blaharz Opublikowano 4 Marca 2011 Opublikowano 4 Marca 2011 Witam. Od pewnego czasu mam problemy ze skrzynią AUDI A4 B6 2.5TDI 2002r. Problem wygląda następującą: w skrzyni multitronic 6-stopniowej przy ruszaniu a dokładnie przy zmianie biegu następują szarpnięcia które są wyczuwalne tylko podczas normalnej spokojnej jazdy, podczas gwałtownego przyspieszania problem nie występuje. Wymieniłem olej (wszystko servis Audi) niestety to nie pomogło. W czasie jazdy występują również \"falowania\" obrotów mianowicie podczas jazdy ze stałą prędkością np. 80 km/h obroty co kilka sekund skaczą mniej wiecej o 200 obr. i potem spadają... Czy jest to wina konwertera czy może czegoś innego... Autko będzie oddawane do servisu Audi Rotterdam, mieszkam tu na stałe i... w dalszym ciągu nie ufam tutejszym mechanikom nawet servisowi. Bardzo proszę o pomoc, nie chciałbym być (po raz kolejny) nabity w butelkę, niestety ceny robocizny i części są znacznie większe niż w Polsce. Pozdrawiam i z góry dziękuję. [br]Dopisany: 20 Luty 2011, 16:02_________________________________________________Dziękuję za pomoc................................
hofi7 Opublikowano 4 Marca 2011 Opublikowano 4 Marca 2011 Również miałem problem z Multitroniciem, ale u mnie występowały jedynie szarpnięcia. Długo zastanawiałem się co to może być, ale okazało się że to sterownik skrzyni a dokładniej czujnik obrotów. Jest człowiek który to robi w cenie 800 zł praktycznie od reki, ale on jest z Łodzi, tak więc Tobie chyba nie za bardzo pasuje! Musisz się dowiedzieć albo może podpowiedzieć panom serwisantom że to może być to. Przede wszystkim podepnij samochód pod Vag'a i napisz na forum rezultaty, a wtedy na pewno ktoś Ci będzie potrafił pomóc. Pozdrawiam
Bart-S Opublikowano 4 Marca 2011 Opublikowano 4 Marca 2011 Skoro skorzystałeś z pomocy serwisu to znak, że nie dysponujesz własnym interfejsem - od tego bym zaczął. Przed kolejnym oddaniem auta do serwisu koniecznie zapnij VAGa na własną rękę (kup albo poproś o pomoc kogoś znajomego). Do sprawdzenia: - czy są jakieś błędy w sterowniku - diagnostyka bloków pomiarowych - sprawdzenie nr sterownika i wersji softu Jaki przebieg ma auto? (...i czy jest on potwierdzony). Olej ATF był wymieniany regularnie? Możesz wkleić rachunek z ostatniej naprawy? O ew. pomoc z VAGiem możesz zapytać także tutaj (lub złapać jakiegoś usera którzy także siedzi w Holandii): - http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=170163.0 - http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=23004.0
Maxss Opublikowano 5 Marca 2011 Opublikowano 5 Marca 2011 Mam ten sam problem tyle ,że bez falowania obrotów . Występuja same delikatne szarpnięcia . Jestem w trakcie załatwiania oleju Myślę ,że wymiana pomoże .
hofi7 Opublikowano 5 Marca 2011 Opublikowano 5 Marca 2011 Mam ten sam problem tyle ,że bez falowania obrotów . Występuja same delikatne szarpnięcia . Jestem w trakcie załatwiania oleju Myślę ,że wymiana pomoże . przede wszystkim podłącz pod Vaga. Ja miałem ten problem. Najczęściej w Multitronicach jest to wina sterownika (wada fabryczna).
blaharz Opublikowano 5 Marca 2011 Autor Opublikowano 5 Marca 2011 Właśnie zamówiłem VAGa :> tylko będzie za jakieś 2 tyg ;( Autko ma przejechane 120 tyś nie mam książki ale znalazłem jakieś papiery pod tylną kanapą od poprzedniej właścicielki i z tego co rozszyfrowałem (włoski) A4 w 2004 miało przejechane 25tyś a w 2006 35tyś może jak będę szczęśliwcem to przebieg będzie prawdziwy (tak się łudzę ) ostatnio odkryłem przy 2 wtryskiwaczach dość mocne pocenie się, mianowicie przy połączeniu rurki podającej paliwo z wtryskiem, nigdy tam nie patrzyłem może to jest przyczyną falowania obrotów natomiast skrzynia hmmm może być, że nigdy nikt nie wymieniał w niej oleju a ja wymieniłem dużo za późno i coś padło..olej wymieniłem w serwisie jakieś 2000tyś km temu. Zapomniałem napisać, że na zimnym silniku samochód aż skacze przy ruszaniu po przejechaniu paru km gdy silnik sie troszkę rozgrzeje czuć tylko szarpnięcia przy zmianie biegów.. Jak dostanę VAGa to natychmiast robię test i napiszę co i jak Dziękuję zainteresowanym za informację :> Pozdrawiam!
Bart-S Opublikowano 6 Marca 2011 Opublikowano 6 Marca 2011 Najczęściej w Multitronicach jest to wina sterownika (wada fabryczna). Hofi7 - u Ciebie w sterowniku skrzyni zapisał się błąd konkretnego czujnika = wskazówka usterki. U kolegi nie ma nic więc to nie sterownik (jest wyjątek od tej reguły ale nie pasuje do objawów tego przypadku). Skrzynia naprawdę bardzo dobrze diagnozuje się sama pod kątem elektryki (czujniki itd.), gorzej jak siada mechanika... może być, że nigdy nikt nie wymieniał w niej oleju a ja wymieniłem dużo za późno i coś padło..olej wymieniłem w serwisie jakieś 2000tyś km temu. Tego się właśnie boję - ale nie ma co gdybać, czekamy na VAG-a.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się