Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 ALT] Dziwny dzwiek po odpaleniu na zimnym silniku


Marek86232

Rekomendowane odpowiedzi

a czy wlanie zadszego oleju nie spowoduje dodatkowych wyciekow ?? no i jakiego producenta polecacie do tego silnika ??? Kolego krzysiekml , skoro to terkocze lancuszek o napinacz czyli walniety bedzie napinacz ?? mozna wymienic tylko napinacz nie wymieniajac lancuszka ??? Wiem ze sporo osob zbagatelizowalo by problem ale ja jestem dosc pedantyczny jesli chodzi o samochod :) Zdazylem tez sie zorietowac ze auto lubi olej , narazie dokonalem malej modyfikacji ktora opisana byla na forum, polaczenie gruszki odmy z dolotem.

Koszt napinacza to okolo 1500zl lancuszka 100 lepiej wymienic komplet ,umnie lancuszek byl mocno naciągniety

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:grin: WITAMY wśród "terkoczowców" powiem ci co możesz odpuścic ja przynajmniej to już wymieniłem napinacz łańcuch uszczelniacze trzonków olej teraz motul 5w-40 dalej klekocze poza tym malina na początku jak się jeszcze tym interesowałem to dobry mechanik powiedział że za niskie ciśnienie oleju na jałowym przyczyn może być wiele również wspomniał o zaworze zwrotnym i myśle że to dobra teoria i na początek poszukiwań w miarę najtańsza, życzę udanych poszukiwań jak do czego dojdziesz to daj znać kolega wgabor zapomniał że post dotyczy alt-ka a tu napinacz tyle nie kosztuje:decayed:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyglada na to ze problem dotyczy cisnienia oleju lub jego obiegu. Moze jest wystarczajaco wysokie do pracy silnika i czujniki o tym nie informuja, ale przy samym rozruchu za niskie. Jakie jest prawidlowe cisnienie oleju ??? Pewnie najlepiej bylo by je zmierzyc wykrecajac czujnik cisnienia oleju, tu kolejne pytanie gdzie on sie znajduje?

dziwi mnie tez fakt ze jak ws[pominalem gdy odpalam autko tylko na chwile by wstawic je do garazu i silnik ani olej sie nie nagrzeja to nastepnego dnia problemu nie ma. Tak jak by gestszy olej sie nie cofal, moze to kwesta zaworu wysokiego cisnienia oleju, lub zaworu zwrotnego w podstawie filtra oleju . Czy ktos cos wie na temat tych zaworow ??? moze juz ktos je wymienial ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba wszystkie alt tak maja przy odpalaniu ja zauwazylem ze mam tak tylko na zimnym.Lub dluzszym postoju.Czytalem gdzies na forum i doszlem do wniosku ze nie bede nic robil.Autko ma 160 tys nalatane olej castrol 5 na 40 przebieg ori :) z olejem nie mam wiekszych problemow spelnia norme taka jak podaja w ksiace audi.No i kontrolowac oil 250 ml. doleje na 5tys.wydaje mi sie ze to nie duzo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znalazlem ciekawy artukol dotyczacy zaworkow zwrotnych , oto jego tresc : Filtr powodem awarii? - MotoFocus.pl

a jak to jest w silniku ALT , moze winowajaca jest glupi zaworek ktory nie trzyma zadszego oleju . Sam zauwazylem ze gdy mierze olej na rozgrzanym silniku , zgasze go odczekam 15 min no i mam do kreski max , ale rano po dluzszym postoju jest juz ponad stan , wiec ten olej poprostu caly splywa z ukladu a nie powinien . Jesli ktos wie cos wiecej na temat tego zaworu w silnikach ALT prosze o informacje.

