienie wtrysków? Gdzie te świece w ogóle sie znajdują i jaki powinienem kupić model? Ślicznie dziękuje za wszelakie sugestie i pozdrawiam.
Musashi Opublikowano 5 Grudnia 2010 Opublikowano 5 Grudnia 2010 wtryskow sie nie ustawia. swiece i przekaznik do sprawdzenia metoda opisana na forum. BPW nie posiada sterownika swiec, sa sterowane przekaznikiem tak samo jak AVF AWX.
soulDesigner Opublikowano 5 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 5 Grudnia 2010 Sliczne dzieki za odpowiedz. Wlasnie nie dodalem prefiksu poniewaz nie jestem pewien dokladnie swojego modelu. Jak moge to sprawdzic? To takie odpalanie na zimnym silniku od strzaly wczesniej, a na rozgrzanym nie nie jest dziwne?
Musashi Opublikowano 5 Grudnia 2010 Opublikowano 5 Grudnia 2010 Sliczne dzieki za odpowiedz. Wlasnie nie dodalem prefiksu poniewaz nie jestem pewien dokladnie swojego modelu. Jak moge to sprawdzic? To takie odpalanie na zimnym silniku od strzaly wczesniej, a na rozgrzanym nie nie jest dziwne? byc moze swiece. sprawdz na wlepce w ksiazce serwisowej, lub w bagazniku. albo wrzuc fotografie silnika
soulDesigner Opublikowano 5 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 5 Grudnia 2010 Dziekuje za opjasnienie. Mamy takie same BLB Czyli obstawiasz za swiecami? Nie jeest dziwne, ze naladowany swiezo akumulator nie byl taki żwawy? Bo nie krecilo tak szybko. Maja na to rowniez wplyw swiece?
Musashi Opublikowano 5 Grudnia 2010 Opublikowano 5 Grudnia 2010 Dziekuje za opjasnienie. Mamy takie same BLB Czyli obstawiasz za swiecami? Nie jeest dziwne, ze naladowany swiezo akumulator nie byl taki żwawy? Bo nie krecilo tak szybko. Maja na to rowniez wplyw swiece? skoro masz BLB zacznij od podpiecia kompa i sprawdz bledy w module engine. wtedy dostaniesz odpowiedz czy problemem jest zbyt niskie napiecie zasilania, swiece czy cos innego.
dziuniek 79 Opublikowano 5 Grudnia 2010 Opublikowano 5 Grudnia 2010 Sprawdź świece może jest któraś spalona i filtr paliwa proponuje sprawdzić
Musashi Opublikowano 5 Grudnia 2010 Opublikowano 5 Grudnia 2010 Sprawdź świece może jest któraś spalona i filtr paliwa proponuje sprawdzić a niby jak ma sprawdzic swiece?
soulDesigner Opublikowano 6 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2010 No wlasnie. Gdzie sa wlasciwie swiece? Mysle, ze co by nie bylo zaczne od akumulatora. W ksiazce serwisowej nie ma nic o jego wymianie. Takze 5 lat co by nie bylo to mu chyba starczy. Co myslicie?
klisiek Opublikowano 6 Grudnia 2010 Opublikowano 6 Grudnia 2010 Ja miałam podobna sytuacje i sprawa to swiece zarowe. OKAZALO sie ze mam 2 spalone[br]Dopisany: 06 Grudzień 2010, 11:40_________________________________________________swiece masz po prawej strobie silnika sa schowane za zaslepkami gumowymi, do osttaniej jest sie ciezko dostac bo jest tam filtr paliwa.
soulDesigner Opublikowano 6 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2010 Ja miałam podobna sytuacje i sprawa to swiece zarowe. OKAZALO sie ze mam 2 spalone[br]Dopisany: 06 Grudzień 2010, 11:40_________________________________________________swiece masz po prawej strobie silnika sa schowane za zaslepkami gumowymi, do osttaniej jest sie ciezko dostac bo jest tam filtr paliwa. Ustalmy jeszcze tylko gdzie ja stoje, zeby miec swiece po prawej stronie? Jak stoje na wprost silnika to filtr paliwa mam u gory. Mysle, ze akumulator tez wymienie.
akjam Opublikowano 6 Grudnia 2010 Opublikowano 6 Grudnia 2010 [...] Mysle, ze akumulator tez wymienie. AKU też sprawdź bo po co masz wypłacić parę setek jak nie jest to może konieczne.
soulDesigner Opublikowano 6 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2010 [...] Mysle, ze akumulator tez wymienie. AKU też sprawdź bo po co masz wypłacić parę setek jak nie jest to może konieczne. Mysle, ze za ciosem pojde. To co prawda rzadna inwestycja, ale jak mam sie zastanawiac z wieczora codziennie czy jutro odpale czy nie odpale czy zdaze czy nie zdaze to wole kupic. Nigdy nie byl wymieniany, a wiec po 5 latach mysle, ze czas na niego. Tym bardziej, ze jak wspomnialem- uzupelnilem woda i naladowalem i efekt byl sredni. Swiece swiecami, ale on nie krecil jak kiedys, jak w lecie. Nie omalze jakby rzadnego efekty ladowanie nie przynioslo. To kto mi powie ile tych swiec potrzebuje i gdzie one sa ?
