Gość Opublikowano 13 Marca 2011 Opublikowano 13 Marca 2011 alternator ponoć sprawdzany i nie przeładowywuje aku, ładowanie ok 14-14,5 V więc chyba w normie. w sumie chyba alternator nie miałby nic do tego, bo przecież webasto działa również bez pracy silnika, niezależnie, a też nie startuje :/ spróbuje może własnie odpiąc aku i sterownik na całą noc. pytanie jak skasować pamięć usterek bez zapłonu ? bo chyba zwykłym vagiem tego nie zrobię... pzdr.
wtct Opublikowano 13 Marca 2011 Opublikowano 13 Marca 2011 pytanie jak skasować pamięć usterek bez zapłonu ? bo chyba zwykłym vagiem tego nie zrobię... Skasujesz, bo sterownik od pieca jest cały czas pod napięciem, inaczej nie załączyłbyś go zdalnie Skoro piec po skręceniu chodził bez zarzutów, to może doszło do przepalenia izolacji przewodów np. w wyniku przylegania do pieca...
Gość Opublikowano 16 Marca 2011 Opublikowano 16 Marca 2011 a więc tak, auto dziś wróciło po raz drugi z warsztatu który wymieniał palnik, niestety problem dalej nie rozwiązany. zostały sprawdzone wszystkie wtyczki,wiązki, pomierzone napięcia, cała instalacja w aucie, nic nie wykazuje najmniejszych odchyłek w napięciach. sprawdzony alternator, regulator napięcia, wszystko jest idealne. odpiąłem wtyczkę od sterownika na 30 min, podłączyłem, podpiałem vaga na wyłączonym zapłonie, błąd skasowałem ale za moment wrócił. więc wychodzi na to że żadne napięcie które jest podawane po przekręceniu zapłonu nie ma na to wpływu. tylko stała się dziwna rzecz, po odjechaniu spod warsztatu autem, piec udało się odpalić, pochodził z 10 min,po czym wjechałem do garażu podziemnego, wyłączyłem przez FISA, no i niestety drugi raz już nie wystartował. efekt dalej ten sam, błąd cały czas jest, po próbie uruchomienia, ikonka chwilę miga, słychać na sekundę dmuchawę, ikonka gaśnie i nic się nie dzieje. test elementów poprzez vaga przechodzi pomyślnie, pompa wody działa, dmuchawa i rozgrzewanie świecy też, pompka druga podaje paliwo i tyka... czyżby jednak ubity był sam sterownik ?? tak obstawia warsztat... wiem na 100% że przed odstawieniem auta do warsztatu tego błędu nie było na VAGU, wtedy miałem jedynie "no flame", może panowie coś spartolili w samym piecu, idą tam jakieś przewody które mogły by wywalać ten błąd ? zapewniają że na bank z piecem jest wszystko ok, bo go przepalali parę razy, zresztą mnie też podziałał kilka razy... jak ktoś ma jeszcze jakiś trop to dajcie znać, może wreszcie uda się to rozwikłać. ps. nie wiem czy ma to jakieś znaczenie, ale od wiązki która idzie od zegarów do klimatronika a konkretnie can l i can h zostały podebrane te sygnały do RNS'a , może tutaj leży problem, i sterownik widzie zakłócenie na linii cana i pozwala odpalić pieca ? albo czy może jeszcze na próbę podmienić akumulator, choć nie wiem co on by miał akurat do tego... pzdr.
wrclaguna Opublikowano 17 Marca 2011 Autor Opublikowano 17 Marca 2011 Naprawde dziwne Sprawdz jakie jeszcze masz ustawienia wartosci napiecia .Tutaj kiedys to wpisywalem http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=173098.15
Gość Opublikowano 17 Marca 2011 Opublikowano 17 Marca 2011 witam, byłem w niezależnym warsztacie który posprawdzał napięcia na sterowniku i stwierdził że w którymś bloku jest wartość 3V zamiast 13V i stąd problem z odpaleniem pieca, nie wpływa na to instalacja z zewnątrz. stwierdził że sterownik do wymiany. mam pytanie, w aucie mam sterownik o nr 8E0 265 105A H01/S0010 , mogę za niewielkie pieniądze kupić sprawny sterownik o nr 8E0 265 105 K H04/S0016 , czy ten sterownik podejdzie pod mój piec, jest to Eberspacher Nordic. lub może ma ktoś na zbyciu sprawny sterownik pzdr.
