mily Opublikowano 20 Lutego 2011 Opublikowano 20 Lutego 2011 Witam, Pacjentem jest Audi A6 z 97 roku, problem jaki u mnie występuje to autko bardzo ciężko odpala przy ujemnych temperaturach. Przebieg autka 270 tys (na 90% orginał), olej 10W-40 Castrol, nie bierze oleju nawet jak się go "katuje". W silniku brak błędów: VAG-COM Version: Release 409.1-S Chassis Type: 4B - Audi A6 C5 Scan: 01,02,03,08,15,16,17,35,36,37,45,55,56,76 ------------------------------------------------------------------------------- Address 01: Engine Controller: 038 906 018 DG Component: 1,9l R4 EDC 11SG 1625 Coding: 00002 Shop #: WSC 00100 No fault code found. Readiness: N/A Zauważyłem że A4 podczas odpalania utrzymuje obroty na poziomie 1000-1100, w badanej A6 po odpaleniu przy tej samej temperaturze jest 900-1000 (może jakiś przekaźnik nie zaskakuje), w A4 słyszę jak wyłączają/załączają się trzy przekaźniki od chwili przekręcenia kluczyka (pierwsze cyknięcie przekaźnik od świec, drugie obroty spadają z 1000-1100 na 900-1000, trzecie pyknięcie z 900-1000 na 800-900, czyli już prawidłowe obroty), a w A6 mam (pierwsze cyknięcie wyłączenie świec i obroty 900-1000 i długo długo nic i po minucie jest jedno cyknięcie i pojawiają się 800-900) Tu są logi zrobione przed wizytą u mechanika: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=161510.msg1902525#msg1902525 To zaczynamy: 1. Logi zrobione gdy po raz pierwszy nie chciał odpalić: http://vaglog.rtnet.pl/mily_30434.html http://vaglog.rtnet.pl/mily_30435.html 2. Autko oddałem do mechanika i stwierdził że jest ok, zrobił coś z dawką podawania paliwa (chyba bawił się też nastawnikiem w pompie), jednak mimo prób autko odpala nadal tak samo, tylko że teraz więcej pali (jak go zakupiłem miałem spalanie na poziomie 5-6 litrów, teraz 7-8 litrów). Mówił że sprawdzał pompę i jest ok. Logi zrobione gdy sytuacja się powtórzyła (już po wizycie u mechanika), BS http://vaglog.rtnet.pl/mily_35412.html Statyczny http://vaglog.rtnet.pl/mily_35410.html Rozruch bez urządzenia rozruchowego http://vaglog.rtnet.pl/mily_35411.html Rozruch z urządzeniem rozruchowym http://vaglog.rtnet.pl/mily_35413.html Oraz pełne logi (uwaga robione przy -12 więc może być delikatnie poniżej 90 stopni) Statyczne Log (6 - 000,001,002) Log (5 - 003,004,005) Log (4 - 006,007,008) Log (3 - 009,010,011) Log (2 - 012,013,015) Log (1 - 016,018,019) Log (0 - 020,021,022) Log (7 - 023,024) BS Log (3 - 000) Log (2 - 003) Log (1 - 004) Log (0 - 011) Dynamiczne Log (1 - 000) Log (16 - 001) Log (15 - 002) Log (14 - 003) Log (13 - 004) Log (12 - 005) Log (11 - 008) Log (10 - 009) Log (9 - 010) Log (8 - 011) Log (7 - 013) Log (6 - 015) Log (5 - 020) Log (4 - 021) Log (3 - 022) Log (2 - 023) Log (0 - 024) Zlogowałem wszytko co możliwe, proszę przeanalizowanie tych logów i gdyby coś ktoś widział złego (nawet najmniejszą regulację lub wymianę czegoś proszę o wypowiedź), proszę zwrócić uwagę co jest nie tak z tym spalaniem no i oczywiście dlaczego przy niskich temperaturach nie odpala (aha świece wymienione są na nowe) Długie logowanie na zimnym silniku grupy 13: Log (0 - 013)
ciahciah Opublikowano 21 Lutego 2011 Opublikowano 21 Lutego 2011 skoro nie słychać jednego stycznika to ewidentnie coś nie gra, ale z tym ci nie pomogę, aż takiego słuchu nie mam, ja tam słyszę jedynie stycznik jak włączam klime podmień na probe rozrusznik od tego A4 ja bym nastawnik wyczyścił lub przynajmniej ustawił jak należy, czyli na zgaszonym RSW 0,740V a na zapalonym 1,58V, zaraz przemik napisze ze nie potrzebnie robotę ci robię, ciekawe co on ci doradzi zrób jeszcze dwa logi, silnik zimny włącz 013 i odpal silnik i loguj 2min, no i zrób 013 na dobrze rozgrzanym silniku tez 2min a to inne sprawy ale nie maja nic wspólnego z kulawym zapalaniem: ERG do czyszczenia, to samo pewnie przydało by się kolektorowi ssącemu przepływka do mycia i jak filtr powietrza stary to wymień
mily Opublikowano 21 Lutego 2011 Autor Opublikowano 21 Lutego 2011 ciahciah log na zimnym silniku zrobiony. Na ciepły trzeba poczekać do weekendu, wtedy będę robił trasę to go zloguje.
