Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[B6 AVF] Po wymianie termostatu dalej długo grzeje


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, ostatnio wymienilem termostat, ale nadal po przejechaniu 20 km z predkoscia 80 km/h przy -12 C potrafi nie osiagnac 90C. Zazwyczaj lekko powyzej 75C. Ogrzewanie na max 3 kreski (lepiej jest gdy dam na 1 kreske). Dotychczas tlumaczylem to niska predkoscia obrotowa (multitronic przy 80 kmh ma okolo 1450 obr.)

Dzis sprawdzialem vagiem na zimnym silniku grupe 007:moze to któryś z czujników??

Fuel temp. -6,3 intake air -3,6 coolant temp -5,4 zaraz po odpaleniu było po odpaleniu -1,8 -4,5 i coolant temp 6

17 instruments przed odpaleniem:

Temperature 0,0 i skacze momentami na ułamek sekundy do 2

Co o tym sadzicie ?

Opublikowano

Spróbuj motywu z kawałkiem dykty przed chłodnice i jak nie chcesz żeby jej w ogóle było widać pryśnij ją na czarno :)

Opublikowano

... Co o tym sadzicie ?

G2/G62 do DOKŁADNEGO sprawdzenia.

--

Pozdrawiam.

Sławek

Opublikowano

zacznij jeździc z większymi obrotami silnika to ci szybciej załapie temp. ja przy takich temp niskich zeby motor sie rozgrzał jeżdżę w zakresie rpm 2000-2500. i po okolo 10km mam na blacie 90stp. wiadomo silnik troszke ryczy na tych obr...ale niestety silnik diesla ma to do siebie ze bardzo długo sie grzeje na niskich obr niz silnik benz, szybkie nagrzanie diesla zalezy od stylu jazdy uzytkownika...

ale pomysł z zasłonieciem połowy chłodnicy jest dobry co wielu machaników to neguje-patent taksówkarzy :wink4: - przyznam sie ze tez mam pół chłodnicy zasłoniete włozyłem cienka płytke piulsniową miedzy chłodnice klimy a wody...

Opublikowano

Jak masz sprawny termostat to Ci nic nie da zadna dykta czlowieku bo i tak plyn nie pojdzie na duzy obieg i chlodnice.. pomyslcie czasem troche

Opublikowano

to wypróbuj ta opcje, ja tez byłem temu przeciwny i tez tak mówiłem jak ty,człowieku to ci nic nie da... po zastosowaniu zmieniłem zdanie... i nie chodzi tu o obieg wody tylko o przpływ zimnego powietrza przez chlodnice które równiez przelatuje przez komore silnika ochładzajac go w pewnym stopniu i wylatujac dołem w podwozie... sie mysli czasami.

Opublikowano

w passacie b5 tak miałem termostat wymieniony i nie dogrzewał się. został sprawdzony i okazało się że termostat ok tylko wymieniłem czujnik cieczy chłodzącej który daje sygnał na wskażnik na desce rozdzielczej i to on przekłamywał po jego wymianie wszystko ok. może ty też masz ten problem

Opublikowano

dokładnie to moze byc wina czujnika temperatury cieczy chłodzącej ja mam u siebie do wymiany i bardzo długo mi się świece grzeja to moze być to samo :good:

Opublikowano

zalezy tez jaki termostat kupiles, bo ja wymienilem dwa zanim bylem zadowolony, a niektorzy to nawet i 4 wiec jesli kupiles podrobe to to tez moze byc to.

Opublikowano

dokładnie to moze byc wina czujnika temperatury cieczy chłodzącej ja mam u siebie do wymiany i bardzo długo mi się świece grzeja to moze być to samo :good:

swiece maja cos do dogrzania silnika :mysli:

Opublikowano

Witam, ostatnio wymienilem termostat, ale nadal po przejechaniu 20 km z predkoscia 80 km/h przy -12 C potrafi nie osiagnac 90C. Zazwyczaj lekko powyzej 75C. Ogrzewanie na max 3 kreski (lepiej jest gdy dam na 1 kreske). Dotychczas tlumaczylem to niska predkoscia obrotowa (multitronic przy 80 kmh ma okolo 1450 obr.)