wrclaguna Opublikowano 18 Marca 2011 Autor Opublikowano 18 Marca 2011 U mnie siedzi ten numer 8E0 265 105 K sterownik jest z 2008 roku wydaje mi sie ze jak kupisz i przuczysz VINU to powinna wszystko chodzic. Wniosek taki ze mechanicy uszkodzili sterownik . Najlepiej jakbys wzial od kogos na podmianke i sprawdzil dzialanie
wtct Opublikowano 18 Marca 2011 Opublikowano 18 Marca 2011 Skoro wszystko sprawdzone i niedawno jeszcze działało, to jedynie sterownik. A może gdzieś się przewody przypaliły?
Gość Opublikowano 18 Marca 2011 Opublikowano 18 Marca 2011 przewody, wtyczki, izolacje wszystko jak nowe wygląda, nie widać żadnych załamań, nadtopień itd. martwi mnie to że przed wymianą palnika tego błędu nie było, a pojawił się po odbiorze od mechaników, choć wtedy webasto podziałało jeden dzień, i dopiero na trzeci dzień podpiełem vaga i zobaczyłem ten błąd. może być tak że to piec spowodował taki błąd, choć z drugiej strony co to by mogło być ? albo zbieg okoliczności i zakończył żywot i sterownik :/ pzdr.
wtct Opublikowano 19 Marca 2011 Opublikowano 19 Marca 2011 Nie wiadomo jak piec został skręcony i jak zostały poprowadzone przewody wewnątrz. Możliwe, że przewody ocierały o coś np. o dmuchawę i zrobiło się zwarcie. Trzeba sprawdzić rezystancje odpowiednich kabli w żółtej wtyczce.
Mychu Opublikowano 25 Marca 2011 Opublikowano 25 Marca 2011 Witajcie, też mam problem z moim ogrzewaniem postojowym: Oto co mi pokazuje VAGina: VAG-COM Version: Release 409.1-S Control Module Part Number: 8E0 265 105 A Component and/or Version: Standheizung Diesel 0110 Software Coding: 00011 Work Shop Code: WSC 63351 1 Fault Found: 01415 - Recirculating Pump (V55) 30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent Błąd skasowałem, ogrzewanie rusza chodzi kilka minut i się wyłącza. Do tego trochę dymi Dzwoniłem do Klima-Kar i powiedzieli mi, że najprawdopodobniej pompa do wymiany będzie to kosztowało 700 zł Da się coś samemu z tym wyczarować? Nie chcę 700 płacić skoro całe urządzenie na allegro da się za 500 zł używane ale sprawne kupić
Pikuś Opublikowano 25 Marca 2011 Opublikowano 25 Marca 2011 Pompa wody V55 to nową można kupić za 300zl, Sprawdź połączenie do niej, możesz też ja zdemontować i spróbować rozebrać, może szczotki się skończyły. Tu masz taką przykładowa http://moto.allegro.pl/pompka-wody-webasto-bosch-12v-i1514186502.html
wrclaguna Opublikowano 27 Marca 2011 Autor Opublikowano 27 Marca 2011 Bardzo dobra cena tylko brac Nowe rzeczy do webasto w ASO niestety tyle kosztuja Pompe trzeba wymienic bo konczy swoj zywot
Gość Opublikowano 28 Marca 2011 Opublikowano 28 Marca 2011 witam, a więc dostałem dziś drugi sterownik. jak się okazało otrzymany sterownik ma nr 8E0 909 509A z datą prod. 22.10.2002,ale nr był jakoś dziwnie nalepiony i nie podobał mi się, po zerwaniu tej nalepki pod nią ukazał się nr 8E0 265 105 A czyli dokładnie ten sam co ja miałem ale otrzymany sterownik przeszedł update softu 23.02.2003, i został nalepiony nr powyższy czyli 8E0 909 509A i stosowne info na sterowniku wraz ze