Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Z 16 na 17 cali ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, aktualnie w mojej A4 B6 Avant 2004 mam felgi aluminiowe 205/55/16, zastanawiam sie nad zamianą na lato na 235/45/17 - w związku z tym pytanie do Was - czy autko będzie wyglądac dobrze? czy nie bedzie przypadkiem za dużych przerw między oponami a nadkolem ? próbował ktos zrobic taka zamiankę bez innych modyfikacji - co poradzicie? Jak wygląda komfort jazdy i zużycie paliwa ? pozdrawiam

Opublikowano
komfort bedzie mniejszy spalanie minimalnie wieksze

powiem tak, jeśli ktoś zobaczy różnicę między 16 a 17 cali to jest jakiś nadmiernie przewrażliwiony...

uważam że nie widząc zmian koła na aucie człowiek nie jest w stanie odróżnić czy jedzie na kołach X czy na kołach X + 1cal :)

Opublikowano

niby tak Aju, ale popatrz że profil opony przy 16'' to 55 a profil przy 17'' to 45, czyli dość spora różnica, a patrząc na 18'' i profil 40 nie ma aż takiej różnicy jak przy 16 a 17

generalnie, 16'' jest dla osób które lubią zaliczać studzienki i inne drogowe przeszkody

jeździ się na 19'' przy oponie 35 i jest :rolleyes:

Opublikowano

przy przejściu z 205/55/16 najkorzystniej przejść na 225/45/17

Opublikowano

Zima 16', lato 17', i ogólnie rzecz ujmując różnicy nie czuje.... Zresztą już nie raz na temat już było na forum :)

Opublikowano

no to ja jestem widocznie nadmiernie przewrażliwiony poruszając się głównie po śląskich drogach odczuwam ogromną różnicę pomiędzy komfortem jazdy na 205/55/16 a 225/45/17 no i spalanie odczuwalnie wyższe ale za to ten wygląd :tongue4:

Opublikowano

Auto Tobie będzie tylko więcej paliło będzie bardziej mułowate, mniej wygodne i nie wiem jak z koleinami może je przykryje. Druga sprawa pompa wspomagania i magiel dostaną po du*ie. Wspomaganie będzie ciężej chodzić nie wspominam już o zawieszeniu.

Opublikowano

Dziękuje za opinie, z Waszych wypowiedzi wynika iz chyba nie warto jednak zamieniac kół z 16 na 17 cali - poza wszystkimi niedogodnościami jak większe spalanie, mniejszy komfort jazdy, i jak w poprzednim poście większe zużycie elementów samochodu - na plus tylko wygląd. hmmm.........

Opublikowano

Auto stanie się bardziej taczką przez takie szerokie opony wiem bo zmieniałem w poprzednim aucie a 1 rozmiar większa felga nie zrobi dużej różnicy.

Opublikowano

z 205 na 235 ? przy mocy 115koni ... :cool1: - lepiej sie dobrze zastanow co Ty chcesz zrobic... 235 to sie zaklada do fury co ma 200 koni chyba ze lubisz sobie zwiekszac straty mocy i wiecej lac do baku zeby miec LANS na miescie :naughty: - IMO gra nie warta swieczki .

Sam jezdze na 16 i kiedys myslalem o 17 ale jesli juz to 215 ew. 225 ale to max!.

Opublikowano

Auto Tobie będzie tylko więcej paliło będzie bardziej mułowate, mniej wygodne i nie wiem jak z koleinami może je przykryje. Druga sprawa pompa wspomagania i magiel dostaną po du*ie. Wspomaganie będzie ciężej chodzić nie wspominam już o zawieszeniu.

:polew:
Opublikowano

Auto Tobie będzie tylko więcej paliło będzie bardziej mułowate, mniej wygodne i nie wiem jak z koleinami może je przykryje. Druga sprawa pompa wspomagania i magiel dostaną po du*ie. Wspomaganie będzie ciężej chodzić nie wspominam już o zawieszeniu.

:polew:

Też mi się z tego śmiać chce, chociaż jestem zdania że przejście z 16" na 17" bez gleby to nie jest dobry pomysł.

Nie będzie to wyglądać dobrze.

Opublikowano

Dla mnie 205/55R16 są za małe i za wąskie na 235/40R18 dużo lepiej się jeździ :kox:

Opublikowano

Auto Tobie będzie tylko więcej paliło będzie bardziej mułowate, mniej wygodne i nie wiem jak z koleinami może je przykryje. Druga sprawa pompa wspomagania i magiel dostaną po du*ie. Wspomaganie będzie ciężej chodzić nie wspominam już o zawieszeniu.

:polew:

Też mi się z tego śmiać chce, chociaż jestem zdania że przejście z 16" na 17" bez gleby to nie jest dobry pomysł.

Nie będzie to wyglądać dobrze.

No ale to całkowicie inny aspekt a nie jakieś problemy ze wspomaganiem bo ten tekst jest najlepszy! No serio! Najlepsze jest to o wspomaganiu! :polew: :polew: Co za bzdura! :wallbash:
Opublikowano
:good: Każdy wie swoje. Na tych kapciach 235 się rozchlasta magiel itd i dostanie luzów jak już nie ma. I z czasem powstanie topic typu dlaczego na zapalonym silniku jak ruszam kierownicą to mi stuka..
Opublikowano

:good: Każdy wie swoje. Na tych kapciach 235 się rozchlasta magiel itd i dostanie luzów jak już nie ma. I z czasem powstanie topic typu dlaczego na zapalonym silniku jak ruszam kierownicą to mi stuka..

:facepalm:
Opublikowano

cos mi sie zdaje ze kazdy co twierdzi ze pali wiecej i komfortu nie ma to jedzi na stalowej 15 z kolpakami

Opublikowano

Ja zmieniłem 205/60/15 na 225/45/17

Różnica, to mniej buja na zakrętach, lepiej trzyma się drogi co za tym idzie hamuje, jest sztywniej, wg mnie spala ok 0,5-0,7l więcej, bardziej czuć nasze drogi, przypadkowo wjeżdzając w dziure słychać dobicie zawieszenia, a na profilu 60 czy zimowym 65 czuć amortyzację, wygląd o niebo lepszy ponieważ miałem 15 cali ''słoneczka'' :) coś za coś :)

Opublikowano

cos mi sie zdaje ze kazdy co twierdzi ze pali wiecej i komfortu nie ma to jedzi na stalowej 15 z kolpakami

następna ciekawa teoria :gwizdanie: fajnie by było gdyby wypowiadali się Ci którzy przetestowali zmiany :cool1:

Różnica, to mniej buja na zakrętach, lepiej trzyma się drogi, jest sztywniej, wg mnie spala ok 0,5-0,7l więcej, bardziej czuć nasze drogi :) coś za coś :)

:good: dokładnie coś za coś

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...