zbojna Opublikowano 8 Grudnia 2010 Opublikowano 8 Grudnia 2010 Witam Ze wglądu na słabe ogrzewanie w moim AWX zdecydowałem się na wymianie płynu chłodniczego oraz płukanie nagrzewnicy. Niestety po odpowietrzeniu układu nadal ogrzewanie nie jest zbyt dobre. I tu moje pytanie po ściągnięciu delikatnie węza z nagrzewnicy (tego z odpowietrznikiem) na wolnych obrotach woda powinna się sączyć? U mnie nawet tryska ale tylko przy schodzeniu z obrotów, jak chodzi na wolnych obrotach to nic nie wypływa, powietrza tez nie widać zęby się przez niego wydobywało...tak ma być? Z nawiewu nadal wieje słabo cieple powietrze. Wg Vag'a brak błędów klimatronika, wiec klapki ok, termostat trzyma ładnie od 87 do 89 stopni...ubytków płynu żadnych nie widać...nagrzewnica miala swobodny przepływ, i nawet zero brudu (płukana kilka razy) Główne pytanie to czy na wolnych obrotach z odpowietrznika powinien się sączyć płyn, i co może być przyczyna jak się właśnie nie sączy, podejrzewam własne zapowietrzony układ tylko jak go odpowietrzyć? Kilka minut stal na wolnych i nic nie leciało, dopiero po dodaniu gazu, jak schodzi z obrotów wali ostro do góry... Pierwszy raz mam diesla, chyba ze te AWX maja niezbyt dobre ogrzewanie. Wcześniej jeździłem tez A4 tylko benzyna (ALT), pozbyłem się go ze wglądu na pobieranie oleju, ale tam bylo super ogrzewanie, na 'HI' nie dało się wysiedzieć, a tu non sto jezdze na HI i jest takie sobie...
wrclaguna Opublikowano 9 Grudnia 2010 Opublikowano 9 Grudnia 2010 a czytales to http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=64170.0
zbojna Opublikowano 9 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 9 Grudnia 2010 Tak czytałem nawet kilka razy, dlatego się zdecydowałem na płukanie nagrzewnicy, ale mało to pomogło. Zastanawia mnie kwestia jeszcze dobrego odpowietrzenia, niby nie ma żadnego "bulgotania" w nagrzewnicy, ale ogrzewanie nadal kiepskie...Zastanawia mnei dlaczego jak sciagne waz odpowietrzajacy od nagrzewnicy (na wolnych obrotach woda nie leci), wtedy ogrzewanie jest lepsze
wrclaguna Opublikowano 9 Grudnia 2010 Opublikowano 9 Grudnia 2010 moze w czym innym tkwi problem podepnij VAGA i sprawdz bledy w klimatyzcji , moze silniczek klapy ogrzewania jest zaciety
zbojna Opublikowano 9 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 9 Grudnia 2010 Podpinałem Vag'a, nie ma zadnych bledow, nastawy podstawowe zrobione, wszystkie silniczki chodzą, termostat trzyma od 87 do 89 stopni
Daimos Opublikowano 9 Grudnia 2010 Opublikowano 9 Grudnia 2010 a może masz problem z pompą wody i jest po prostu kiepski obieg
zbojna Opublikowano 10 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 10 Grudnia 2010 a może masz problem z pompą wody i jest po prostu kiepski obieg Wtedy auto raczej by się przegrzewało, poza tym jak ruszę nawet lekko gazem (do 1500 obr) na chwile, w czasie spadku obrotów tryska już mocno w gore[br]Dopisany: 09 Grudzień 2010, 14:10_________________________________________________Nikt nie odpowietrzał i nie pamięta jak to było? Na pewno na wolnych obrotach z odpowietrznika powinna sączyć się płyn?
jaca Opublikowano 10 Grudnia 2010 Opublikowano 10 Grudnia 2010 zachowanie naprawdę dziwne, może przewody zasilające nagrzewnicę są zamienione miejscami
zbojna Opublikowano 10 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 10 Grudnia 2010 zachowanie naprawdę dziwne, może przewody zasilające nagrzewnicę są zamienione miejscami Raczej nie ma takiej opcji, ponieważ jeden króciec jest niżej, i waz od niego nie starczyłoby do tego wyżej...
