kamil-vag Opublikowano 14 Listopada 2016 Opublikowano 14 Listopada 2016 Szukaj smaru do wysokoobciążonych połączeń zębatych (high performance grease) - ten sam smar G 000 100 zalecany jest przy montażu sprzęgła, więc wydaje mi się, ze dla przykładu Smar SACHS 4200 080 060 High Performance Grease ( https://www.motointegrator.pl/produkty/1177020-smar-uniwersalny-sachs-4200-080-060) to jest to samo
newman1 Opublikowano 18 Listopada 2016 Opublikowano 18 Listopada 2016 Czy to nie jest tak, że elsa podaje wartości 180 stopni do starego typu PD a 225 na nowy typ? Gdzieś czytałem, ze zalecali wymiane PD na nowy typ w starszych jednostkach ze względu na awaryjność i może teraz elsa podaje wartości pod nowy typ?Jutro zabieram się wymianę i stąd wątpliwości. Czy jeżeli mam 3 pompki stare a wymieniłem jedną i jest ona nowego typu z wąską śrubą elektorzaworu to czy mam wszystkie jednakowo regulować?
kamil-vag Opublikowano 18 Listopada 2016 Opublikowano 18 Listopada 2016 Kiedyś było 225, teraz jest 180. Czy jeżeli mam 3 pompki stare a wymieniłem jedną i jest ona nowego typu z wąską śrubą elektorzaworu to czy mam wszystkie jednakowo regulować? Ja bym zmienił na wszystkie tego samego typu (najlepiej na WHT000530) i ustawił na 180... Te starego typu lubią się wycierać i robi się luz pomiędzy dźwigienką a pompką - widziałem na własne oczy :/
newman1 Opublikowano 25 Listopada 2016 Opublikowano 25 Listopada 2016 Odnośnie ustawienia śruby regulacyjnej jak bardzo powinno się ją wkręcić? do wyczucia pierwszego oporu czy do końca na "maksa" i potem wykręcić na -180?
kamil-vag Opublikowano 25 Listopada 2016 Opublikowano 25 Listopada 2016 Wsadź ampul w śrubę krótszym a kręć za dłuższe ramię jednym palcem (wskazującym).Przy odpowiednim dokręceniu śruby regulacyjnej klucz sam Ci się zatrzyma (wyczuwalny opór) i cofasz o 180
Rafał Wróblewski Opublikowano 2 Lutego 2017 Opublikowano 2 Lutego 2017 (edytowane) Witam wrzucam logi, po wymianie uszczelnień i przejechaniu kilkuset km. Bujanie obrotami nie ustało, na logach widać że PD znowu kuleje,choć czasem motor pracował normalnie( równo beż żadnego zabujania ). Może to wina źle ułożonych uszczelnień lub gniazda ?. Co do spalania po wymianie uszczelnień byłem zaszokowany bo w pewnym momencie średnie było w granicach 7,1 l/100KM +/- 0,2 l/100KM a przed tą wymianą zawsze ponad 8l. A dwa dni temu na trasie 7,3l/100km ?. Vag pokazuje 0,6l na jałowym. Na połowie baku zrobiłem 495KM trasy mieszanej większość po miescie to chyba wynik do przyjęcia ?? Co do buja obrotami, podejrzewałem juz przepływkę ale chyba wygląda dobrze ? Jest również trochę skaczący napinacz ( +/- 10mm od położenia właściwego), myślałem że ma on może wpływ na obciążenie ( że raz mocniej dociska pasek i silnik ma ciężej) silnika i nie równej pracy. Koledzy zasugerowali, sprzęgiełko alternatora, ale wszystko jest z tym wporządku Czy po tej wymianie uszczelnień jest możliwość wyjęcia PD w celu wzrokowego oszacowania zużycia. I zamontowania go z powrotem bez ponownej wymiany uszczelnień ? Uszczelka pompy vacum nowa i nie cieknie, pod pokrywą zaworów nowa. Filtry wymienione (paliwa i oleju KNECHT, powietrza i kabinowy bosch) olej motul specific 5W40 plus płukanie silnika. Śruby wymienione od mocowania PD, regulacyjne i dźwigienek. Pd wyregulowane na 180 st. Uszczelnienia Bosch'a. Przy obydwóch loga PD była prze gazówka. Na ciepłym: http://vaglog.pl/log-000_001_004_7w8PfX8.html http://vaglog.pl/log-003_kzHHC.html http://vaglog.pl/log-013_018_023_mk1sFpu.html http://vaglog.pl/log-013_018_023_0YIo2XG.html Na zimnym po nocyprzy temp. zewnętrznej -4 : http://vaglog.pl/log-000_001_003_3Ne1z0A.html http://vaglog.pl/log-004_TayRBL8.html http://vaglog.pl/log-013_018_023_k248Ts7.html http://vaglog.pl/log-007_I5KUtR.html http://vaglog.pl/log-013_1NHcr.html Edytowane 2 Lutego 2017 przez Rafał Wróblewski
Musashi Opublikowano 3 Lutego 2017 Opublikowano 3 Lutego 2017 log 013 nie wyszedl coś na dzien dobry to ten silnik ma zbyt niskie obroty. awx avf obroty biegu jalowego to 882 rpm, więc trzeba je podnieść. i .... zrobic logi ponownie, ale bez przegazówek, nic to nie wnosi a utrudnia analize. zrób ponadto log BS003 przydałby się też 003 dynamiczny.
