PiotrekS Opublikowano 13 Lutego 2011 Opublikowano 13 Lutego 2011 Witam, wczoraj jadąc moją lalunią silnik złapał wysoką temp. płyn chłodniczy mi się zagotował i trzeba było przerwać jazdę. Wcześniej zauważyłem, że jest wyciek oleju, sądziłem, że to spod pokrywy zaworów. Ubytku oleju nie zauważałem, dlatego odwlekałem sprawę wymiany uszczelek. Po wczorajszym zauważyłem również ubytek płynu chłodniczego z max. do poniżej min. wiadomo, że sporo mogło wyparować, ale czy aż tyle? Proszę o pomoc w stwierdzeniu ustereczki. Pozdrawiam ;(
MATIUS Opublikowano 13 Lutego 2011 Opublikowano 13 Lutego 2011 jak odpalisz auto i odkręcisz korek od zbiorniczka płynu chłodniczego to buzuje?? tzn czy płyn stoi nie ruchomo...kiedy wymieniana pompa wody?? ubytrk plynu jak auto ci się gotuje to płyn wywali przez zbiorniczek poziom idzie ponad max i zbiorniczek się pozbywa tego jaka barwa oleju na bagnecie??
Chowix Opublikowano 13 Lutego 2011 Opublikowano 13 Lutego 2011 Jeszcze sprawdź kolor płynu chłodzącego oraz czy w zbiorniczku płynu chłodzącego nie ma plamek tłustych (olej) i j/w kolega. Będzie dobrze !
PiotrekS Opublikowano 13 Lutego 2011 Autor Opublikowano 13 Lutego 2011 Płyn stoi nieruchomo, w płynie nie ma żadnych tłustych plamek oleju, konsystencja i kolorek normalny. Pompy wody nie wymieniałem, jak dotąd wymieniłem kompletny rozrząd i wszystko co z tym związane. Barwa oleju normalna, nic nie wzbudza podejrzeń, na korku od oleju, żadnych galaretkowatych nalotów, kolor spalin też gites. Może to termostat, bo szczerze mówiąc, ostatnio raz wskazywał dobrze, a raz nie. Może zamknął się i działa tylko na krótkim obiegu. A jeżeli była by to pompa to jakie objawy usterki mogły by się pojawić??
Xsystoff Opublikowano 13 Lutego 2011 Opublikowano 13 Lutego 2011 Ja bym od razu nie stawial na uszczelke pod glowica, to najczarniejszy scenariusz, tym bardziej, ze plyn czysty, nie gazuje. Moze termostat sie przycial? Albo pompa wody padla. Jak uszczelka kaput, to za autem bialy dym i najczesciej obroty na wolnych skacza gora dol, bo kompresja na jednym garze pada.
PiotrekS Opublikowano 13 Lutego 2011 Autor Opublikowano 13 Lutego 2011 Obroty w porządku i białego dymu nie widać.
MATIUS Opublikowano 13 Lutego 2011 Opublikowano 13 Lutego 2011 ja stawiam na pompe wody pewnie plastikowy wirnik już nie domaga...i dlatego auto sie gotuje radził bym nie jezdzić z tym bo pod wpływem przegrzania motoru może uszczelka pod głowicą strzelić o ile już nie stzeliła..
PiotrekS Opublikowano 13 Lutego 2011 Autor Opublikowano 13 Lutego 2011 Sprawa praktycznie rozwiązana to termostat także nie ma tragedii
Agrzesiek4 Opublikowano 13 Lutego 2011 Opublikowano 13 Lutego 2011 termostat? czyli co zablokował sie w trybie małego obiegu i go przegrzewało tak?
PiotrekS Opublikowano 13 Lutego 2011 Autor Opublikowano 13 Lutego 2011 Tak zapewne blokował się i pracował tylko w małym obiegu powodując przegrzanie. Jeżdżąc z kolei dzisiaj zauważyłem, że temp. nie przekroczyła 70 stopni przy ostrym dawaniu w pi**
martinno Opublikowano 13 Lutego 2011 Opublikowano 13 Lutego 2011 Tak zapewne blokował się i pracował tylko w małym obiegu powodując przegrzanie. Jeżdżąc z kolei dzisiaj zauważyłem, że temp. nie przekroczyła 70 stopni przy ostrym dawaniu w pi** Witam A czy termostat wymieniłeś na ori? Na blacie powinno być 90 stopni,po kilki km.,no chyba że masz uszkodzony czujnik temp.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się