---------- Post dopisany at 21:59 ---------- Poprzedni post napisany at 20:16 ----------

Czy to co zaznaczylem na zdjeciu to zawor zwrotny oleju ???

image.jpg

<br /><br />

znalazlem jeszcze cos takiego , z czego wynika ze zawor jest rowniez w samym filtrze

filtrolejujednosekcyjny.jpg

<br /><br />

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znalazlem ciekawy artukol dotyczacy zaworkow zwrotnych , oto jego tresc : Filtr powodem awarii? - MotoFocus.pl

a jak to jest w silniku ALT , moze winowajaca jest glupi zaworek ktory nie trzyma zadszego oleju . Sam zauwazylem ze gdy mierze olej na rozgrzanym silniku , zgasze go odczekam 15 min no i mam do kreski max , ale rano po dluzszym postoju jest juz ponad stan , wiec ten olej poprostu caly splywa z ukladu a nie powinien . Jesli ktos wie cos wiecej na temat tego zaworu w silnikach ALT prosze o informacje.

---------- Post dopisany at 21:59 ---------- Poprzedni post napisany at 20:16 ----------

Czy to co zaznaczylem na zdjeciu to zawor zwrotny oleju ???

http://s7.postimage.org/kedbucd2v/image.jpg

<br /><br />

znalazlem jeszcze cos takiego , z czego wynika ze zawor jest rowniez w samym filtrze

http://s13.postimage.org/v6tbg3bib/filtrolejujednosekcyjny.jpg

<br /><br />

To że olej spływa po nocy jest normalną rzeczą,w każdym silniku tak jest ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wydaje mi sie ze w kazdym tak jest wczesniej mialem vw bore silnik osmio zaworowy, nie zaleznie od momentu sprawdzania poziomu oleju zawsze byl taki sam, w seacie leonie ojca disel olej tez zawsze na tym samym poziomie, w mercedesie A klasie rowniez poziom bez zmian. Czytajac fora wszyscy zgodnie mowia ze olej nie powinien sie w calosci cofac , i dzieki temu ze sie nie cofa tuz po rozruchu uklad jest smarowany. Poza tym wymienialem nie raz olej w roznych samochodach i nigdy nie spuscilem go tyle co instrukcje przewiduja by wlac na nowo, wiec gdzies ten olej musial zostac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie jest banalnie proste olej sie nigdzie nie cofa po prostu po nocy olej splywa do miski ze wszystkich zcian silnika to przeciez logiczne i zawsze poziom oleju z rana bedzie wiekszy.

Przy spuszczaniu oleju część jego zostaje w misce olejowej ,część jest w filtrze oleju .

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam pytanko do zwolenikow wymiany "mechanizmu zmiennych faz rozrzadu" niech ktos powie jak to dokladnie dzila i co ma wspolnego z jego dzialniem olej. Dzies testowalem auto caly dzien tak jak wczesniej wspomnialem po wystygnieciu auta gdy odpale je tylko na chwile , a nastepnioe odczekam pare godzin problemy z klekotaniem nie ma , wiec winowajca musi byc sam olej jego lepkosc gestosc sam juz nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanizm zmiennych faz rozrządu jest hydrauliczny. Poczytaj sobie tu zeszyt SSP-246 to dowiesz się coś więcej jak działa:

VolksPage.Net - Technik - SSP - Self Study Program VAG

To co zaznaczyłeś na zdjęciu to zawór ciśnienia, jak będzie uszkodzony może być przyczyną niskiego ciśnienia oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wielkie dzieki za link do ksiazki, cos niesamowitego ,nareszcie dowiem sie wszytskiego czego chce .

---------- Post dopisany 05-09-2012 at 07:01 ---------- Poprzedni post napisany 04-09-2012 at 19:12 ----------

czy mogl by ktos powiedziec gdzie znajduje sie zawor wysokiego cisnienia sterujacy wariatorem i jak sie do niego dostac ?? mile widziane tez zdjecie zaworu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawór wysokiego ciśnienia znajdziesz z tyłu głowicy. Dokładniej na wałku zaworów ssących a więc od strony kolektora ssącego z przodu masz czujnik położenia wału a z tyłu właśnie zawór wysokiego ciśnienia. Aby się do niego dostać trzeba zdemontować rurę od przepływomierza do przepustnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podziekowal , jak czytam to ten zawor to zaden cod techniki poprostu otwiera doplyw oleju pod cisnieniem do wariatora i w ten sposob nim steruje .

