Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[B5 AVG] Problemy z płynem chłodniczym


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Od jakiegoś czasu mam dziwny (pewnie każdy na początku wydaje się dziwny) problem z układem chłodniczym. Co jakieś 300km z układu chłodniczego znika ok 300ml płynu...no może nie znika bo wiem gdzie ląduje:) Oczywiście ląduje pod samochodem. Najdziwniejsze jest to, że mogę spokojnie jeździć 100-200-300km i nie znika "ani kropelka" aż tu nagle... . Wyciek jest trudny do wykrycia gdyż nie bardzo widać żeby się pocił, a tylko pozostałości na chłodniejszych częściach silnika. Dodatkowo znalazłem osad przy niektórych połączeniach tak jakby za duże ciśnienie w układzie co jakiś czas uchodziło spod którejś opaski. Dodam, że oleju nie przybywa, samochód nie wypuszcza białej pary z wydechu, przewody chłodnicze nie są twarde, płyn czysty.

Na początku podejrzewałem uszczelkę, ale ona chyba nie ma skłonności do samo uszczelniania. Teraz podejrzewam króciec podłączony do głowicy gdyż pod nim jest zawsze najwięcej płynu, ale on sam jest suchy!

Dziękuję za jakąkolwiek odpowiedź

Opublikowano

Na początku podejrzewałem uszczelkę, ale ona chyba nie ma skłonności do samo uszczelniania. Teraz podejrzewam króciec podłączony do głowicy gdyż pod nim jest zawsze najwięcej płynu, ale on sam jest suchy!

bo szybciej na nim wysycha .... ;-)

Opublikowano

Witaj Spanky, jasna sprawa, że szybciej na nim wysycha, ale wydawałoby się, że przez taki króciec raczej się powinno sączyć lub też lecieć jak z niedokręconego kranu a tutaj raz tak raz siak. Co myślicie o uszczelce i wywalaniu na zewnątrz?

Dzięki za odp.

Opublikowano

Ja ma podobny problem, z tym ze u mnie plyn wyrzuca ze zbiornika przez przelew.I jest tak ze przy spokojnej jezdzie jest ok.Tak jak pisales mozna jechac 300km i nic ale jak jedzie sie 130km/h lub wiecej to wtedy mi wychlapuje.Wiem ze nie jest to wina uszczelki bo plyn w zbiorniczku na wolnych obrotach nie bulczy i robilem test na zawartosc dwutlenku w zbiorniku i tez nic nie wykazalo.I dalej niewiem jaka to przyczyna.Dodam ze mam ten sam silnik co Ty. Pozdrawiam.

Opublikowano

panowie u mnie podobne denerwujacy problem!! przy jezdzie spokojnej do 110 km/h jest wszystko ok moge jezdzic caly tydzien i wszystko ok, wystarczy ze pogonie go ponad 130km/h wtedy plynu ubywa w szybkim tempie , dla przykladu przy 160km/godz po przejechaniu trasy 130 kilometrow zapala sie juz kontrolka silnik 1.9 AFN ( oleju w silniku nie przybywa , [ponadto nie slychac bulgotania w zbiorniku ) wiec co jest grane?

Opublikowano

Proponuje poluzowac korek od zbiornika wyrownawczego i przejechac sie ponad 130. Jesli plynu nie ubedzie to trzeba szukac dziury. Mialem kiedys podobny problem w fordzie mondeo 1.8 td i okazalo sie ze gumowa zaslepka od chlodnicy miala micro pekniecie, ktore przy normalnej jezdzie czyli niskim cisnieniu plynu nie puszczalo ani grama a przy zwiekszonej temperaturze zaczynalo sikac. Znalazlem je badajac rozgrzany silnik. Nie wiem tylko czy ta metoda zadziala w audi (napowietrznik w korku???)

Opublikowano

Wczoraj wymieniłem plastikowy króciec z lewej strony głowicy, ten o którym wcześniej pisałem. Jak na razie sucho, zobaczymy co będzie dalej. To podobno bardzo częsty problem w tych silnikach.

