Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 ALT] Dziwny dzwiek po odpaleniu na zimnym silniku


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

a tłumacz google tego nie pociągnie? :decayed:

Opublikowano

Na którejś z tych stron jest zaj,,sta książka typu "sam naprawiam" dotycząca a4 b6 z silnikami benzynowymi. Masa opisów i danych silnika ALT. sciągłem ją nawet ale rozumiem z niej tylko obrazki Tłumacz nie pociągnie bo to skany w postaci pdf :kwasny:

Nie pamiętam skąd to mam ale chyba gdzieś stąd, wystarczy poszukać: Volkswagen Technical Site (VWTS) - :naughty:

Nie wiem skąd Rosjanie mają tyle informacji i wiedzy ale szacun dla nich wielki

Gdyby zdobyć coś takiego w jakimś mniej barbarzyńskim języku to rozwiązało by to wiele pytań na tym forum

Opublikowano

chodzi o tloczek ktory jest w zaworze , wyciagajac ten czarny elektrozawor powinna wysunac sie tulejka z dziorkami w ktorej jest tlok na sprezynie, silownik elektryczny ustawia pozycje tloczka w tulejce a przez dziorki plynie olej. A jesli ten tloczek w tulejce ma nieszczelnosc z wariatora zcieka olej przez co przy rozruchu jest suchy.

---------- Post dopisany at 14:13 ---------- Poprzedni post napisany at 14:11 ----------

kolego darkle pdf latwo przeczytac, program pdfreader a nastepnie do tlumacza.

---------- Post dopisany at 14:25 ---------- Poprzedni post napisany at 14:13 ----------

swietne stonki znalezliscie widze ze w weekend nudzic sie nie bede , czas zglebic wiedze i zobaczyc jak to sie robi na wschodzie:)

Opublikowano
chodzi o tloczek ktory jest w zaworze , wyciagajac ten czarny elektrozawor powinna wysunac sie tulejka z dziorkami w ktorej jest tlok na sprezynie, silownik elektryczny ustawia pozycje tloczka w tulejce a przez dziorki plynie olej. A jesli ten tloczek w tulejce ma nieszczelnosc z wariatora zcieka olej przez co przy rozruchu jest suchy.

---------- Post dopisany at 14:13 ---------- Poprzedni post napisany at 14:11 ----------

kolego darkle pdf latwo przeczytac, program pdfreader a nastepnie do tlumacza.

---------- Post dopisany at 14:25 ---------- Poprzedni post napisany at 14:13 ----------

swietne stonki znalezliscie widze ze w weekend nudzic sie nie bede , czas zglebic wiedze i zobaczyc jak to sie robi na wschodzie:)

Wiem że z pdf można, ale ten akurat to skany, coś jak bitmapy tyle że pdf-ie. Trzeba by to może jakimś programem czytającym znaki z jpg chyba. Zresztą po przetłumaczeniu przez tłumacza google to bedzie równie zrozumiałe jak teraz. Chyba że poświęci się ktoś znający język i przetłumaczy 300 stron z rosyjskiego:naughty:

Musicie poszukać w którejś z tych stron plik się nazywa a4_avant_2000_rus.pdf. Wrzuciłbym go ale nie wiem jak zresztą on gdzieś tam jest.

Ale benyA4, nie powinieneś się nudzić bo tu niektórzy czekają na dokończenie Twojego eksperymentu z mil eliminator:wink:

Opublikowano
Musicie poszukać w którejś z tych stron plik się nazywa a4_avant_2000_rus.pdf. Wrzuciłbym go ale nie wiem jak zresztą on gdzieś tam jest.

Pronto: Audi A4 B6 B7 (8E/8H) 2001-2008, 4 6 7, , , Pierwszy link na stronie.

---------- Post dopisany at 20:42 ---------- Poprzedni post napisany at 20:39 ----------

To samo in english: http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_254.pdf :decayed:

Opublikowano

czytajac forum kolegow ze wschodu widze ze doszli do innego wniosku, oni sugeruja iz zuzyciu ulegaja pierscienie ktore znajduja sie wewnatrz wariatora a zamontowane sa na zaworze. W zwiazku z czym wyciera sie gniazdo ktore jest w wariatorze i pierscienie ktore sa na zaworze i to klasyfikuje obydwa elementy do wymiany. Wymyslili by zastosowac tuleje z brazu ale wydaje mi sie ze to proces zbyt skaplikowany i pracochlonny. Zdjecia obrazuja pierscienie oraz ich gniazda .

