1977andrzej Opublikowano 20 Stycznia 2011 Opublikowano 20 Stycznia 2011 Witam. Ponieważ wersje B6 nie mają zainstalowanego woltomierza postanowiłem go zakupić w formie dodatkowej jako przystawki przyklejanej do kokpitu. Obserwując wartości napięcia można wykryć usterki w układzie elektrycznym zanim stanie się w szczerym polu z rozładowanym akumulatorem. Zauważyłem więc, że u mnie wskazówka tego woltomierza lekko drga czasami. Dla pewności sprawdziłem z dobrej klasy woltomierzem i wychodzi że wahania są w granicach 0,2-0,3V. Niby nie dużo ale można to zobaczyć m.in po lekko mrugającej lampce w podsufitce. Dodam, że nie zauważyłem żeby światła zewnętrzne jakoś migały. Niby wszystko ok. Wymieniłem też niedawno napinacz (i pasek ) bo widziałem, że trochę drga i myślałem, że wtedy gdy pasek nie jest dobrze dociśnięty to pojawiają sie wahania na mierniku. Ale z nowym nie ma różnicy. Czy ma ktoś podobne doświadczenia. Może to regulator, lub kwestia przeczyszczenia szczotek. W każdym razie napięcie ładowania jest w porządku...tylko te dziwne wahania. Czyżby ten typ tak miał? Może ktoś z kolegów z miernikiem sprawdzi w wolnym czasie u siebie czy ma podobnie?
zbigok Opublikowano 24 Stycznia 2011 Opublikowano 24 Stycznia 2011 W zeszłym roku pożyczyłem od kumpla auto i tam zauważyłem, że są wahania napięcia, aż widać to było na oświetleniu. Po miesiącu wysiadł mu alternator, a konkretnie padły dwie diody na mostku i regulator. Ale tak na marginesie wydaje mi się, że przyczyną tego był "suchy" akumulator.
Gracjan Opublikowano 24 Stycznia 2011 Opublikowano 24 Stycznia 2011 U mnie w A4 1.6 też czasami są lekkie wachnięcia napięcia, największe jak włączy się ogrzewanie tylnej szyby. Przypuszczam że kończy się alternator albo regulator.
1977andrzej Opublikowano 12 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 12 Sierpnia 2013 Witam. Dla potomnych chciałbym napisać jak problem został rozwiązany i co było jego powodem. Okazało się, że przyczyną wachania napięcia był powoli umierający akumulator. Jak widzicie z pierwszego postu objawy pojawiły się ponad dwa lata temu. Fabryczny akumulator MOLLa, już teraz 9 letni, odmówił posłuszeństwa po długiej trasie nad morze. Na drugi dzień po przyjeździe na miejsce już nie odpalił. Oczywiście byłem świadomy wcześniej, że bedzie wkrótce do wymiany ale nie sądziłem, że w lecie może skończyć sie jego żywot. Uśpiło moją czujność to, że nigdy wcześniej nie było żadnego problemu z zapalaniem. Chociaż wartości mierzonego napięcia wskazywały (12,2 -12,3V), że już wkróce może być problem. Po wymianie akumulatora na nowy napięcie łądowania jest stałe bez żadnych wachnięć. Dodatkowo dodam, że mimo iż akumulator nie dał rady odpalić to centralny jeszcze działał. Napiecie wg. zainstalowanego w kabinie woltomierza było okolo 9V. Co ciekawe otwieranie z kluczyka nie działało wogóle. Kluczyk w zamku się kręcił w obie strony bez żadnego oporu. Tego sie nie spodziewałem. Wychodzi na to, że jeśli napięcie z akumulatora byłoby za małe aby działał centralny to jedyną możliwością otwarcia auta byłoby chyba wybicie jednej z szyb....
