AndyN Opublikowano 18 Listopada 2011 Opublikowano 18 Listopada 2011 WRC, mimo wszystko, IMHO warto dodać do tego wątku ==== Pacjent: pionowy piecyk 8E0 265 081 AQ (lub AO) z 2008 r. ze sterownikiem 8E0 909 509 J z 2010 r. Kodowanie: 00011 - zawór blokujący nie został zamontowany. Adaptacje: 1. 9138 2. 171 4. 0 5. 1 6. 0 8. 200 9. 230 Możecie rzucić na nie okiem? Chyba wartość w kanale "1" jest nieodpowiednia (w tym tygodniu wymieniłem akumulator na Boscha S4 95/800). Piecyk w trakcie pracy dymi niezauważalnie. Dymi w momencie wyłączania - tak może być?
wrclaguna Opublikowano 18 Listopada 2011 Autor Opublikowano 18 Listopada 2011 OK zrobie screeny kanalow i lepiej to ogarne W Adaptacjach 1. Masz ustawienie Fabryczne czyli 9138 ja mam u siebie 9106 2. OK ja mam 176 4. u mnie 1 mam sterowanie pilotem 5. mam 1 6. 0
AndyN Opublikowano 18 Listopada 2011 Opublikowano 18 Listopada 2011 U mnie przy 9138 pomimo nowego akku wyświetla komunikat, że napięcie zbyt niskie. Zmienię na 9130. A to dymienie przy wyłączaniu jest OK? Odpalałem w garażu podziemnym u siebie, przy okazji sprawdziłem, że czujki posysają bo wentylacji pomimo zadymienia nie włączają ....
wrclaguna Opublikowano 18 Listopada 2011 Autor Opublikowano 18 Listopada 2011 Zmien wartosc na 9106 i bedziesz mial spokoj z bledem niskim napieciem Co do dymienia to taka bolaczka jest webasta w A4 ( nie we wszystkich ) Na poczatek proponuje dobrze po 30 minut z 2-3 cykli w ciagu dnia przepalic webasto . Wiadomo ze nie bylo uzytkowane chwile i musi sie poprostu przepalić . Jak to nie pomoze to trzeba sprawdzic dawke paliwa i probowac w Adaptacji [br]Dopisany: 18 Listopad 2011, 20:12_________________________________________________ WRC, mimo wszystko, IMHO warto dodać do tego wątku Bedzie tak Przyuczamy sterownik WEBASTO numeru VIN J364 18-aux. heat. => 10-adaptacja => kanał 81 => 26467 => zapisz Kodowanie licznika J285 17-instruments => 10-adaptacja => kanał 18 => 1 => zapisz Kodowanie licznika J285 Do aktualnego kodowania w kanale 61 dodajemy 32768 3331 + 32768 = 36099 Sprawdzamy błędy w webasto i kasujemy jak sa Kodowanie pilota WEBASTO 18-aux. heat. => 10 adaptacja => kanał 04 => w oknie wartości wpisujemy 1, wtedy w lewym górnym okienku pojawia się informacja o uczeniu się pilota, wciskamy przycisk włączający WEBASTO po czym w tym samym okienku dostajemy info o zapamiętaniu AKTYWNE KANAŁY w ADAPTACJI W Adaptacji przewidziane są tylko kanały dopasowania 01 do 09 i kanał dopasowania 81 A kanał dopasowania 87 jest dla zablokowany ale w przypadku reklamacji tylko ASO Ogrzewanie postojowe dymi w samochodach z silnikiem wysokoprężnym do modelu roku 2004, w celu usunięcia przyczyny reklamacji w tym kanale dopasowania może zostać zmienione dopasowanie. Kanal 01 Wartość napięcia dla wyłączenia na skutek zbyt niskiego napięcia (w zależności od kodowania komputera sterującego ogrzewania dodatkowego Wyłączenie z powodu zbyt niskiego napięcia następuje w zależności od temperatury – Obowiązuje przy kodowaniu „XXXX1“ (kodowanie fabryczne). – Ustawienie fabryczne 12,17 V ( ustawiona wartość zakodowana 9138 i taka jest u mnie ponizej masz wartosci napisane ). – Zakres dopasowania 10,0 V do 12,65 V Zakodowana wartość wprowadzona Wartość dla wyłączenia na skutek zbyt niskiego napięcia 9106 9,98 V 9110 10,25 V 9120 10,90 V 9130 11,60 V 9138 12,17 V 9145 12,65 V Wyłączenie z