image.jpg

<br /><br />

image.jpg

<br /><br />

image.jpg

<br /><br />

image.jpg

<br /><br />

image.jpg

<br /><br />

image.jpg

<br /><br />

image.jpg

<br /><br />

---------- Post dopisany at 16:24 ---------- Poprzedni post napisany at 16:23 ----------

Coraz bardziej watpie by bylo to naprawialne :( ale jeszcze sie nie poddaje :D

---------- Post dopisany at 17:01 ---------- Poprzedni post napisany at 16:24 ----------

Jak by ktos sprawdzal cisnienie oleju co jest bardzo wazne w silnikach ALT to z rosyjskiej werski "sam naprawiam" wyczytalem "

Ciśnienie oleju na biegu jałowym powinien wynosić co najmniej 2 bar. Przy prędkości obrotowej silnika 2000 obr / min i temperaturze oleju ciśnienie nie powinno być mniejsza niż 2,7 ... 4,5 bar. Na wysokich obrotach ciśnienie oleju nie powinno przekraczać 7,0 bar. Jeśli ciśnienie wzrasta do dużych wartości, sprawdzić kanały smarowania i, w razie potrzeby, wymienić olej sitka w zawór bezpieczeństwa.

---------- Post dopisany at 17:05 ---------- Poprzedni post napisany at 17:01 ----------

Jesli ktos chce by przetlumaczyc mu jakas strone to na prywatnego maila podeslijcie numer stony. Calosci nie bede tlumaczyl bo nie mam na to czasu.

Opublikowano

dokladnie ta ksiazke pobralem , nastepnie program Portable FineReader CE v10.0 i do tlumacza :)

---------- Post dopisany at 15:55 ---------- Poprzedni post napisany at 02:12 ----------

jeszcze jedno wszyscy twierdza ze dziwne dzwieki dobiegajace z silnika to wariator ale co wnim wydaje ten dzwiek ??? bo przeciez przypomina to klekoranie zaworow , chyba ze przez uszkodzenie wariatora walek nawala po popychaczach??

---------- Post dopisany 24-09-2012 at 21:07 ---------- Poprzedni post napisany 23-09-2012 at 15:55 ----------

juz zapomnieliscie o swoim klekotaniu ??? panowie nie ma co sie poddawac , mysle ze wspolnymi silami uda sie nam ustalic konkretne wnioski, a moze i sposoby naprawy.

---------- Post dopisany at 21:07 ---------- Poprzedni post napisany at 21:07 ----------

juz zapomnieliscie o swoim klekotaniu ??? panowie nie ma co sie poddawac , mysle ze wspolnymi silami uda sie nam ustalic konkretne wnioski, a moze i sposoby naprawy.

Opublikowano

To klekotanie to, jeśli to wariator więc w momencie gdy jego komory są puste więc hałas powoduje obijanie się jego wewnętrznej części o zewnętrzną, poczytaj o zasadzie działania, jest opisana w zeszycie SSP-246.

Ewentualnie może też stukać napinacz łańcuszka rozrządu- przy małym początkowym ciśnieniu oleju nie napina ale po prostu "dobija" z powodu "przeskakiwania" wałka rozrządu po krzywkach (zmienne napinanie się łańcucha).

Opublikowano

Siema! Benya4,dzięki za zaproszenie.Przeczytałem tak szybko,ale od razu nasówa mi się jedno.Wydaje mi się że remont głowicy ALT z wszystkimi jej bolączkami to mało opłacalny gips.Ile trzeba dać za sprawną,z przeszczepu?? Wiem że chodzi o rozwiązanie ,ale staram się chłodno myśleć.I tak mając ALTa małożernego olej,wymienić głowicę,jeśli rrr...... już się rozkręci na dobre.A jeśli do tego żre jak wściekły to cały słupek nowy(inny).Oczywiście nie w kraju zakupy bo wiadomo,że poprostu nawzajem byśmy się powymieniali złomem:grin:.W anglii pełno tego syfu,trza się rozglądać za udeżonymi,bo całe to pozajeżdżane jak nasze.

A grzebanie w tym silniku i głowicy to koszty nie warte tego samochodu,bynajmiej ja już z tego wyrosłem.Gra nie warta świeczki,bo inwestować to można ale we wdzięczniejszy silnik,a nie wynalazek.Zresztą kto teraz naprawia,rozejżyjcie się po warsztatach ,leży pełno silników i skrzyń luzem:wink:.Gdyby te pedały odpuścili trochę z cenami,to można by było pokombinować.Jedynie co mi przychodzi do głowy to zakup części w serwisie w jakimś biednym kraju,czasem jest taniej-nie wszystko ale zawsze coś.Prześlijcie numery przykładowych części to zapytam jak to wygłoda na Ukrainie.