kamil-vag Opublikowano 4 Lutego 2017 Opublikowano 4 Lutego 2017 Dawka skacze z 5,5 do nawet 7,7 mg... przy takich skokach ciężko o równomierną pracę na bigu jałowym... to samo obroty jak zauważył Marcin. Korekcje też już powyżej 1,5 mg a po odpaleniu wskakuje nawet > 2mg... Spróbuj na początek zobaczyć w adaptacjach te obroty czy da radę dźwignąć na te 882. Możesz na próbę dać synchro lekko na - tj. -1.1 do -0,6. Te uszczelnienia PD sam robiłeś / mechanik ? Dobrze założone, wyregulowane na 180 ? Te logi to w ogóle zrobione jednego dnia ? Te korekcje wędrują między cylindrami... Zrób jeden log od odpalenia na zimnym do rozgrzania bez prze-gazówek... Bipy wszystkie idą w minus - pisałeś mi o tych problemach z cieknącym filtrem paliwa i syczeniu... Spróbuj zlikwidować wszelkie nieszczelności i zrobić logi jeszcze raz - tylko poprawnie
Rafał Wróblewski Opublikowano 4 Lutego 2017 Opublikowano 4 Lutego 2017 Dobra można powiedzieć ze juz wszystko sie mniej więcej wyjaśniło.... Jutro dodam cały temat z fotkami masakra Zużyły sie o ringi na PD po ostatniej wymianie.
Musashi Opublikowano 4 Lutego 2017 Opublikowano 4 Lutego 2017 2 godziny temu, Rafał Wróblewski napisał: Zużyły sie o ringi na PD po ostatniej wymianie. Po jakim przebiegu? Jeżeli się zużyły tzn. że albo śruba źle trzymała, albo/i zniszczone gniazda zaworowe.
Rafał Wróblewski Opublikowano 5 Lutego 2017 Opublikowano 5 Lutego 2017 (edytowane) No to tak. Moja pierwsza wymiana uszczelnień PD, do których użyłem nowych śrub regulacyjnych, mocowania PD, i dźwigienek zaworowych ,plus komplet uszczelnień PD BOSCH. Wszystko na 4 cylindry. Przy tym demontażu PD zużyty był najbardziej dolny czerwony o ring (rozklepany na pompce) na każdym cyl. Jedne bardziej inne mniej. Wszystko robione krok po kroku z instrukcją Kamila odnośnie montażu i demontażu PD. Zastrzeżenia moge mieć do siebie i ustawienia PD od ścianki głowicy. Tu ustawienie PD, przy pomocy suwmiarki na pewno nie było dokładane, ponieważ ta ścianka podcięta jest pod skosem. Po przyłożeniu suwmiarki ,szczęka nie sięgała do tego miejsca pomiaru na PD, więc ustawiłem je jak najlepiej,prostopadle do szczęki. I to na pewno zaważyło na zużyciu górnego o ringa PD, na każdym cyl. Na zdjęciach widać dokładnie otarcie, poszarpanie na jednej stronie (tej nie dociskanej przez element napinający) o ringa i całym pompowtryskiwaczu i tak na każdym PD. I czy mogło sie mieszacz ON z olejem silnikowym ? Olej miałem cały czas w normie. Dodatkowo milem wcześniej mały wyciek oleju tu nad rozrusznikiem. I wyglądało to jak spod uszczelki pod głowicą. No i gdyby sie ten ON mieszał z olejem to byłby rzadszy i bardzie podatny na wyciekanie tak? dobrze mówię ? A tam jak na razie sucho. Tu w linku miejsce wycieku oleju, spod uszczelki pod głowica na rogu silnika nad rozrusznikiem. https://zapodaj.net/8cf23b2fbbab2.jpg.html Po wyjęciu pompek, widać znaczne zużycie gniazda. Niedługo wyjeżdżam do Anglii, to może przywiozę sobie jakoś głowice po małym przebiegu Zrobiłem też kilka fotek wałka, który był wymieniany przy przebiegu 287 000km obecnie 304 389km. Wałek firmy Kolbenschmidt, Sprowadzany z Niemczech, podziękowania dla kolegi turzol za pomoc przy znalezieniu wałeczka. Decyzja prosta,nowe graty i lecimy tematem. Nowy komplet uszczelniaczy BOSCH'a, śrub nie brałem bo na obecnych zrobione jest około 1200km jak i po całym tym remoncie. Po