Jeżeli chodzi o wywalanie przez zbiorniczek wyrównawczy przy większych obciążeniach to może sprawa leży w termostacie, przy niepoprawnej pracy potrafi gwałtownie się otworzyć bądź też zamknąć powodując dodatkowe skoki cieczy lub też nie otworzyć się kiedy trzeba i przez chwile się zagotuje (tylko, że wtedy byłoby to widać przez chwile na temp. silnika). Czasami wymiana korka też dużo daje (koszt 16pln. warto spróbować)

Opublikowano

Termostat raczej nie bo caly czas obserwuje temp. i zawsze jest rowne 90 st.Korek juz zmienialem, niepomoglo. Ktos ma jeszcze jakies pomysly ? Dzieki.

Opublikowano

Proponuje poluzowac korek od zbiornika wyrownawczego i przejechac sie ponad 130. Jesli plynu nie ubedzie to trzeba szukac dziury. Mialem kiedys podobny problem w fordzie mondeo 1.8 td i okazalo sie ze gumowa zaslepka od chlodnicy miala micro pekniecie, ktore przy normalnej jezdzie czyli niskim cisnieniu plynu nie puszczalo ani grama a przy zwiekszonej temperaturze zaczynalo sikac. Znalazlem je badajac rozgrzany silnik. Nie wiem tylko czy ta metoda zadziala w audi (napowietrznik w korku???)

Zadziała. Przy ostrym bucie wygotuje się płyn i szlag trafi uszczelkę pod czapką.

Nickolodeon: poszedłeś słuszną drogą- padający króciec to norma w silnikach R4 D/TD/TDI ...

Opublikowano

Halskii i jak doszedles jaka to przyczyna u ciebie?

Opublikowano

nie jeszcze nie, tzn. narazie nie mialem czasu ,zajmuje sie oklejaniem aut firmowych itp.

tak wiec problem z plynem zostawilem na pozniej za ok 2 miesiace sie zajme tym,a jak narazie zakupilem troche plynu ,,Tesco" i wlewami usupelniam poziom co tydzien, ale jakbyscie cos wiedzieli to piszcie bo jest to denerwujaca usterka

Opublikowano

Nickolodeon moglbys mi opisac jakos ktory to krociec wymieniles, zrobie to samo u siebie moze u mnie to tez ta sama przyczyna.Dzieki

Opublikowano

Sorki, że tak długo...króciec który wchodzi do głowicy z lewej strony silnika (patrząc od strony kierującego). Taki plastikowy trójnik albo nawet czwórnik :) Jak chcesz mogę napisać numer tego elementu...tylko muszę sprawdzić.

Pozdrawiam

Opublikowano

nie jeszcze nie, tzn. narazie nie mialem czasu ,zajmuje sie oklejaniem aut firmowych itp.

tak wiec problem z plynem zostawilem na pozniej za ok 2 miesiace sie zajme tym,a jak narazie zakupilem troche plynu ,,Tesco" i wlewami usupelniam poziom co tydzien

to chyba zły pomysł, nie boisz się o pompę chłodzącą i uszczelkę pod głowicą? nie wiadomo co do tego płynu leją, jakie ma stężenie.

po pierwsze możesz miec problemy przy szybkiej jeździe - może miec zbyt mała temperatura wrzenia, a układy chłodzące w Audi są wysokotemperaturowe. 100-110C

po drugie może miec wysoką temperaturę zamarzania i przy mroziku -10C może zamarznąc i rozsadzic chłodnicę, blok, itp

po trzecie płyn chłodzący powinien miec rózne dodatki antykorozyjne, których sądze że płyn z tesco nie posiada.

Opublikowano

Wkoncuu usterka wykryta:!!!

