Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Wymiana przegubu zewnętrznego bez ściągania wahaczy


malpiszon

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Wczoraj zabrałem sie za wymianę przegubu lewego zewnętrznego,zastosowałem sie do wskazówek małpiszona i krzysiek23 niestety po skręcemiu kół maksymalnie w prawo przegób wyszedł z piasty ( wieloklinu wewnętrznego) niestety nie chciał sie wysunąć poza "pierścien" co jest za piastą,tarczą hamulcową brakowało około 1,5cm-2cm żeby wyskoczył poza pierśćień i mógł zdjąć przegub z "ośki" ,ale przy okazji zmieniałem cały komplet wahaczy więc odkeciłem kolumnę od góry i pomyślałem że może opadnie i wtedy będę mógł swobodnie wyjąć przegób poza ten "kołnież ,pierścień"ale niestety kolumna nie chcia opać ( zdjąłem pierścień zabespieczający kolumnę) ,dopiero po odkręceniu łącznika stabilizatora ( element w kształcie literki C) i wyjęciu wahacza co jes z nim połaczony poskutkowało opadniąciem kolumny i swobodnym wyjęciem przegubu :) . Reszta już poszła gładko wkręciłem w przegub śrubę i przegub zeskoczył z "ośki" ...,

może dlatego tak jest bo w modelu z silnikiem 2,8 (jest mało miejsca) może też ma na to wpływ napędu quattro i skrzynia automat

mam nadzieję że moja uwaga przyda sie komuś przy wymianie z takim silnikiem i napędem quttro

mam jeszcze problem z wahaczami Master Sport bo w komplecie brakuje śub łaczących łacznik w kształcie literki C z wachaczemi i drążkiem stabilizującym i nie wiem mam jak to do kupy poskładać, bo stare łaczniki chyba od nowości nie były wymieniane i są innaczej skonstuowane tzn. (wychodzą z tego łacznika gałki) a nie przechodza przez całość śruby jak to jest wypadku łacznika MS) ale o to zaraz zapytam w innym wątku :)

P.S. Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JA bede w weekend walczył z lewą osłona przegubu bo jest dziura, mam nadzieje ze nikt tam nie grzebał jeszcze i nie wklejił przegubu :wallbash: jak miało to miejsce w A80

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś może miał do czynienia z wymianą przegubu zewnętrznego z tyłu w A4 B5 QUATTRO z silnikiem AFN. W ASO wymianę wycenili sobie na ponad 1200PLN z robota więc cena zaporowa :thumbdown:

Zbadałem troche temat i sam przegub to koszt około 100PLN za tańszy zamiennik lub jakies 220PLN LOBRO (prawie jak oryginał) więc raczej zdecyduję się na wymianę we własnym zakresie... Z tym że nigdzie nie mogę znaleźć opisu dotyczacego wymiany tylnego przegubu w QUATTRO. Może ktoś z Was już to kiedyś robił i może mi powiedzieć czy wymiana jest równie prosta jak z przodu czy też trzeba si e trochę więcej nakombinować.

Z góry dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak są w dobrym stanie i umiesz to sam zrobić i masz czas to bym założył urzywki możesz mienić mażety i na nowo rozprowadzić smar... takie moje zdanie :):hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupiłem tylko smar grafitowy i imbus 14 (26zł), zmieniłem prawy przegub od adr 1.8 :) i jest wsztystko ok, tylko pytanie, dokręciłem na hama tą śrube od piasty, i nie wiem czy to możliwe, ale wydaje mi sie że auto delikatnie coś trzyma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bez rozpinania da radę wymienić( ciężko ale da), robiłem to tydzień temu i operacja całkowicie udana:) Koła na max skręcie i jazda :) robótka nawet przyjemna:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie łatwiej wyciągnąć półośkę na warsztat i się przegubami bawić? Bo kolega to opisał jak to się pierdzielić z przegubem przy autku...

A tak odkręcasz w sumie 7 sróbek na skręconych kołach wyciągasz i zyskujesz kupę czasu i wygodę pracy. Chyba że nie zrozumiałem tematu :confused4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie łatwiej wyciągnąć półośkę na warsztat i się przegubami bawić? Bo kolega to opisał jak to się pierdzielić z przegubem przy autku...

A tak odkręcasz w sumie 7 sróbek na skręconych kołach wyciągasz i zyskujesz kupę czasu i wygodę pracy. Chyba że nie zrozumiałem tematu :confused4:

jeżeli ktoś nie ma dostępu do kanału to będzie ciężko wymontować półoś, a z wyciągnięciem przegubu nie ma najmniejszego problemu, ja u siebie zmieniałem osłonę gumową to operacja wygląda jak przy wymianie całego przegubu ( przegub wyciągnąłem rozebrałem na części pierwsze wymyłem dokradnie) i składanko, z zamontowaniem też nie było problemu i nawet wygodnie, dla tego uważam że wymontowanie całą pólosi jest zbytecznym marnowaniem czasu :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdziś jak jesteś partacz :tongue4::wink4: to co ja zrobię że musisz połowę samochodu rozebrać żeby wymienić przegub :kox:na klęczkach to zajmie z 30 min. a z wyciągnięciem półosi szacuje na 1,5h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przy wymianie obydwu przegubów zewnętrznych odkręciłem tylko śruby od koła żeby je zdjąć i tą od przegubu i to wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie powtorze co wczesniej napisalem jak nie idzie na skreconych kolach wyciagnac przegubu odkreccie koncowke drazka i wyciagnijcie ja wtedy bedzie wiekszy kat i da sie wyciagnac przegub bez problemu.....szkoda roboty na wachacze(niekiedy siedza bardzo mocno i ciezko je wypiac) lub odkrecanie przegubu wewnetrznego(nie raz sruby ciezko odkrecic)a jak ktos robi to na ziemi to trzeba pod autem nurkowac gdzie jest malo miejsca.........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziś wymieniałem osłonę gumową przegubu z prawej strony ( a miesiąc temu z lewej) bo też mi pękła i na lewarku z browarkiem w ręku zajęło mi to dosłownie 45min. bez pośpiechu z wymyciem przegubu :gwizdanie: :kox::hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie wszystko ładnie, wszystko pięknie, tylko powiedzcie mi w jakiej kolejności składać do kupy.

Zanabyłem przegub Lobro i w komplecie są dwie sprężyny krążkowe, demontując przegub zrobiłem duże

oczy ponieważ była tylko jedna nr II z obrazka. Pytanie: co robimy z nr I?

lobro.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie też były tylko te II, a te pierwsze to nie wiem do czego :mysli: w każdym bądź razie wszędzie dawałem tylko tą II i jest git do tej pory :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupielam meyla i okazało się że tylko przegób taki sam i ten pierścień zabezpieczający, okazało się że ten plastikowy docisk jest za krótki i wcale by nie dociskał a nie pasowała do starego ta podkładka sprężysta.

A co do tego zestawu zobacz czym się różnią te dwie podkladki sprężyste i czy przypadkiem nie wysokością. Może to przegum uniwersalny i dobierasz sobie to co ci pasuje?

W każdym bądź razie na ośke najpierw nakładasz podkładkę sprężystą (w odpowiednią stronę, tak aby miała możliwość pracy) na nią platikowy czarny pierścień płaszczyzną do podkładki później zawleczka na miejsce i przegób wbijasz. I jak wbity jest ma nie mieć luzu tak aby podkładka sprężysta dociskała.

Suwmiarka w łapę i zmierz wysokość tych podkładek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...