powodu zbyt niskiego napięcia następuje przy stałej podanej wartości napięcia – Obowiązuje przy kodowaniu „XXXX2“ (może nastąpić na życzenie klienta) i przy kodowaniu „XXXX1“, jeżeli ogrzewanie postojowe zostanie wysterowane jako ogrzewanie dodatkowe. – Ustawienie fabryczne 9,5 V – Zakres dopasowania 8,0 V do 13,0 V Zakodowana wartość wprowadzona Wartość dla wyłączenia na skutek zbyt niskiego napięcia 9077 8,00 V 9090 9,00 V 9097 9,50 V 9100 9,60 V 9110 10,25 V 9120 10,90 V 9130 11,60 V 9140 12,30 V 9150 12.99 V Kanal 02 Zmiana wysterowania pompy dozującej w celu regulacji zawartości CO2 w spalinach . Regulacja zawartości CO2 spalinach następuje poprzez zmianę częstotliwości taktowania. Jeżeli emitowanych jest więcej impulsów na sek., to tłoczona jest większa ilość paliwa i tym samym wzrasta zawartość CO2 w spalinach . Samochody z silnikiem benzynowym – Ustawienie fabryczne np. 147 ms (147/1000 sek.), odpowiada ok. 6,8 Hz (impulsów na sek.) Samochody z silnikiem wysokoprężnym – Ustawienie fabryczne np. 176 ms (176/1000 sek.), odpowiada ok. 5,7 Hz (impulsów na sek.) Kanal 03 Warunek wyłączenia ogrzewania postojowego po wyłączeniu silnika Dopasowanie 1 – Ogrzewanie postojowe ma po wyłączeniu silnika pracować dalej (do upłynięcia nastawionego czasu pracy) – Ustawienie fabryczne Dopasowanie 2 – Ogrzewanie postojowe po wyłączeniu silnika ma się wyłączyć samoczynnie (niezależnie od pozostałego ustawionego czasu pracy oraz jeżeli w dalszym ciągu występuje sygnał włączający z komputera sterującego w zestawie wskaźników. – To dopasowanie może być przeprowadzone w ASO . Kanal 04 Dopasowanie zdalnego sterowania radiowego do ogrzewania postojowego . Poprzez ten kanał dopasowania do ogrzewania postojowego można dopasować maksymalnie 4 zdalne sterowania radiowe :gwizdanie: Kanal 05 Dopasowanie komputera sterującego ogrzewania dodatkowego do rodzaju paliwa samochodu (silnik benzynowy lub wysokoprężny) Dopasowanie 1 Komputer sterujący ogrzewania dodatkowego jest dopasowany do samochodu z silnikiem wysokoprężnym. Dopasowanie 2 Komputer sterujący ogrzewania dodatkowego jest dopasowany do samochodu z silnikiem benzynowym. Kanal 06 Dopasowanie funkcji Ogrzewanie dodatkowe Dopasowanie 0 (Ustawienie fabryczne) - Ogrzewanie postojowe w samochodach z silnikiem wysokoprężnym powinno zostać włączone jako ogrzewanie dodatkowe, jeżeli jednostka obsługi i wskazań komputera sterującego klimatyzacji Climatronic układu klimatyzacji / ogrzewania poprzez magistralę danych Komfort zażąda dodatkowej mocy grzania (ustawienie w samochodach z silnikiem wysokoprężnym obecnie nie może zostać wyłączone). – Ogrzewanie postojowe w samochodach z silnikiem benzynowym nie powinno zostać włączone jako ogrzewanie dodatkowe, jeżeli jednostka obsługi i wskazań komputera sterującego klimatyzacji Climatronic układu klimatyzacji /ogrzewania poprzez magistralę danych Komfort zażąda dodatkowej mocy grzania Dopasowanie 1 To dopasowanie może być przeprowadzone w samochodach z silnikiem benzynowym. – Ogrzewanie postojowe powinno zostać włączone jako ogrzewanie dodatkowe, jeżeli jednostka obsługi i wskazań komputera sterującego klimatyzacji Climatronic układu klimatyzacji / ogrzewania poprzez magistralę danych zażąda dodatkowej mocy grzania. Kanal 07 Ten kanał dopasowania jest obecnie niewykorzystany Kanal 08 Dopasowanie komputera sterującego ogrzewania dodatkowego