Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Logi do oceny - gorzej pali, telepie - po regeneracji pompy - POMOCY!


pastaldo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Ostatnio miałem duży wyciek z pompy wtryskowej. Zaprowadziłem do pompiarza (polecany dobry zakład). Były zmienione wszystkie możliwe uszczelnienia, wyczyszczona i ustawiona na maszynie. Po tym procesie przy każdym odpalaniu (na ciepłym bardzo mało odczuwalne) telepie samochodem i efekt jest taki jakby w pierwszej chwili nie załapywał na wszystkie gary. Silnik się stabilizuje po jakichś 3-4 sekundach. Powiecie może że temperatura otoczenia ale przed tym efekt taki był jak było koło -15*C a teraz nawet przy -1*C. Poza tym jak wcześniej odpalał mimo za dużego kąta od tyknięcia kluczyka tak teraz musi byc około 1-2 obrotów wału i wtedy pali.

Stąd moja prośba o sprawdzenie logów:

BS:

(000)

(003)

(004)

Statyczne:

(000)

(001)

(002)

(003)

(004)

(005)

(007)

(008)

(009)

(010)

(011)

(013)

(015)

(021)

(022)

(023)

I pytanie czy mam się dobijać do pompiarza żeby coś poprawić?

Z góry dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaplon troche za wczesny.

Swiece sprawdzone ?

Świece były wymienione przed zima na Beru od kolegi z forum. Nie doszukiwałbym się świec gdyż przed robotą pompy szarpał ale przy dużym mrozie. Korci mnie jeszcze jedynie sprawdzenie czy dochodzi do świec prąd bo może jak robili to któryś przewód się nadłamał lub coś w tym stylu.

Co do pozostałych logów coś niepokojącego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak.

80* to max temperatura do jakiej udało Ci sie nagrzac auto ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak.

80* to max temperatura do jakiej udało Ci sie nagrzac auto ?

hmmm

Auto grzało sie w drodze do pracy. W trakcie robienia logów troszke spadła temperatura faktycznie na wskaźniku na postoju. Ogólnie nie zwróciłem na to uwagi ale wcześniej pokazywało mi jakoś 86* chyba. A nagrzało sie po około 6km jazdy koło 2000rpm wiec termostat powinien być ok chyba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podczas jazdy po nagrzaniu temp jak jest poniżej 87C termostat nie domaga, statyczny kat wtrysku ja bym ustawił w przedziale 54-60, jak zrobisz porządek z termostatem i silnik będzie miał 90C wyłącz wszystkie urządzenia elektryczne i zobacz dawkę w logu 001, jak będzie 3,0-3,8mg to nie ruszaj, a jak będzie większa wartość ja bym to poprawił,

filtr paliwa jaki ma przebieg? :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tej temp pewnie masz racje a i tak będe jechał jeszcze na założenie dolnej osłony pod silnik to może przy okazji powiem żeby mi założyli. Kupie w IC Wahlera i zobaczymy.

Dawke masz na myśli Injection Quantity? Ja miałem wtedy właczony chyba delikatnie nadmuch i radio więc może dlatego taka :gwizdanie: Przyznaje bez bicia zapomniałem wyłaczyć :notworthy:

Filtr paliwa ma przebieg mniejszy niż 100km :polew: Założony Knecht :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

termostat kup oryginał w aso, koszt większy ale warto

tak, mam na myśli Injection Quantity, nawiew, radio, światła, temp silnika poniżej 90C, wszystko jest ważne, różnica w przyspieszaniu z dawką 3,0 a 5,0 czuć i warto mieć bliżej trzech niż pięciu :)

to dobrze że filtr paliwa jest nowy :good: no więc sprawdź wtryski na razie domowym sposobem, luzując po kolei nakrętki przewodów, raz na podwyższonych obrotach a raz na jałowych, może odkryjesz lejący wtrysk :wink4: jak sprawdzić masz opisane dokładniej w mądrej książce "Sam naprawiam ..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

termostat kup oryginał w aso, koszt większy ale warto

tak, mam na myśli Injection Quantity, nawiew, radio, światła, temp silnika poniżej 90C, wszystko jest ważne, różnica w przyspieszaniu z dawką 3,0 a 5,0 czuć i warto mieć bliżej trzech niż pięciu :)

to dobrze że filtr paliwa jest nowy :good: no więc sprawdź wtryski na razie domowym sposobem, luzując po kolei nakrętki przewodów, raz na podwyższonych obrotach a raz na jałowych, może odkryjesz lejący wtrysk :wink4: jak sprawdzić masz opisane dokładniej w mądrej książce "Sam naprawiam ..."

