Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Montaż elementów pakietu oświetlenie - kratek nawiewów, lampki przedniej


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Śmiało da się przełożyć podświetlenie oczywiście przekładając pokrętła - wydaje mi się to lepszym i bezpieczniejszym rozwiązaniem niż przekładanie samej kratki (bo można sobie połamać) tylko trzeba to delikatnie robić, ale spokojnie da radę. :wink:

Opublikowano

Pany - Dzisiaj zamontowałem sobie diody

129008557aef7082med.jpg (foto z tego tematu)

Powiedzcie mi - jak to ma świecić? Bardzo subtelnym światłem? Czy takim trochę mocniejszym? Bo u mnie jest taka czerwona poświata tylko - myślałem, że to będzie trochę mocniej świeciło :>

Opublikowano

Ma być taka poświata. Ale jak pojeździsz trochę to zobaczysz że to wystarcza.

Opublikowano
Pany - Dzisiaj zamontowałem sobie diody

http://images45.fotosik.pl/245/129008557aef7082med.jpg (foto z tego tematu)

Powiedzcie mi - jak to ma świecić? Bardzo subtelnym światłem? Czy takim trochę mocniejszym? Bo u mnie jest taka czerwona poświata tylko - myślałem, że to będzie trochę mocniej świeciło :>

d*py nie urywa ale tak ma byc :)

Opublikowano

Pewnie powiecie mi, że już było, ale napiszę. Otóż chcę zabrać się za oświetlenie nóg we wnętrzu. Nie chciałem ciągnąć kabli z drzwi (wiercić i puszczać kabel bezpośrednio, bo to wiocha.pl) Kupiłem moduł komfortu z końcówką AJ, wiem, że muszę puścić kable z pomarańczowej wtyczki koło nóg. View image: pom kost

i poprowadzić kable wg schematu: View image: schematy

Który sposób jest lepszy? Pierwszy czy drugi? Czy jeśli otworzę tylko drzwi od pasażera to w obu przypadkach zapali się lampka tylko pod nogami pasażera? Nie chcę, żeby zapalały się wszystkie (w takim przypadku pociągnąłbym kabelki z lampki podsufitki). Którędy puścić kable do pasażera?

Dziękuję za odpowiedź, proszę jeszcze napisać na co zwrócić uwagę.

Dodam, że kupiłem od kolegi tgkone całą wiązkę. Napisał mi tak: "Przy lewej nodze obok podstopnicy masz pod plastikiem wiązki, dokladnie interesuje cie pomarańczowa wtyczka, z niej wystarczy pociągnąć po 2 kabelki (+ do sterowania lampek lewej i prawej) i wpiąć w kostkę w mojej instalacji, oryg. te piny wychodzą w czerwonej kostce w podłodze pod fotelem (idą dokladnie z tego miejsca które opisuję) jeśli masz grzanie lub el lędzwia bardzo możliwe że zmieniasz wiązkę w fotelu na moją z lampkami kodujesz moduł komfortu na lampki oświetlenia podłoża i wszystko śmiga ;)"

Mam grzane d*py i pompowane lędźwie tylko za bardzo nie wiem gdzie te piny pod fotelem są :/

Opublikowano
Pewnie powiecie mi, że już było, ale napiszę. Otóż chcę zabrać się za oświetlenie nóg we wnętrzu. Nie chciałem ciągnąć kabli z drzwi (wiercić i puszczać kabel bezpośrednio, bo to wiocha.pl) Kupiłem moduł komfortu z końcówką AJ, wiem, że muszę puścić kable z pomarańczowej wtyczki koło nóg. View image: pom kost

i poprowadzić kable wg schematu: View image: schematy

Który sposób jest lepszy? Pierwszy czy drugi? Czy jeśli otworzę tylko drzwi od pasażera to w obu przypadkach zapali się lampka tylko pod nogami pasażera? Nie chcę, żeby zapalały się wszystkie (w takim przypadku pociągnąłbym kabelki z lampki podsufitki). Którędy puścić kable do pasażera?

Dziękuję za odpowiedź, proszę jeszcze napisać na co zwrócić uwagę.