Dzis sprawdzialem vagiem na zimnym silniku grupe 007:moze to któryś z czujników??

Fuel temp. -6,3 intake air -3,6 coolant temp -5,4 zaraz po odpaleniu było po odpaleniu -1,8 -4,5 i coolant temp 6

17 instruments przed odpaleniem:

Temperature 0,0 i skacze momentami na ułamek sekundy do 2

Co o tym sadzicie ?

Sprawdź dobrze VAG-iem czujnik temperatury ponieważ bardzo często potrafi on podawać fałszywe dane i kierowca ma wrażenie, że termostat jest do wymiany. To, że nie masz żadnych błędów czujnika to nie znaczy, że jest OK ponieważ osobiście miałem taki przypadek w a4 ojca, ze błędów nie było a podczas jazdy na VAG-u zauważyłem, że wskazania czujnika zmieniały się z wartości dodatnich na ujemne. Czujnik wskazywał 70 stopi a po chwili -11.

Opublikowano

ArturB6, mają o tyle że jak czujnik wyżej opisywany jest walnięty to od razu komp inaczej świecami steruje, więc sugeruje to pewien obiaw.

dokładnie to moze byc wina czujnika temperatury cieczy chłodzącej ja mam u siebie do wymiany i bardzo długo mi się świece grzeja to moze być to samo :good:

ile to jest długo ? 5 sek. ?

Opublikowano

...być może przy termostacie gdzieś pod uszczelka przepuszcza. Rozgrzej do 70*C i złap za dolny wąż od chłodnicy jak będzie ciepły to wiadomo gdzie szukać ( przynajmniej będziesz miał pewność czy termostat jest na pewno ok)

Opublikowano

...być może przy termostacie gdzieś pod uszczelka przepuszcza. Rozgrzej do 70*C i złap za dolny wąż od chłodnicy jak będzie ciepły to wiadomo gdzie szukać ( przynajmniej będziesz miał pewność czy termostat jest na pewno ok)

Od tego bede musiał zaczac.

Witam, ostatnio wymienilem termostat, ale nadal po przejechaniu 20 km z predkoscia 80 km/h przy -12 C potrafi nie osiagnac 90C. Zazwyczaj lekko powyzej 75C. Ogrzewanie na max 3 kreski (lepiej jest gdy dam na 1 kreske). Dotychczas tlumaczylem to niska predkoscia obrotowa (multitronic przy 80 kmh ma okolo 1450 obr.)

Dzis sprawdzialem vagiem na zimnym silniku grupe 007:moze to któryś z czujników??

Fuel temp. -6,3 intake air -3,6 coolant temp -5,4 zaraz po odpaleniu było po odpaleniu -1,8 -4,5 i coolant temp 6

17 instruments przed odpaleniem:

Temperature 0,0 i skacze momentami na ułamek sekundy do 2

Co o tym sadzicie ?

Sprawdź dobrze VAG-iem czujnik temperatury ponieważ bardzo często potrafi on podawać fałszywe dane i kierowca ma wrażenie, że termostat jest do wymiany. To, że nie masz żadnych błędów czujnika to nie znaczy, że jest OK ponieważ osobiście miałem taki przypadek w a4 ojca, ze błędów nie było a podczas jazdy na VAG-u zauważyłem, że wskazania czujnika zmieniały się z wartości dodatnich na ujemne. Czujnik wskazywał 70 stopi a po chwili -11.