w celu sprawdzenia wielkości dawki wtrysku pompy dozującej . Ustawienie fabryczne 0 – Pompa dozująca sterowana jest z podaną częstotliwością przez ustawiony czas (podany w sekundach) w funkcji ''Nastawy podstawowe'' , grupa wskazań 077 przez komputer sterujący ogrzewania dodatkowego (np. w czasie produkcji w celu napełnienia przewodu paliwa przez 250 sek.) – W celu sprawdzenia wydajności pompy paliwa komputer sterujący ogrzewania dodatkowego należy nastawić poprzez funkcję ''Dopasowanie'' na 250 . – Po wybraniu funkcji ''Nastawy podstawowe'' grupa wskazań 077 (np. w celu sprawdzenia wydajności pompy dozującej ), wskazanie zmienia się z np. 250 z powrotem na 0. – W przypadku dostarczonego jako część zapasowa komputera sterującego ogrzewania dodatkowego -może się także wyświetlić 200 , w tym przypadku zmienić dopasowanie na 0. Kanal 09 Dopasowanie komputera sterującego ogrzewania dodatkowego w celu napełnienia przewodu paliwa ogrzewania dodatkowego . Ustawienie fabryczne 0 Kanal 81 Dopasowanie w celu skasowania zapamiętanego w komputerze sterującym ogrzewania dodatkowego numeru nadwozia – Dopasowanie to należy przeprowadzić tylko wówczas, jeżeli np. komputer sterujący ogrzewania dodatkowego został zamontowany w innym samochodzie, aby skasować numer nadwozia zapamiętany w komputerze sterującym ogrzewania dodatkowego . W komputerze sterującym ogrzewania dodatkowego podczas włączania zapłonu numer nadwozia odbierany przez magistralę danych Komfort jest porównywany z numerem nadwozia zapamiętanym w komputerze sterującym ogrzewania dodatkowego . – Jeżeli w nowym komputerze sterującym nie jest zapamiętany numer nadwozia, zostanie on zapamiętany i tym samym zostanie ustanowione przyporządkowanie komputera sterującego do samochodu. – Jeżeli w komputerze sterującym ogrzewania dodatkowego zapamiętany jest inny numer nadwozia, następuje wpis w pamięci usterek. Kanal 87 Dopasowanie najmniejszej dopuszczalnej liczby obrotów dmuchawy powietrza spalania. – Dopasowanie to przeprowadzić tylko wówczas, jeżeli w samochodach z silnikiem wysokoprężnym do modelu roku 2004 ogrzewanie postojowe dymi podczas przełączana lub po przełączeniu z trybu obciążenia pełnego na tryb obciążenia częściowego, a nie występuje żadna usterka w ogrzewaniu postojowym i jego zasilaniu paliwem. – Ten kanał dopasowania jest zablokowany , aby można było kanał ten wywołać, należy go najpierw odblokować w funkcji 11 (Login) poprzez wprowadzenie kodu Login 22222. Ustawienie fabryczne (w komputerze sterującym ogrzewania dodatkowego z numerem części do indeksu B) ''00048'' - Dmuchawa powietrza spalania zostaje wysterowana z liczbą obrotów co najmniej 4800 / min. Ustawienie dla opisanych wyżej samochodów (z komputerem sterującym ogrzewania dodatkowego z numerem części do indeksu B) i opisanej powyżej reklamacji ''00065'' – Dmuchawa powietrza spalania zostaje wysterowana z liczbą obrotów co najmniej 6500 / min. Po zmianie dopasowania sprawdzić zawartość CO 2 w spalinach ogrzewania postojowego. – W celu sprawdzenia skuteczność wykonanych czynności, pozostawić ogrzewanie postojowe tak długo włączone, aż co najmniej raz przełączy się na przerwę regulacyjną. Ustawienie fabryczne (w komputerze sterującym ogrzewania dodatkowego z numerem części od indeksu C) ''00065'' – Dmuchawa powietrza spalania zostaje wysterowana z liczbą obrotów co najmniej 6500 / min.
