agaa2222 Opublikowano 20 Lutego 2011 Opublikowano 20 Lutego 2011 Witam, aktualnie w mojej A4 B6 Avant 2004 mam felgi aluminiowe 205/55/16, zastanawiam sie nad zamianą na lato na 235/45/17 - w związku z tym pytanie do Was - czy autko będzie wyglądac dobrze? czy nie bedzie przypadkiem za dużych przerw między oponami a nadkolem ? próbował ktos zrobic taka zamiankę bez innych modyfikacji - co poradzicie? Jak wygląda komfort jazdy i zużycie paliwa ? pozdrawiam
maxus24 Opublikowano 20 Lutego 2011 Opublikowano 20 Lutego 2011 witaj jezeli dobierzesz dobrze opony to rozmial kol ci sie niezmieni tu masz kalkulator http://www.opony.com.pl/narzedzia/zamienniki-opon/ komfort bedzie mniejszy spalanie minimalnie wieksze
aju Opublikowano 20 Lutego 2011 Opublikowano 20 Lutego 2011 komfort bedzie mniejszy spalanie minimalnie wieksze powiem tak, jeśli ktoś zobaczy różnicę między 16 a 17 cali to jest jakiś nadmiernie przewrażliwiony... uważam że nie widząc zmian koła na aucie człowiek nie jest w stanie odróżnić czy jedzie na kołach X czy na kołach X + 1cal
Pucek Opublikowano 20 Lutego 2011 Opublikowano 20 Lutego 2011 niby tak Aju, ale popatrz że profil opony przy 16'' to 55 a profil przy 17'' to 45, czyli dość spora różnica, a patrząc na 18'' i profil 40 nie ma aż takiej różnicy jak przy 16 a 17 generalnie, 16'' jest dla osób które lubią zaliczać studzienki i inne drogowe przeszkody jeździ się na 19'' przy oponie 35 i jest
michal_g84 Opublikowano 20 Lutego 2011 Opublikowano 20 Lutego 2011 przy przejściu z 205/55/16 najkorzystniej przejść na 225/45/17
Grisza79 Opublikowano 20 Lutego 2011 Opublikowano 20 Lutego 2011 Zima 16', lato 17', i ogólnie rzecz ujmując różnicy nie czuje.... Zresztą już nie raz na temat już było na forum
KACPER1_2005 Opublikowano 20 Lutego 2011 Opublikowano 20 Lutego 2011 no to ja jestem widocznie nadmiernie przewrażliwiony poruszając się głównie po śląskich drogach odczuwam ogromną różnicę pomiędzy komfortem jazdy na 205/55/16 a 225/45/17 no i spalanie odczuwalnie wyższe ale za to ten wygląd
Duch^ Opublikowano 20 Lutego 2011 Opublikowano 20 Lutego 2011 Auto Tobie będzie tylko więcej paliło będzie bardziej mułowate, mniej wygodne i nie wiem jak z koleinami może je przykryje. Druga sprawa pompa wspomagania i magiel dostaną po du*ie. Wspomaganie będzie ciężej chodzić nie wspominam już o zawieszeniu.
agaa2222 Opublikowano 21 Lutego 2011 Autor Opublikowano 21 Lutego 2011 Dziękuje za opinie, z Waszych wypowiedzi wynika iz chyba nie warto jednak zamieniac kół z 16 na 17 cali - poza wszystkimi niedogodnościami jak większe spalanie, mniejszy komfort jazdy, i jak w poprzednim poście większe zużycie elementów samochodu - na plus tylko wygląd. hmmm.........
Duch^ Opublikowano 21 Lutego 2011 Opublikowano 21 Lutego 2011 Auto stanie się bardziej taczką przez takie szerokie opony wiem bo zmieniałem w poprzednim aucie a 1 rozmiar większa felga nie zrobi dużej różnicy.