Dodam, że kupiłem od kolegi tgkone całą wiązkę. Napisał mi tak: "Przy lewej nodze obok podstopnicy masz pod plastikiem wiązki, dokladnie interesuje cie pomarańczowa wtyczka, z niej wystarczy pociągnąć po 2 kabelki (+ do sterowania lampek lewej i prawej) i wpiąć w kostkę w mojej instalacji, oryg. te piny wychodzą w czerwonej kostce w podłodze pod fotelem (idą dokladnie z tego miejsca które opisuję) jeśli masz grzanie lub el lędzwia bardzo możliwe że zmieniasz wiązkę w fotelu na moją z lampkami kodujesz moduł komfortu na lampki oświetlenia podłoża i wszystko śmiga ;)"

Mam grzane d*py i pompowane lędźwie tylko za bardzo nie wiem gdzie te piny pod fotelem są :/

Jeśli podłączysz pod pomarańczową kostkę to wszystkie lampki będą się zapalać przy otwarciu jednych drzwi i omijać moduł komfortu. Jeśli chcesz wykorzystać moduł AJ i podłączyć jak w oryginale to plus podłączasz pod bezpiecznik nr 2 (5A) którego nie masz ale wkładasz jeden pin i jest. Minus idzie do modułu komfortu jak w pierwszym ze schematów, czyli każda strona do innego pinu, gdyż sterowanie lampkami odbywa się minusem z MK (jeśli masz korby lub miałeś to kostka jest, jeśli el. szyb tył to kostkę do MK trzeba sobie sprawić)

Jeśli chodzi o to że masz el. lędzwia (bo grzanie to inna kostka), to masz pod siedzeniem(jednym i drugim) czerwoną kostkę z pinami męskimi i żeńskimi, potrzebujesz włożyć piny od podświetlenia w odpowiednie miejsca. Ja mam już wszystko przygotowane ale na razie nie mam pinów do kostek, jak będę miał się za to zabierać to będę szukał nr-y pinów. W sumie kilka razy już się dobierałem do podłogi ale nie miałem pinów więc oświetlenie nóg zostało.

Opublikowano
Pewnie powiecie mi, że już było, ale napiszę. Otóż chcę zabrać się za oświetlenie nóg we wnętrzu. Nie chciałem ciągnąć kabli z drzwi (wiercić i puszczać kabel bezpośrednio, bo to wiocha.pl) Kupiłem moduł komfortu z końcówką AJ, wiem, że muszę puścić kable z pomarańczowej wtyczki koło nóg. View image: pom kost

i poprowadzić kable wg schematu: View image: schematy

Który sposób jest lepszy? Pierwszy czy drugi? Czy jeśli otworzę tylko drzwi od pasażera to w obu przypadkach zapali się lampka tylko pod nogami pasażera? Nie chcę, żeby zapalały się wszystkie (w takim przypadku pociągnąłbym kabelki z lampki podsufitki). Którędy puścić kable do pasażera?

Dziękuję za odpowiedź, proszę jeszcze napisać na co zwrócić uwagę.

Dodam, że kupiłem od kolegi tgkone całą wiązkę. Napisał mi tak: "Przy lewej nodze obok podstopnicy masz pod plastikiem wiązki, dokladnie interesuje cie pomarańczowa wtyczka, z niej wystarczy pociągnąć po 2 kabelki (+ do sterowania lampek lewej i prawej) i wpiąć w kostkę w mojej instalacji, oryg. te piny wychodzą w czerwonej kostce w podłodze pod fotelem (idą dokladnie z tego miejsca które opisuję) jeśli masz grzanie lub el lędzwia bardzo możliwe że zmieniasz wiązkę w fotelu na moją z lampkami kodujesz moduł komfortu na lampki oświetlenia podłoża i wszystko śmiga ;)"

Mam grzane d*py i pompowane lędźwie tylko za bardzo nie wiem gdzie te piny pod fotelem są :/

