Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 APU] ABS - po wymianie pompy znowu to samo.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czesc.

Mam taki problem. Swieci mi sie kontrolka ABS i miga (!) na fisie. Dodatkowo trzy sygnały dźwiekowe po zapłonie.

Poszedłem po poradę na forum - opcja szukaj - co znalazłem na temat to zrobiłem.

1. Vag - brak połączenia z kontrolerem ABS

2. Przeczysciłem wszystkie styki w kostce i przy pompie ABS

3. Sprawdziałem bezpieczniki

4. Przeczyszciłem tez czujniki ABS

Niestety nic nie pomogło.

Obstawiłem więc sterownik ABS.

Kupiłem urządzenie - dziś była wymiana u mechanika - po wymianie jak ręką odjął.

Po zapłonie cisza - na fisie w końcu pojawiły sie oczekiwane symbole a nie (!).

Radość jednak nie trwała długo - w drodze powrotnej od mechanika na prostym odcinku

ni z tąd ni z owad trzy sygnały ostrzegawcze na fisie od nowa (!) i kontrolka ABS. (30 min po wymianie)

Vag znowu sie nie łączy - żadne proby przywocenia do zycia tego układu nie działają.

Mam już dość - ręce mi opadają.

Pomocy - co moze być przyczyną? Moze jest jakieś zwarcie? Ja to sprawdzić?

Czy istnieje jakiś sposób wyłączenia ABSu aby nie pojawiały sie te kontrolki?

Dzieki

Piotrek

Opublikowano

Wygląda na ponownie uwalony sterownik. Spróbuj połączyć sie Vagiem i odczytaj błędy (połączysz sie wtedy, jak nic nie będzie "świszczało" na desce).

Opublikowano

Miałeś pecha, bo sterowników na allegro jest właśnie uszkodzona.

Ewentualnie masz problemy s silnikiem w pompie.

Warto zmienić płyn, kiedy jest zbyt stary i gęsty stwarza duży opór dla pompy i zaworów, przez co mogą powstawać uszkodzenia.

Opublikowano

Jestem pewny ze w momencie zakupu sterownik był dobry.

Tym bardziej ze po włożeniu do mojego auta na poczatku wszystko działalo jak trzeba.

Awaria nastąpiła podczas jazdy na prostym odcinku - nawet nie podczas hamowania.

Zbyt gesty płyn też nie wchodzi w gre - jest zmieniony swiezy. (sprawdze to jescze). Zvagować nie da sie na żaden sposób.

Boje sie kupić nastepny sterownik bo to spory wydatek i sporo szukania a pewnie zaraz bedzie to samo.

Pozostaje znaleźć przyczyne lub jakoś okłamać komputer ze ABS działa zeby nie

pokazywał mi tych ostrzeżeń.

Opublikowano

Słuchaj, nie ma sensu wyjaśniać na czym polega usterka tych sterowników.

Prawda jest taka ze nawet uwalony sterownik, jak odpowiednio wstrząśniesz na chwilę zacznie działać. Ewentualnie działa kiedy jest np. zimno.

Opublikowano

mialem niedawno podobny problem jechalem sobie do roboty i nagle tylne prawe kolo sie zatrzymalo... zdeka zarzuciło i koniec auto do warsztatu na lawecie :)

powymianie pompy i caleo ukladu sterujacego wszystko dziala jak trzeba dodam ze stalo sie to po wymianie lozysk w tylnych koleczkach nastepnego dnia wszystko sie rozgrzalo i wytopilo caly smar i zapieklo lozysko :/ ogolnie ciekawa historia :)

no ale u mnie wymiana pompy i ukladu sterujacego pomogla juz nic sie nie swieci i abs dziala jak potrzeba :)

Opublikowano

moja też ma taki sam objaw tylko w błędach ABS awaria czujnika tylnego koła a czujnik jest dobry

Opublikowano

Tak jak pisałem w innych postach i jest parę osób co to potwierdzi, te sterowniki da się naprawić. Piotrek masz do mnie godzinkę jazdy, przyjedź to Ci naprawię ten sterownik ( albo obydwa :> ).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...