elmer80 Opublikowano 12 Sierpnia 2013 Opublikowano 12 Sierpnia 2013 Po to jest zamek w drzwiach zebys wlasnie mogl otworzyc auto jak padnie akumulator. W kazdym nawet najnowszym aucie jest "awaryjne" otwieranie kluczem. To ze u Ciebie nie otwieralo oznaczalo tylko i wylacznie ze ktos odlaczyl bebenek zamka od ciegna albo bylo cos polamane w srodku. wysłane z Commodore 64
1977andrzej Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Ok, to dlaczego po podłączeniu nowego akumulatora otwieranie z kluczyka zaczęło działać? Po to jest zamek w drzwiach zebys wlasnie mogl otworzyc auto jak padnie akumulator. W kazdym nawet najnowszym aucie jest "awaryjne" otwieranie kluczem.To ze u Ciebie nie otwieralo oznaczalo tylko i wylacznie ze ktos odlaczyl bebenek zamka od ciegna albo bylo cos polamane w srodku. wysłane z Commodore 64
elmer80 Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Czarna magia... wysłane z Commodore 64
POWER-KRIS Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Wtedy podpina się drugi aku do rozrusznika i otwiera normalnie drzwi. Mnie zdziwiło jak kupowałem regulatory napięcia w Aso ze do Skody dali mi ze szczotkami weglowymi a do audi z miedzianymi oba altki takie same Bosch. Natomiast na te wahania to nie pomogło musiałem powymieniac akumulatory. Sony Xperia E dual Tapatalk 4
1977andrzej Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Ok, ale jak masz samochód zamknięty łacznie z pokrywą silnika to już się nie podepniesz. Wiem, że jest możliwość awaryjnego otwarcia klapy jeśli linka się zerwie, ale do tego trzeba zdjąc osłonę pod silnikiem i wcześniej wiedzieć co ciągnąć. Z kanału pewnie nie jest to takie trudne, ale w terenie już gorzej. Wtedy podpina się drugi aku do rozrusznika i otwiera normalnie drzwi. Mnie zdziwiło jak kupowałem regulatory napięcia w Aso ze do Skody dali mi ze szczotkami weglowymi a do audi z miedzianymi oba altki takie same Bosch. Sony Xperia E dual Tapatalk 4
machina Opublikowano 14 Sierpnia 2013 Opublikowano 14 Sierpnia 2013 Do rozrusznika podpina się plus nowego aku właśnie z kanału, minus do masy i
bobikos Opublikowano 14 Sierpnia 2013 Opublikowano 14 Sierpnia 2013 Ok, to dlaczego po podłączeniu nowego akumulatora otwieranie z kluczyka zaczęło działać?Po to jest zamek w drzwiach zebys wlasnie mogl otworzyc auto jak padnie akumulator. W kazdym nawet najnowszym aucie jest "awaryjne" otwieranie kluczem.To ze u Ciebie nie otwieralo oznaczalo tylko i wylacznie ze ktos odlaczyl bebenek zamka od ciegna albo bylo cos polamane w srodku. wysłane z Commodore 64 Masz coś uszkodzone w zamku. Wkładka ma czujnik położenia przy otwieraniu-zamykaniu więc tak na prawdę otworzyłeś zamek przez centralny a nie mechanicznie.
elmer80 Opublikowano 15 Sierpnia 2013 Opublikowano 15 Sierpnia 2013 Czyli B6 po rozladowaniu akumulatora nie mozna otworzyc kluczykiem ??? wysłane z Commodore 64
POWER-KRIS Opublikowano 15 Sierpnia 2013 Opublikowano 15 Sierpnia 2013 U mnie b6 normalnie otwiera nawet bez aku. Sony Xperia E dual Tapatalk 4
edekxp Opublikowano 15 Sierpnia 2013 Opublikowano 15 Sierpnia 2013 Czyli B6 po rozladowaniu akumulatora nie mozna otworzyc kluczykiem ???wysłane z Commodore 64 Oczywiście że można i tak ma być Proponuję sprawdzić bo już były tematy jak otworzyć auto bo z kluczyka nie działa, klapa też nie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się