wymianie uszczelnień na nowe,czas na podżeźbienie suwmiarki.Odcięcie tego elementu szczęki. Po to by druga szczęka wchodziła głębiej i dotykała miejsca pomiaru PD. No i dalej montaż PD, w gniazdach zniwelowane ostre krawędzie papierkiem wodnym. Wyczyszczenie gniazda, do montażu o ringów użyłem smaru silikonowego,którym tez posmarowalem gniazda. Włożenie pompki równo w gniazdo, i wciśniecie w miarę możliwości. Ustawienie pompek zgodnie z wymiarem. Przykręcenie 12Nm + 3/4 obrotu ja zrobiłem 2/4, bo był wyczuwalny duży opór, nie chciałem urwać śruby. Następnie regulacja bez czujnika zegarowego, skok dźwigienki nie jest tak duży, zeby nie zauważyć kiedy staje w miejscu. No ale z czujnikiem precyzyjniej. Rszeta jak w Kamila instrukcji. No i teraz pojeździć az sie ułożą uszczelniacze i dopiero jakieś sensowne logi. Co do fltra powietrza leciało, kapało z tego białego korka spod filtra, i syczało na przewodzie dopływowym do filtra. Po macaniu tego weżyka cisza na 30 sec i dalej syczy.Filtr Kenetch i nowy zaworek bosch. Przy wyjmowaniu zaworka ,podgrzewacza ciśnienie wyrzucało go do góry i ropa sie rozbryzgała. Bawiłem sie z nim i nic dokręcałem ten korek i tez nic . Kupiłem nowy filtr Boscha i i to samo. Bawiłem sie w spuszczaniu tego "powietrza" i na razie jakos spokój nic na razie nie kapie. Po wymianie tych uszczelnień pojawiło sie dudnienie w filtrze powietrza. Wykluczam wałek, bo sami widzicie. Szklanki (INA) też były wymieniane razem z wałkiem, więc nie wiem co. Przed wymianą tego nie było, i czuć jak dmuch powietrzem na puszcze. Dorzucę filmik . Wałek - Dudnienie - Linki do zdjęć: Gniazda: https://zapodaj.net/b8c6b816e985c.jpg.html https://zapodaj.net/40ac5dd6aa776.jpg.html https://zapodaj.net/3fdbad8ab149f.jpg.html https://zapodaj.net/edf5b18895f2c.jpg.html Wałek: https://zapodaj.net/d0d517638b1da.jpg.html https://zapodaj.net/084d14e4a94a9.jpg.html https://zapodaj.net/302061b79af4d.jpg.html https://zapodaj.net/f691a59da4997.jpg.html https://zapodaj.net/58fc01565cbd7.jpg.html Pompowtryskiwacze: https://zapodaj.net/94606f2f8bfaf.jpg.html https://zapodaj.net/ae76627c1d98c.jpg.html https://zapodaj.net/3ce5cff5cb8dd.jpg.html https://zapodaj.net/54e629754aabd.jpg.html https://zapodaj.net/e2618aa5aec4f.jpg.html Edytowane 5 Lutego 2017 przez Rafał Wróblewski
kamil-vag Opublikowano 5 Lutego 2017 Opublikowano 5 Lutego 2017 Rafał, jak uszkadza się ten górny o-ring to jest możliwość, że ON będzie się przedostawać do oleju a nie olej do paliwa... ciśnienie z szyny na pewno będzie miało siłę trochę tego wypchnąć... Więc raczej mogło oleju trochę przybyć i go rozrzedzić... Może pokuś się o wymianę. Na tym filmiku masz ładnie pokazane jak to wygląda, kiedy nie trzyma górny o-ring: Do operacji PD trzeba się naprawdę przyłożyć i robić wszystko starannie i spokojnie, dokładność to priorytet, ale masz już na przyszłość lekcję jak trzeba Wiadomo, że moja instrukcja wszystkiego dokładnie nie odwzoruje nie podpowie, ale mam nadzieję, że trochę Ci ułatwiła zadanie Teraz już bynajmniej wiadomo, dlaczego te bipy były w minusie Wymieniłem już kilka kompletów uszczelnień i zawsze najbardziej są zużyte te dolne o-ringi - które przepuszczają powietrze z komory spalania do magistrali paliwowej powodując zakłócenia w pracy pompki - ładnie to opisał kiedyś piotrsob1 Rafał pozwolisz, że scalę ten Twój temat z tym o wymianie pompek ? ? ?
