Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Ciągły notlauf... brak pomysłów 575 nowy problem. LOGI


andrewsc

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów, łapałem klasycznego notlaufa +/- 3000obr. na 4 i 5 biegu. Wyczyściłem zmienną geometrię w pt, dzisiaj podmieniłem n75 i czujnik w rurze powietrza plastikowej za silnikiem na górze. Z kolegą robiliśmy logi, wkleję ja później bo musi mi je wysłać. Nie miałem za bardzo jak zrobić idealnie od 1500obr na 4 biegu ale wyszło nam że turbo dalej przeładowuje, na 2550bara i wyłącza. Gruszkę przy czyszczeniu rozruszałem, zapsikałem wd40 chodzi bardzo lekko bez oporów. Filtr powietrza wymieniony na knecht. Co jeszcze może być przyczyną przeładowania? źle ustawiona gruszka turbo? :hi: chwile po czyszczeniu notlaufy występowały sporadycznie przy testach, teraz każdorazowo.. Na vagu błąd 575

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli grucha chodzi idealnie w pełnym zakresie około 3cm i jest dobrze ustawiona to stawiam na wężyki podciśnienia sprawdż kolego, wymień wszytskie najlepiej, moze zasysa wężyk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podmień może N75 na taki którego masz pewnosć że działa, np od innego afn'a.

Może byc jeszcze zbiorniczek ciśnienia turbiny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli turbo przeładowuje to nie szukajcie winy w wężykach podciśnienia ani akumulatorze podciśnienia. Turbo czyszczone ale pewnie niedokładnie. Na biegu jałowym może sztanga chodzić ładnie ale już pod obciążeniem będzie źle i tak się właśnie dzieje.

Jeśli wcześniej nie bawiłeś się długością sztangi to teraz nie radzę tego robić bo całkowicie rozregulujesz sobie sterowanie doładowaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrzyłem na forum od paru tyg. na wątki. Wydaje mi sie że zrobiłem to dobrze. Usunięte 100% sadzy, wyczyszczone i wygładzone dokładnie benzyną ekstrakcyjną, potem papier ścierny, tam gdzie trzeba było szczotką drucianą. Czyszczona strona zimna i gorąca. Kierownice chodziły bez najmniejszego oporu po złożeniu... Turbo suche, więc chyba nie zapiekły sie kierownice po kilkudziesięciu kilometrach... auto po zabiegu butowałem non stop i chodziło pięknie na niższych obrotach. Jakie grupy logów mam wkleić żeby coś wywnioskować oprócz 011?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spotkałem się kiedyś z źle złożoną turbiną po czyszczeniu i też non stop przeładowywała

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie grupy logów mam wkleić żeby coś wywnioskować oprócz 011?

zloguj 010 dynamicznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde cudów nie ma... turbo napewno było dobrze złożone i dokładnie wyczyszczone nie uszkadzając niczego. Zorbie dzisiaj logi i wkleję. Przkopałem różne fora dokładnie i nie mam pojęcia co może być jeszcze przyczyną notlaufa u mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i kurde nie mam lapka żeby logi trzasnąć, jak tylko będę miał wkleje. Zauważyłem dzisiaj jak przegazowane było auto na biegu jałowym, że sztanga turbo spada w dół, myślałem że tak ma być, gwałtownie. U kumpla w afn podciąga do kóry przy przegazowaniu. Może nieszczelność układu doprowadzającego podciśnienie do gruszki turbo? Czarna kula z podciśnieniem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i dobrze myślałeś, przy przegazowaniu sztanga ma opaść w dół a u kumpla jest coś nie tak i jeśli ktoś ma nieszczelność w układzie podciśnienia to właśnie kumpel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie chciałbym się dowiedzieć jak to jest z tą sztangą. To u mnie idzie do góry, żadnych problemów z samochodem, na logach dynamicznych wartość ciśnienia pokrywa sie niemalże idealnie z mapą, nie przekracza 2000 przy gazie w podłodze.

Audi A4 B5 98r AFN automat.

fragment loga

pierwsza żółta kolumna prędkość/obroty/ciśnienie według mapy/ciśnienie rzeczywiste

https://picasaweb.google.com/lh/photo/ExwQKpS0FfSUq4q_WC-_HA?feat=directlink

Dodam, że jutro u adnrewsc sprawdzimy wakuometrem wartości podciśnienia i porównamy z moimi. Być może za szybko odpuszczałem gazu i najpierw sztanga w góre a potem gwałtownie w dół.

Do głowy przychodzi mi tylko zatkany wylot spalin: EGR bądź katalizator. Podpowiedzcie jak to sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiliśmy dzisiaj logi dynamiczne.

grupy 001,003

https://picasaweb.google.com/lh/photo/4dW-zVkYferdlSwzhYfXtw?feat=directlink

grupy 011,003,010

https://picasaweb.google.com/lh/photo/dWO5T0fGwpaDESx8fzHQQA?feat=directlink

grupy 011,004,008

https://picasaweb.google.com/lh/photo/1Keh4Xkqv4MlyxSvaCA2YA?feat=directlink

basic settings 011

https://picasaweb.google.com/lh/photo/6ROKH-zT5XTREeuah0QOsg?feat=directlink

Podsumowując podmieniane z bliźniaczego silnika były:

-n75

-n18

-przepływka

-czujnik ciśnienia powietrza doładowanego

-zaworek (biało czarny od gruszki magazynującej podciśnienie) sprawny

-wszystkie przewody podciśnienia wymienione

-na postoju gruszka sztangi reaguje prawidłowo

-turbo dokładnie wyczyszczone

-egr czysty, pracuje normalnie

-wymieniony filtr powietrza na knecht'a

Istnieje taka możliwość ze sprężyna w gruszce jest uszkodzona albo za słaba i podczas jazdy na pełnym gazie gdy n75 odcina podcisnienie nie ma siły opuścić sztangi?? Już nic innego nam nie przychodzi do głowy. Przy Basic settings na 011 gruszka chodzi elegancko w zakresie około 2cm.

Jest możliwość, że mam kombinowany soft inny niż ori?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

logi robi się pojedynczo

masz mocnego czipa no ale to chyba dobrze :)

zrób na 3 i 4(o ile masz gdzie) biegu loga 011 dynamicznego ciągnąc do 4500obr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...