turdzi Opublikowano 16 Lutego 2011 Opublikowano 16 Lutego 2011 niczym sie nie roznia od tych z 2007 roku problemow jakis specjalnych nie ma ale i tak wszystkim odradzam
saint4 Opublikowano 16 Lutego 2011 Autor Opublikowano 16 Lutego 2011 czyli jednym wyjsciem jest CR!! choć o tej konstrkcji tez mało wiadomo
turdzi Opublikowano 16 Lutego 2011 Opublikowano 16 Lutego 2011 czyli jednym wyjsciem jest CR!! choć o tej konstrkcji tez mało wiadomo wiatomo tyle ze jest o wiele lepsza o kulturze pracy jednostki nie wspomnę
saint4 Opublikowano 16 Lutego 2011 Autor Opublikowano 16 Lutego 2011 tez słyszalem o tym, ale kultura pracy to nie wszystko:)[br]Dopisany: 16 Luty 2011, 21:50_________________________________________________no nic na zakup wymazonego samochodu mam kilka miesiecy moze wtedy bedzie wiecej informacji na temat silniczka:) a czy ,moze wiecie cos na temat zamienników do B8 czy trzeba w serwisie sie zaoparzac, a jak wiadomo ceny tam maja z kosmosu:)
ERW0 Opublikowano 16 Lutego 2011 Opublikowano 16 Lutego 2011 trzeba jeszcze poczekac i dac tym silnikom wykazać
przemek4net Opublikowano 16 Lutego 2011 Opublikowano 16 Lutego 2011 male sprostowanie... 3 literkowe kody CRow to chyba tylko 6cylindrowki (nie istotne... moze gdzies tam w jakims innym vw np o zazwie skoda byly... sprawdzac mi sie nie chce) 2.0TDI CR to 2 walkowe 16v silniki (przynajmniej te 4 literkowe) jak wspomnialem... do ktorego 10.2009 ten sam naped pompy oleju co w "poprawionych"(lancuch=>zebatki) 2.0TDI PD Oficjalnie w ETCE jest nowszy zestaw walkow (na ten dluzszy imbusik) jest tez jako alternatywa dla PDkow (to znaczy jezeli ktos malo kalkulowal i poszedl do aso po czesci za pare kola to moze sie trafic PDek z napedem pompy oleju jak w CRach po 10.2009 Pozdrawiam, Przemek
MiruK Opublikowano 16 Lutego 2011 Opublikowano 16 Lutego 2011 male sprostowanie... 3 literkowe kody CRow to chyba tylko 6cylindrowki (nie istotne... moze gdzies tam w jakims innym vw np o zazwie skoda byly... sprawdzac mi sie nie chce) 2.0TDI CR to 2 walkowe 16v silniki (przynajmniej te 4 literkowe) jak wspomnialem... do ktorego 10.2009 ten sam naped pompy oleju co w "poprawionych"(lancuch=>zebatki) 2.0TDI PD Oficjalnie w ETCE jest nowszy zestaw walkow (na ten dluzszy imbusik) jest tez jako alternatywa dla PDkow (to znaczy jezeli ktos malo kalkulowal i poszedl do aso po czesci za pare kola to moze sie trafic PDek z napedem pompy oleju jak w CRach po 10.2009 Pozdrawiam, Przemek heh a to ciekawe bo właśnie mam przed sobą B8 2.0 TDI z 2009r, w papierach i na autku widnieje silnik o oznaczeniu 3 literowym CAG i na moje oko ma wązką głowice z jednym wałkiem
przemek4net Opublikowano 16 Lutego 2011 Opublikowano 16 Lutego 2011 heh a to ciekawe bo właśnie mam przed sobą B8 2.0 TDI z 2009r, w papierach i na autku widnieje silnik o oznaczeniu 3 literowym CAG i na moje oko ma wązką głowice z jednym wałkiem wg etki w a4 b8 w 2009r byly nastepujace silniki diesla o pojemnosci 2,0CAGA, CAGB,CAHA, CAHB, CAGC i maja 2 walki (widzisz 1dna zebatke na pasek bo drugi walek napedzany jest juz od 1wszego) Przy okazji tez byly 16 zaworowe silniki na 1dnym walku (honda 1.4 16v) Przemek
saint4 Opublikowano 16 Lutego 2011 Autor Opublikowano 16 Lutego 2011 nieznam sie na tym , ale miedzy PD a CR sa drobne zmiany konstrukcyjne, ale czy istotne??