przemik Opublikowano 21 Lutego 2011 Opublikowano 21 Lutego 2011 Do sprawdzenia : - swiece zarowe + przekaznik Do regulacji: - czujnik RSW ( jak wyzej napisano) - na zapalonym motorze napiecie w grupie 001 powinno sie zawierac w przedziale - 1,450 do 1,900 V - dla tego silnika , na zgaszonym - 0,68 do 0,76 V. Pan mechanik cos rozlegulował swiadomie/nieswiadomie. Pozdrawiam
mily Opublikowano 21 Lutego 2011 Autor Opublikowano 21 Lutego 2011 Świece żarowe i przekaźnik jest ok, tzn, świece są nowe, zmierzyłem napięcie na "fajkach" czy się pojawia i jest +12 więc też jest ok.
ciahciah Opublikowano 21 Lutego 2011 Opublikowano 21 Lutego 2011 ile auto stało godzin zanim zrobiłeś tego zimnego loga 013? przydało by się sprawdzić wtrysku domowym sposobem, po słuchaj przez drewienko jak stukają wtryski, drugi powinien być najgłośniejszy
mily Opublikowano 21 Lutego 2011 Autor Opublikowano 21 Lutego 2011 Autko stało całą noc czyli ok 10 godzin na dworzu (był mróz ok -15 stopni), czy podejrzewacie wtryski?? Nie zauważyłem żeby kopcił na czarno podczas wciskania pedału do oporu na przyśpieszaniu, ale też nie zwracałem uwagi. A mam pytanko odnośnie tego nastawnika widzę że jest za małe napięcie, czy to oznacza że podczas normalnej jazdy idzie mniejsza dawka paliwa czyli będzie mniejsze spalanie?? Czy na odwrót większe napięcie=mniejsza dawka??
ciahciah Opublikowano 22 Lutego 2011 Opublikowano 22 Lutego 2011 małe napięcie na zgaszonym = mała dawka, spalanie w brew pozorom nie będzie mniejsze, a co najwyżej może być takie same jak przy idealnej dawce ale dodatkowo przy tej idealnej dawce auto będzie się zbierać o niebo lepiej, mówiąc krótko za mała dawka złe, za duża też źle, małe spalanie=dawka musi być jak należy, jeżeli chodzi o spalaniee to są różnica kosmetyczne rzędu 0,2L na 100km, ale przy wyprzedaniu widać różnie i banan na buzi :> jak RSW przestawisz z tych 0,640V na 0,740V to dawka z 2,2mg zmieni się na 5,4mg, ciekawe o ile się mylę na czujniku RSW to tylko 0,1V a na dawce olbrzymia różnica przynajmniej dla mnie
mily Opublikowano 22 Lutego 2011 Autor Opublikowano 22 Lutego 2011 Panowie wrzuciłem logi przed wizytą u mechanika widzę że dawki były dobrze ustawione (w sensie lepiej), a problem z odpalaniem też występował (to był powód oddania). No coś mi nie gra w tym aucie, nie mam pomysłu co.[br]Dopisany: 22 Luty 2011, 13:31_________________________________________________Nawet jak było ciepło to musiał dłużej zakręcić żeby załapać. Teraz na weekend go wstawiłem do ogrzewanego garażu i też miał problemy z zapłonem, musi dłużej zakręcić i jak już się wydaje że załapał to jeszcze go trzeba przytrzymać na rozruszniku bo zgaśnie. Tak było przed przestawieniem pompy i tak jest teraz, co dziwne podczas dłuższego kręcenia czuć jak spala paliwo (spaliny z wydechu, wnioskuję po tym że paliwo dociera). Niby łapie ale nie dokońca, może jednak ten rozrusznik zbyt wolno kręci? Akumulator jest na 100% ok bo już uruchamiam z urządzenia rozruchowego, które przynoszę z domu czyli jest ciepły. Każde moje autko wystarczyło tylko dotknąć, co tu się dzieje to nie wiem, co podjadę do mechanika to mówili że jest ok, ten jeden stwierdził że pompa źle ustawiona i ustawił w drugą mańkę, ale nie ważne nie zmieniło to faktu że nadal jest lipa.
