kolomolus Opublikowano 8 Grudnia 2010 Opublikowano 8 Grudnia 2010 Witam! Posiadam Audi A4 1.9 TDi 2002 r i mam problem z moim autem obecnie jestem w Holandii i chciałbym dowiedziec się czy mogę z taką wadą jeździc, zauważyłem że moje auto traci moc. Po zgaszeniu i odczekaniu usterka zniknęła, ale ponownie sie pojawiła następnego dnia. Kolega podłączył mi pod komputer i wyskoczył błąd 17965 Charge Pressure Control Postivie Deviation P1557-35-10 czyli przekroczenie granicy regulacji ciśnienia turbodoładowania. Czytałem w internecie że może to byc zawór N75 lub jakieś kierowniczki w turbinie albo przepływomierz. Nie wiem co mam robic! Czy powinnem jechac do polski czy mogę z taką wadą dalej poruszac się, boję się żeby turbina mi nie siadła. Proszę o pomoc.
kaju Opublikowano 8 Grudnia 2010 Opublikowano 8 Grudnia 2010 Tutaj przede wszystkim logi, ale powiem Ci kolego, że mi się ten problem pojawił w moim AKNie też, wyskoczył właśnie 17965 i 00575 błąd. Miałem zabita gruszkę przy turbinie.
kolomolus Opublikowano 8 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 8 Grudnia 2010 A mógłby mi Pan powiedziec gdzie ta "gruszka" znajduje się, sprawdziłem wszystkie wężyki i niby wszystko ok. A czy mogę z taką wada jeżdzic dziennie robie ok 10 km planuję byc tutaj jeszcze 7 tygodni czy moge tak dalej jeździc bo nie chciałbym tutaj jechac do serwisu a nie bardzo usmiecha mi się jechac teraz do polski. Proszę pomóżcie. Z góry dziękuję.
kolomolus Opublikowano 9 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 9 Grudnia 2010 Hej! Jestem nowy wiec nie wiem jeszcze za bardzo jak tutaj poruszac się może ktoś były tak miły i pomógł mi. Pozdrawiam!
pastaldo Opublikowano 9 Grudnia 2010 Opublikowano 9 Grudnia 2010 Teoretycznie nic nie powinno się stac przy jeździe z tym problemem. Sam śmigałem 2 miesiące z wyskakującymi tymi błedami i trybem awaryjnym i nic niepokojącego się nie dzieje. Jedyne co to wkurzające jest zachowanie samochodu jak do tego dochodzi. Jak masz gdzies troche prostej to przegoń go nawet na niskim biegu i wolno byle na wysokich obrotach tak koło 4500rpm tak najlepiej z minutę. Jeśli to kierowniczki w turbinie to na jakiś czas powinno puścić zanim przyjedziesz do polski. A jesli problem nie ustapi to albo kierownice sa tak zasyfione że trzeba rozebrać turbo i wyczyścić albo szukać problemu w innych podzespołach. Możesz tez poruszać sztanga przy turbinie palcami albo kluczem jakimś. Było nie raz poruszane więc szukaj w dziale silniki diesla.
kolomolus Opublikowano 9 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 9 Grudnia 2010 Z góry dziękuje będe starał się tylko dojeżdzac do pracy dziennie z 10 km po pracy auto będzie stało na urlop jade 30 stycznia mam nadzieje ze do polski dojade mam około 800km okolice gorzowa wkp a gdy juz będe w polsce to dam do elektryka aby mi sprawdził auto. Spróbuje jeszcze zamówic w polsce zawór N75 bo czytałem że to też może byc przyczyną (może dam radę sam go wymienic, z tego co widziałem to znajduje on sie koło chłodnicy) czytałem też coś o przepływce ale dopóki mechanik tego nie zobaczy to moge sobie gdybac. Jeszcze raz dzięki.
rookie Opublikowano 9 Grudnia 2010 Opublikowano 9 Grudnia 2010 Spróbuj go najpierw przeciągnąć na 2900 obrotach przez dłuższy czas np z 20 min., ale jadąc pojazdem oczywiście, nie na postoju. Jeśli nic wcześniej się nie działo tzn. że zamulałeś silnik poniżej 2000 obrotów jadąc do pracy. Wtedy turbina do czyszczenia. Pozdrawiam
kolomolus Opublikowano 9 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 9 Grudnia 2010 A jak go tak przeciągnie to z turbina nic mi się nie stanie bo jak mi pisał jeden Pan że mogą to byc kierowniczki w turbinie, i dużo piszą też o zaworze n75 lub przepływka. ok z gury dziękuje
letallec Opublikowano 9 Grudnia 2010 Opublikowano 9 Grudnia 2010 Staraj sie nie jezdzic z pedalem w podlodze i jak najszybciej zrobic logi, ktore wyjasnia przyczyne przeladowania.
pastaldo Opublikowano 9 Grudnia 2010 Opublikowano 9 Grudnia 2010 Nic mu się nie stanie tylko takie zabiegi rób gdy silnik osiągnie 90*C. Przy wysokich obrotach jedynie turbina się bardzo mocno nagrzewa co powoduje że ten syf się tam troche odlepi i wypadnie. Podejrzewam że Jeśli jeździsz na tak któtkich odcinkach do pracy to własnie masz zawalona turbinę i będzie do czyszczenia. N75 możesz też przepłukać jakims specyfikiem do czyszczenia (ja brałem sprayem do hamulców) bardzo często pomaga. Albo na próbę możesz podmienić z zaworkiem od EGR i będziesz miał pewność czy to N75 walnięte.