turdzi Opublikowano 17 Lutego 2011 Opublikowano 17 Lutego 2011 tez słyszalem o tym, ale kultura pracy to nie wszystko:)[br]Dopisany: 16 Luty 2011, 21:50_________________________________________________no nic na zakup wymazonego samochodu mam kilka miesiecy moze wtedy bedzie wiecej informacji na temat silniczka:) a czy ,moze wiecie cos na temat zamienników do B8 czy trzeba w serwisie sie zaoparzac, a jak wiadomo ceny tam maja z kosmosu:) no wiesz jak wydajesz na auto kupe kasy zwlaszcza klasy premium a na wolnych obrotach drga ci wszystko jak w jakims jelczu czy starze do tego odglos pracy zimnego silnika jest jak z mercedesa beczki po milione kilometrow to dla niektorych moze to byc denerwujace.Ja czekam do maja i jak nie uda mi sie kupic B8 to i tak sie z tego auta ropinam zanim zacna sie klopoty.Mie to auto na dlugo wyleczylo z diesla.
saint4 Opublikowano 17 Lutego 2011 Autor Opublikowano 17 Lutego 2011 Turdzi juz miales jakies przejscia z dislem??
Musashi Opublikowano 17 Lutego 2011 Opublikowano 17 Lutego 2011 nie porownuj silnika V6 do R4, przeciez wiecej cylindrow to wieksze opory ruchu a wiec i wieksze zuzycie paliwa. zuzycie 5,8-6,2 to zadna rewelacja tyle samo palą 2.0 tdi PD, a 1,9 tdi PD sa oszczedniejsze.... moge porownywac ... z punktu widzenia usera nowsze 2.0tdi cr przy w serii wiekszym momencie niz seryjne 2.5v6tdi, podobnej elastycznosci z dolu, cichszej pracy i wiekszej oszczednosci - sa po prostu lepsze Oczywista bzdura jest ze 2,0tdi PD pala mniej.. wystarczy wysilic sie i zerknac np w dane techniczne a4b7 z motorem 2,0tdiPD oraz jego blizniaka exeo z motorem 2.0TDI CR (a4 b8 to troche inny samochod): wiecej mocy, momentu, mniej wachy przepalonej i czystrze spaliny dla srodowiska...dodatkowy gratis: odpadaja emocje z zanikiem cisnienia oleju (po 10.2009) Ja przytoczylem moje zuzycie paliwa o okreslonych powtarzalnych warunkach z okreslona predkoscia... nie mozesz powiedziec ze to duzo czy male (w sensie "a PD byloby lepiej") bo nie znasz tej trasy na ktorej takie konkretnie zuzycie notuje (nie wspominalem o tym wiec w sumie nie masz do czego sie odnosic) - producent mowi, ze sie mylisz Przemek P.S. pierwsze CRy (kody 3 literkowe motorow ) to byly upgradowane 2,0tdiPD o nowszy system zasilania - nowsze CRy to po prostu inne silniki z czasem czesciami wspolnymi z poprzednikami ale ty przeciez m.in. porownujesz zuzycie paliwa V6 do R4 a to bez sensu. co do zuzycia paliwa PD akurat jezdze od prawie 2 lat 2.0 tdi 16 V i moge cos na ten temat powiedziec, wiec jezeli wartosci przez ciebie podawane sa prawdziwe nie widze rewelacji. na pewno godna uwagi jest kultura pracy silnikow CR. natomiast wieksza dynamika moze byc zjawiskiem pozornym. silniki wysokoprezne, maja tendencje do zanieczyszczania ukladow wydechowych, turbiny, ukladu recyrkulacji spalin oraz kolektora dolotowego i kanalow zarowno dolotowych jak i wydechowych w glowicy sadza i mazia sadzo-olejowa, ktora pogarsza warunki pracy silnika skutkujace obnizeniem dynamiki. rowniez miernik masy powietrza z czasem mierzy gorzej co rowniez przyczynia sie do spadku dynamiki. zawsze nowsze badz nowe auto o tych samych parametrach bedzie dynamiczniejsze...
turdzi Opublikowano 17 Lutego 2011 Opublikowano 17 Lutego 2011 Turdzi juz miales jakies przejscia z dislem?? z BRD za wyjatkiem wymiany PD to nie , ale z BLB uuuu wole sienie rozpisywac.Na dzisiaj wybral bym 1.8T dla kogos kto chce oszczedzic to tak fajne auto jakim jest B7 ten 2.0 TDI skutecznie obrzydzil.
saint4 Opublikowano 17 Lutego 2011 Autor Opublikowano 17 Lutego 2011 slyszalem tez od paru osob silnikow TFSI ze tez sa problemy, szwagier robil filrt u goscia w radomiu, i facet a ze zna sie na rzeczy mowil ze tez jest nie ciekawie z tymi silnikami, i mam dylemat czy pchac sie w disla czy moze faktycznie kupic benzynke, spalanie podejrzewam bedzie podobne, chociaz mysle ze jednak benzyna bedzie palic wiecej, no i co wazne sprowadzane benzynki maja mniejszy przebieg
turdzi Opublikowano 17 Lutego 2011 Opublikowano 17 Lutego 2011 na pweno jest o wiele lepiej niz w tdi
grom Opublikowano 17 Lutego 2011 Opublikowano 17 Lutego 2011 na pweno jest o wiele lepiej niz w tdi no i da sie zestawić z dsg.
