Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Wymiana przegubu zewnętrznego bez ściągania wahaczy


malpiszon

Rekomendowane odpowiedzi

podkładke nr I wrzuciłem do pudełka o nazwie "przydaśki", jak i kilku inny mechaników :gwizdanie:

1sw9i.jpg

z tego co zaważyłem to ta podkładka występuje w autach z silnikami typu "V" w PB :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

czy mozna kupic sama oslone przegubu? szykuje sie mi wymiana oslony i czy moglby ktos wrzucic nr tej oslony do ajm/atj? i jaki smar mam dokupic do tego?

rozumiem ze ta operacja bedzie wygladac dokladnie tak jakbym wymienial przegub?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elegancki opis wymiany :wink:

Ja się zabrałem za przeguby przy okazji wymiany wszystkich wahaczy, więc dostęp miałem bardzo dobry.

Przeguby jakie założyłem to LOBRO (takie jak były pierwotnie) - LOBRO i SPIDAN to marki handlowe NGK :wink:

Odpowiadając na pytanie kolegi pijjafca kilka postów wyżej - Tak musisz złożyć te części w poprawnej kolejności, ponieważ pierścień z tworzywa wyrobi się na półosi. Skutkiem tego może być zablokowanie przegubu, ponieważ półoś wsunie się w niego głębiej.

Smar należy wprowadzić do przegubu przed montażem. W serwisówce "Sam naprawiam A4" jest podana ilość smaru jaka powinna znajdować się w samym przegubie a jaka w osłonie. Ja zrobiłem na oko dałem 3/4 smaru w przegub, a pozostałą część w osłonę (można dołożyć troszkę smaru grafitowego).

Kilka zdjęć jakie zrobiłem podczas montażu:

Na fotografi: przegub, osłona, smar, opaski, śruba, pierścień z tworzywa, pierścień zabezpieczający, 3 stalowe pierścienie (sprężyny) - wykorzystujemy jedną.

03_12_8.jpg

Na tej fotografii kolejnosć montażu: opaska -> osłona -> sprężyna (zwrócić uwagę na kształt sprężyny) -> pierścień z tworzywa -> przegub.

03_12_10.jpg

Pozdrawiam

PS.

Na youtube znalazłem filmik o wymianie przegubu - zawsze to dodatkowe zobrazowanie co i jak przy wymianie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam mam pytanie czy mozna osobno kupic ten pierscien z zew.przegubu?jestem w uk i niema nigdzie moze macie jakis numer dzieki i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zestawie z osłoną są wszystkie elementy montażowe oprócz przegubu, koszt takiego zestawu to ok.25zł.

Ja wczoraj próbowałem wyjąć przegub bez rozpinania wahaczów, nawet odkręciłem końcówkę drążka kierowniczego i za uja nie udało mi się wyjąć przegubu z piasty :kwasny: Może jutro zrobię kolejne podejście do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ściąganie zacisku i tarczy w 2.8 quattro automat będzie konieczne?

Posiada ktos numer przegubu na przód do mojego auta?

Z gory dziękuje!

Edytowane przez Mateusz00
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zestawie z osłoną są wszystkie elementy montażowe oprócz przegubu, koszt takiego zestawu to ok.25zł.

Ja wczoraj próbowałem wyjąć przegub bez rozpinania wahaczów, nawet odkręciłem końcówkę drążka kierowniczego i za uja nie udało mi się wyjąć przegubu z piasty :kwasny: Może jutro zrobię kolejne podejście do wymiany.

nieraz nie chce wyjsc to wystarczy lekko zwrotnice podniesc na lewarku, zyskujemy dodatkowe mm bo wachacze beda w naturalej pozycji i zwrotnica bede szeżej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...