turzol Opublikowano 28 Stycznia 2015 Opublikowano 28 Stycznia 2015 Ja bym rozebrał pompkę, być może szczotki, jest wątek na ten temat Pompka była zmieniana na regnerowaną , wymienione były w niej szczotki. Odkąd ją zamontowałem zaczął się robić nalot z płynu chłodzącego widoczny na złączach przy krućcach pompy. Co ciekawe jak zdejmę wtyczkę zasilania z pompki to nadal tak jęczy
lukaszooo Opublikowano 28 Stycznia 2015 Opublikowano 28 Stycznia 2015 U mnie gdy pompka była uwalona była cisza zupełna, jesli bez napiecia też tak wyje to albo wirnik sie rozleciał albo dostał sie pod niego jakis syf. Trzeba wyciągać.
ruks Opublikowano 28 Stycznia 2015 Opublikowano 28 Stycznia 2015 Co ciekawe jak zdejmę wtyczkę zasilania z pompki to nadal tak jęczy Przy włączonym silniku wirnik pompki napędzany jest przez przepływającą wodę
turzol Opublikowano 4 Lutego 2015 Opublikowano 4 Lutego 2015 Panowie webasto przestało działać, jęczy tylko pompka jak na filmiku który podlinkowałem wyżej. Od czego zacząć? Może zadam głupie pytanie ale chciałbym się dowiedzieć czy mogę zdemontować piec i zamknąć jakoś obieg żebym mógł normalnie jeździć autem na czas renowacji pieca? Takie błędy wyrzucił sterownik Adres 18: Ogrzew.pomocn. Plik etykiet: 8E0-265-105.lbl Oznaczenie elementu: 8E0 265 105 A Komponent i/lub wersja: Standheizung Diesel 0110 Kodowanie: 00011 Kod serwisu: WSC 23256 VCID: 2143C30FAB4BE216B43-5140 6 - ilość znalezionych błędów. Oto one: 01414 - Dmuchawa powietrza do spalania w układzie ogrzewania dodatkowego (V6) 36-00 - Przerwa w obwodzie 01407 - Przerwanie płomienia 35-00 - - 01415 - Pompa obiegowa (V55) 29-00 - zwarcie z masą 01414 - Dmuchawa powietrza do spalania w układzie ogrzewania dodatkowego (V6) 42-00 - Za duże odchylenie prędkości 01414 - Dmuchawa powietrza do spalania w układzie ogrzewania dodatkowego (V6) 41-00 - Zablokowany lub bez napięcia 01414 - Dmuchawa powietrza do spalania w układzie ogrzewania dodatkowego (V6) 29-10 - zwarcie z masą - Sporadyczny
ruks Opublikowano 4 Lutego 2015 Opublikowano 4 Lutego 2015 Możesz spokojnie wyciągnąć piec i połączyć węże. Ja tak przez chwile jeździłem jak robiłem przy piecu.
mrkreska Opublikowano 7 Listopada 2015 Opublikowano 7 Listopada 2015 Witam. Ja mam chyba dość nietypowy problem... W 1.9TDI AVF ojca jest webasto. Ubiegłej zimy jakoś nie zwracaliśmy na to uwagę, ale teraz rzuciło się w oczy. Otóż webasto uruchamia się, ale... Jak je po prostu włączę z poziomu menu (nie ma pilota), to działa dokładnie 5 minut i się wyłącza. Jak ustawię na włączenie o konkretnej godzinie, to niezależnie od tego czy jest ustawione na 15, 30 czy 60 minut, wyłącza się równo po 10 minutach. Dodam, że przed poprzednią zimą wsadzone było kompletne webasto z innego auta, bo fabryczne nie działało. Plus pytanie dodatkowe, bo u siebie w 1.8T też mam webasto i działa bardzo dobrze, natomiast jest problem tego typu, że gdzieś mi cieknie płyn chłodniczy zawsze po jego uruchomieniu. Oczywiście pojadę na podnośnik w tygodniu, zrzucę osłonę i poszukam miejsca wycieku, ale może jest jakiś newralgiczny punkt w tej instalacji, takie miejsce, na które powinienem zwrócić szczególną uwagę? Dzięki z góry za odpowiedzi.