kolomolus Opublikowano 9 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 9 Grudnia 2010 Hej! Przegoniłem samochód na 2, 3 i 4 pełne obroty przez chwile ciągnął po przejechaniu ok 2 km stracił ponownie moc, zjechałem na pobocze zgasiłem silnik i po ponownym ruszeniu chwilę ciągnął i znowu to samo. Nie będę brał się za czyszczenie N75 bo nie mam pojęcia. Jakoś te 7 tygodni mam nadzieję że wytrzymam no i zostanie trasa do polski. Dziękuję za podpowiedzi.
adzix1988 Opublikowano 9 Grudnia 2010 Opublikowano 9 Grudnia 2010 puki auto nie dogrzeje sie do min 75 stopni nie przekraczaj 3 tys obrotów.
kolomolus Opublikowano 9 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 9 Grudnia 2010 ok z góry bardzo dziękuje a czy ktoś z was zna dobrych mechaników z okolic gorzowa wlkp lub strzelec kraj którzy zajmują się naprawa takich rzeczy [br]Dopisany: 09 Grudzień 2010, 19:20_________________________________________________muszę już powoli się rozglądac za jakimś mechanikiem bo zazwyczaj maja terminy lepiej wcześniej sobie zaklepac
pastaldo Opublikowano 9 Grudnia 2010 Opublikowano 9 Grudnia 2010 ok z góry bardzo dziękuje a czy ktoś z was zna dobrych mechaników z okolic gorzowa wlkp lub strzelec kraj którzy zajmują się naprawa takich rzeczy [br]Dopisany: 09 Grudzień 2010, 19:20_________________________________________________muszę już powoli się rozglądac za jakimś mechanikiem bo zazwyczaj maja terminy lepiej wcześniej sobie zaklepac Nie kojarzę tych okolic. Pozatym takie rzeczy to nie koniecznie trzeba byc specjalista. Wystarczy odrobina samozaparcia i zdolności manualnych i mozna zrobic samemu. Ja sam czysciłem co z mechanika mam niewiele wspólnego. Czyszczenie N75 ograniczyłem do nalania do środka płynu przez każdy z tych krućców co węże się zakłada i potrzasać. Tyle kazdy umie. A wtedy wypływa z tamtąd syf jak się jakiś zbierze. I w ten sposób nie da się nic popsuć. Turbine też sam czyściłem. Wszystkie opisy znajdziesz na forum. poczytac dla poszerzenia wiedzy zawsze można. http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=63377.0;highlight=czyszczenie+kierownic Choćby tu dokładny opis.
kolomolus Opublikowano 15 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 15 Grudnia 2010 Dziś znów kolega podłączył mi komputer ten sam błąd 17965 ciśnienie doładowania graniczna wartos regulaci przekroczona w gure i jeszcze 17664 czujnik teperatury raczej ten czujnik niem wpływu na te przeładowaniom turbiny Jutro jadę do serwisu w HOLANDII mam nadzieje ze to jakiś czujnik i zawołają za diagnostykę wraz z naprawą koło 400euro to się zgodzę Najgorzej jak stwierdza ze coś z turbina i za nowa zaspiewają z 1500euro wtedy im podziękuje i te 6 tygodni jakoś powoli będę tutaj się kulał aż do zjazdu na urlop do Polski wtedy w pl naprawie zawsze taniej
many10203 Opublikowano 15 Grudnia 2010 Opublikowano 15 Grudnia 2010 Turbina raczej tu nie będzie nic winna tylko te kierowniczki mi sie robi tak że na zimnym silniku kompter sam rozłącza turbine jak przekroczy sie 3 tys obrotów zeby nic nie uszkodzić... i auto traciło moc ale szybko wracało do normy
kileeer Opublikowano 15 Grudnia 2010 Opublikowano 15 Grudnia 2010 sprawdź czujnik ciśnienia doładowania G71/72 miałem podobne obawy. coś takiego... http://allegro.pl/czujnik-cisnienia-doladowania-vag-0281002401-i1329574396.html
kolomolus Opublikowano 15 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 15 Grudnia 2010 próbowałem przeciagnac auto po banie tak jak mi pisali ale jak narazie nie pomogło za 6 tygodni jadę na urlop jutro zobaczę co w serwisie powiedzą nie dawno kupiłem ten samochód i trochę to denerwuje ze tak chodzi nawet boje się gdzieś dalej jechac do pracy 8km i auto stoi co umiałem to zrobiłem sprawdziłem kostki wężyki jest niby ok Ale z góry bardzo dziękuje wszystkim za pomoc
Iron Opublikowano 15 Grudnia 2010 Opublikowano 15 Grudnia 2010 http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=170286.msg1972754#msg1972754 tu masz podobny przypadek, sprawdź czujnik ciśnienia doładowania G71/72 miałem podobne obawy. coś takiego... http://allegro.pl/czujnik-cisnienia-doladowania-vag-0281002401-i1329574396.html tez bym wybral ta opcje
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się