Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Błędy silników klap nagrzewnicy, Rozmieszczenie, Opis, Nastawy Podstawowe


olo-sline28

Rekomendowane odpowiedzi

Już po jeździe testowe, i tak nieznaczna poprawa jest, chrupanie pod kokpitem ustało, ale nadal leci niezbyt ciepłe powietrze, a z srodkowych kratek wcale , chyba muszę dostać się do silniczków i zaobserwować jak poruszają się dzwigienki klapek, może że ktoś ma już jakieś doświadczenia z tym i podpowie co można by zrobić.

Zdejmij schowek pasażera a wszystko będziesz miał na widoku. Dziwna sprawa że błędów nie ma :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko posprawdzane jasnoniebieski i biały silniczek wyczyszczony, zero błedów, adaptacja zrobiona, Węże dochodzące do nagrzewnicy są w miare gorące, termostat jeszcze nie otwarty, a i tak leci chłodne powietrze . Nie da się tak jeździć a co powiedzieć jak przyjdą poważne mrozy! Co do środkowych kratek nawiewów to chyba one pozostają zamknięte dla cieplego powietrza, na działającej klimie napewno leciało z nich powietrze, sam już nie wiem , najlepiej poprosze żeby inni użytkownicy się wypowiedzieli jak jest u innych!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie leci ciepłe powietrze ze wszystkich kratek, także z środkowych. Ja bym poodkrecal silniczki odpowiedzialne za ciepłe powietrze i ręcznie je przestawial.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mógłbyś napisać jak ręcznie wyregulować , rozbierałem je dzisiaj i nie bardzo widzę możliwość jakiej kolwiek regulacji, potencjometry i tak powinny je przestawić do odpowiedniej pozycji, już CH mnie szczela!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o to,że silniczki po przez ramiona sterują klapkami. Jak odepniesz ramiona to reką będziesz mógł poruszać klapkami i zobaczysz czy cos się zmienia. W B4 miałem dziurawa klapkę i tez leciało chlodne powietrze.

Z tego co jest napisane na pierwszej stronie to te silniczki musisz sprawdzić:

8E1820511 - silnik nastawczy klapy regulacji temperatury LEWY - czerwony (V158)

8E1820511A - silnik nastawczy klapy regulacji temperatury PRAWY - fioletowy (V159)

Edytowane przez silnik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz wszystko posprawdzałem , i tak w AUTO powietrze tylko wydostaje się skrajnymi kratkami i nawiew na nogi, oczywiście powietrze nie jest dostatecznie gorące. Sprawa wygląda inaczej jak odpale przycisk nawiewu na nogi i kratki , wtedy ze wszystkich nawiewów leci powietrze i jest o wiele cieplejsze, nie wiem , ale chyba nie powinno tak być. W moim poprzednim aucie- Mondeo MK3 jeździłem tylko na Auto , czy to zima czy lato i zawsze była komfortowa temperatura!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś jest nie tak.Może nagrzewnica słabo grzeje.Jak silnik zagrzany to węże powinny być oba gorące, nie da się ich utrzymać.

Na AUTO powietrze leci prawie ze wszystkich miejsc jak króraś strona się nagrzeje to klapki się przymykają.

Może tu masz dobrze tylko brak gorącego powietrza - nagrzewnica.

Często lubią się zabijać.Jest temat że wężem ogrodowym i ciśnieniem z kranu dało się przepłukać

Edytowane przez edekxp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam już nie wiem co o tym myśleć, też już myślałem żeby przepłukać nagrzewnice, najpierw wlewająć preparat kwaśny do mycia zbiorników do mleka, czyści alu na błysk. A potem wypłukać wężem , ale płyn chłodniczy jest wręcz idealnie czysty. Na razie za bardzo nie mm czasu się tym zająć. W mondeuszu było tak że jak się odpaliło w duże mrozy to po chwili zaczęło lekko powietrze lecieć tylko na szybe, a po ok2km jak troszke złapał temp dopiero leciało pozostałymi otworami. Tu jest tak że praktycznie za kilka chwil odpala dmuchawa, na 1 kreske potem się zwiększają obroty, ale w AUTO nawiew leci tylko skrajnymi kratkami i lekko na nogi , mimo że jest 90*C, ale nie leci zbyt ciepłe powietrze! Dzięki wszystkim za pomoc, może jeszcze ktoś będzie miał jakiegoś pomysła! Troszke może zagmatwałem opis :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie właśnie tak jest jak piszesz, najpierw leci powoli na szybę a z czasem zwiększa się nawiew.

Ja bym obstawiał czujniki temperatury albo ten w klimatroniku trzeba wyczyscic, ale skoro błędów nie masz i nastawy zrobione to nie mam pomysłu :-(

Pewnie można to wszystko sprawdzić w blokach pomiarowych ale jak to nie wiem. Może ktoś ma opis bloków pom.

Edytowane przez silnik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby jeszcze ktoś dał konkretną odpowiedz jak pozbyć się i o co chodzi z błędem "adaptation limited"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby jeszcze ktoś dał konkretną odpowiedz jak pozbyć się i o co chodzi z błędem "adaptation limited"

Może nr błędu podaj.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprostu błąd np lewego silniczka temp. A pod spodem "Limited Adaptation" Bardzo często widzę takie błędy i jeszcze nie wpadłem jak go usunąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem co trzeba robić aby uzdrowić klapy, od 6 lat bawię sie vagiem i kilka aut już wyleczyłem z grających silniczków. Chodzi mi o to że jesli trafi sie błąd byle którego silniczka a w dolnej cześć jest "adaptation Limited" to jest to błąd nie kasowalny. Już kilka razy miałem taki przypadek że robiłem adaptacje podmiany itd a błąd nie znikał, po powiedzmy miesiącu gdy logowałem to samo auto czasem błąd znikał samoczynnie.

Zadałem więc pytanie czy ktoś potrafi sensownie odpowiedzieć jak usunąć takie błędy i o co dokłądnie w nich chodzi.

Edytowane przez lukaszooo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie poskładałem wszystko po płukaniu nagrzewnicy, i wygląda tak że na wolnych obrotach jak już wszystko jest odpowietrzone i jak zdejmę wąż górny od nagrzewnicy , obok aku to aż sika, takie jest ciśnienie, ale jak już jest na obrotach to ledwie się przelewa płyn. Wygląda na to że pompa płynu chłodzącego nie domaga, chyba że jest to coś innego i ktoś miał jakąś inną usterkę , to niech mnie poprawi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozwiązałeś problem? U mnie nie za każdym razem ale zdarza się tak, że jak ustawie na 18*C to grzeje tak samo jak na HI. I mam lipę. Nie mogę dojść o co chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj uporałem się z silnikem V158. masakra dostęp. trzeba się wygiąć w chińskie szesnaście :kox: ale dałem rade :banan:

1zejsb4.jpg

aby dostać się do śróby 1 której normalnie nie widać odpinamy wtyczkę 3 odkręcamy śróby 2 i 4 przechylamy silniczek i mamy dostęp do 1.

może komuś sie przyda

Edytowane przez andi6491
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...