Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Czy to turbo?


RonM

Rekomendowane odpowiedzi

Nom ale zużyte turbo puszczało by olej do dolotu. U mnie są śladowe ilości ale olej mi nie pływa w dolocie

do dolotu albo do wydechu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj sprawdziłem wydech to jedynie sadza jest. Pojeżdzę jeszcze troszkę i będę obserwować co się będzie działo z tym olejem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj sprawdziłem wydech to jedynie sadza jest. Pojeżdzę jeszcze troszkę i będę obserwować co się będzie działo z tym olejem

Autko zaczeło mi więcej palić i dzisiaj zauważyłem że w tłumiku końcowym jest jakaś czarna maź :confused4: Czy to świadczy o tym że turbina jest już na wykończeniu?

sie zdecyduj czy sadza czy maź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wczoraj była maź zaraz po zgaszeniu auta. Dzisiaj zaszedłem do garażu to w wydechu została sama sadza. A olej by chyba tak nie wyschnął :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli mogę być spokojny o turbinkę??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak przez kolektor to może te uszczelniacze zaworowe :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wygląda że chyba będzie turbo ok jesli jest tak jak mówisz. :good:

Nie masz w związku z tym przeładowaniem trybów awaryjnych? Moze przypomina o sobie żeby ja wyczyścić.

A na VAGu niema błedów żadnych? Bo czasami jak jest walniety jakiś czujnik to głupieje i może więcej palić, np temp.

Strasznie żadko sie to zdarza ale możliwe. Z tym że jak sie wysra turbina to prędziej połamie wirnik niz sie zagoni silnik ale bywa

zuzyte-nieszczelne turbo, nie bedzie dawalo zlych odczytow podczas diagnostyki.

przypadek z youtube, wcale nie taki odosobniony, bylo juz kilka takich padow na forum.

nie wiem jak sobie wyobrazasz polamanie wirnika, jezeli turbnina wypluje uszczelniacze, wirnik moze sie nie krecic a olej jest podawany do dolotu pod cisnieniem poprzez pompe olejowa...

Może nie odosobnione są takie przypadki ale raczej żadko spotykane. Może jestem na forum za krótko ale pamietam że nie dawno był własnie taki bużliwy temat o tym zjawisku. I nie pamiętam czy ktoś z forum mówił że coś takiego miał :gwizdanie:

No ok nie znam się az tak dobrze jak Ty kolego tylko cześc rzeczy przekładam na zdrowa logikę i z tego co zasłysze od mądrzejszych odemnie.

Bo a co do tego oleju z uszczelniaczy turbo. Przeciesz jakby ten olej miał być podany przez pompę oleju to żeby ten olej poleciał tam do dolotu to musiało by go być mnustwo bo do góry przecierz nie popłynie. No bo jak wirnik zasuwa to do cylindrów dostawała by się powiedzmy mieszanka powietrza i oleju(w sporej ilości) i wtedy zapłon ok. Ale pompa oleju podając go pewnie cały olej by musiała wpompować do dolotu żeby tam popłynał bo on ma dość sporą pojemność. A jakby hlupnęło do cylindra olbrzymią ilościa oleju to by nie było wybuchu tylko by sie zalał.

Powiedz coś na ten temat kolego czy ja coś źle rozumiem? Nie przechwalam sie ani nie przemądrzam tylko jak powiedziałem biore to na logikę. :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wygląda że chyba będzie turbo ok jesli jest tak jak mówisz. :good:

Nie masz w związku z tym przeładowaniem trybów awaryjnych? Moze przypomina o sobie żeby ja wyczyścić.

A na VAGu niema błedów żadnych? Bo czasami jak jest walniety jakiś czujnik to głupieje i może więcej palić, np temp.

Strasznie żadko sie to zdarza ale możliwe. Z tym że jak sie wysra turbina to prędziej połamie wirnik niz sie zagoni silnik ale bywa

zuzyte-nieszczelne turbo, nie bedzie dawalo zlych odczytow podczas diagnostyki.

przypadek z youtube, wcale nie taki odosobniony, bylo juz kilka takich padow na forum.

nie wiem jak sobie wyobrazasz polamanie wirnika, jezeli turbnina wypluje uszczelniacze, wirnik moze sie nie krecic a olej jest podawany do dolotu pod cisnieniem poprzez pompe olejowa...

Może nie odosobnione są takie przypadki ale raczej żadko spotykane. Może jestem na forum za krótko ale pamietam że nie dawno był własnie taki bużliwy temat o tym zjawisku. I nie pamiętam czy ktoś z forum mówił że coś takiego miał :gwizdanie:

No ok nie znam się az tak dobrze jak Ty kolego tylko cześc rzeczy przekładam na zdrowa logikę i z tego co zasłysze od mądrzejszych odemnie.

