Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Ciągły notlauf... brak pomysłów 575 nowy problem. LOGI


andrewsc

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, turbinkę wyciągnęliśmy jeszcze raz. Wyszło na to że odwrotnie założyłem pierścień, który porusza kierownice. Teraz po poprawnym złożeniu nie ma już notlaufa. Auto naprawione ale : turbinka chce pełne doładowanie ok 1700 obr na ponad 1.9bar. tak jest w idealnych logach na które patrzyłem, przy tych obrotach doładowanie rzeczywiste równa się z tym zadawanym.. U mnie doładowanie rzeczywiste 1.9 bar występuje dopiero przy 2500obr. Przy 1700 obr. mam ok 1.2 bar. Regulacja długości sztangi wpływa jedynie na stopień otwarcia n75 a nie wcześniejsze pełne doładowanie turbo. Czy to może być kwestia regulacji małej śrubki na muszli turbo, ograniczającej ruch sztangi czy czegoś innego? :wallbash:

logi dynamiczne grupa 011:

Logi 3 bieg

https://picasaweb.google.com/lh/photo/sPojJfbglUZfgIfEERRUMQ?feat=directlink

logi 4 bieg

https://picasaweb.google.com/lh/photo/4q7DnLfQvL_A4JFMGlMjZA?feat=directlink

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam po raz kolejny. Prosiłbym u rzucenie okiem na logi które wkleję. 2 tyg. temu czyściłem turbawke bo miała przeładowanie, Była źle złożona, dalej przeładowywała. Teraz już wszystko jest jak być powinno, dobrze złożone, naprawione. Niestety Turbo w pełni ładuje zadane przez mape ciśnienie dopiero przy 2400 obr. W innych afn'ach w logach jak patrzyłem 1.9 mbar jest już przy ok 1700 obr. Dzisiaj kilka godzin szukałem z kumplem dziury, nieszczelności w wężach, rurze IC, wężykach podciśnienia, nieszczelności kolektora i wszystko wygląda dobrze, nigdzie nie znaleźliśmy dziurki. Dodam, że po raz kolejny przekładałem zawór n75 oraz przepływomierz od afn kolegi i wszystko jest tak samo jak na moich gratach. Czego to może być wina? Próbowaliśmy regulować sztangą turbo, ale dalsze wydłużanie lub skracanie o minimalny ruch nic nie daje, tylko n75 sobie mniej lub bardziej reguluje wartości także sztanga wydaje sie być wyregulowana dobrze. EGR sprawdzany, pracuje idealnie. statyczny BS 011 też ok, sztanga idealnie sie rusza i podaje dobre wartości.

Logi dynamiczne:

Grupa 04 i 010 https://picasaweb.google.com/lh/photo/92cAe0rmFE2Ps3x9z9NyDw?feat=directlink

Grupa 01 i 08 https://picasaweb.google.com/lh/photo/J6lT_oHx9aFW2xxPcCwDhQ?feat=directlink

Grupa 011 https://picasaweb.google.com/lh/photo/OiXQxpCAk4OhyZxsDiwvKA?feat=directlink

Grupa 011 po raz kolejny

:

Logi 3 bieg

https://picasaweb.google.com/lh/photo/sPojJfbglUZfgIfEERRUMQ?feat=directlink

logi 4 bieg

https://picasaweb.google.com/lh/photo/4q7DnLfQvL_A4JFMGlMjZA?feat=directlink

Nie mam już nerwów do mojego kanarka :angry: filtr powietrza nówka knecht. Po czym sprawdzić, widać czy soft jest ori lub zmieniany? Jedyny plus po ostatnich walkach z autem to jest taki, że nie łapie już notlaufów i ładnie jeździ o ile sie go ciągnie ponad 2500 obr cały czas :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po czym sprawdzić, widać czy soft jest ori lub zmieniany?

np po zadanym doladowaniu, dawce paliwa itp ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrób tak, podepnij wężykiem strzykwę pod gruchę i zassij by grucha była zassana na maxa lub w jakiś inny sposób by sztanga była wciągnięta i zrób loga 011 i 010 ale ciągnij max do 3000obr, między logami zgaś furkę, zobaczymy jak turbo wstaje podczas wymuszenia, niech osoba z laptopem ci da znak kiedy kończyć loga jak ciśnienie będzie 2300mbar

możliwe że ten czip ma tak mapę ustawioną żeby dopiero od 2400obr turbo dmuchało, najlepszym rozwiązaniem było by wrócić teraz do serii i zrobić komplet logów

wyczyść kolektor ssący

skróć jeszcze sztangę o 1 obrót

pokaż loga basic setting 011 i statycznego 001, poskąpiłeś kompletu logów statycznych i basic setting..mogły by coś pomocnego wnieść