znakowaniem przez ASO. czyli wynikało z tego że z początkowej fazy sterowniki miały jakiś problem i był robiony update i zmiana nazwy, i to by się potwierdzało, bo żadna ETKA tego nr nie pokazywała czyli 8E0 265 105A. po podlączeniu sterownika na krótko i zapięciu vaga bez zapłonu itd, od razu sprawdzenie bloków pomiarowych i napięcia przez sterownik pokazywane dokładnie te same i poprawne po 12.65V, błąd znikł sam. po uruchomieniu poprzez FIS'A ikonka zaczęła migać, po 30s zaczeła pracować pompka, dmuchawa zaczeła się rozpędzać jak odrzutowiec, poleciało trochę dymu, bo pewnie się uzbierał po wczesniejszych próbach nadmiar paliwa w piecu i zaczęło lecieć ciepełko. po 2 minutach zgasiłem piec, bo byłem w garażu podziemnym i nie chciałem by się czujki włączyły. jutro się umówie z warsztatem by mi włożył sprawny sterownik na miejsce, bo sam tego nie przykręce bo ciasno pod maską, a kanału nie mam... tak więc 99.9% winny był sterownik i dostawał jakieś złe info po regeneracji palnika, albo po prostu zakończył swój żywot. dam znać jak zmontuje na stałe sterownik i porządnie przepalę piec, zobaczymy czy się ten nie wyłoży po dniu teraz pojawia się tylko bląd, z modułu komfortu że nr VIN'u ze sterownika webasto jest niepoprawy, ale to chyba nowy sterownik się nauczy nowego vinu... pzdr.
wrclaguna Opublikowano 28 Marca 2011 Autor Opublikowano 28 Marca 2011 No to super ze usterka znaleziona Wyglada na to , ze pierwsze webasta montowane w B6 ( tzn. podzespoły typu sterownik, dmuchawa , uszczelnienie pieca ) miały trochę usterek które zbiegiem lat zostały modyfikowane Pomyślnego montażu przepal dobrze webasto ...nawet 40 minut :gwizdanie:
lukaszooo Opublikowano 30 Marca 2011 Opublikowano 30 Marca 2011 dołączę się do tematu, mam niby głupi problem ale przeczytałem wszystkie watki o webasto i nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi mianowicie, chce odłączyć webasto wszyscy magicy każą mi wyjąć bezpiecznik lecz moje głupie pytanie brzmi "który" wyczytałem, że należy wyjąc bezpiecznik nr. 41 lecz niestety takiego nie posiadam..... webasto mam oryginalnie montowane, odpalane z fisa lub pilota, chce je odłączyć bo strasznie dymi i w lato nie jest mi zupełnie do niczego potrzebne........ pozdro.
wrclaguna Opublikowano 30 Marca 2011 Autor Opublikowano 30 Marca 2011 Moze ktos dolozyl webasto do twojego auta bo nie widze w twoim roczniku w ELSIE Po co chcecesz wyciagac jakis bezpiecznik poprostu nie wlaczaj go i tyle przez lato . Jesli chcialbys uzytkowac w zimie to moze jakas mala naprawa i bedzie hulac A jakiej firmy masz webasto ?
lukaszooo Opublikowano 30 Marca 2011 Opublikowano 30 Marca 2011 profil już poprawiony auto kopiłem tydzień temu........audi ma oryginalny pakiet sline i posiada websto, webasto jest po przeglądzie chodzi dobrze ale niestety przy odpalaniu puszcza chmurę i to mnie drażni a do tego samochód duzooooooooooo pali w porównaniu z moja stara b5, jeżdżę praktycznie tylko po mieście odcinki do 10km i praktycznie zawsze chodzi webasto, jak narazie spalanie 9,1 ...............