Bo a co do tego oleju z uszczelniaczy turbo. Przeciesz jakby ten olej miał być podany przez pompę oleju to żeby ten olej poleciał tam do dolotu to musiało by go być mnustwo bo do góry przecierz nie popłynie. No bo jak wirnik zasuwa to do cylindrów dostawała by się powiedzmy mieszanka powietrza i oleju(w sporej ilości) i wtedy zapłon ok. Ale pompa oleju podając go pewnie cały olej by musiała wpompować do dolotu żeby tam popłynał bo on ma dość sporą pojemność. A jakby hlupnęło do cylindra olbrzymią ilościa oleju to by nie było wybuchu tylko by sie zalał.

Powiedz coś na ten temat kolego czy ja coś źle rozumiem? Nie przechwalam sie ani nie przemądrzam tylko jak powiedziałem biore to na logikę. :wink4:

ano zle rozumiesz, przeciez uszczelnienia w turbinie padaja w czasie obciazenia, a wiec gdy silnik ma obroty wieksze niz biegu jalowego.

cisnienie oleju jest na tyle duze ze wydostajacy sie olej ma postac mgly ktora jest unoszona razem z powietrzem w dolocie do cylindrow gdzie ulega spaleniu, jako ze jego ilosc jest niekontrolowana i dosyc duza, powoduje wzrost obrotow, do wartosci granicznej. wylaczenie zaplonu nic nie daje poniewaz na tym etapie paliwem jest rozpylony w dolocie olej z ukladu smarowania... silnik zgasnie gdzy olej sie skonczy. niestety wczesniej obroty osiagniete przez silnik przekraczaja obroty dopuszczalne a to powoduje albo pekniecie korbowodu, urwanie panewki korbowodowej itp. ew. zwyczajnie zatarcie silnika z powodu braku oleju....

czy to takie skomplikowane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wygląda że chyba będzie turbo ok jesli jest tak jak mówisz. :good:

Nie masz w związku z tym przeładowaniem trybów awaryjnych? Moze przypomina o sobie żeby ja wyczyścić.

A na VAGu niema błedów żadnych? Bo czasami jak jest walniety jakiś czujnik to głupieje i może więcej palić, np temp.

Strasznie żadko sie to zdarza ale możliwe. Z tym że jak sie wysra turbina to prędziej połamie wirnik niz sie zagoni silnik ale bywa

zuzyte-nieszczelne turbo, nie bedzie dawalo zlych odczytow podczas diagnostyki.

przypadek z youtube, wcale nie taki odosobniony, bylo juz kilka takich padow na forum.

nie wiem jak sobie wyobrazasz polamanie wirnika, jezeli turbnina wypluje uszczelniacze, wirnik moze sie nie krecic a olej jest podawany do dolotu pod cisnieniem poprzez pompe olejowa...

Może nie odosobnione są takie przypadki ale raczej żadko spotykane. Może jestem na forum za krótko ale pamietam że nie dawno był własnie taki bużliwy temat o tym zjawisku. I nie pamiętam czy ktoś z forum mówił że coś takiego miał :gwizdanie:

No ok nie znam się az tak dobrze jak Ty kolego tylko cześc rzeczy przekładam na zdrowa logikę i z tego co zasłysze od mądrzejszych odemnie.

Bo a co do tego oleju z uszczelniaczy turbo. Przeciesz jakby ten olej miał być podany przez pompę oleju to żeby ten olej poleciał tam do dolotu to musiało by go być mnustwo bo do góry przecierz nie popłynie. No bo jak wirnik zasuwa to do cylindrów dostawała by się powiedzmy mieszanka powietrza i oleju(w sporej ilości) i wtedy zapłon ok. Ale pompa oleju podając go pewnie cały olej by musiała wpompować do dolotu żeby tam popłynał bo on ma dość sporą pojemność. A jakby hlupnęło do cylindra olbrzymią ilościa oleju to by nie było wybuchu tylko by sie zalał.

