CrazyMax Opublikowano 6 Grudnia 2010 Opublikowano 6 Grudnia 2010 Witajcie, mam kilka pytań odnośnie różnic w napędzie w Audi 80 i A4 (B5) w quattro. Jak to jest rozwiązane w jednym i drugim? Jakie rodzaje dyferencjałów są zastosowane z przodu, z tyłu i centralnie? Czy któreś z dyferencjałów posiadają stałe/włączane blokady? Jeżeli tak, to ile %? Czy rozkład przeniesienia napędów (przód/tył) jest w tych modelach taki sam, czy inny? Jaki? Jeżeli ktoś zna odpowiedź, na któreś z powyższych, to proszę o wpis Dziękuję i pozdrawiam, Max
Dev Opublikowano 6 Grudnia 2010 Opublikowano 6 Grudnia 2010 w 80 były zwykłe mechanizmy róznicowe z przekładnią stożkowa (V8 miały przekładnie planetarną) z blokadami sterowanymi el-pneumatycznie przeniesienie napedu 50/50%, blokowanie mechanizmów 100% w A4 też są 3 mechanizmy róznicowe z tym że miedzyosiowy to TorSen auto dodatkowo posiada EDS przeniesienie napędu w zaleznosci od rodzaju i wyposazenia 45/55% (RS - 40/60%)
CrazyMax Opublikowano 6 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2010 Czyli w 80 każdy z 3 dyfrów normalnie miał 0% spięcia (zwykły mechanizm różnicowy), a po włączeniu blokady 100% spięcia (tzw. elektro szpera), tak? Każdy, czy tylko tylny miał tą blokadę elektryczno-pneumatyczną? W A4 przód i tył, to były zwykłe mechanizmy różnicowe?
Dev Opublikowano 6 Grudnia 2010 Opublikowano 6 Grudnia 2010 blokady w starych 80, 90, 100 i 200-ach były montowane w zalezności od wyposażenia na przodzie, tyle i zawsze miedzyosiowe zmiana nastapiła w po 86r, międzyosiowym układem został TorSen w A4 sa zwykłe mechanizmy róznicowe na osiach
beneq Opublikowano 7 Grudnia 2010 Opublikowano 7 Grudnia 2010 W 80 B3 i B4 i 100 C4 zblokować na stałe można było tylko tył. W pierwszych quattro oprócz tego była jeszcze możliwość zblokowania mechanizmu miedzy osiowego. Ciekawi mnie tylko czy dyfer z A80 z blokadą podszedł by do A4 b5 bądź nowszej i jak na to zareagował by EDS?
Dev Opublikowano 7 Grudnia 2010 Opublikowano 7 Grudnia 2010 W 80 B3 i B4 i 100 C4 zblokować na stałe można było tylko tył. W pierwszych quattro oprócz tego była jeszcze możliwość zblokowania mechanizmu miedzy osiowego. jestes na 100% pewien że tak było ???? ja wiem że było troche inaczej
cichusz Opublikowano 7 Grudnia 2010 Opublikowano 7 Grudnia 2010 a 80 od 95 i audi a4 b5 95 to jest to samo jesli chodzi o silniki V. EDS- to jest elktroniczna szpera a 80 miala most z blokada mechaniczna. po wlacznie blokady przestaje dzialas ABS a w a4 jest wrecz przeciwnie. eds nie zdziala jesli nie dziala ABS ja mam u siebie most z 80 z blokada mechaniczna EDS zapobiega takim wlasnie skutkom jak by mial wlaczone to by bez problemu wjechala(jesli to by byla A4 b5)
beneq Opublikowano 7 Grudnia 2010 Opublikowano 7 Grudnia 2010 W 80 B3 i B4 i 100 C4 zblokować na stałe można było tylko tył. W pierwszych quattro oprócz tego była jeszcze możliwość zblokowania mechanizmu miedzy osiowego. jestes na 100% pewien że tak było ???? ja wiem że było troche inaczej No np w 80 B4 nie zepniesz miedzy osiowki bo niby jak? nie ma takiego przycisku, natomiast jest przycisk Diff obok lewarka, dzieki ktoremu zblokujemy tylna os do predkosci ok 30km/h. tak to wyglada w b3/b4: A starsze quattro (np B2)mialy taki: Jak widac ma 3 pozycje: 0 - żadna blokada nie jest włączona, wszystkie mechanizmy są otwarte 1 - zblokowany jest mechanizm międzyosiowy 2 - zblokowany jest mechanizm międzyosiowy i tylny.