niestandardowy Opublikowano 7 Listopada 2015 Opublikowano 7 Listopada 2015 Sprawdz czy sa bledy w webasto. Trzeba sprawdzic kanaly adaptacji. Podejzewam rozlaczanie przez napiecie aku
lukaszooo Opublikowano 8 Listopada 2015 Opublikowano 8 Listopada 2015 (edytowane) Lub przegrzewanie się pieca. Edytowane 11 Listopada 2015 przez lukaszooo
mrkreska Opublikowano 11 Listopada 2015 Opublikowano 11 Listopada 2015 Jeżeli chodzi o błędy (dzisiaj w końcu dorwałem AVF), to są następujące: VAG-COM Version: Release 311.2-NControl Module Part Number: 8E0 265 105 KComponent and/or Version: Standheizung Diesel 0416Software Coding: 00011Work Shop Code: WSC 063253 Faults Found:01794 - Control Module Incorrect Chassis (VIN) Number35-00 - -01415 - Recirculating Pump (V55)29-10 - Short to Ground - Intermittent01415 - Recirculating Pump (V55)30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
lukaszooo Opublikowano 11 Listopada 2015 Opublikowano 11 Listopada 2015 Tak jak mówiłem piec sie przegrzewa z powodu nie działającej pompki V55, Wyciagnij pompke przeczyść styki i sprawdz na krótko czy działa, czasem pomaga samo przeczyszczenie.
mrkreska Opublikowano 11 Listopada 2015 Opublikowano 11 Listopada 2015 Dzięki za informację. Oczywiście jak znalazłem temat o pompie, to i błąd tam był podany, więc moje przeoczenie Najpierw na krótko zobaczę czy pompa z wymontowanego zestawu działa. Jeżeli tak, to żeby nie tracić czasu się ją podmieni. Jeżeli nie, to będziemy kombinować ;]
mareksz82 Opublikowano 24 Listopada 2015 Opublikowano 24 Listopada 2015 (edytowane) Panowie pomóżcie. Zamontowałem wszystko i hulało ale przestało błąd - 01406 brak powstania płomienia. Rozebrałem przeczyściłem fototranzystor i dziurkę ale nadal nie odpala. Zauważyłem następną możliwość i chciałbym się upewnić czy to może być to. Pompka dozująca cyka ale po pewnym czasie przestaje chociaż w pomiarach rozszerzonych sygnał wysterowany jest na 100% gdy rozpiąłem rurkę paliwową pompka zaczęła cykać. Podejrzewam przytkany parnik paliwa bo próbowałem zassać powietrze i nie dało się. Czy przez parnik przepływ powinien być swobodny? Czy po wymontowaniu parnika jest szansa na odetkanie czy trzeba nowy? Czy można kupić sam parnik? Jak wyciągnąć cały wkład z pieca? Odkręciłem trzy śrubki zdjąłem obudowę wentylatora ale reszty nie mogę wysunąć. Webasto mam z 2007 roku czy da się rozpylacz wykręcić bo wyczytałem do tej pory w tym temacie, że może nie da się poluzować śrubki. Czym później wszystko uszczelnić? Sorry jeżeli zadaję pytania na które znajdę odpowiedź w tym temacie ale będę dopiero czytał a pytam bo może ktoś odpowie szybciej. Zima Idzie a ja samochód rozebrany mam na podwórku. Pozdrawiam i czekam na pomoc Pozostały tylko pogrubione pytania Edytowane 24 Listopada 2015 przez mareksz82
mrkreska Opublikowano 30 Listopada 2015 Opublikowano 30 Listopada 2015 Ja tylko potwierdzam diagnozę. W pompce skończyły się szczotki. Ojciec nie mógł dobrać dobrych, ale dostał używaną pompkę, bo ta ze starego webasto też nie działała. Póki co działa idealnie. Zobaczymy jak długo. Ale szukamy szczotek żeby reanimować starą pompkę i mieć na podmianę jak ta padnie.