Ok rozumiem,

Może jakoś przeboleje tę cenę ASO razy 2 :tongue4:

Domyślam się że mają znaczenie te czynniki dlatego postaram sie zrobic jutro (problem z dostępem do laptopa) log grupy 001 przy wyłączonych wszystkich odbiornikach.

Co do książki Sam naprawiam nie mam jej ale może znajdę. Serio da się określić czy wtrysk leje nie wyciagając go? :shocked:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego w piątek miałem prawie identyczny problem. Dałem pompę do wymiany tulejek i po zmontowaniu telepało mi silnikiem. Na forum znalazłem że może dawka... no i faktycznie miałem za dużo ok. 0.6!!!! (druga pozycja w 001). Przestawiłem nastawnik w stronę koła rozrządu i ustawiłem 3,5,-3,6. i jest pięknie. U Ciebie jak będziesz ruszał nastawnik to w stronę kabiny tu masz link do mojego tematu http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=176176.new#new. Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do termostatu to kolego ciachciach to miałeś chyba rację :wallbash:

Jechałem z pracy i mu przycisnąłem złapał 91*C (częściowo przysłonięta chłodnica), gdy dojechałem do domu postałem na wolnych obrotach około 5 min przy temp zewnętrznej +2*C i temperatura silnika spadła do 83*C i dalej nie czekałem więc ewidentnie się kwalifikuje do wymiany.

Naprawdę koniecznie w ASO kupować duuużo drożej (a ostatnio mnie szarpnęło z kasa)? Jakiej firmy maja w ASO te termostaty może da rade kupic taki w innym miejscu?

Kolego w piątek miałem prawie identyczny problem. Dałem pompę do wymiany tulejek i po zmontowaniu telepało mi silnikiem. Na forum znalazłem że może dawka... no i faktycznie miałem za dużo ok. 0.6!!!! (druga pozycja w 001). Przestawiłem nastawnik w stronę koła rozrządu i ustawiłem 3,5,-3,6. i jest pięknie. U Ciebie jak będziesz ruszał nastawnik to w stronę kabiny tu masz link do mojego tematu http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=176176.new#new. Pozdro.

Tak jak wcześniej kolega mówił tez o kącie wtrysku to ja podjadę najpierw do tego magika co mi robił pompę żeby poprawił jak spierniczył to od razu mu o tym wspomnę.

Poza tym kiedyś widziałem że w jakimś małym zakresie dawke można zmienić VAGiem wiec zobaczymy w razie potrzeby na ile da się zejść programowo. Ale dzięki :notworthy: będe miał na uwadze :naughty::good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik podczas jazdy miał dobrą temperaturę wiec jest ok, na postoju nie ma co patrzeć bo jest zimno i ten silnik ma małe straty w postaci ciepła, w dodatku masz włączony nawiew ciepłego powietrza co dodatkowo schładza silnik, termostat na razie zostaw w spokoju jak podczas jazdy było 91C :) nie sprawny termostat podczas pałowania powoduje że temp silnika spada nawet do 80C(tylko u ciebie była przysłonięta chłodnica wiec nadal nie wiadomo co z termostatem)

mechanik nie spierniczył, porostu ustawić ciut na zapas, tylko ten zapas raz jest wskazany a raz nie, jak się wybierasz do pompiarza to może nie drogo ci sprawdź wtryski na stanowisku, będziesz miał pewność czy czasem któryś nie leje, a poniżej sposób jak samemu sprawdzić:

Niesprawne wtryskiwacze mogą powodować silne stukanie silnika i przyczyniać się do uszkodzenia łożysk. W przypadku wystąpienia takiej niesprawności należy pozostawić silnik na biegu jałowym i odkręcać nakrętki przewodów wysokiego ciśnienia. Jeśli stukanie ustanie po odkręceniu kolejnej nakrętki, to uszkodzony jest należący do niej wtryskiwacz. Niesprawne wtryskiwacze można wyszukiwać także, odkręcając nakrętki przewodów wysokiego ciśnienia, gdy silnik pracuje z przyspieszoną prędkość obrotową biegu jałowego. Jeśli po poluzowaniu nakrętki prędkość obrotowa silnika nie ulegnie zmianie, wskazuje to na uszkodzenie wtryskiwacza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik podczas jazdy miał dobrą temperaturę wiec jest ok, na postoju nie ma co patrzeć bo jest zimno i ten silnik ma małe straty w postaci ciepła, w dodatku masz włączony nawiew ciepłego powietrza co dodatkowo schładza silnik, termostat na razie zostaw w spokoju jak podczas jazdy było 91C :) nie sprawny termostat podczas pałowania powoduje że temp silnika spada nawet do 80C(tylko u ciebie była przysłonięta chłodnica wiec nadal nie wiadomo co z termostatem)

mechanik nie spierniczył, porostu ustawić ciut na zapas, tylko ten zapas raz jest wskazany a raz nie, jak się wybierasz do pompiarza to może nie drogo ci sprawdź wtryski na stanowisku, będziesz miał pewność czy czasem któryś nie leje, a poniżej sposób jak samemu sprawdzić:

