Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Składanie lusterek automatycznie po zamknieciu samochodu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

potwierdzam słowa kolegi, wczoraj wyciągałem szkło w swoich lustrach - pchnąłem lustro dołem potem delikatnie pociągnąłem górę podważając lekko śrubokrętem dwa zatrzaski które mogłem zauważyć przez dziurę między szkłem a obudową.

Mam natomiast pytanie, kupiłem lustra z lekko porysowanymi trójkątami (chodzi o ten czarny element przy szybie) i mam pytanie - można je wymienić czy to jest jakaś całość. Obecnie na aucie moje lusterka są idealne i może by mi się udało przełożyć do nich tylko mechanizm składania.

Opublikowano

Niestety muszę Cię zmartwić kolego, tych trójkątów nie da się wymienić tylko malowanie Cię ratuje jak chcesz mieć igły.

Opublikowano
żeby wyciągnąć szkło wystarczy wcisnąć je spodem (odchyli się góra) i posiągnąć górą, odgłosy są mało fajne ale wyjdzie bez problemów i napewno się nie uszkodzi.

naciskam, ale coś ciężko idzie boję się że pęknie

Kolego napewno nic nie pęknie, bo inaczej się nie da. Jak odkręcisz obudowe i pociągniesz to odgłosy dopiero będą nieciekawe ale w temp. pokojowej plastyki są dość elastyczne.

udało się bez uszkodzenia :thumbup1:

Opublikowano

Witam. 2 pytania do kolegów, jak mogę poznać czy mam zewnętrzne lusterka z fotochromem ( wewnętrzne mam z tą funkcją czyli 'robi się żółte' :wink: ) i jak mogę dostac się do silniczka regulacji? nie działa mi el. regulacja lusterka pasażera, pod vagiem wywala błąd właśnie tego silniczka.

Opublikowano

Witam kolego.

Zewnętrzne lusterk są z fotochromem gdy dookoła szkła jest czarna plastykowa ramka lub wyraźnie narysowana linia (też dookoła wkładu lusterka) wtedy też do wkładu podpięte są 4 kable - to w kwesti wkładów bo jeśli masz elektrycznie składane to lusterka pod fotochrom też masz przystosowane.

A w kwestii silniczka to raczej jest on nie wymienną częścią ale możesz sprawdzić jedzo działanie tak jak to jest wyżej opisane podając na silniczek +i-.

Opublikowano

Do fotochromu idzie 2 kabelki, a jak chcesz sprawdzic działanie el. sterowania to sciąg wkład lusterka i zobacz czy wszystko w nim gra, bo mysle ze chodzi ci o sterowanie a nie zamykanie tak??

Opublikowano

no faktycznie jest plastikowa ramka czyli wychodzi, że jest fotochrom. Lusterka mam el. regulowane ( pasażera jak mówiłem nie działa ), el. składane ( oba działaja poprawnie ), podgrzewane i z pamięcią ustawień. Raz na jakiś czas ruszy się to prawe lusterko ale tylko raz i później już nie daje znaku życia. Proszę powiedzcie mi jak je rozebrać i co następnie sprawdzić?

Opublikowano

mozesz miec w połączeniu instalacji z karoserja w tej osłonie gumowej pozrywane kable, albo sam mechanizm regulacji lusterka sie konczy, te dwie rzeczy sprawdz/...

Opublikowano

kolega ma racje, chociaż porozrywane kable w gumowej osłonie robiły by prawdopodobnie jeszcze inne problemy pewnie to będzie problem z samym lusterkiem albo podnośnikiem szyby ale wszystko trzeba posprawdzać.

Opublikowano

koledzy a jak się dostać do wnętrza lusterka żeby to sprawdzić?

Opublikowano

ściągnij wkład po prostu

Opublikowano

logiczne przecież?

Opublikowano

najprościej i najbardziej profesjonalnie - podłączyć moduł (zasilanie + CAN), który odczyta po CAN ramki z modułu komfortu (akcja centralnego zamka) i wygeneruje ramki CAN wysyłając je pod adres sterownika drzwi kierowcy do złożenia/rozłożenia lusterek :naughty:

Opublikowano

KFX a ty nie obczaiłbys tematu jak by to zrobic zeby tez sie otwierały po otwarciu auta??

Opublikowano

można zrobić co się chce, odczytujesz jedne ramki po CAN, wysyłasz inne... pojedynyczy moduł, podpięcie zasilania i CAN z comfortu i można nawet zbindować rolkę głośności z kierownicy ze sterowaniem szyby, albo przycisk ATT z poduszką powietrzną pasażera... hehehe :decayed:

trza auto do testów ze składaniem lusterek, trochę czasu i można wyrazać takie coś

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

A skad ty jestes??

Opublikowano

Ja mam takie i programuje je pod konkretne auto do konkretnej funkcji :)

Opublikowano

Modul programowalny do obslugi jednego cana (np: comfort lub powertrain) to jakies 200zl. Koszt programowania zalezny od tego co ma byc, ciezko stwierdzic..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...