Musashi Opublikowano 17 Lutego 2011 Opublikowano 17 Lutego 2011 na pweno jest o wiele lepiej niz w tdi znajomy walczy w CAEA z biegiem jalowym paru miesiecy i nikt nie ma na auto koncepcji.... jedni twierdza ze wtryski, ja zachecam do przyjrzenia sie recyrkulacji, niestety koszty zniechecaja wlasciciela do jakiegokolwiek dzialania.
saint4 Opublikowano 17 Lutego 2011 Autor Opublikowano 17 Lutego 2011 A czy wiecie czy filtr czastek mozna regenerowac, czy trzeba kupic nowy, one dzialaja na sucho, mialem przypadek dzialajacego na mokro i dalo sie wyczyscic za niewielka kwote
przemek4net Opublikowano 17 Lutego 2011 Opublikowano 17 Lutego 2011 a4 to auto klasy premium? ja zawsze myslalem ze to takie auto z segmentu C zgrywajace sie na auto z segmentu D Wracaj do silnika i jego zmian wzgledem 2,0tdi PD generalnie CR ma zmodyfikowany dol z PD'ka i kompletnie inna gore (glowice, walki, zawory + tloki), inny system zasilania + inne duperele jak kolektor ssacy, obieg ukladu chlodzenia, pasek rozrzadu, pewnie turbina itp itd. z PDkami jest o tyle ciezko, ze vw ich narobil chyba z over10 odmian porozrzucal po wszystkich swoich pociotkach i aby dokladnie cos sprawdzic trzebaby powertowac po wszystkich markach grupy by sprawdzic ze napewno czesc X z nowego CRa nie byla przypadkiem uzyta w jakiesj odmianie 2,0PD w superbie albo A3 itp Dodatkowo dochodzi fakt, ze dwa silniki o tym samym kodzie moga miec zmiany (i to nawet nie wstrzeliwujace sie w lata modelowe - po prostu od dnia X), Przyklad: jakis jeden PD ma ten sam wal co CR ale dopiero od jakiegos numeru vin (koncowka produkcji) Ale w sumie co to za roznica? jak dla mnie mogliby go zrobic na bazie 1.6D z golfa 1 z lat 70tych.. wazne by sie nie psul, malo palil, cicho chodzil, mial pałera i byl przyjazny srodowisku Podkresle kolejny raz... do 10.2009 te silniki mialy identyczny zestaw walkow i imbusik jak "poprawione 2,0tdi PD".. to znaczy, ze ryzyko zaniku cisnienia oleju przy przebiegach okolo 200tys takze ich dotyczy - dopiero auta po 10.2009 maja zabierak dluzszy (77mm->100mm) wchodzacy w walek/pompe glebiej - czy to problem rozwiazuje w pelni czy przenosci problem w czasie o 50-100tys okaze sie za okolo 5-7 lat jak bedzie wiadomo jak to sie zachowuje przy przebiegach 200-250tys... Co do regeneracji filtrow... obstawiam, ze bedzie ona tak jak z katalizatorami... jak sie zapcha to do wyciecia (tyle ze zmiana w sofcie konieczna albo jakies "emulatory" - dzis to tunerzy robia a za n lat bedzie to kazdy kto ma chinski kabelek z allegro robil/technika dotrze do mas/) Co do elastycznosci CRow - na przykladie mojego 143ps powiem ze pozytywnie zakoczony jestem.. spodziewalem sie typowej turbodziury. Na tacho jest pokazany sugerowany bieg i sugestia wrzucenia kolejnego jest jeszcze przed osiagnieciem 2tys obrotow i to chyba tajemnica niskiego zuzycia (po prostu nie kreci sie silnika... brakuje mi 7mego biegu na trase albo wiekszej rozpietosci biegow*) , czasme by mniej biegami wachlowac (bo akurat jem:) )po prosty trzymam go do 3 tys i z 2ki wrzucam 4ke, z 4ki 6tke Przy baku 70l (a4b7/exeo) zasieg jest powyzej 1000km (jak sie duzo zagranice jezdzi jak ja to wygoda/tankujesz i obracasz w 2 strony) Pozdrawiam, Przemek skrzynia w exeo jest od a4b7 - moze w b8 jest inaczej zestopniowana
saint4 Opublikowano 18 Lutego 2011 Autor Opublikowano 18 Lutego 2011 Przemku a ty masz ten silnik po 10.2009 czy przed?? jesi chodzi o filtr to szwagier czyscil, a ten gosc co robil odradzal te emulatory, powiedzial ze komputer moze nadal wariowac, za czyszczenie dal 600 zł a emu kosztuje okolo 1400 zł.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się