Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[B5 ACK] Urządzenie w miejscu koła zapasowego - co to?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Moje auto to a4 b5 2,8 30V z tiptronickiem i AWD. Mam instalacje gazowa, butle mam niestety na pol bagaznika i chcialbym to przerobic. Okazuje się, że w miejscu koła zapasowego, a raczej pod nim w karoserii jest dość spora "odwrócona miska", do której od spodu auta wchodzą dwa grube przewody, które raczej są hydrauliczne. Czy ktoś może mi odpowiedzieć co sie tam znajduje? Mimo wszystko chciałbym to przerobić tak, żeby butla weszła mi w to miejsce. dodam, że auto jest z rynku USA.

pozdrawiam!

Opublikowano

zdjecia by sie przydaly.

nie zagladales gdzie dochodza te przewody?

Opublikowano

nie, zerknalem tam tylko chwilowo w trakcie badan technicznych, ktorych i tak auto nie przeszlo, bo nie mam polskiej legalizacji na butlę - stad całe zamieszanie i chęc zrobienia wszystkiego "po swojemu".

jak tylko bede mial jak cykne pare fotek. choć znajomi juz mnie straszli, ze wersja usa moze miec 2 pompy paliwa...

Opublikowano

ciekawa sprawa :mysli:

Opublikowano

sprawdź po kodach wyposażenia może w ten sposób dojdziesz co to, ale pewnie to ktoś sam coś wymodził, wejdź pod samochód i sprawdź czy te przewody idą gdzieś podwoziem, ja się tam nie spotkałem żeby w tamtym miejscu instalowali cokolwiek innego niż koło zapasowe

Opublikowano

Panowie, oryginał. Żadna rzeźba. Ktoś się z tym spotkał? Starsze modele audi faktycznie na rynku amerykańskim miały 2 pompy paliwa... Może jakis sterownik od skrzyni bądź coś od quattro? Jutro jade do warsztatu, podniose auto i dokladnie sprawdze wszystko, niemniej temat dość zagadkowy...

pozdrawiam

Opublikowano

"separator par paliwa" czy cos w ten desen;)

chodzi o to iz zeby paliwko nie parowalo przy bardzo wysokich temp otoczenia urzadzenie to ma za zadanie "przerabiac" opary paliwa zpowrotem w paliwko.

spotkalem sie z tym w a6 c5 2.8 na rynek usa.

o ile w a6 dalo sie cos z butla przykombinowac tak zeby tego nie ruszac .. tak w b5 moze byc problem bo pewnie miejsca mniej nad "miska"...

a wycinac raczej bym tego osobiscie nie wycinal....

Opublikowano

nie mowie o doslownym wycinaniu. urzadzenie chcialbym zostawic, tylko przelozyc je w inne miejsce. musze wiedziec co to, bo w przypadku np dodatkowej pompy paliwa wazne jest jej ułożenie względem zbiornika... dzis sie wszystko wyjasni...[br]Dopisany: 28 Grudzień 2010, 08:00_________________________________________________Zgodnie z domysłami, przewody sa paliwowe i powiazane z bakiem, nawet na jednej aukcji na ebay widzialem bak sprzedawany wraz z tymże urzadzeniem (choc wciaz nie wiem co to jest)

486f565b60164f6fmed.jpg

900c171c8d211ddbmed.jpg

c897406b735d385fmed.jpg

b6a0242b39b8132bmed.jpg

Pytanie brzmi: czy ktoś wie, co to jest, co to robi i jak to dziala? Mam gdzies spisany numer, ale zostawilem kartke w samochodzie... No i najwazniejsze - na milion procent chce sie tego pozbyc, najchętniej usunąłbym samo to ustrojstwo, tylko musze znać zasadę jego działania, żeby odpowiednio pozaślepiac lub polaczyc przewody. czy ktos wie, czy sa jakies dodatkowe róznice w zbiornikach paliwa w wersjach US i EU (dodatkowe odpowietrzniki etc) - pytam, bo chcę uniknąć wymiany zbiornika paliwa, bo średnio uśmiecha mi się wyciąganie tylnego zawiasu wraz z dyfrem...

czekam na jakies sugestie,

pozdrawiam![br]Dopisany: 29 Grudzień 2010, 00:05_________________________________________________"charcoal vapor canister" tak nazywa się to z angielksiego... coś o węglu i o parze...

Opublikowano

najlepiej podaj numery i niech ktoś w etce sprawdzi :good:

Opublikowano

będzie jeździć bez tego.

to jest na 100% takie urządzenie jak napisał PG :good:

ostatnia literka numeru części to E :wink4:

Opublikowano

mam już zdjęcie zbiornika paliwa w wersji EU do quattro, teraz jeszcze szukam dla porównania wersji US w wysokiej rozdzielczosci, jeżeli nie ma żadnych dodatkowych odpowietrzników, to od rana wypierdalam to gówno...

Opublikowano

etka podaje zbiornik wegla aktywnego

Opublikowano

PG: tak, robie to tylko z tego względu. przy okazji może założe układ wydechowy cat-back, ktory od dłuższego czasu wala się po garazu...

denielom: jakies rysunki techniczne? moze masz jakis schemat podlaczenia tego do zbiornika paliwa?

moja obawa jest taka, że zbiornik EU ma dwa odpowietrzniki, łapiące powietrze z dwóch punktów w "suficie" zbiornika i odprowadzające je w okolice korka. Do tego zbiornika wegla wchodza z jednej strony 2 przeowdy, a wychodzi z drugiej jeden, co by logicznie oznaczalo, ze z tych samych 2 punktów opary wchodza do zbiornika, a potem jednym wracaja do baku. Wniosek: moj zbiornik US nie ma odpowietrznika i po wywaleniu tego gowna beda zbieraly sie opary.

To tylko hipoteza, musze ją potwierdzic albo na zdjęciach zbiornika US, albo na jakimś schemacie, lub chociaż zajrzeć do wlewu (wiem wiem, nie moge swiecic zapalniczką :P ) i poszukac odpowietrzników w miejscu, gdzie są w wersji EU

EDIT:

zdjecie zbiornika Europa:

28945f9e20501e02med.jpeg

zdjęcie zbiornika USA:

d009f5bd03dcfb66.jpg

zdjecia z dwóch róznych źródeł, jedno z allegro, a drugie z ebaya w usa - piszę to w nawiązaniu do oznaczen prz pompie paliwa, na jednym jest wyrazne USA, na drugim literka E - czyli już wiemy że różnią się na bank - tylko czym? na zdjeciach są do złudzenia podobne...

a teraz w nagrodę dla wytrwałych, którzy zamiast śpią jeszcze czytają moje wywody:

fajna dupeczka:

612836546c60d753med.jpg

Opublikowano

to jezeli nie Ty bedziesz spawal potem dno wneki na butle to wez pozadnie przykontroluj robote zeby potem nagle butla nie wyleciala na asfalt;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...