niestandardowy Opublikowano 30 Listopada 2015 Opublikowano 30 Listopada 2015 Marek, rozepnij wezyk doprowadzajacy paliwo i zapusc pompke ile ci napompuje paliwa. Bedzie pewnosc ze paliwo podaje do rozpylacza...
mareksz82 Opublikowano 1 Grudnia 2015 Opublikowano 1 Grudnia 2015 Marek, rozepnij wezyk doprowadzajacy paliwo i zapusc pompke ile ci napompuje paliwa. Bedzie pewnosc ze paliwo podaje do rozpylacza... Dzięki, ale już problem rozwiązany. Rozpylacz udało się odetkać ale lał ciurkiem, więc membrana pewnie się rozsypała. Rozpylacz wymieniony i ogrzewanie pali. Stary rozbiorę żeby zobaczyć co się stało. Zastanawiam się nad zamontowaniem filterka paliwa zaraz za pompką dozującą. Czy ma to sens czy raczej rozpylacz nie powinien się zatkać od zanieczyszczeń w zbiorniku?
ruks Opublikowano 1 Grudnia 2015 Opublikowano 1 Grudnia 2015 Z ciekawości skąd wziąłeś rozpacz na wymianę? To niestety jest dosyć awaryjna cześć piecyka :-/ Pamiętaj o dobrym loctite odpornym na wysokie temperatury jeśli do wyjęcia rozpaczą rozkręcałeś wirnik
niestandardowy Opublikowano 1 Grudnia 2015 Opublikowano 1 Grudnia 2015 w rozpylaczu uwalila sie pewnie membranka. Przechodzilem przez to A nowy kupilem w salonie volvo ( ma identyczny piec ) gdzies mam chyba numer tego rozpylacza A co do filterka to w pompce paliwa jest chyba...
mareksz82 Opublikowano 2 Grudnia 2015 Opublikowano 2 Grudnia 2015 WitamKupowałem ostatnio dwie części w volvo do webasta 912D i pomyślałem, może komuś się przydadzą numery tych części: 1. Dysza: nr 3731100 cena 360 zł 2. Rozpylacz: nr 3731014 cena 183 zł Obecnie cena za dyszę w volvo w Poznaniu 455.10 PLN + KURIER 25 PLN w rozpylaczu uwalila sie pewnie membranka. Przechodzilem przez to A nowy kupilem w salonie volvo ( ma identyczny piec ) gdzies mam chyba numer tego rozpylacza A co do filterka to w pompce paliwa jest chyba... Dzięki faktycznie filtr powinien być w pompce
lukaszooo Opublikowano 18 Grudnia 2015 Opublikowano 18 Grudnia 2015 Witam, panowie pekł mi przewód paliwowy i jeździłem tak ok 2-3 tygodnie, po wymianie przewodu webasto nie chce startować i wyskakuje błąd "no flame". Podejrzewam ze jakiś syf mógł dostać sie do rozpylacza i dlatego jest problem. Jak moge sprawdzić czy paliwo dochodzi do webasta ???? pompka napewno działa bo to juz sprawdzałem.
niestandardowy Opublikowano 19 Grudnia 2015 Opublikowano 19 Grudnia 2015 Przewod pekl przed pompa czy za? Mozesz sciagnac przewod przy samym webascie i zapuscic nastawy podstawowe ile Ci pompka napompuje ( najlepiej do menzurki, jak nie masz do pojemnika i strzykawka zmierzyc ml ) Wysłane z mojego SM-T230 przy użyciu Tapatalka
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się