wrclaguna Opublikowano 30 Marca 2011 Autor Opublikowano 30 Marca 2011 No teraz to inna rzecz wczesniej w profilu miales B5 1995 W twoim aucie tak to juz z tym dymieniem przy odpalaniu jest bedzie puszczac dyma i tyle . Zbiegiem lat ulepszano webasto i dodawano np. uszczeniacze itd. O Dzialaniu i kodowaniu poczytaj tutaj Mysle ze dasz rade sobie http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=163320.75 http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=177637.15 http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=173098.15
wtct Opublikowano 31 Marca 2011 Opublikowano 31 Marca 2011 Witam po dłuższej przerwie profil już poprawiony auto kopiłem tydzień temu........audi ma oryginalny pakiet sline i posiada websto, webasto jest po przeglądzie chodzi dobrze ale niestety przy odpalaniu puszcza chmurę i to mnie drażni a do tego samochód duzooooooooooo pali w porównaniu z moja stara b5, jeżdżę praktycznie tylko po mieście odcinki do 10km i praktycznie zawsze chodzi webasto, jak narazie spalanie 9,1 ............... Zachęcam do wykonania pomiaru dawki paliwa, bo od tego powinno się rozpoczynać zabawę z piecem. Doczekałem się w końcu na nowe wnętrze do pieca i wszystko ładnie poskręcałem. Zakupiłem również czerwony silikon - wytrzymały na wysokie temperatury. Posmarowałem nim miejsca tak jak zaleca ELSA (obrazki są również na forum), oczywiście przed posmarowaniem należy ładnie wszystko odtłuścić. Składanie pieca zajęło mi ok 30min, a wkładanie do samochodu ok 3h (spadła mi jedna nakrętka na osłonę silnika) Informacje przydatne do wyciągania, wkładania pieca: 1. Nie musimy podnosić samochodu 2. Nie trzeba demontować osłony pod silnikiem 3. Trzeba wyjąć plastikowy dolot powietrza (ten zaraz za IC) 4. Nie trzeba spuszczać całego płynu chłodzenia, wystarczy odessać go tylko ze zbiorniczka 5. Trzeba zdemontować zbiornik wyrównawczy 6. Przed odłączeniem węży z płynem od pieca, należy ścisnąć odpowiedni wąż najlepiej kluczem francuskim i po zdjęciu węzą wcisnąć przygotowany wcześniej korek (śednica 21-22mm). 7. Nie trzeba zdejmować nadkola a tym bardziej podnośić samochodu aby odkręcić jedną śrubę od pieca po stronie lewego nadkola. Odpowiednio długa przedłużka i nasadka 10mm albo T35 wystarcza. 8. Webasto wyjmujemy tyłem do góry. 9. Po ustawieniu w pozycji pionowej możemy odkręcić rurę wydechową 10. Przed założeniem rury wydechowej należy ją naciąć wzdłuż ok. 10mm, bo inaczej jest nie do założenia. Po założeniu i odpaleniu pieca dymu okropna ilość, bo myłem w środku naftą (najlepiej schodzi osad) oraz w rurze wydechowej było bardzo dużo niespalonego paliwa. po założeniu proponuję odpalić na ok. 15min odczekać trochę i znowu na 15min. Tak, żeby za pierwszym razem nie zagrzać go na full. Podczas pierwszego odpalania dobrze jest otworzyć maskę. Po ok. 3 odpaleniu webasto nie dymio prawie w ogóle. Zapala bardzo szybko po włączeniu. Zmierzona dawka pozwoliła mi tak skorygować dawkę, że webasto w ogóle nie dymi, czuć tylko zapach. Dziękuję wszystkim za pomoc! Jakieś zdjęcia postaram się wrzucić jak tylko znajdę czas.
Gość Opublikowano 31 Marca 2011 Opublikowano 31 Marca 2011 witam, ja jutro wkładam nowy sterownik na którym webasto smigało jaka powinna być odpowiednia dawka ustawiona i który blok na vagu ją pokazuje ? sprawdzę sobie u siebie po skręceniu i przepaleniu pieca jak wyglądają u mnie ustawienia. pzdr.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się