Niesprawne wtryskiwacze mogą powodować silne stukanie silnika i przyczyniać się do uszkodzenia łożysk. W przypadku wystąpienia takiej niesprawności należy pozostawić silnik na biegu jałowym i odkręcać nakrętki przewodów wysokiego ciśnienia. Jeśli stukanie ustanie po odkręceniu kolejnej nakrętki, to uszkodzony jest należący do niej wtryskiwacz. Niesprawne wtryskiwacze można wyszukiwać także, odkręcając nakrętki przewodów wysokiego ciśnienia, gdy silnik pracuje z przyspieszoną prędkość obrotową biegu jałowego. Jeśli po poluzowaniu nakrętki prędkość obrotowa silnika nie ulegnie zmianie, wskazuje to na uszkodzenie wtryskiwacza.

Ok wielkie dzięki :notworthy:

Tzn co do tej temp to faktycznie włączyłem mu na postoju mocniej dmuchawę bo myślałem że nie powinien pozwolić mu wystygnąć mimo to (nie było dużego mrozu). Przed tym jak zasłoniłem chłodnice jak spoglądam czasem na klimatroniku to jest raczej blisko 90*C. A zasłoniłem żeby mniej zimnego powietrza łapał co zauważyłem że czas nagrzewania skrócił się o około 2km przejechane. Więc może faktycznie odłożę na te chwile to jeszcze. jutro dla pewności wyjmę zasłonę chłodnicy w drodze do pracy i się okaże.

Nie wiesz kolego ile średnio wołają za sprawdzenie wtrysków? Może faktycznie powiem żeby sprawdził. Choc w logach korekcje wyglądają chyba nie najgorzej? Cy jest możliwe że będa dobre korekcje a wtrysk będzie lał? I czy jak wtrysk leje to może telepac samochodem? Tzn głównie przy odpalaniu jest mocne telepnięcie choć jak dziś jechałem to gdzieś tak przy 1000 do może 1200 rmp czuć takie delikatne drżenie które później ustępuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy to promocja ale mnie kosztowało to 50zł :wink4:

Trzeba było jechać do Nadarzyna, nie oddali by Ci niezrobionego auta :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy to promocja ale mnie kosztowało to 50zł :wink4:

Trzeba było jechać do Nadarzyna, nie oddali by Ci niezrobionego auta :cool1:

Acha no taka cena była by do przyjęcia. Może jutro się wyrwę z roboty i zajade zapytam co fachman o tym sądzi.

Ja robiłem tu w lublinie i chyba tu będe robił bo tak nawet jak u niego robiłem pompe to może coś spuści z ceny :wink4:

Na pewno dam tu znać jak coś będę wiedział.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

termostat kup oryginał w aso, koszt większy ale warto

tak, mam na myśli Injection Quantity, nawiew, radio, światła, temp silnika poniżej 90C, wszystko jest ważne, różnica w przyspieszaniu z dawką 3,0 a 5,0 czuć i warto mieć bliżej trzech niż pięciu :)

to dobrze że filtr paliwa jest nowy :good: no więc sprawdź wtryski na razie domowym sposobem, luzując po kolei nakrętki przewodów, raz na podwyższonych obrotach a raz na jałowych, może odkryjesz lejący wtrysk :wink4: jak sprawdzić masz opisane dokładniej w mądrej książce "Sam naprawiam ..."

Ok rozumiem,

Może jakoś przeboleje tę cenę ASO razy 2 :tongue4:

Domyślam się że mają znaczenie te czynniki dlatego postaram sie zrobic jutro (problem z dostępem do laptopa) log grupy 001 przy wyłączonych wszystkich odbiornikach.

Co do książki Sam naprawiam nie mam jej ale może znajdę. Serio da się określić czy wtrysk leje nie wyciagając go? :shocked:

Kolego jak chcesz to podaj na pw maila to CI podeślę Audi A4 sam naprawiam :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to jutro w drodze powrotnej patrz na vag'u(log 007) lub klimatroniku kanał 49 temp. podczas jazdy, odczyt na desce rozdzielczej jest bardzo nie dokładny wiec nim się nie sugeruj

podam przykład: korekcje max +/-0,6 a lało trzy z czterech wtrysków, wiec nie ma co patrzeć na log 013

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

termostat kup oryginał w aso, koszt większy ale warto

tak, mam na myśli Injection Quantity, nawiew, radio, światła, temp silnika poniżej 90C, wszystko jest ważne, różnica w przyspieszaniu z dawką 3,0 a 5,0 czuć i warto mieć bliżej trzech niż pięciu :)

to dobrze że filtr paliwa jest nowy :good: no więc sprawdź wtryski na razie domowym sposobem, luzując po kolei nakrętki przewodów, raz na podwyższonych obrotach a raz na jałowych, może odkryjesz lejący wtrysk :wink4: jak sprawdzić masz opisane dokładniej w mądrej książce "Sam naprawiam ..."