Opublikowano

Obawiam się, że VW/Audi ma podobną politykę cenową we wszystkich krajach, pytałem znajomego w niemczech sam wariator jest tańszy o jakieś może 50euro (dokładnie 386,19€ brutto), różnice zje przesyłka, jak jest na wschodzie nie wiem, może taniej ale raczej nie robiłbym sobie nadziei.

Opublikowano

Ceny są raczej dopasowane do rynku.A zamówić 10sztuk to już lepiej wygląda,500 erło,a chętni sam widzisz są.

A z cenami to różne códa się dzieją.Np nowy samochód wyprodukowany w Rzeszy,płynie statkiem do chameryki i tam jest tańszy niż w europie.Po paru miesiącach wraca na kontynent i jest w za***iście atrakcyjnej cenie.Podajcie numery części bo mi etka wsiąkła.Zadzwonie na ukrainę,albo rosije,i jeszcze dla gleby do norwegii-żeby naświetlić jak może być naprawdę drogo:decayed:.

Opublikowano

w opisie sa numery czesci tylko nie wiem na ile to prawdziwe.

---------- Post dopisany at 20:54 ---------- Poprzedni post napisany at 20:44 ----------

Ja postaram sie dowiedziec jaka cena byla by w Egipcie , tylko musze miec pewnosc czy te numery czesci sa ok. W razie co pare sztuk przywioze w torbie:)

Opublikowano

Mam nadzieję że się mylę, ale już sam fakt iż taniej jest w Niemczech zachodnich nie wróży zbytnio taniosci :-(

Co do samych cen ok, trzeba to trzeba tylko czemu wymiana w aso jest tak cholernie Droga

Wysyłane z mojego HTC One X za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano

Nastawnik wałka rozrządu: 06B 109 088 D

Łańcuch nastawnika rozrządu: 058 109 229 B

Śruba nastawnika: N 105 216 01

Zawór wysokiego ciśnienia z obudową: 06B 103 741 G (to jest następnik, poprzednik był F)

Uszczelka zaworu: 06B 109 091 B

Śruba zaworu: N 101 244 08

Więcej myślę nie potrzeba lub da się ponownie wykorzystać :polew:

Opublikowano
Nastawnik wałka rozrządu: 06B 109 088 D

Łańcuch nastawnika rozrządu: 058 109 229 B

Śruba nastawnika: N 105 216 01

Zawór wysokiego ciśnienia z obudową: 06B 103 741 G (to jest następnik, poprzednik był F)

Uszczelka zaworu: 06B 109 091 B

Śruba zaworu: N 101 244 08

Więcej myślę nie potrzeba lub da się ponownie wykorzystać :polew:

Uszczelka ma inna końcówkę aktualnie 'D' przy obecnym kursie euro do gajosa jest jakies 365zl roznicy na wariatorze lancuchu i zaworku, reszta to drobnica za <30zł

ceny sprawdzałem tutaj Volkswagen Original Teile online bestellen Volkswagen original spare parts order online www.online-teile.com/vw - VW Teile online bestellen

Opublikowano
Uszczelka ma inna końcówkę aktualnie 'D'

Racja - literówka :facepalm:

Opublikowano

No i co? tyle szumnych zapowiedzi i nikt nigdzie indziej nie sprawdził cen?

Opublikowano

Obecnie jestem w Kairze i jak udalem sie do salonu audi to zrobili tylko wielkie oczy, audi jest tu malo popularne wiec i serwis ubogi. Podalem im numery czesci nawet na obrazku pokazywalem o co chodzi no i czekam teraz na odpowiedz. Wydaje mi sie jednak ze trzeba bedzie zaopatrzyc sie w czesci u rodzimych dostawcow.

Opublikowano

witam narazie niemam zadnych problemow mniej niz 1 l dolewam od wymiany do wymiany moze to to ze jeszcze niski przebieg 120 tys km ,jesli sa takie problemy to myslal ktos moze o zmianie silnika na inny czy to duzy problem ? czy 3,0 wszedl by i czy trzeba bylo by duzo kombinowac ? lub 1,8 T ?

ale i tak jestem zdania niema sie czym przejmowac kazdy silnik ma swoje manklamenty w 2,0 alt przynajmniej niema turbiny wiec niema z nia problemow xd

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...