rojbert Opublikowano 11 Grudnia 2007 Opublikowano 11 Grudnia 2007 witajcie mam następujący problem, szybko mi sie rozładowuje akumulator [pojemność 65Ah] fakt faktem ze na pokładzie jest dużo osprzetu (zegarek, alarm, fis, radio itp) ale bez przesady za pomocą amperomierza zmierzyłem pobór pródu z akumulatora w czasie postoju na zamkniętym aucie wynik mnie trochę zanipokoił, prąd oscylował w granicach 500mA, chyba trochę za dużo czy taki wynik to coś normalnego czy mam jakiegoś ukrytego porzeracza prądu ??
rojbert Opublikowano 11 Grudnia 2007 Autor Opublikowano 11 Grudnia 2007 65 Ah to troche malo na dieselka wiem ze trochę mało ale wiesz jak jest taki mam innego na razie nie będę miał
pawlo Opublikowano 11 Grudnia 2007 Opublikowano 11 Grudnia 2007 0.5 A to troche duzo. Wepnij amperomierz i wyjmuj za koleja bezpieczniki - zacznij od radia (u mnie akurat tak bylo, ze wylaczone pobieralo 0.35 A i tez przysiadal akumulator. Po wyjeciu danego bezpiecznika jak zmniejszy sie pobor pradu to bedziesz wiedzial, ktory obwod pobiera (dany bezpiecznik od danego ukladu).
rojbert Opublikowano 12 Grudnia 2007 Autor Opublikowano 12 Grudnia 2007 0.5 A to troche duzo. Wepnij amperomierz i wyjmuj za koleja bezpieczniki - zacznij od radia (u mnie akurat tak bylo, ze wylaczone pobieralo 0.35 A i tez przysiadal akumulator. Po wyjeciu danego bezpiecznika jak zmniejszy sie pobor pradu to bedziesz wiedzial, ktory obwod pobiera (dany bezpiecznik od danego ukladu). a co byłó z tym radiem ze tak prąd łupało ?? a wiesz co coś w tym może być gdyż w zeszły piątek zapodałem sobie nowe radio i nie wiadomo co w nim siedzi a po drugie w sobotę demontowałem pozostałości po jakimś zestawie głośnomówiącym i też coś tam może siedzieć
rbs2360 Opublikowano 12 Grudnia 2007 Opublikowano 12 Grudnia 2007 witajcie mam następujący problem, szybko mi sie rozładowuje akumulator [pojemność 65Ah] fakt faktem ze na pokładzie jest dużo osprzetu (zegarek, alarm, fis, radio itp) ale bez przesady za pomocą amperomierza zmierzyłem pobór pródu z akumulatora w czasie postoju na zamkniętym aucie wynik mnie trochę zanipokoił, prąd oscylował w granicach 500mA, chyba trochę za dużo czy taki wynik to coś normalnego czy mam jakiegoś ukrytego porzeracza prądu ?? jak zmierzyłeś pobór prądu na postoju ?
rojbert Opublikowano 12 Grudnia 2007 Autor Opublikowano 12 Grudnia 2007 no pomiar natężenia padu na postoju to nie jest trudne zadanie, mozesz to zrobić na dwa sposoby - zamykasz auto i odkręcasz klemę + i mięszy klemę a aku dajesz amperomierz - wyciągasz bezpiecznik i tam mierzysz - posiadasz cęgi do mierzenie natężenie prądu stałego - ale z racji ceny tego miernika rzadko stosowane
gmail Opublikowano 28 Lutego 2008 Opublikowano 28 Lutego 2008 Sprawdzić prąd podczas postoju można w prosty sposób: 1. trzeba mieć jakiś amperomierz, większość multimetrów ma taką funkcję (po przełożeniu przewodu pomiarowego w inną dziurkę i przełaczeniu zakresu pomiarowego) 2. pomiar należy wykonać po odłączeniu (rozwarciu) ujemnego przewodu do akumulatora pomiędzy tym przewodem a stykiem w akumulatorze. 3. przy zamkniętych drzwiach raczej trudno jest wyjmować bezpieczniki ale do sprawdzenia prądu trzeba zamknąć drzwi i poczekać aż zgaśnie lampka w środku (w tym celu można zamknąć i otworzyć centralny z pilota). typowe prądy podczas postoju podawane w instrukcji A4, to 1-3 mA, u mnie były rzędu 40-50mA (obawiam się, że to trochę za dużo).
Jarol Opublikowano 29 Lutego 2008 Opublikowano 29 Lutego 2008 40-50mA to wcale nie dużo, taki jest pobór jak w aucie jest jakieś radio i alarm. Przy takim poborze prądu aku ci się szybko nie rozładuje bo to wychodzi około 1Ah na dobe czyli np po tygodniowym postoju aku rozładuje się o 7Ah swojej pojemnośći. Jeśli masz aku powiedzmy 75Ah to jest to niecałe 10% po tygodniu. Ja u siebie mierzyłem i na włączonym alarmie mam pobór 70mA.
edekxp Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Opublikowano 19 Kwietnia 2008 U mnie jest 250mA, wyciągałem bezpieczniki i spadało czasem do 200mA. Znalazłem jeden bezbiecznik ale jest on przy skrzynce przekażników (nad pedałami), taki troche inny. Metalowa obudowa i ma 30A. Po wyciągnięciu prąd spadł do około 80mA, samochód zapalałem niby wszystko działa. Co to za bezpiecznik? W książce (Sam naprawiam) nie znalazłem go. Może ktoś wie do czego on służy.
edekxp Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Opublikowano 19 Kwietnia 2008 złożyłem już obudowe pod kierownicą i zdjęcia nie zrobię. wyglad jakby wąski przekażnik z dwoma blaszkami na wsuwki. wymiary około 1cm x 3cm x 3cm napewno to bezbiecznik sprawdzałem miernikiem
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się