jaca Opublikowano 10 Grudnia 2010 Opublikowano 10 Grudnia 2010 Rozmawiałem ze znajomy który miał podobne objawy w passku, problemem była uszkodzona pompa wody. Zmielone łopatki lub lużny wirnik dokładnie nie pamięta bo maprawiali to mu jacyś fachowcy.
piotrpz87 Opublikowano 11 Grudnia 2010 Opublikowano 11 Grudnia 2010 Podpinałem Vag'a, nie ma zadnych bledow, nastawy podstawowe zrobione, wszystkie silniczki chodzą, termostat trzyma od 87 do 89 stopni Ja też zrobiłem nastawy podstawowe i żadnych błędów nie miałem a ogrzewania nie było - co zrobiłem - dodam, że pompe wody wymieniłem ale przyczyną w moim przypadku było nie domknięcie się klapki od ciepłego powietrza - a dokładniej - ustawiając na HI klapka się przestawiała (silniczek sprawny) ale nie domykała się do końca i zimne powietrze mieszało się z ciepłym miałem szpare na około 2cm uszczelniłem to pianką i teraz jest super ogrzewanie - całe zimne powietrze przechodzi przez nagrzewnice. Proponuje też to sprawdzić - niestety bez zdjęcia deski się nie obejdzie.
zbojna Opublikowano 20 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 20 Grudnia 2010 Problem został chyba rozwiązany, przepłukałem ponownie nagrzewnice środkiem od kamienia i ogrzewanie wróciło, jest również na wolnych obrotach. Pozdrawiam[br]Dopisany: 11 Grudzień 2010, 21:37_________________________________________________Panowie mam jeszcze pytanie dziś zauważyłem cos dziwnego, stałem w korku z 5 minut na wolnych obrotach, podkręciłem ogrzewanie na HI i wentylator prawie na max, po jakimś czasie spadła temperatura silnika. Podpielem kabel vag i w gr 7 temperatura spadla do 78 stopni, czyzby to byl termostat? Czy w dieslu to normalne? Dodam ze podczas jazy zaraz temperatura ruszyła do góry do 87 stopni wg vag...
iktorn_s Opublikowano 21 Grudnia 2010 Opublikowano 21 Grudnia 2010 Miałem podobny problem po wymianie płynu.... symptomy wygladaja jak walnieta pompa ale to bzdura jezli wszytko przed wymiana chodzilo a po wymianie nagle przestało... masz zapoeitrzony układ... ja ze swoim walczylem praiwe 2 tygodnie. Dla zainteresowanych w sinlik 2.0 benz wchodzi praiwe 8 litrów chłodziwa!!! wiec jezli tyle nie wlales to masz megaa podsuzke powietrzona jak ja najlepij zrób tak.... odkrec korek z zbiorniczka wyrownawczego i włacz silnik..potrzymaj na obrotach okolo 2 tys ale nie wiecej bo zacznie uciekac plyn... trzymaj tak okolo na 5 min potem spusc z obrotów ...odczekaj 1 minute i zgas silnik i obserwuj co sie dzieje w zbiorniczku. U mnie autko zaczeło "bekac i odbijalo mu sie " i zaczła schodzic plyn.... uzuplenij do poziomu MAX i powtórz sytuacje. JA tez zostawiałem na noc otowart zbiorniczek wyrownawaczy ... i ku mojemu zdziwieniu płyn przez noc dalej spłynal w dól przewodów... znowu uzupelnilem plyn. Potem po kazdej jakiejs tam jezdzie zdejmowałem waz z nagrzewnicy i odpowietrzłąme nagrzewnice... teraz jest wszystko jak bylo.