Dev Opublikowano 7 Grudnia 2010 Opublikowano 7 Grudnia 2010 jest jeszcze wersja z blokada wszystkich mostow, ale jest to bardzo rzadka odmiana. Po 86 nie bylo blokady miedzyosiowej bo wrzucili tam TorSen-a
cichusz Opublikowano 7 Grudnia 2010 Opublikowano 7 Grudnia 2010 jest jeszcze wersja z blokada wszystkich mostow, ale jest to bardzo rzadka odmiana. Po 86 nie bylo blokady miedzyosiowej bo wrzucili tam TorSen-a to znajdz i pokaz.nie nie slyszalem zeby byly 3 mechanizmy z blokada. centrlany i tylni oszem w audi 100 c3. nio i w audi masz tylko jeden most kolego a 3 uklady roznicowe
Dev Opublikowano 7 Grudnia 2010 Opublikowano 7 Grudnia 2010 kolega ma stare a80 2-drzwiowe, zrobie foto jak tylko go złapie jest dziwnie podwyzszone a jezdzi po lesie lepiej jak UAZ mea culpa, nie mostów tylko mechanizmów
CrazyMax Opublikowano 7 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 7 Grudnia 2010 [...]w A4 sa zwykłe mechanizmy róznicowe na osiach To jaki to stały napęd na 4 koła :!: :?: Skoro są zwykłe mechanizmy różnicowe, to w najgorszym przypadku (teoretycznie) napęd będzie szedł tylko i wyłącznie na jedno koło i nie wyjedzie się z "opresji". [...]EDS- to jest elktroniczna szpera[...] EDS to nie jest elektroniczna szpera, tylko system dochamowujący poszczególne koła przy pomocy hamulca zasadniczego, na podstawie danych sczytanych z czujników ABS. I nie ma on zupełnie nic wspólnego z żadną szperą. Daje co najwyżej podobny efekt, czyli zwiększenie oporów toczenia koła/kół o mniejszej przyczepności do podłoża. Cichusz, odnośnie filmiku, który wrzuciłeś - niech mi ktoś wytłumaczy, jakie to Quattro, skoro "siadło" w taki głupi sposób? I tak jeszcze a propos Torsena i A4 B5 Quattro - jak to tam jest zrobione (przedni mechanizm różnicowy, międzyosiowy mechanizm różnicowy, tylny mechanizm różnicowy i do tego gdzieś na wale jeszcze Torsen), czy Torsen siedzi w centralnym mechaniźmie różnicowym? I jak to działa w skrajnych sytuacjach (załóżmy stawiając autko na rolkach jednym bokiem i próbując ruszyć, oraz stawiając tyłem i ruszyć, a także przodem i ruszyć)?