blockout Opublikowano 20 Listopada 2011 Opublikowano 20 Listopada 2011 Czy jeżeli spod tego białego wyciekało paliwo a z końcówki dyszy nie to czy rozpylacz jest całkowicie uszkodzony czy wystarczy przetkać rurkę z dyszą i będzie działał normalnie? Jeżeli z tego białego Ci wycieka paliwo to masz rozpylacz do wyrzucenia (miałem tak samo i webasto dymiło i często nie odpalało). Niestety nigdzie go nie dostaniesz, no chyba, że używany. W serwisie volvo możesz kupićcałe wnętrze do tego webasta w o wiele atrakcyjniejszej cenie niż w audi. A cóż o tym już pisałem wcześniej (na początku roku). okazało się że się mylisz udało mi się zregenerować rozpylacz poprzez otwarcie go, wymianę membrany i ponowne uszczelnienie poprzez sylikon wysokotemperaturowy i ponowne zagięcie brzegów i od dwóch dni pięknie chodzi bez najmniejszego dymka i zero błędów, odpala po ok. 2s od włączenia pompki paliwa a przypomne że przed naprawą wogóle nie odpalało, koszty jakie poniosłem to ok 80zł :gwizdanie:
wtct Opublikowano 21 Listopada 2011 Opublikowano 21 Listopada 2011 okazało się że się mylisz udało mi się zregenerować rozpylacz poprzez otwarcie go, wymianę membrany i ponowne uszczelnienie poprzez sylikon wysokotemperaturowy i ponowne zagięcie brzegów i od dwóch dni pięknie chodzi bez najmniejszego dymka i zero błędów, odpala po ok. 2s od włączenia pompki paliwa a przypomne że przed naprawą wogóle nie odpalało, koszty jakie poniosłem to ok 80zł :gwizdanie: No to gratulacje. Mi się nie chciało z tym tak bawić, bo z wyciągnięciem webasta nie jest mało roboty a robiłem to na mrozie, więc jak już wyciągałem, to kupiłem cały środek, żeby mieć spokój na lata.[br]Dopisany: 21 Listopad 2011, 09:24_________________________________________________ Jak to nie pomoze to trzeba sprawdzic dawke paliwa i probowac w Adaptacji Dokładnie. Ja nawet jak kupiłem nowe webasto i pompkę to musiałem poprawić dawkę wg obliczeń na podstawie pomiaru. Jeżeli komuś się nie chce mierzyć to proponuję obniżyć dawkę o 5-10% i spróbować czy dymi.
wrclaguna Opublikowano 21 Listopada 2011 Autor Opublikowano 21 Listopada 2011 wtct jaka masz teraz dawke ?
wtct Opublikowano 21 Listopada 2011 Opublikowano 21 Listopada 2011 Moja nowa pompka podaje 40ml, więc ok. 5% za dużo, dlatego najprawdopodobniej mam 190ms, ale jak co mogę się upewnić po 17-tej
wrclaguna Opublikowano 21 Listopada 2011 Autor Opublikowano 21 Listopada 2011 Moja nowa pompka podaje 40ml, więc ok. 5% za dużo, dlatego najprawdopodobniej mam 190ms, ale jak co mogę się upewnić po 17-tej OK u mnie jest 171 ms.
blockout Opublikowano 21 Listopada 2011 Opublikowano 21 Listopada 2011 ja mierzyłem dawkę i wychodziło mi 38ml, według obliczeń dałem 195, i po regeneracji rozpylacza normalnie odpala bez żadnego dymka, później zmieniłem na fabryczne 176 i też normalnie chodzi bez żadnego dymu wiec wydaję mi się że jak w piecu jest wszystko szczelne i chodzi jak należy to zmiana dawki niema aż tak wielkiego znaczenia, więc chyba najważniejsze to zobaczyć jak piec wygląda w środku i ewentualnie wymienić lub zregenerować uszkodzone części
mstan Opublikowano 25 Listopada 2011 Opublikowano 25 Listopada 2011 Witam Problem dotyczy dogrzewacza Typ Thermo Top Z/C-D przy silniku AMF 1,4 TDI. Przeczytałem cały wątek i wiele się mogłem dowiedzieć.Budowa mojego webasta jest inna,ale zasada działania i zastosowanie takie samo. Mam błąd na sterowniku ogrzewania dodatkowego 1412 To jest w skrócie uszkodzona lub zwarcie do plusa. Błąd daje się wykasować. Podczas testowania poszczególnych elementów w tym i świecy wszystko jest w najlepszym porządku(świeca grzeje i nie ma zwarcia ) Wcześniej miałem także kłopoty z paliwem,ale korzystając z Waszej wiedzy uporałem się z tym. Czy sądzicie że da się coś zrobić,czy trzeba będzie kupić świecę(jest droga)? Pozdrawiam
wrclaguna Opublikowano 25 Listopada 2011 Autor Opublikowano 25 Listopada 2011 Mam tylko taka stronke o twoim webascie popytaj tam o swiece http://ogrzewaniepostojowe.net.pl/ThermoTop.php
mstan Opublikowano 25 Listopada 2011 Opublikowano 25 Listopada 2011 Witam Grzegorz nie pomyliłem się sądząc że można na Ciebie liczyć. Serdeczne dzięki Pozdrawiam
AndyN Opublikowano 27 Listopada 2011 Opublikowano 27 Listopada 2011 Ogrzewanie mi się zbiesiło i przestało działać Wczoraj po chwili pracy wyłączyło się. W pamięci sterownika znalazłem: 2 Faults Found: 01490 - Flame-Monitor (G64) 29-00 - Short to Ground 01490 - Flame-Monitor (G64) 27-00 - Implausible Signal Po wykasowaniu błędów piecyk zaszumi przez chwilę i zapisuje się ten błąd: 1 Fault Found: 01490 - Flame-Monitor (G64) 29-00 - Short to Ground Która to wiązka? Ta oryginalna łącząca poszczególne elementy umieszczone na piecyku? Wiązka łącząca sterownik z wnętrzem auta była dorabiana, łącznie z podłączeniami do masy. Jak szukać usterki? Co robić? W piątek mam zaplanowany długi wyjazd, ogrzewanie postojowe by się przydało ;( BTW: gdzie na piecyku zlokalizowany jest G64?
