VicVega Opublikowano 7 Marca 2011 Opublikowano 7 Marca 2011 Koledzy, czy wlepa z ciśnieniami opon dla określonych rozmiarów (ta na słupku po stronie kierowcy) może być traktowana jako wykaz dopuszczalnych rozmiarów felg i opon do mojego auta? Rozbija się o to, że chcę założyć mniejsze felgi do mojego auta. Teraz mam 17" i oponę 235/45. Moja pierwsza myśl była taka żeby założyć 15" i oponę 205/65 (wiem, wiem - balon - ale mam już dosyć jazdy na niskoprofilowych oponach po naszych pięknych drogach), ale u mnie na wlepie najmniejszy rozmiar koła to 16" Czy to znaczy, że nie mogę założyć 15-tek? Poniżej zdjęcie wlepy:
vudi Opublikowano 7 Marca 2011 Opublikowano 7 Marca 2011 na naklejce nie ma 15, bo zapewne producent nie oferowal aut z takimi felgami i tyle mozna 15 ale po co? 45 to wcale nie jest aż taka nisko profilowa nie wjeżdżaj w dziury i będzie ok
andy_sky Opublikowano 7 Marca 2011 Opublikowano 7 Marca 2011 B6 jeździły standardowo na 16 popieram twoje spostrzeżenia
VicVega Opublikowano 7 Marca 2011 Autor Opublikowano 7 Marca 2011 na naklejce nie ma 15, bo zapewne producent nie oferowal aut z takimi felgami i tyle mozna 15 ale po co? Tak myślałem właśnie, ale zerknąłem sobie na tarczę hamulcową i wydaje mi się, że 15-tka może być za mała tak czy siak. Rozglądam się za ładną 16-tką i oponą w rozmiarze 215/55. Myślę, że to dobre rozwiązanie. 45 to wcale nie jest aż taka nisko profilowa nie wjeżdżaj w dziury i będzie ok :> To Ci się udało. Opcji nie wjeżdżania w dziury nie ma na naszych drogach. W mieście to jeszcze jakoś da się omijać powiedzmy, choć też nie zawsze, ale na trasie, przy dużych prędkościach nie da się ominąć wszystkich dziur. Po zmroku to już w ogóle jest masakra. Owszem 45, to nie jest nie wiem jak niski profil i czuć dużą różnicę w porównaniu do 35 np., ale nadal czuć wszystkie nierówności dość mocno. Ja bym to jeszcze przeżył powiedzmy, ale zawieszenie już nie.
vudi Opublikowano 7 Marca 2011 Opublikowano 7 Marca 2011 15" to ~380mm w b6 były na przodzie 280 bądź 288 to w jakie Ty trasy smigasz bujasz sie do 170 i wszystkie dziury przelatujesz góra ale tak serio, ja mam 16 na profilku 55 i jest miodzio może wygląd nie ten, ale auto mi służy do jeżdżenia także, wiec dla mnie to zloty środek. ponad to opony tańsze ^^
VicVega Opublikowano 7 Marca 2011 Autor Opublikowano 7 Marca 2011 15" to ~380mm w b6 były na przodzie 280 bądź 288 Gdzieś mi się obiło o uszy/oczy, że były jeszcze jakieś większe montowane, ale pewności nie mam, a teraz szukać mi się nie chce to w jakie Ty trasy smigasz Często jeżdżę np. gierkówką i to jest masakra. Po zimie to już w ogóle jak po wojnie. Coś tam robią, ale są takie fragmenty, że można zawieszenie zgubić. ale tak serio, ja mam 16 na profilku 55 i jest miodzio może wygląd nie ten, ale auto mi służy do jeżdżenia także, wiec dla mnie to zloty środek. ponad to opony tańsze ^^ Nie tylko wygląd, ale i prowadzenie nie to. Ale niestety, w naszym kraju nie można mieć wyglądu, dobrej trakcji i komfortu na raz. A ceny to w ogóle jest inna bajka, niezrozumiała dla mnie zupełnie. Jak miałem MB 124 C i kupowałem do niego gumy 15", to za komplet GoodYear UG7+ dałem 1200, z montażem i dożywotnią gwarancją sprzedawcy na dziury. A jak teraz niedawno kupowałem zimówki 17" do B6 wybuliłem 1400 za Nexeny (za same gumy), czyli opony dwie klasy niższe.. W 16 jest taniej, ale też bez rewelacji. Za trochę lepsze, ale nie typu GY, Continental czy Michelin, tylko bardziej Fulda czy Uniroyal już w okolicach 400 za sztukę trzeba dać.
Hugo Opublikowano 7 Marca 2011 Opublikowano 7 Marca 2011 B6 jeździły standardowo na 16 popieram twoje spostrzeżenia B6 wyjeżdżały z fabryki również na 195/65/15
VicVega Opublikowano 7 Marca 2011 Autor Opublikowano 7 Marca 2011 B6 wyjeżdżały z fabryki również na 195/65/15 A jednak. Czyli trzeba by sprawdzić jak z tymi tarczami i ewentualnie mogę piętnastki zakładać.. Pewnie mnie wywalicie za to z Forum, ale przyznam się, że chciałem założyć na te 15" hiper balony 205/65 :gwizdanie: Ale coś mi się zdaje, że to może być już konkretna nędza.. Sam już nie wiem.