Z pewnością warte sprawdzenia. Dzis oblukam sprawe

Opublikowano

Też mam takie jaja,jestem po wymianie termostatu firmy whaler jakies 1,5 miesiaca,przez jakis czas było wporzadku pjakis 12 km łapał 90 stopni i trzymal choćby nie wiem co,teraz moge zrobic nawet 50 km i nie złapie wiecej jak 75,jak go dobrze pocisne złapie 90 ale spada,dzis natomiast złapał temperature powiedzmy po 20km i trzymał 90 stopni cały czas,i juz sam nie wiem,to ten termostat wadliwy czy te czujniki,wnerwia mnie to niemiłosiernie,dopiero co to naprawiłem i znowu to samo...

Opublikowano

Też mam takie jaja,jestem po wymianie termostatu firmy whaler jakies 1,5 miesiaca,przez jakis czas było wporzadku pjakis 12 km łapał 90 stopni i trzymal choćby nie wiem co,teraz moge zrobic nawet 50 km i nie złapie wiecej jak 75,jak go dobrze pocisne złapie 90 ale spada,dzis natomiast złapał temperature powiedzmy po 20km i trzymał 90 stopni cały czas,i juz sam nie wiem,to ten termostat wadliwy czy te czujniki,wnerwia mnie to niemiłosiernie,dopiero co to naprawiłem i znowu to samo...

Proponuję dobrze sprawdzić czujnik temperatury. Nie wykluczone, że wymontowałeś sprawny termostat jeżeli nic się nie zmieniło w temacie.

Opublikowano

Kolega jacek28 zamontował zamiennik wahlera - akurat moim zdaniem na termostacie nie ma co oszczedzac. Ja wsadzilem oryginał a mimo to nie jest idealnie. Dzis np przy -5 po okolo 13 km zlapal 90 i trzymal... problem pojawia sie przy nizszych te,mpach.

Opublikowano

masz chyba racje Ricardo,mi to też coraz bardziej wyglada na czujnik,sprawdze na czasie i napisze co i jak.[br]Dopisany: 28 Luty 2011, 15:33_________________________________________________

Kolega jacek28 zamontował zamiennik wahlera - akurat moim zdaniem na termostacie nie ma co oszczedzac. Ja wsadzilem oryginał a mimo to nie jest idealnie. Dzis np przy -5 po okolo 13 km zlapal 90 i trzymal... problem pojawia sie przy nizszych te,mpach.

[br]Dopisany: 28 Luty 2011, 15:35_________________________________________________

masz chyba racje Ricardo,mi to też coraz bardziej wyglada na czujnik,sprawdze na czasie i napisze co i jak.[br]Dopisany: 28 Luty 2011, 15:33_________________________________________________

Kolega jacek28 zamontował zamiennik wahlera - akurat moim zdaniem na termostacie nie ma co oszczedzac. Ja wsadzilem oryginał a mimo to nie jest idealnie. Dzis np przy -5 po okolo 13 km zlapal 90 i trzymal... problem pojawia sie przy nizszych te,mpach.

Kolego a powiedz mi tak z ciekawości ile dałes za ten orginał?i co to znaczy ze nie jest idealnie?u mnie jest róznie,to prawda ja zamontowałem zamiennik ale przez jakis czas bylo wporzadku,teraz to tak róznie ,raz łapie i trzyma raz nie,wiec juz sam nie wiem,możliwe ze masz racje moze orginał jest lepszy

Opublikowano

Kolega jacek28 zamontował zamiennik wahlera - akurat moim zdaniem na termostacie nie ma co oszczedzac. Ja wsadzilem oryginał a mimo to nie jest idealnie. Dzis np przy -5 po okolo 13 km zlapal 90 i trzymal... problem pojawia sie przy nizszych te,mpach.

Myślę, że problem nie dotyczy termostatu a w czujniku. Osobiście wymieniłem termostat a problem tkwił w czujniku, który z czasem zaczął już nie domagać. Ludzie wymieniają te termostaty masowo a nikt nie pokusił się na zmierzenie termometrem zewnętrznym temperatury płynu i taki sam błąd popełniłem u siebie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...