Ok rozumiem,

Może jakoś przeboleje tę cenę ASO razy 2 :tongue4:

Domyślam się że mają znaczenie te czynniki dlatego postaram sie zrobic jutro (problem z dostępem do laptopa) log grupy 001 przy wyłączonych wszystkich odbiornikach.

Co do książki Sam naprawiam nie mam jej ale może znajdę. Serio da się określić czy wtrysk leje nie wyciagając go? :shocked:

Kolego jak chcesz to podaj na pw maila to CI podeślę Audi A4 sam naprawiam :cool1:

Poszło :notworthy:

no to jutro w drodze powrotnej patrz na vag'u(log 007) lub klimatroniku kanał 49 temp. podczas jazdy, odczyt na desce rozdzielczej jest bardzo nie dokładny wiec nim się nie sugeruj

podam przykład: korekcje max +/-0,6 a lało trzy z czterech wtrysków, wiec nie ma co patrzeć na log 013

Ok co do korekcji już rozumiem wiec zapytam jutro pompiarza :wink4:

Co do temperatury:

teraz wypadło mi pojechac w jedno miejsce i bez większego pałowania max 3000rpm złapał mi 90*C więc chyba ok?? :naughty: Sprawdzane na kanale 49 na klimatroniku.

Mam jeszcze inne pytanie.

W trakcie jazdy jak mialem na kanale 49 w pewnym momencie zauważyłem że na chwile wskoczyła wartość 125 i tak 2 razy. Przynajmniej tyle zauwazyłem.

Ciekaw jestem czy nie będzie to związane z tym co opisałem w tym watku http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=176242.msg2044325#msg2044325.

Chodzi o to że dmucha letnim powietrzem i nie zmienia temp(tzn cyfry sie zmieniaja ale nie słychac klap i czasami sa takie stuki jakby sie odblokowywały). Postanowiłem zrobic nastawy podstawowe ale nie moge się połączyc z modułem klimatronika. Szczegóły w wątku.

Co to może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasłanienie tekturą chlodnicy bylo dobre w zukach lub nyskach.

Ja bym nic nie kombinował z autem a juz na pewno nie robil bym nic z wtryskami (popuszczanie i inne luzowanie).

Wymien termostat i opoznij lekko zaplon.

Ori termostat to "BTT" temperatura otwracia > 87*

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak.

Byłem u pompiarza i jemu na tym sprzecie z Bosha pokazało kąt wtrysku 5,5 - 5,6 (co rozumiem na VAGu 55 - 56) przy temp około 75*C więc nie wiem czemu wierzyć bo powiedział że to jeszcze spadnie jak sie zagrzeje i będzie książkowo. Chciał się podłaczyc VAGiem ale miał wersje 805C i z innymi podzespołami się łaczył a z silnikiem nie mógł żeby to sprawdzic na VAGu. Dlatego zastanawiam się czy jednak ruszać ten kąt wtrysku :disgust:

Co do dawki postaram się jeszcze sprawdzic z wyłaczonymi wszystkimi odbiornikami (w logach było z nawiewem na 1 kreske i cicho radio sorki :notworthy:).

Zasłanienie tekturą chlodnicy bylo dobre w zukach lub nyskach.

Ja bym nic nie kombinował z autem a juz na pewno nie robil bym nic z wtryskami (popuszczanie i inne luzowanie).

Wymien termostat i opoznij lekko zaplon.

Ori termostat to "BTT" temperatura otwracia > 87*

Pozdrawiam

Ok kolego domyślam sie że to z żuka patent ale:

Wczoraj jak wyjąłem tekturę to bez pałowania (do 3000rpm) spokojnie osiągnąłem temp 90*C. Więc i tak myslisz że powinienem wymienić ten termostat?

Pompiarz powiedział że to telepanie może byc przywieszający się wtrysk więc chciałem zeby sprawdził ale nie mieli czasu i mam z nimi się kontaktować po nowym roku. Powiedział że za 80zł sprawdzi mi te wtryski z demontażem i montażem więc się skuszę i będę miał jasna sytuację.

Dobrze mówię? Jak nie to bijcie :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...