Rafał Wróblewski Opublikowano 5 Lutego 2017 Opublikowano 5 Lutego 2017 (edytowane) 8 godzin temu, kamil-vag napisał: Rafał pozwolisz, że scalę ten Twój temat z tym o wymianie pompek ? ? ? Tak Kamil, pozwalam. Co do wymiany oleju, konieczny będzie filtr ? I tak posiłkowałem sie twoim tematem, wymiany tych o ringów i spełnia swoje zadanie bo jest wszystko krok po kroku opisane. I z piotrsob1 prowadziłem rozmowę na pw, odnośnie pierwszej wymiany. I podziękowania za pomoc, bo uzyskałem pomocne informacje. Co do podniesienia obrotów biegu jałoweg, przy tym kodzie 12233 w adaptacji kanał 6 jest nie dostępny. A co do tego powietrza w filtrze paliwa, no niby problem ustąpił. Ale skąd ono mogło się tam wsiąść . Jest możliwość odpowietrzania całego układu. Przypomnę ze jest problem z pierwszym porannym odpaleniem, potem odpala normalnie. Aku nowe świeczki tez, tylko tu czy jest dobry wymiar powinny być 97mm ale czy takie mi sprzedali ???? Jutro sprawdzę, i napięcie na fajkach. Edytowane 5 Lutego 2017 przez Rafał Wróblewski
radekrp90 Opublikowano 5 Lutego 2017 Opublikowano 5 Lutego 2017 "Na oko" ten wałek wygląda na zużyty na krzywce dla pompowtryskiwacza. Moim zdaniem nie powinien tak wyglądać przy tak małym przebiegu - tak jakby kiepski olej lub (co zasugerowano wyżej) paliwo przedostało się do oleju. Ale to moja teoria, niech ktoś to jeszcze potwierdzi. Ja bym wałek dał do przepolerowania.
Bastech Opublikowano 8 Marca 2017 Opublikowano 8 Marca 2017 Czy ten zestaw uszczelek do pompowtryskiwaczy będzie odpowiedni do 1.9 AWX 2001r.?
kamil-vag Opublikowano 8 Marca 2017 Opublikowano 8 Marca 2017 26 minut temu, Bastech napisał: Czy ten zestaw uszczelek do pompowtryskiwaczy będzie odpowiedni do 1.9 AWX 2001r.? Tak
dziadekM Opublikowano 19 Kwietnia 2017 Opublikowano 19 Kwietnia 2017 Przejrzałem większość wątku i nie znalazłem odpowiedzi na dręczące mnie pytanie... Jak obrócić wałem? Na dole jest tak mało miejsca że wątpię żeby jakikolwiek klucz tam wszedł.... A kręcenie wałkiem rozrządu? Np przy wykręconych świecach co by było lżej
kamil-vag Opublikowano 19 Kwietnia 2017 Opublikowano 19 Kwietnia 2017 Auto na lewarku do góry jedną stroną, wrzucasz bieg i kręcisz za koło
dziadekM Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Auto na lewarku do góry jedną stroną, wrzucasz bieg i kręcisz za koło [emoji6]A przełamie kompresję? Wysłane z mojego D6633 przy użyciu Tapatalka
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się