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skróć jeszcze sztangę o 1 obrót

sztanga o 2 obroty + sprawdź czy EGR jest szczelny ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EGR na pewno jest ok, był sprawdzany, czyszczony, logi dobre. Co do reg. sztangi to próbowałem o obrót w górę i w dół, różnica była tylko taka że n75 wysterował sobie inne wartości a nic poza tym sie nie zmieniło, to samo po podmianie zaworka z innej afn. Soft wcześniej działał normalnie, autko miało kopa przy ok 1600 obr. Teraz jest tragedia z depowaniem do 2500 prawie. Porobię ogi statyczne jeszcze i wkleję. Zauważyliśmy jeszcze że przez odmę, czy ten filtr okrągły czarny na silniku straszny syf przełazi, maź taka aż do IC jest tego pełno w rurach, to normalne?? Może problem z ciśnieniem to wina IC lub np zapchanego kata? Auto nie było nigdy zbytnio mulone :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten czarny okrągły dinks na silniku to nie filtr tylko zawór regulujący ciśnienie odmy a w nim i w dolocie powinien być tylko film olejowy a nie jakiś syf.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Czytając wasze posty postanowiłem podzielić się swoim przypadkiem! Otóż ponad rok temu kupiłem auto i z czasem zaczął pojawiać się u mnie spadek mocy i auto przechodziło w tryb awaryjny. No to co? Mechanik, diagnoza, oczywiście turbina bagatela ponad 1000 zł ale jak trzeba to trzeba. Dodam że nie uprawiam psj i lubię przycisnąć żeby przedmuchać silnik choć na co dzień jeżdżę kilkanaście km do pracy. Odebrałem auto wszystko OK. Po kilku miesiącach sytuacja znowu się powtarza auto znowu łapie tryb awaryjny! No to co powrót do warsztatu turbo oczywiście na gwarancji podłączyli pod kompa ale jednoznacznie nic nie pokazywało, coś tam pewnie robili postał u nich trzy dni, odbieram i niestety, dalej to samo! Wkurzyłem się strasznie. Myślę biorę sprawy w swoje ręce, internet i ogień! Wyczyściłem Egr i zawór N75 posprawdzałem wężyki ciśnieniowe, trochę lepiej ale tryb awaryjny nadal się pojawia! Mechanik doradził mi jeszcze żeby przegonić auto tzn. na 3 lub 4 biegu na trasie dodawać i odejmować gazu jazda na szarpanego to może się przedmucha turbina! Jadę już dłuższy odcinek i jest lepiej ale co zauważyłem auto nie osiągało temp 90s tylko jakieś 70. Wcześniej nie zwróciłem na to uwagi bo na co dzień robię kilkanaście km i auto nie osiąga temp tym bardziej że jest zima. Powrót do domu oczywiście internet diagnoza termostat lub czujnik temp! Wymieniłem termostat i wszystko wróciło do normy auto nie wpada już w tryb awaryjny i wszystko OK. Kamień z serca! Mam nadzieje że mój przykład naprowadzi kogoś i pomoże rozwiązać problemy. Pozdrawiam!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

daj już spokój z tym termostatem bo u jednych wzbudza ta teoria śmiech a u mniej zorientowanych niepotrzebne zakłopotanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:decayed: dobre :D termostat akurat mam nowy, od 2 miesięcy w razie czego ;) Logi wszystkie statyczne i BS zrobiłem , czekam tylko aż mi je kumpel prześle i wkleję może coś wymyślicie z nich bo ja już nie mam koncepcji czemu to doładowanie 1.9 mam dopiero przy 2500 obr. może kurde kat zapchany ale wątpię. Wkleję logi później to sie pomyśli. Sztomel Ty prowadzisz jakąś działalność związaną z autami, warsztat, mechanika jakaś albo cuś itp? Jak nic nie wymyślę to bym podjechał to jakiegoś fachmana, żeby mi pomógł.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic takiego nie prowadzę, sam się źle prowadzę ale sąsiedzi wybaczają :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam już problem z sąsiadami, przestali mi wybaczać :naughty:

Wklejam nowe logi. Wszystkie jakie udało mi się zrobić.