zbojna Opublikowano 21 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 21 Grudnia 2010 Myślisz ze opadanie temperatury to wina zapowietrzonego nadal układu? W sumie jest taka możliwość, wczoraj myślałem ze dobrze się już rozgrzał ok. 25 km po Warszawie, jak wróciłem do domu chłodnica zimna, temperaturę trzymał, nie przegrzewał się, możliwe ze termostat się jeszcze nie otworzył? Górny waz przy chłodnicy gorący, węzę przy nagrzewnicy również, dolny waz i chłodnica zimne...
kubos83 Opublikowano 21 Grudnia 2010 Opublikowano 21 Grudnia 2010 witaj kolego miałem podobny problem nie dawno przyczyny bardzo podobne możesz sobie przeczytać w moim wątku który jest jeszcze na głównej stronie forum klimatyzacje okazało się że to właśnie pompa wody jest tam jakiś wirnik i łopatki z tego wirnika się rozsypały a kolega wrclaguna to niech się rozezna w temacie a nie wszystkim będzie przesyłał tego samego linka którego i tak wszyscy czytali pzdr
zbojna Opublikowano 21 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 21 Grudnia 2010 Da się to w jakiś sposób sprawdzić bez jej wyciągnięcia? Żeby się do niej dostać trzeba ściągać przód? Zastanawia mnie jedno jakby właśnie się rozsypał ten wirnik to silnik by się nie grzał? Wtedy nie powinno być chyba obiegu płynu i wywalało by płyn
iktorn_s Opublikowano 22 Grudnia 2010 Opublikowano 22 Grudnia 2010 Ja w serwisie otrzymałem informacje ze jezli padnie pompa wody to silnik bedzie sie grzał bo nie ma obiegu płuny... tak powiedzili w salonie audi. Ja w soim myslame ze padła mi pompa ....ale jak ostanio wlalem w autko jeszcze okolo 5 litrów pluny chłodniczego to usiadłem. Ja wymienialem plyn to weszlo 4 litry i po sam korek i wiecej nie chcialo...dfopiero jak zaczałem jezdzic i otwierac zbiornbiczek (opisałem jak to robic) zobaczylem jak mocno mialem autko zapowietrzone....
zbojna Opublikowano 22 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 22 Grudnia 2010 Ja w serwisie otrzymałem informacje ze jezli padnie pompa wody to silnik bedzie sie grzał bo nie ma obiegu płuny... tak powiedzili w salonie audi. To byłoby logiczne brak obiegu = brak chłodzenia silnika, wiec pompa raczej odpada...[br]Dopisany: 22 Grudzień 2010, 15:36_________________________________________________Pytanie do posiadaczy diesli, jak podkręcicie na max ogrzewanie na postoju, spada wam temperatura silnika? Na wskaźniku kilka mm, wg Vag nawet do 78 stopni? Temperatura na zewnątrz ok. 0 stopni...Czy to normalne? Czy tez termostat nie trzyma?
MarcinRoz Opublikowano 30 Grudnia 2010 Opublikowano 30 Grudnia 2010 Ja w serwisie otrzymałem informacje ze jezli padnie pompa wody to silnik bedzie sie grzał bo nie ma obiegu płuny... tak powiedzili w salonie audi. To byłoby logiczne brak obiegu = brak chłodzenia silnika, wiec pompa raczej odpada...[br]Dopisany: 22 Grudzień 2010, 15:36_________________________________________________Pytanie do posiadaczy diesli, jak podkręcicie na max ogrzewanie na postoju, spada wam temperatura silnika? Na wskaźniku kilka mm, wg Vag nawet do 78 stopni? Temperatura na zewnątrz ok. 0 stopni...Czy to normalne? Czy tez termostat nie trzyma? U mnie tak właśnie jest. U kolegów, a naczytałem się o podobnych problemach, też się wiele razy pojawia. Jeśli podczas jazdy trzyma Ci ładnie 90'C to nie ma się co przejmować.
wasyl291 Opublikowano 15 Grudnia 2012 Opublikowano 15 Grudnia 2012 piotrpz87-masz może jakieś zdjęcia albo schemat gdzie te klapy się nie domykały???
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się