Ossek Opublikowano 25 Grudnia 2010 Opublikowano 25 Grudnia 2010 Witam. Jakiś czas temu kolega zmieniał olej w moim aucie i niestety wlał go trochę za dużo (ok. 2mm ponad stan). Po jakimś czasie zaczęły się problemy. Do 2,5 tys. obrotów auto w ogóle nie jechało, powyżej dostawało kopa i łapało tryb awaryjny (i oczywiście błąd 00575). Po 3 kkm poziom oleju spadł do górnej granicy normy i auto przez jakiś tydzień jeździło normalnie. Wczoraj na trasie niestety znowu zaczęło łapać muła, nawet kilka razy pod rząd (4 bieg, 120 km/h). Po tych paru notlaufach znowu jechało normalnie. Wydaje mi się, że to nie problem z VTG, bo kiedy jest OK, to przyśpiesza płynnie, bez charakterystycznych chwilowych przycięć. Poza tym nie uprawiam PSJ (wręcz przeciwnie), a sztanga chodzi lekko i bez zacięć. Pytanie, gdzie mógł dostać się nadmiarowy olej i co mógł przytkać? Logów, z przyczyn pogodowych, na razie nie mam jak zrobić. PS. Około rok temu miałem podobny problem. Wtedy jednak przelanie wynikało z mojego błędu pomiaru. Objawy były podobne, jednak po kilku dniach ustąpiły.
jnx Opublikowano 25 Grudnia 2010 Opublikowano 25 Grudnia 2010 olej poszedł odmą do przewodu od turba... sprawdź czy jest olej w dolocie. jaki olej zalałeś? pamiętaj by nie był to minerał. spalenie oleju mogło chwilowo doprowadzić do przytkania kierownic, ostrzejsza jazda a co za tym idzie większe ETG pomogło przepalić syf na kierownicach.
Ossek Opublikowano 25 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 25 Grudnia 2010 Olej to pełen syntetyk Motul 8100 X-Cess. Czyli nadal dawać po garach, a jeśli to nie pomoże, to czyszczenie dolotu? Co to jest ETG?
wiktorsam Opublikowano 25 Grudnia 2010 Opublikowano 25 Grudnia 2010 EGT exhaust gas temperature temperatura gazów wylotowych (spalin). W modowanych benzyniakach ważny parametr określający czy jest prawidłowy stosunek benzyny do powietrza. Jak butujesz spaliny mają większą temperaturę i lepiej oczyszczają turbo z sadzy.
Ossek Opublikowano 25 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 25 Grudnia 2010 Dzięki za wyjaśnienie, lubię butować
arczi900819 Opublikowano 25 Grudnia 2010 Opublikowano 25 Grudnia 2010 Błąd 00575 to błąd zaworu N75 czyli przeładowanie Tutaj wkleiłem link jak go reanimowałem u siebie: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=176032.45 Może coś z tego ci się przyda.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się