Logi BS:

Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/andrewsc_37834.html

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/andrewsc_37835.html

Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/andrewsc_37836.html

Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/andrewsc_37837.html

Logi dynamiczne:

Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/andrewsc_37838.html

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/andrewsc_37839.html

Grupy 04 i 010 https://picasaweb.google.com/lh/photo/92cAe0rmFE2Ps3x9z9NyDw?feat=directlink

Grupy 01 i 08 https://picasaweb.google.com/lh/photo/J6lT_oHx9aFW2xxPcCwDhQ?feat=directlink

Grupy 011 https://picasaweb.google.com/lh/photo/OiXQxpCAk4OhyZxsDiwvKA?feat=directlink

Grupy 011 po raz kolejny:

Logi 3 bieg

https://picasaweb.google.com/lh/photo/sPojJfbglUZfgIfEERRUMQ?feat=directlink

logi 4 bieg

https://picasaweb.google.com/lh/photo/4q7DnLfQvL_A4JFMGlMjZA?feat=directlink

Logi statyczne:

Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/andrewsc_37840.html

Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/andrewsc_37841.html

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/andrewsc_37842.html

Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/andrewsc_37843.html

Grupy: 007 - http://vaglog.rtnet.pl/andrewsc_37844.html

Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/andrewsc_37845.html

Grupy: 018 - http://vaglog.rtnet.pl/andrewsc_37846.html

Grupy: 023 - http://vaglog.rtnet.pl/andrewsc_37847.html

Może wypatrzycie coś ciekawego z tych logów, ja już odpuściłem i przestałem walczyć przez brak pomysłów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po jakiego grzyba ciąłeś do 4600obr :shocked:

a ten AFN kolegi ma przepływkę taką jak ty bosch/perburg?

odepnij wężyki od N18 i pozatykaj, albo masz nie szczelny układ podciśnienia, albo jednak z katem trzeba będzie zrobić porządek, już pisałem co masz zrobić by się dowiedzieć czy to wina upośledzonego sterowania czy kata.. ja stawiam na wadliwy układ podciśnieniowy :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja stawiam na wadliwy układ podciśnieniowy

To widac w logach.... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na podstawie których logów masz pewność że to sterowanie a nie kat? :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie ta sama przepływka co u mnie pierburg. Zrobie jutro z tym n18 jak mówisz i pozatykam węże. Jak patrzyłem gołym okiem, sprawdzałem węże itp to wszędzie szczelne było wszystko..... spróbujemy, zobaczymy. Jak nic nie wymyślę to tnę kata.[br]Dopisany: 07 Marzec 2011, 21:42_________________________________________________

ja stawiam na wadliwy układ podciśnieniowy

To widac w logach.... :)

no właśnie, po których logach?[br]Dopisany: 07 Marzec 2011, 21:43_________________________________________________Katalizator sprawny, sprawdzony, odpięta rura przy turbo - dalej dokładnie to samo. Próbowaliśmy regulacji sztangi po raz kolejny- nic to nie dało, było tylko gorzej w innych położeniach. Podciśnienie sprawdzone Wakuometrem - większe niż u afn'a moje kumpla, podmieniane n75 i n18 - to samo. Powiedzcie co jeszcze może być przyczyną tego opóźnionego doładowania?? Może kurde turbo już nie domaga, jest taka opcja? nie dymi nie kopci, oleju na bagnecie nie ubywa ani trochę :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowaliśmy regulacji sztangi po raz kolejny- nic to nie dało :polew: opisz dokładnie czy skracałeś czy wydłużałeś i o ile obrotów

wstaw loga dynamicznego 011, a potem zrób jeszcze raz 011 ze zdjętym wężykiem z gruszki, logi rób osobno i rób od 1000obr do 4200 na 3 biegu, wyżej opisałem prosty sposób sprawdzenia jak realnie dmucha turbo, ale widzę że ciężko ci zrobić takiego loga..

twój problem jest banalny ale mało precyzji jest w twoim postępowaniu i takie są skutki..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skrócona była o jeden obr. LOG dynamiczny o11 wstawiony z 3 razy był. Zrobie jutro z zassaną gruchą oraz pozaślepianymi wężami od n18

w tej chwili zajmij sie niedomaganiem przepływomierza - na ostatnich logach 003 zobacz jak wyglada przebieg przepływu powietrza - zazwyczaj jest to objaw zaolejonego elementu grzejnego przepływomierza (wystarczy to wyczyścic izopropanolem)

sprawdzałeś vakumpompę ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...