Gość mmcv Opublikowano 21 Lutego 2011 Opublikowano 21 Lutego 2011 z 205 na 235 ? przy mocy 115koni ... - lepiej sie dobrze zastanow co Ty chcesz zrobic... 235 to sie zaklada do fury co ma 200 koni chyba ze lubisz sobie zwiekszac straty mocy i wiecej lac do baku zeby miec LANS na miescie - IMO gra nie warta swieczki . Sam jezdze na 16 i kiedys myslalem o 17 ale jesli juz to 215 ew. 225 ale to max!.
aju Opublikowano 21 Lutego 2011 Opublikowano 21 Lutego 2011 Auto Tobie będzie tylko więcej paliło będzie bardziej mułowate, mniej wygodne i nie wiem jak z koleinami może je przykryje. Druga sprawa pompa wspomagania i magiel dostaną po du*ie. Wspomaganie będzie ciężej chodzić nie wspominam już o zawieszeniu.
Armi Opublikowano 21 Lutego 2011 Opublikowano 21 Lutego 2011 Auto Tobie będzie tylko więcej paliło będzie bardziej mułowate, mniej wygodne i nie wiem jak z koleinami może je przykryje. Druga sprawa pompa wspomagania i magiel dostaną po du*ie. Wspomaganie będzie ciężej chodzić nie wspominam już o zawieszeniu. Też mi się z tego śmiać chce, chociaż jestem zdania że przejście z 16" na 17" bez gleby to nie jest dobry pomysł. Nie będzie to wyglądać dobrze.
pitman Opublikowano 21 Lutego 2011 Opublikowano 21 Lutego 2011 Dla mnie 205/55R16 są za małe i za wąskie na 235/40R18 dużo lepiej się jeździ
akjam Opublikowano 21 Lutego 2011 Opublikowano 21 Lutego 2011 Auto Tobie będzie tylko więcej paliło będzie bardziej mułowate, mniej wygodne i nie wiem jak z koleinami może je przykryje. Druga sprawa pompa wspomagania i magiel dostaną po du*ie. Wspomaganie będzie ciężej chodzić nie wspominam już o zawieszeniu. Też mi się z tego śmiać chce, chociaż jestem zdania że przejście z 16" na 17" bez gleby to nie jest dobry pomysł. Nie będzie to wyglądać dobrze. No ale to całkowicie inny aspekt a nie jakieś problemy ze wspomaganiem bo ten tekst jest najlepszy! No serio! Najlepsze jest to o wspomaganiu! :polew: Co za bzdura!
Duch^ Opublikowano 21 Lutego 2011 Opublikowano 21 Lutego 2011 Każdy wie swoje. Na tych kapciach 235 się rozchlasta magiel itd i dostanie luzów jak już nie ma. I z czasem powstanie topic typu dlaczego na zapalonym silniku jak ruszam kierownicą to mi stuka..
Grisza79 Opublikowano 21 Lutego 2011 Opublikowano 21 Lutego 2011 Każdy wie swoje. Na tych kapciach 235 się rozchlasta magiel itd i dostanie luzów jak już nie ma. I z czasem powstanie topic typu dlaczego na zapalonym silniku jak ruszam kierownicą to mi stuka..
armando Opublikowano 21 Lutego 2011 Opublikowano 21 Lutego 2011 cos mi sie zdaje ze kazdy co twierdzi ze pali wiecej i komfortu nie ma to jedzi na stalowej 15 z kolpakami
bebe_19 Opublikowano 21 Lutego 2011 Opublikowano 21 Lutego 2011 Ja zmieniłem 205/60/15 na 225/45/17 Różnica, to mniej buja na zakrętach, lepiej trzyma się drogi co za tym idzie hamuje, jest sztywniej, wg mnie spala ok 0,5-0,7l więcej, bardziej czuć nasze drogi, przypadkowo wjeżdzając w dziure słychać dobicie zawieszenia, a na profilu 60 czy zimowym 65 czuć amortyzację, wygląd o niebo lepszy ponieważ miałem 15 cali ''słoneczka'' coś za coś
KACPER1_2005 Opublikowano 21 Lutego 2011 Opublikowano 21 Lutego 2011 cos mi sie zdaje ze kazdy co twierdzi ze pali wiecej i komfortu nie ma to jedzi na stalowej 15 z kolpakami następna ciekawa teoria :gwizdanie: fajnie by było gdyby wypowiadali się Ci którzy przetestowali zmiany Różnica, to mniej buja na zakrętach, lepiej trzyma się drogi, jest sztywniej, wg mnie spala ok 0,5-0,7l więcej, bardziej czuć nasze drogi coś za coś dokładnie coś za coś
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się