Jeśli podłączysz pod pomarańczową kostkę to wszystkie lampki będą się zapalać przy otwarciu jednych drzwi i omijać moduł komfortu. Jeśli chcesz wykorzystać moduł AJ i podłączyć jak w oryginale to plus podłączasz pod bezpiecznik nr 2 (5A) którego nie masz ale wkładasz jeden pin i jest. Minus idzie do modułu komfortu jak w pierwszym ze schematów, czyli każda strona do innego pinu, gdyż sterowanie lampkami odbywa się minusem z MK (jeśli masz korby lub miałeś to kostka jest, jeśli el. szyb tył to kostkę do MK trzeba sobie sprawić)

Jeśli chodzi o to że masz el. lędzwia (bo grzanie to inna kostka), to masz pod siedzeniem(jednym i drugim) czerwoną kostkę z pinami męskimi i żeńskimi, potrzebujesz włożyć piny od podświetlenia w odpowiednie miejsca. Ja mam już wszystko przygotowane ale na razie nie mam pinów do kostek, jak będę miał się za to zabierać to będę szukał nr-y pinów. W sumie kilka razy już się dobierałem do podłogi ale nie miałem pinów więc oświetlenie nóg zostało.

Nie chcę, żeby omijały MK. Specjalnie kupiłem pasujący AJ, żeby zapalały się tylko lampki od odpowiednio otwartych drzwi. Czyli muszę pociągnąć plus z aku do bezpieczników, wrzucić bezpiecznik 5A, resztę pociągnąć do lampek. Później minus pociągnąć z pinu 5, 6, 13 i 14 z pomarańczowej kostki przy nogach. Z tyłu mam korby. Nie rozumiem po co ta kostka? Nie można po prostu tych kabelków z pomarańczowej kostki pociągnąć bezpośrednio do lampek?

Opublikowano

Panowie zabrałem się za kratki i tak informacyjnie mogę napisać, że przełożenie tej poziomej kratki z innej jest dziecinnie proste. Zdejmujemy przednią ramkę całej kratki a poźniej delikatnie rozchylamy to pole które chcemy wyjąć, te poziome kratki mają bolce po obu stronach które można spokojnie wysunąć z otworów. U mnie operacja się udała i pacjęt żyje :banan:

Opublikowano
Nie chcę, żeby omijały MK. Specjalnie kupiłem pasujący AJ, żeby zapalały się tylko lampki od odpowiednio otwartych drzwi. Czyli muszę pociągnąć plus z aku do bezpieczników, wrzucić bezpiecznik 5A, resztę pociągnąć do lampek. Później minus pociągnąć z pinu 5, 6, 13 i 14 z pomarańczowej kostki przy nogach. Z tyłu mam korby. Nie rozumiem po co ta kostka? Nie można po prostu tych kabelków z pomarańczowej kostki pociągnąć bezpośrednio do lampek?

Co do plusa w bezpiecznikach - już tam jest w pozycji nr 2, wystarczy że dasz brakujący pin z przewodem plusowym od lampek, oraz założysz bezpiecznik 5A.

Piny 5,6,13,14 to piny w 16-to pinowej kostce w module komfortu (oznaczona jako II), a nie z pomarańczowej kostki, bo do niej nie masz pociągniętych przewodów z modułu od oświetlenia nóg. Więc jeśli masz korby i przynajmniej czerwone lampki w dzwiach to ta kostka w MK będzie u Ciebie.

Panowie zabrałem się za kratki i tak informacyjnie mogę napisać, że przełożenie tej poziomej kratki z innej jest dziecinnie proste. Zdejmujemy przednią ramkę całej kratki a poźniej delikatnie rozchylamy to pole które chcemy wyjąć, te poziome kratki mają bolce po obu stronach które można spokojnie wysunąć z otworów. U mnie operacja się udała i pacjęt żyje :banan:

Gratki.:wink:

Opublikowano
Nie chcę, żeby omijały MK. Specjalnie kupiłem pasujący AJ, żeby zapalały się tylko lampki od odpowiednio otwartych drzwi. Czyli muszę pociągnąć plus z aku do bezpieczników, wrzucić bezpiecznik 5A, resztę pociągnąć do lampek. Później minus pociągnąć z pinu 5, 6, 13 i 14 z pomarańczowej kostki przy nogach. Z tyłu mam korby. Nie rozumiem po co ta kostka? Nie można po prostu tych kabelków z pomarańczowej kostki pociągnąć bezpośrednio do lampek?