Musashi Opublikowano 6 Grudnia 2010 Opublikowano 6 Grudnia 2010 No wlasnie. Gdzie sa wlasciwie swiece? Mysle, ze co by nie bylo zaczne od akumulatora. W ksiazce serwisowej nie ma nic o jego wymianie. Takze 5 lat co by nie bylo to mu chyba starczy. Co myslicie? akumulator zeby sprawdzic potrzebujesz miernik uniwersalny, podlaczasz do zaciskow akumulatora sprawdzasz napiecie powinno byc ok 12V. pozniej prosisz kogos o wlaczenie rozrusznika i jezeli napiecie spadnie ponizej 10,5 V tzn aku do wywalenia. co do sprawdzenia swiec zarowych w BLB ich nie sprawdzisz, nie ma zadnych danych nt wartosci ich rezystacji. diagnostyki dokonuje komputer sterujacy silinka w momencie przekrecenia stacyjki, dlatego sugerowalem podpiecie VAG-a. zadnymi zarowkami, probnikami kontrolkami czy tego typu wynalazkami swiec nie sprawdzisz nawet w starszych silnikach. a najglupszy pomysl jaki mozna miec a niestety takich specow juz widzialem, to podlaczac swiece zarowe bezposrednio do 12 V i sprawdzanie czy grzeja. ich napiecie nominalne zasilania to 4V [br]Dopisany: 06 Grudzień 2010, 13:33_________________________________________________swiec potrzebujesz 4 szt beru lub ngk, sa wkrecone w glowice, aby sie do nich dostac trzeba zdjac pokrywe glowicy. wazne aby swiece dokrecic momentem w zakresie 8 -11 Nm
soulDesigner Opublikowano 6 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2010 Dziekowac za szczegolowe wskazowki. Teraz rozumiem juz wszystko. Zadzwonilem do kolegi mechanika. Jutro o 16 mamy sie spotkac, aby sprawdzic swiece. Akumulator mysle, ze kupie nowy i tak, ale teraz faktycznie wiedzac co mi napisales- wpierw sprawdze. Wyczytalem tez, ze w momencie kiedy silnik ma odpowiednia temperature to swiece nie sa zalaczane. Czy to prawda? Jesli tak to jaki moge miec jeszcze problem skoro silnik rozgrzany nie chcial odpalac odrazu tylko musialem przykrecic? Moze to byc ten akumulator wlasnie, ze nie dawal jak dla diesla konkretnego kopa?
ArkadiuS Opublikowano 6 Grudnia 2010 Opublikowano 6 Grudnia 2010 Jeśli chcesz wydawać kasę to najpierw kup Vaga . Na pewno się nie raz przyda. Aku sprawdź jak pisał Musashi (można inaczej ale nie masz Vaga ). Mi jak padła świeca to miałem informację na tablicy zegarów. Paliła się ciągle kontrolka od świec. Przyczyną ciężkiego rozruchu mogą też być uszczelniacze pompowtryskiwaczy.
spina3 Opublikowano 6 Grudnia 2010 Opublikowano 6 Grudnia 2010 swiece zarowe grzeja sie podczas kazdego odpalania auta, czy jest ono zimne czy tez rozgrzane...
Madoń Opublikowano 6 Grudnia 2010 Opublikowano 6 Grudnia 2010 ja ostatnio świece wymieniałem i miałem identycznie jak Ty... tylko, że mi kręcił tak ze dwa razy i też przez jakieś 3 sek nie równo chodził oraz puszczał chmurę okazało się, że świece do wymiany - teraz wszystko ok
MAJKI Opublikowano 6 Grudnia 2010 Opublikowano 6 Grudnia 2010 http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=114254.0 tu masz mniej wiecej opisane, a co do dłuższego odpalania na ciepłym silniku to normalka :gwizdanie:
Musashi Opublikowano 7 Grudnia 2010 Opublikowano 7 Grudnia 2010 ja ostatnio świece wymieniałem i miałem identycznie jak Ty... tylko, że mi kręcił tak ze dwa razy i też przez jakieś 3 sek nie równo chodził oraz puszczał chmurę okazało się, że świece do wymiany - teraz wszystko ok to wątek o BLB. w AVF-jest zupelnie inaczej. ECU nie ma informacji o uszkodzeniu świec. to nie targ. zanim sie wypowiesz zastanow sie czy bedzie wypowiedz miala sens. w tym wypadku zupelnie go brak.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się