Do Musashi :: jeszcze niedawno mialem podobne pytania (gdyz nie ufam takim wyrobom) ,, co ty teraz wiec sie nie dziwie ale do rzeczy: po pierszwe plyn z Tesco znalazł sie w czołowce w ,,Auto Swiecie"( ci co czytają pewnie natkneli sie na ten test ) wsrod dostepnych na rynku plynow chlodzacych, testowali bodajze okolo 14 plynow badając różne własciwosci i to ze Tesco zdobyl 1 lokate tez mnie zaskoczylo , ponadto na tym plynie tez jezdza znajomi jak i ja sam od dluzszego czasu ( ale płyny to juz jest inny temat WIEC NIE PRZEDLUZAM!!!na dole zamiescilem zdjecia z artykulu ,, polecam zobaczyc)

przechodzac do tematu: tak jak pisalem jakies 4 miesiace temu ubywalo plynu tylko przy wyzszych predkosciach powyzej 140 ostatnio problem sie nasilil a koszt dokupywania plynu byl za duzy i co wykrytyo

tak jak tu pisal kolega ten krociec plastikowy czest pada ale tu bylo suchoo a padl wężyk ( kolanko) ktore idzie od obudowy pompy to trójnika plastikowego ( tam obok sa dwa kolanka ) mi poszedl ten szerszy

jutro planowany wyjazd do serwisu bo tej czesci po sklepach nie maja :)

( wymiana to pewnie ttroche roboty bo ciezko suie tam dostac )

pozdrawiam

zdecia odnoscie testu plynow:

http://img475.imageshack.us/my.php?image=testp322ynwdoch322odnicml0.jpg

http://img489.imageshack.us/my.php?image=testp322ynwdoch322odnicog9.jpg

http://img475.imageshack.us/my.php?image=testp322ynwdoch322odnicsj4.jpg

Opublikowano

większośc testów w gazetach jest sponsorowanych :tongue4: i.... ludzie kupują ponieważ zwyciężył test.

co do testów. dosyc trudno przeprowadzic test istnienia dodatkow antykorozyjnych i zachowanie sie plynu na starzenie. przeciez w sytuacji gdyby ten plyn nie nadawal sie do uzytku nie ma mozliwosci pociagniecia do odpowiedzialnosci producenta ani sprzedawcy ze wzgledu na niemoznosc wykazania zwiazku uszkodzen i zastosowanego plynu.

jednak nie twierdzę ze ten płyn się nie nadaję do użytku, całkiem prawdopodobneże jest nawet tego samego producenta co konfekcjonowany przez VWAudi

( tylko konfekcjonowany z logo tesco - tesco nic nie produkuje tylko handluje).

tak czy inaczej gdybym mial poloneza lub deawoo pewnie skwapliwie bym go kupil a majac audi wolę na swoim silniku eksperymentów nie przeprowadzac :) tobie po usunieciu problemu z ukladem chlodzenia radza jednak zalac oryginalem.

Opublikowano

Jesli na nierozgrzanym silniku slychac bulczenie plynu gdzies w okolicach podszybia (nagrzewnicy) czy to znaczy ze uklad jest zapowietrzony? I jeszcze pytanie czy moze to miec zwiazek z tym wyrzucaniem plynu przez przelew w zbiorniczku przy wiekszych predkosciach?

Opublikowano

jezeli slychac przelewanie najprowdopodobnie zapowietrzony

jezeli przelewanie jest intensywne i nieregularne ale na rozgrzanym silniku to mozliwe ze jest zbyt mala temperatura wrzenia plynu chlodzacego ( za bardzo rozcienczony) i zwyczajnie sie gotuje :D lub termostat sie nie otwiera odpowiednio i plyn rozgrzewa za bardzo. sprawdzales temp plynu vag-iem?

Opublikowano

I jeszcze pytanie czy moze to miec zwiazek z tym wyrzucaniem plynu przez przelew w zbiorniczku przy wiekszych predkosciach?

A tu bym obstawiał uszczelkę pod głowicą

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...