Co do plusa w bezpiecznikach - już tam jest w pozycji nr 2, wystarczy że dasz brakujący pin z przewodem plusowym od lampek, oraz założysz bezpiecznik 5A.

Piny 5,6,13,14 to piny w 16-to pinowej kostce w module komfortu (oznaczona jako II), a nie z pomarańczowej kostki, bo do niej nie masz pociągniętych przewodów z modułu od oświetlenia nóg. Więc jeśli masz korby i przynajmniej czerwone lampki w dzwiach to ta kostka w MK będzie u Ciebie.

Panowie zabrałem się za kratki i tak informacyjnie mogę napisać, że przełożenie tej poziomej kratki z innej jest dziecinnie proste. Zdejmujemy przednią ramkę całej kratki a poźniej delikatnie rozchylamy to pole które chcemy wyjąć, te poziome kratki mają bolce po obu stronach które można spokojnie wysunąć z otworów. U mnie operacja się udała i pacjęt żyje :banan:

Gratki.:wink:

Hmm, ja posiadam u siebie czerwone lampki po bokach drzwi. Tak było oryginalnie. Z tych lampek pociągnąłem na dół drzwi. Zostały mi tylko 4 lampki do ogarnięcia. 2 z tyłu pod fotelami i 2 z przodu (pod schowkiem i koło pedałów). Teraz już nie czaję. Nie ciągnąć tych kabli z tej pomarańczowej kostki? To skąd?

Opublikowano

Hmm, ja posiadam u siebie czerwone lampki po bokach drzwi. Tak było oryginalnie. Z tych lampek pociągnąłem na dół drzwi. Zostały mi tylko 4 lampki do ogarnięcia. 2 z tyłu pod fotelami i 2 z przodu (pod schowkiem i koło pedałów). Teraz już nie czaję. Nie ciągnąć tych kabli z tej pomarańczowej kostki? To skąd?

Dwa razy Ci już tłumaczyłem że nie z pomarańczowej (bo wtedy podłączasz pod lampkę podsufitki i świecą wszystkie), tylko z kostki II w module komfortu. Załączam ori schemat.

o_wietlenie_n_g.jpg

Opublikowano

Witam, dziś podłączyłem podświetlenie kratek nawiewów. Wtyczki przy nawiewach były więc wystarczyło tylko poprowadzić instalację. Lewy nawiew pod włącznik świateł, środkowy oraz prawy pod ESP. Następnie podłączyłem podświetlenie wizytownika i kubka również pod ESP. I mam taki problem że ikonki wizytownika i kubka są słabo podświetlone w porównaniu do natężenia podświetlenia np. ESP albo awaryjnego. Czy może to być spowodowane za dużą ilością podłączonych instalacji pod ESP? może podłączyć to pod zapalniczkę? chociaż tam się wpiąłem też dziś z oświetleniem do podłokietnika.

Opublikowano
Witam, dziś podłączyłem podświetlenie kratek nawiewów. Wtyczki przy nawiewach były więc wystarczyło tylko poprowadzić instalację. Lewy nawiew pod włącznik świateł, środkowy oraz prawy pod ESP. Następnie podłączyłem podświetlenie wizytownika i kubka również pod ESP. I mam taki problem że ikonki wizytownika i kubka są słabo podświetlone w porównaniu do natężenia podświetlenia np. ESP albo awaryjnego. Czy może to być spowodowane za dużą ilością podłączonych instalacji pod ESP? może podłączyć to pod zapalniczkę? chociaż tam się wpiąłem też dziś z oświetleniem do podłokietnika.