ciahciah Opublikowano 22 Lutego 2011 Opublikowano 22 Lutego 2011 zrzędą, weź się do sprawdziłeś odgłośy na wtryskach? przestawienie RSW to chwila roboty, poczytaj o czyszczeniu nastawnika, tam pisze jak ustawić RSW
vauxhall95 Opublikowano 23 Lutego 2011 Opublikowano 23 Lutego 2011 małe napięcie na zgaszonym = mała dawka, spalanie w brew pozorom nie będzie mniejsze, a co najwyżej może być takie same jak przy idealnej dawce ale dodatkowo przy tej idealnej dawce auto będzie się zbierać o niebo lepiej, mówiąc krótko za mała dawka złe, za duża też źle, małe spalanie=dawka musi być jak należy, jeżeli chodzi o spalaniee to są różnica kosmetyczne rzędu 0,2L na 100km, ale przy wyprzedaniu widać różnie i banan na buzi :> jak RSW przestawisz z tych 0,640V na 0,740V to dawka z 2,2mg zmieni się na 5,4mg, ciekawe o ile się mylę na czujniku RSW to tylko 0,1V a na dawce olbrzymia różnica przynajmniej dla mnie Lipa troche zle gadasz,mialem ustawione w jakims afn 0.66 byla dawka dokladnie zeby was nie sklamac 4.0 po zmianie na 0.74 bylo okolo 3.6
ciahciah Opublikowano 23 Lutego 2011 Opublikowano 23 Lutego 2011 możliwe, mogło mi się pokręcić, ale czasami robi się pomiar i jest 3,6mg a innego dnia 2,8mg, złośliwość rzeczy martwych mój AFN tak ma brudasek nastaniczek pozdrawia
paweu1 Opublikowano 24 Lutego 2011 Opublikowano 24 Lutego 2011 Panowie, u mnie napięcie na włączonym zapłonie (wyłączony silnik) wynosi 0,8 V i nie można go zmienić. CZy świadczy to o zabrudzonym nastawniku? Gdy świece nie grzeją ,silnik ciężko odpala przy drugim obrocie, kąt wtrysku ustawiony dobrze, filtr paliwa zmieniony, aku OK. Czy czyszeczenie nastawnika pomoże? Czy moge wyregulować czujnik przesuwu według tego opisu (luzując torx'a) i przestawiając ramie obrotowe tak żeby napięcie wynosiło 0,74V ? Otwarty, wstępnie zamontowany nastawnik połączyć z ECU. Włączyć zapłon, jednak nie uruchamiać silnika. Na Vag-u, jak to wyjaśniono w przygotowaniach, obserwować napięcie czujnika (blok 1 wartość 3) i przesuwać ramię obrotowe czujnika aż do uzyskania wartości wcześniej zanotowanej. Kiedy wartość ta zostanie osiągnięta, śrubę Torx lekko dokręcić i założyć górną pokrywę. Wartość zmieni się przy tym lekko (pomiar indukcyjny). Przesunąć więc ramię o wartość błędu tak, żeby przy zamkniętej pokrywie uzyskać właściwą odczytaną wcześniej wartość. Wtedy dokręcić śrubę Torx właściwie i dokręcić dobrze pokrywę nastawnika.