wrclaguna Opublikowano 27 Listopada 2011 Autor Opublikowano 27 Listopada 2011 Sprawdz czujnik płomienia na obudowie webasta widocznie coś nie laczy Jak oczywiście sie tam dostaniesz .
AndyN Opublikowano 27 Listopada 2011 Opublikowano 27 Listopada 2011 Sprawdz czujnik płomienia na obudowie webasta widocznie coś nie laczy Jak oczywiście sie tam dostaniesz . (...) BTW: gdzie na piecyku zlokalizowany jest G64?
Mario Opublikowano 27 Listopada 2011 Opublikowano 27 Listopada 2011 Ogrzewanie mi się zbiesiło i przestało działać Wczoraj po chwili pracy wyłączyło się. W pamięci sterownika znalazłem: 2 Faults Found: 01490 - Flame-Monitor (G64) 29-00 - Short to Ground 01490 - Flame-Monitor (G64) 27-00 - Implausible Signal Po wykasowaniu błędów piecyk zaszumi przez chwilę i zapisuje się ten błąd: 1 Fault Found: 01490 - Flame-Monitor (G64) 29-00 - Short to Ground Która to wiązka? Ta oryginalna łącząca poszczególne elementy umieszczone na piecyku? Wiązka łącząca sterownik z wnętrzem auta była dorabiana, łącznie z podłączeniami do masy. Jak szukać usterki? Co robić? W piątek mam zaplanowany długi wyjazd, ogrzewanie postojowe by się przydało ;( BTW: gdzie na piecyku zlokalizowany jest G64? Z mojej dokumentacji serwisowej wynika, że dziś o 0.00 gwarancja na Pańską instalację ogrzewania postojowego dobiegła końca Musisz w jakis sposób (może przez rurę wydechową) sprawdzić połączenia wewnętrznej wiązki. Bo to tam jest pogrzebany diabeł w szczegółach
AndyN Opublikowano 27 Listopada 2011 Opublikowano 27 Listopada 2011 (...) Z mojej dokumentacji serwisowej wynika, że dziś o 0.00 gwarancja na Pańską instalację ogrzewania postojowego dobiegła końca (...) Liczy się data zgłoszenia ... W pionowym ta pokrywka po zamontowaniu piecyku gdzie "wypada" względem reszty auta? Wytarganie lewej lampy coś da? Czy trzeba ściągać zderzak? Jak tam ustalenia dla mnie w wiadomym temacie? Pozdro ======== O ile dobrze pamiętam po zamontowaniu piecyka to wieczko wypada przy ICku Bez ściągnięcia zderzaka i IC się nie obejdzie
wrclaguna Opublikowano 27 Listopada 2011 Autor Opublikowano 27 Listopada 2011 Mario ci sprawdzi Wtyka brazowa PIN 3 i 10 trzeba sprawdzic jaka rezystencja jest
AndyN Opublikowano 27 Listopada 2011 Opublikowano 27 Listopada 2011 Czy wzmiankowany 'Flame-Monitor' jest dostępny jako oddzielna część? Możecie podać jego numer? Bo jeśli padł to chciałbym zrobić wstępne rozeznanie gdzie go szukać i ile kosztuje.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się