Powiedz coś na ten temat kolego czy ja coś źle rozumiem? Nie przechwalam sie ani nie przemądrzam tylko jak powiedziałem biore to na logikę. :wink4:

ano zle rozumiesz, przeciez uszczelnienia w turbinie padaja w czasie obciazenia, a wiec gdy silnik ma obroty wieksze niz biegu jalowego.

cisnienie oleju jest na tyle duze ze wydostajacy sie olej ma postac mgly ktora jest unoszona razem z powietrzem w dolocie do cylindrow gdzie ulega spaleniu, jako ze jego ilosc jest niekontrolowana i dosyc duza, powoduje wzrost obrotow, do wartosci granicznej. wylaczenie zaplonu nic nie daje poniewaz na tym etapie paliwem jest rozpylony w dolocie olej z ukladu smarowania... silnik zgasnie gdzy olej sie skonczy. niestety wczesniej obroty osiagniete przez silnik przekraczaja obroty dopuszczalne a to powoduje albo pekniecie korbowodu, urwanie panewki korbowodowej itp. ew. zwyczajnie zatarcie silnika z powodu braku oleju....

czy to takie skomplikowane?

Dzięki za wyjaśnienie :notworthy:

To nie jest skomplikowane ale spodziewałem (nie rozbierałem bardziej turbiny niz części gorącej do czyszczenia) że pęknięcie uszczelniacza to będzie raczej wylewający sie olej do dolotu a nie pryskający w formie mgły olejowej. W takim wypadku wszystko jest jasne i ogromne Ci dzięki za wyjaśnienie.

Dalszy proces który opisałes że jest napedzany tym olejem itp wiedziałem. :good:[br]Dopisany: 11 Luty 2011, 14:51_________________________________________________PS. Sory za błedy :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:):hi:

tak, wiec, aby sie nie narazac, na taka sytuacje w przypadku gdy pojawia sie nadmierny ubytek oleju, jego spalanie objawiajace sie blekitnymi spalinami, nalezy bacznie przyjrzec sie turbinie, i w przypadku gdy jej zuzycie jest widoczne ja wymienic.

jeden z objawow to oblepiony olejem i sadza wydech.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:):hi:

tak, wiec, aby sie nie narazac, na taka sytuacje w przypadku gdy pojawia sie nadmierny ubytek oleju, jego spalanie objawiajace sie blekitnymi spalinami, nalezy bacznie przyjrzec sie turbinie, i w przypadku gdy jej zuzycie jest widoczne ja wymienic.

jeden z objawow to oblepiony olejem i sadza wydech.

Nadmierny ubytek oleju to wg Ciebie jaki?

Ja od wymiany do wymiany dolałem nie cały litr ale u mnie odma sporo ucieka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadmierny ubytek oleju to wg Ciebie jaki?

Ja od wymiany do wymiany dolałem nie cały litr ale u mnie odma sporo ucieka.

to nie jest dużo.. :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wygląda że chyba będzie turbo ok jesli jest tak jak mówisz. :good:

Nie masz w związku z tym przeładowaniem trybów awaryjnych? Moze przypomina o sobie żeby ja wyczyścić.

A na VAGu niema błedów żadnych? Bo czasami jak jest walniety jakiś czujnik to głupieje i może więcej palić, np temp.

Uszczelniacze zaworowe są okey bo miałem całą głowice robioną. Czyszczenie zajeło mu nie cały dzień i miał całe auto u siebie. Ta maź jest tłusta i czarna ale autko jeździ i zbiera się dobrze. Oleju co jakiś czas dolewam. Z ciekawości sprawdzałem 3 tygodnie temu kompresje i jest okey. Zaraz idę do garażu sprawdzić dolot czy przybyło w nim oleju

sporo dolewasz olej, to albo puszcza turbina albo uszczelniacze zaworow. to ze byla robiona glowica nie znaczy ze nie puszczaja.

nadmiar oleju w wydechu, prowadzi do zanieczyszczania turbiny i pogorszenia warunkow pracy. a to do dalszego jej zanieczyszczenia i itd.

generalnie tlusty wydech to juz stan agonalny - pytanie czy uszczelniaczy czy turbiny.

jezeli przyczyna jest zuzyta turbina, i puszcza uszczelniacze zupelnie, silnik zacznie spalac olej, osiagnie obroty maksymalne, nie da sie wylaczyc stacyjka - jego zastepczym paliwem bedzie puszczany do dolotu przez turbine olej.

stan bedzie trwal az do zupelnego zuzycia oleju w ukladzie, gdy silnik sie zatrzyma bedzie juz po nim..... :cool1:

w takim przypadku nalezy go zdusic wrzucajac wysoki bieg i hamujac auto.

wyglada to tak

Strasznie żadko sie to zdarza ale możliwe. Z tym że jak sie wysra turbina to prędziej połamie wirnik niz sie zagoni silnik ale bywa

Wbrew pozorom wcale tak rzadko to się nie zdarza :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...