Killer1984 Opublikowano 24 Lutego 2011 Opublikowano 24 Lutego 2011 Czy moge wyregulować czujnik przesuwu według tego opisu (luzując torx'a) i przestawiając ramie obrotowe tak żeby napięcie wynosiło 0,74V ? TAK
paweu1 Opublikowano 25 Lutego 2011 Opublikowano 25 Lutego 2011 Czy moge wyregulować czujnik przesuwu według tego opisu (luzując torx'a) i przestawiając ramie obrotowe tak żeby napięcie wynosiło 0,74V ?TAK Dzięki za odpowiedz, Jeszcze raz dla 100% pewności, nie chce niczego zepsuć. Zdejmuje dekielek, popuszczam torx'a, przestawiam ramie obserwując vag'a, dokręcam i gotowe? Czy odkręcając torx'a muszę trzymać śrube 10mm, czy torx i śruba 10mm to kontra? Rozumiem, że silnik nie musi być nagrzany do temp. roboczej?
Killer1984 Opublikowano 25 Lutego 2011 Opublikowano 25 Lutego 2011 na to pytanie Ci nie odpowiem ponieważ nie miałem przyjemności ustawiać RSW, wszystko przede mną Zaopatrz się w nową uszczelkę i działaj
ciahciah Opublikowano 25 Lutego 2011 Opublikowano 25 Lutego 2011 do ustawiania na zgaszonym nie musi byc nagrzany, sróbką 10mm nie kręć, ja tylko przytrzymaj podczas luzowania torx'a ja kiedys chciałem tą 10mm odkręcić :> skrzywiłem igłe, niby wyprostowalem ale czy ten nastawnik bedzie działał ok? no i dwie sróbki prawie odkreciłem te z lewym gwinetm krecac pod prad tak to jest jak się nie chce poczytac w necie
paweu1 Opublikowano 25 Lutego 2011 Opublikowano 25 Lutego 2011 Dzisiaj przestawiłem napięcie z 0.8V na 0.74V. Zobaczymy jak jutro odpali zimny. Miałem problem z poluzowaniem igły, nie dało się jej podważyć i delikatnie szarpanąłem kluczem 10mm i się udało, igłą puściła. Dzięki za odpowiedzi. Mam nadzieje, że będzie lepiej palił, bo już mnie to powoli denerwuje
ciahciah Opublikowano 25 Lutego 2011 Opublikowano 25 Lutego 2011 zrób loga 013 podczas zapalania jutro auta i jak auto zapali loguj 2min, a jak silnik będzie full gorący zrób loga 001 i loga 013 2min jak było pod pokrywką, bardzo brudno? zrobiłeś fotkę
paweu1 Opublikowano 26 Lutego 2011 Opublikowano 26 Lutego 2011 Dzisiejszy odpał, log zrobiony. 013 - http://vaglog.rtnet.pl/paweu_x_36489.html Troszke nieudolnie bo kilka razy się łączyłem, nie udało się zrobić loga w trakcie kręcenia rozrusznika Silnik złapał przy drugim, może trzecim obrocie, troche potelepał puścił białego dyma. wszystkie świece nówki, sprawne Beru, po odpale sprawdziłem. Dodam, że dzieje się tak od niedawna, przy większych mrozach -15 palił lepiej, może to wina dużej wilgotności powietrza. Temperatura około -2 -4 *C, dawka startowa ustawiona na max 178 jednostek - komp 8 bitowy. Czy paliwo złej jakości może mieć aż tak duży wpływ na palenie, ostatnio byłem na wycieczce u sąsiadów zza wschodniej granicy Zaczyna mnie to denerwować. Takie palenie nie przystoi A4, brat miał 80 b4, paliła od pół obrotu dosłownie, przy temp, około 0*C bez grzania świec zapomniałem, wtryski od AFN'a, sprawdzane na maszynce, ładnie pylą, czwarty delikatnie podlewa Ciąg dalszy kolejna próba palenia po 3 godzinach, temp płynu 12*C, bardzo ciężko zapalił Logi 001 i 013 http://vaglog.rtnet.pl/paweu_x_36512.html
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się