Dev Opublikowano 7 Grudnia 2010 Opublikowano 7 Grudnia 2010 a4 nie ma stałego napedu na 4 koła w sposób ciągły od tego masz EDS, np na sniegu układ reaguje, doprowadzając do stanu gdzie wszystkie koła maja taka sama prędkośc ogólnie jak ktos słusznie zauważył quattro bez blokad to kupa, EDS to ogólnie lipa jezeli auto zawisnie z jednej strony to koniec, nie wyjedzie A4 ma dwa mechanizmy osiowe i jeden miedzyosiowy (TorSen) i dlatego masz EDS w aucie poniewaz nie ma fizycznej (mechanicznej) mozliwości blokowania TorSen-a
CrazyMax Opublikowano 7 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 7 Grudnia 2010 To dlaczego ludzie tak bardzo excytują się całym tym Quattro, skoro bez blokad (których nie ma w ofercie - chyba) jest wart tyle samo co "ośka" lub RWD, a nawet mniej, gdyż zwiększa spalanie? Piszesz, że nie ma możliwości blokowania Torsena: A4 ma dwa mechanizmy osiowe i jeden miedzyosiowy (TorSen)i dlatego masz EDS w aucie poniewaz nie ma fizycznej (mechanicznej) mozliwości blokowania TorSen-a A na forum jest taka wypowiedź: [...]jednym słowem mamy do czynienia z mechanizmem, który - poprzez tarcie na kołach zębatych - przeciwdziała zwiększaniu się różnicy obrotów pomiędzy osiami. w dodatku w taki sposób, że na oś obracającą się wolniej przekazywany jest większy moment obrotowy.[...] To jak to w końcu jest z tym Torsenem? Bo z zacytowanego przezemnie fragmentu i z informacji, które udało mi się znaleźć na necie, oraz z "rozbrojenia" przezemnie zasady działania tego mechanizmu, wydaje mi się, że Torsen sam w sobie jest mechanizmem samoblokującym się (osie).
Dev Opublikowano 7 Grudnia 2010 Opublikowano 7 Grudnia 2010 Kolego, poczytaj dokładnie ten tekst: http://pl.wikipedia.org/wiki/TorSen tam masz wszystkie informacje na ten temat
beneq Opublikowano 7 Grudnia 2010 Opublikowano 7 Grudnia 2010 Torsen najlepeij bedzie dzialal przy zblokowanym tylnym moscie, a EDS jedynie blokuje szybciej krecace sie kolo przy pomocy hamulców, wiec wydaje mi sie ze przy tym systemie nie pokaze on (torsen)100% swoich mozliwosc.
CrazyMax Opublikowano 8 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 8 Grudnia 2010 [...]A4 ma dwa mechanizmy osiowe i jeden miedzyosiowy (TorSen)[...] W takim razie, jeżeli jest tak jak mówisz, czyli A4 w B5 Quattro ma przód zwykłą "różnicówkę", centralnie Torsena i z tyłu zwykłą "różnicówkę", to można powiedzieć, że ma stały napęd na jedno koło przednie (niestety to o mniejszej przyczepności) i jedno koło tylne (również na to o mniejszej przyczepności). Przydałaby się jeszcze - tak jak wspomniał Beneq - blokada tylnego dyfra, np. drugi Torsen. Wtedy napędzane były by aż 3 koła.
cichusz Opublikowano 8 Grudnia 2010 Opublikowano 8 Grudnia 2010 wlasnie tak dziala quattro bez zadnej elektroniki-wielki balas. dlatego moje quattro(RWD) ma most z blokada od audi 80
sokolnh Opublikowano 8 Grudnia 2010 Opublikowano 8 Grudnia 2010 B2 - przód - otwarty - centralny - otwarty z podciśnieniową blokadą - tył - otwarty z podciśnieniową blokadą urQuattro - przód - otwarty - centralny - torsen - tył - otwarty z blokatą b3/b4 - przód - otwarty - centralny - torsen - tył - otwarty z blokadą audi V8 - przód - otwarty - centralny - torsen - tył - torsen ja u siebie właśnie tak robię, tzn. napędy na dwóch torsenach
Dev Opublikowano 8 Grudnia 2010 Opublikowano 8 Grudnia 2010 w jaki sposob robisz na tyl TorSen-a ? Z czego jest przeszczep z V8 ? Mozna wrzucic na tyl do A4 Quaif-a.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się