To podświetlenie wizytownika i kubka ori czy dokładałeś? Może wystarczy tylko regulacja elementów oświetlenia ( pleksi) w kubku i wizytowniki ;)

Opublikowano
ori, regulacja nic nie daje próbowałem na różne sposoby z pleksą itd i nic nie pomogło

To spróbuj podłączyć pod zapalniczkę chociaż watpię aby pomogło :/ ja sam mam odkładane rezane podświetlenie kubka i wizytownika i jest troszkę słabsze od ori;)

Opublikowano
ori, regulacja nic nie daje próbowałem na różne sposoby z pleksą itd i nic nie pomogło

To spróbuj podłączyć pod zapalniczkę chociaż watpię aby pomogło :/ ja sam mam odkładane rezane podświetlenie kubka i wizytownika i jest troszkę słabsze od ori;)

no jutro spróbuje pod zapalniczkę...jak nie pomoże zrobię fotki jak to wygląda, a różnica jest duża, to może ktoś coś podpowie

Opublikowano

Nic to nie da, że podłączysz się gdzie indziej, prąd iluminacji jest ten sam. Nie wiem czy jeszcze jest to w temacie, bo czytałem z dwa lata temu cały jak miał jeszcze więcej stron (a jest co jakiś czas troszkę czyszczony), pisali że maja słabsze podświetlenie. Ja u siebie może tego tak nie widzę bo wizytownik nie świeci, miałem tylko kubek podświetlony więc podłączyłem i wydaje mi się że świeci troszkę słabiej ale ok. Miałem też szukać wizytownika ale tak zostało. Może kiedyś.

Dokładałeś ori podświetlenie czy miałeś fabrycznie podświetlane? Bo niektórzy sprzedają ori podświetlenie ale nie dają tego małego plasticzku(blendy) co wkłada się za ikonkę.

Do tego dodam że diody świecą identycznym światłem jak reszta iluminacji, a strata jest spowodowana tym że światło prowadzone jest przez pleksi. Tak samo jak podświetlane klamki.

Opublikowano
Nic to nie da, że podłączysz się gdzie indziej, prąd iluminacji jest ten sam. Nie wiem czy jeszcze jest to w temacie, bo czytałem z dwa lata temu cały jak miał jeszcze więcej stron (a jest co jakiś czas troszkę czyszczony), pisali że maja słabsze podświetlenie. Ja u siebie może tego tak nie widzę bo wizytownik nie świeci, miałem tylko kubek podświetlony więc podłączyłem i wydaje mi się że świeci troszkę słabiej ale ok. Miałem też szukać wizytownika ale tak zostało. Może kiedyś.

Dokładałeś ori podświetlenie czy miałeś fabrycznie podświetlane? Bo niektórzy sprzedają ori podświetlenie ale nie dają tego małego plasticzku(blendy) co wkłada się za ikonkę.

Do tego dodam że diody świecą identycznym światłem jak reszta iluminacji, a strata jest spowodowana tym że światło prowadzone jest przez pleksi. Tak samo jak podświetlane klamki.

właśnie wróciłem z auta bo już ciemno i zimno i robota nie idzie a zaczynają się nerwy. wracając do tematu to masz rację z siłą natężenia światła.. z popiołki jest to samo więc dziś popołudnie zmarnowane na zbędną robotę :kwasny:

kubek i wizytownik kupiłem podświetlane ori używane bez frontowych paneli. wymontowałem podświetlenie i wrzuciłem do swoich. mówiąc o małym plastiku wkładanym za ikonkę masz na myśli tą długą pleksi co idzie wzdłuż całej szufladki? czy coś jeszcze bo jeśli to, to jest to w komplecie. zastanawiam się czy nie spolerować końców tej pleksi w pracy może będzie lepiej przewodzić światło i będzie jaśniej świecić:eusathink:

Opublikowano

Czyli jasna sprawa, nie masz tego o czym pisałem. Dlatego podświetlenie jest kiepskie, u mnie kubek dosłownie ciut mniej może daje światło ale prawie nie widać różnicy. A jest fabrycznie podświetlony czyli razem z tym plasticzkiem małym i nie chodzi o długą pleksi bo to normalne że ma być ale ten malutki kawałeczek. Jak znajdę gdzieś foto to dodam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...