---------- Post dopisany 08-09-2012 at 09:38 ---------- Poprzedni post napisany 05-09-2012 at 09:14 ----------

Udalo sie wyciagnac , zawor wysokiego cisnienia oleju ktory steruje wariatorem, nie mam pojecia czemu jest on tak drogi bo w budowie jest banalnie prosty, oto jego zdjecie:

IMAG0547.jpg

<br /><br />

czarne to cewka w ktorej znajduje sie trzpiec, zlote to tuleja z szeregiem otworow , czarne oringi sa roznej wielkosci , uszczelniaja kanaly olejowe. W srodku znajduje sie tłok wykonany z jakiegos tworzywa , elektromagnes wysuwa trzpien ktory to nastepnie reguluje tlokiem , a ten otwieta lub zamyka przeplyw oleju. Jedyne co sie moze uszkodzyc w tym mechanizmie to ten tłok , nie posuada on oringow uszczelniajacych, wiec z biegiem czasu moze sie wytrzec ocierajac o scianki złotej tuleji. Innej opcji uszkodzenia tu nie widze. Tylko czemu to jest az tak drogie skoro tak proste ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem ale wydaje mi się że 2 oringi te od lewej strony są wyciśnięte inaczej mówiąc spłaszczone i mogą dobrze nie uszczelniać i mimo tego że tłok w środku przesterowuje przepływ oleju to on przedostaje się przez zużyte wycisnięte nie uszczelniające już oringi może się mylę ale to tylko moja opinia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyciągłeś tylko część tego zaworu. Ta podstawa z której to wykręciłeś też jest częścią zaworu:naughty: A tam dodatkowo są elementy współpracujące z nastawnikiem wałka tzw wariatorem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyciągłeś tylko część tego zaworu. Ta podstawa z której to wykręciłeś też jest częścią zaworu:naughty: A tam dodatkowo są elementy współpracujące z nastawnikiem wałka tzw wariatorem

Darku ALT ma zmienne fazy rozrządu??:shock3: Myślałem że jest tam tylko napinacz wałków i wszystko... To Dlaczego z 2l pojemności tak mała moc?? Co go dławi?? Kolektor wydechowy to jedno z wąskich gardeł według mnie w tym aucie:kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyciągłeś tylko część tego zaworu. Ta podstawa z której to wykręciłeś też jest częścią zaworu:naughty: A tam dodatkowo są elementy współpracujące z nastawnikiem wałka tzw wariatorem

Darku ALT ma zmienne fazy rozrządu??:shock3: Myślałem że jest tam tylko napinacz wałków i wszystko... To Dlaczego z 2l pojemności tak mała moc?? Co go dławi?? Kolektor wydechowy to jedno z wąskich gardeł według mnie w tym aucie:kwasny:

Ma:grin: 131KM z 2.0 to faktycznie trochę mało. Zmienne fazy rozrządu, zmienne długości kolektorów itp. są po to aby silnik był bardziej elastyczny i aby wielozaworowy silnik dorównywał kulturze pracy silnikowi... 8-zaworowemu:naughty: Wiem że to zaskakujące dla niejednego ale tak niestety jest. To długi temat związany w przede wszystkim z ekologią

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam koledzy, jestem tutaj nowy, pare dni temu kupiłem audi a4 b6 2.0 ALT 2001r i przy odpaleniu rano mam podobny warkot który nagrałem i pozwoliłem sobie zamieścić

Moje pytania brzmią:

Czy konieczna jest naprawa?

Czy moge/Czy warto jest zakładać gaz do takiego silnika

przebieg 175tyś

Poza tym auto jezdzi świetnie, dobrze przyspiesza, cicho pracuję, nie kopci i żadnych innych odgłosów podczas jazdy nie wydaje :)

Pozdrawiam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gaz można zakładać tylko pamiętaj żeby nie zaoszczędzać na instalacji i dobrego fachowca a nie druciaża i zastanowić sie przy wymianie rozrządu nad wymianą napinacza kompletu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...