Młody Opublikowano 7 Marca 2011 Opublikowano 7 Marca 2011 B6 wyjeżdżały z fabryki również na 195/65/15 A jednak. Czyli trzeba by sprawdzić jak z tymi tarczami i ewentualnie mogę piętnastki zakładać.. Pewnie mnie wywalicie za to z Forum, ale przyznam się, że chciałem założyć na te 15" hiper balony 205/65 :gwizdanie: Ale coś mi się zdaje, że to może być już konkretna nędza.. Sam już nie wiem. Dlaczego ktoś miałby to robić. Nie wiem czemu uparłeś się na takie koła ale będzie to okropnie wyglądać
VicVega Opublikowano 7 Marca 2011 Autor Opublikowano 7 Marca 2011 Pewnie mnie wywalicie za to z Forum, ale przyznam się, że chciałem założyć na te 15" hiper balony 205/65 :gwizdanie: Ale coś mi się zdaje, że to może być już konkretna nędza.. Sam już nie wiem. Dlaczego ktoś miałby to robić. Nie wiem czemu uparłeś się na takie koła ale będzie to okropnie wyglądać Żartuję sobie z tym wywalaniem, bo tutaj panuje kult obniżonych zawieszeń i potężnych felg co jest w sumie za***iście fajne, ale wg mnie, nie na nasze drogi. A koła chcę mniejsze, bo przejeździłem jeden sezon na 19", dwie zimy na 17" i wystarczająco mnie już wytrzęsło. Ale z tymi 15" to faktycznie może wyglądać jak pół d*py zza krzaka.. O wiele bardziej podobała mi się świadomość, że 15-tek nie mogę założyć do mojego B6
Hugo Opublikowano 7 Marca 2011 Opublikowano 7 Marca 2011 B6 wyjeżdżały z fabryki również na 195/65/15 A jednak. Czyli trzeba by sprawdzić jak z tymi tarczami i ewentualnie mogę piętnastki zakładać.. Felga 15" bez problemu wchodzi na 288
VicVega Opublikowano 7 Marca 2011 Autor Opublikowano 7 Marca 2011 Felga 15" bez problemu wchodzi na 288 Zgadza się. Ale doczytałem trochę i, poprawcie mnie jeśli się mylę, były też tarcze 312, na które to 15 już nie wejdzie. Dobrze mówię?
Hugo Opublikowano 7 Marca 2011 Opublikowano 7 Marca 2011 Felga 15" bez problemu wchodzi na 288 Zgadza się. Ale doczytałem trochę i, poprawcie mnie jeśli się mylę, były też tarcze 312, na które to 15 już nie wejdzie. Dobrze mówię? Dobrze
VicVega Opublikowano 7 Marca 2011 Autor Opublikowano 7 Marca 2011 No dobra, to teraz pozostaje doczytać kiedy taka tarcza była montowana. Albo zmierzyć w sumie. Mam powody żeby przypuszczać, że u mnie takie są, bo samochód miał zwiększaną moc przez ABT w Niemcowni, ale cholera wie.
Hugo Opublikowano 7 Marca 2011 Opublikowano 7 Marca 2011 Lepiej zmierz bo sprawdzanie może pójść na marne. Zawsze ktoś mógł upgrade zrobić na większe
andy_sky Opublikowano 8 Marca 2011 Opublikowano 8 Marca 2011 wydawało mi się że w silniku 2,5 nie było 288 czy były ?
VicVega Opublikowano 8 Marca 2011 Autor Opublikowano 8 Marca 2011 Lepiej zmierz bo sprawdzanie może pójść na marne. Zawsze ktoś mógł upgrade zrobić na większe No i zmierzone. Ciężko to zmierzyć dokładnie, ale jak nic wychodzi mi 312. Czyli o 15 mogę zapomnieć. Nawet się cieszę trochę :> Czyli na placu boju zostaje 16 i dwa rozmiary opon - 215/55 i 225/55 - ale myślę, że ten drugi będzie za wysoki. Poniżej zdjęcie tarczy i od razu pytanie: czy to normalne, że tarcza się tak przesunęła (otwory) czy coś jest niedokręcone?
Hugo Opublikowano 8 Marca 2011 Opublikowano 8 Marca 2011 To normalne , że się tarcza przekręciła Zakładaj 205/55/16
VicVega Opublikowano 8 Marca 2011 Autor Opublikowano 8 Marca 2011 To normalne , że się tarcza przekręciła Ok, dzięki. To chciałem usłyszeć Zakładaj 205/55/16 No nie wiem. Zależy mi na zachowaniu obecnej średnicy koła żeby nie obniżać auta, a 205/55 będzie już mniejsze wyraźnie i przy moim zawieszeniu -1BE - może czasem podwozie coś zahaczyć.
.Pablo. Opublikowano 10 Marca 2011 Opublikowano 10 Marca 2011 Mam zawieszenie 1BE felgi 16 opony 205/55/16 i o nic podwoziem nie haczę
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się