ZuKeRs Opublikowano 4 Sierpnia 2011 Opublikowano 4 Sierpnia 2011 Witam was Kupiłem felgi aluminiowe i chciałbym usunąć uszkodzenia. Wszystko znajduje się od wewnętrznej strony felgi - felga jest skręcana ori Audi BBS i korozja zaatakowała miejsce styku talerza z obręczą - koła jeździły zimową porą i sól wdarła się pod bezbarwny lakier i jak się domyślacie ostro potraktowała alu. Felgi wyglądają jak na poniższym foto ale nie zrobiłem jeszcze fotek uszkodzeń - pstryknę i wrzuce w wątek Zastanawiam się od czego zacząć taką regeneracje - jaki papier ścierny, jaki lakier no i jak do tego się zabrać. Z góry dzięki za wszystkie podpowiedzi
A4_Dominik_WAW Opublikowano 4 Sierpnia 2011 Opublikowano 4 Sierpnia 2011 Witam was Kupiłem felgi aluminiowe i chciałbym usunąć uszkodzenia. Wszystko znajduje się od wewnętrznej strony felgi - felga jest skręcana ori Audi BBS i korozja zaatakowała miejsce styku talerza z obręczą - koła jeździły zimową porą i sól wdarła się pod bezbarwny lakier i jak się domyślacie ostro potraktowała alu. Felgi wyglądają jak na poniższym foto ale nie zrobiłem jeszcze fotek uszkodzeń - pstryknę i wrzuce w wątek Zastanawiam się od czego zacząć taką regeneracje - jaki papier ścierny, jaki lakier no i jak do tego się zabrać. Z góry dzięki za wszystkie podpowiedzi A chcesz je wypiaskować przed malowaniem ? Wiem że wielu się ze mną nie zgodzi że tak się alu nie robi ale jak da podkład epoksydowy to nierówności po wyszlifowaniu zniknął. Jeżeli nie chcesz piaskować to użyj SCANSOL-a do usunięcia starej warstwy farby, zaopatrz się w rękawice odporne na środki żrące wtedy szybko daj podkład epoksydowy (czas gra rolę żeby aluminium się nie utleniło). Wyszlifuj podkład i daj wtedy 2 warstwy bazy. Tutaj link do tego preparatu do ściągania starej farby: http://allegro.pl/scansol-usuwa-stare-farby-i-lakiery-0-5kg-weyron-i1744614416.html?source=oo
ZuKeRs Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Myślałem raczej o ręcznej pracy typu papier ścierny, polerka itd. Ten środek do usuwania lakieru wygląda czadersko i napewno wejdzie w skład mojej listy. Mam małą kątówke boscha do cięcia kamienia zazwyczaj używałem i tak się zastanawiam, czy ta maszyna nada się do szlifowania?
clinque Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Opublikowano 5 Sierpnia 2011 najpierw scansolem usun stara warstwe lakieru, potem papierkiem przygotujesz powierzchnie do malowania (lepiej zrob to dobrze, bo pozniej wszystko powylazi spod lakieru). Katowka sie nada, na to rzep z papierem i gdzie siegniesz krazkiem, mozesz sobie pomoc katowka, jednak ostatni papierek przed malowaniem (jedni koncza na 600 inni 800) wodnym papierkiem recznie. Potem podklad, baza i klar Ilosc warstw wedle uznania
żbik Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Opublikowano 5 Sierpnia 2011 W zwykłej kątówce będzie miał za wysokie obroty do polerowania. Najlepiej mieć taką z płynną regulacją obrotów, max. 2000/min.
ZuKeRs Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Zamówiłem dysk szlifierski z rzepem do tego gąbkę polerska wraz z futrami i polerką wszystko do montażu na szlifierke kątową. Pytanko odnośnie tego podkładu, bazy i klaru - nie za bardzo orientuje się w tym temacie a chce to wszystko zrobić w garażu. Czy jest możliwość kupna tego jako gotowy produkt w sprayu? Znalazłem coś takiego http://allegro.pl/lakier-akrylowy-spray-farba-do-felg-srebrny-500-ml-i1707144683.html rozumiem że do tego potrzebuje podkład i klar?[br]Dopisany: 05 Sierpień 2011, 16:24_________________________________________________a takie coś się nada? http://allegro.pl/motip-zestaw-do-felg-kolpakow-podklad-baza-lakier-i1745413768.html
A4_Dominik_WAW Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Czyli proces regeneracji felg może wyglądać następująco: 1. Zdzieramy starą farbę z felg aluminiowych przy pomocy preparatu SCANSOL lub w sprayu http://allegro.pl/scansol-usuwa-stare-farby-i-lakiery-0-5kg-weyron-i1744614416.html lub http://www.art-renowacja.pl/paint-remover/5273/ lub http://www.moto-chemia.com/paint-remover---usuwacz-lakieru-400ml-cat-53-id-72.aspx 2. Wypełniamy rysy i ubytki szpachlówką 3. Zostawiamy do wyschnięcia i papierem 120 szlifujemy aby szpachla była gładka na miejscach łączenia z felgą 4. Odtłuszczamy powierzchnię przy użyciu benzyny ekstrakcyjnej. 5. Teraz dajemy podkład epoksydowy np. TROTON (czy 1 Litr na 4 felgi 17 wystarczy ?) http://www.klakiernik.pl/Podklad_Epoksydowy_101_KPL_1L_TROTON-551.html 6. Po wyschnięciu szlifujemy powierzchnię papierem wodnym o gradacji 600 lub 800 7. Odtłuszczamy i dajemy podkład wypełniający http://www.klakiernik.pl/Podklad_Wypelniajacy_DX1062_DUXONE_DUPONT_kpl_1L-64.html 8. Teraz dajemy farbę bazową tylko tutaj nie wiem czy akrylową czy bazową 2 warstwy - http://www.klakiernik.pl/Lakiery_Akrylowe-k13-0-3-default.html i tutaj nie wiem co zastosować czy dać zwykłą farbę akrylową a później zmatowić pastą matującą czy szukać farby półmat ? 9. Na koniec można prysnąć lakierem bezbarwnym matowym ?
Filemonl Opublikowano 6 Września 2011 Autor Opublikowano 6 Września 2011 ubytki i szpachel? krótko wytrzyma... ubytki uzupełniasz spawarka tig... szlif na gladko i dopiero polerka/malowanie .
A-rek Opublikowano 6 Września 2011 Opublikowano 6 Września 2011 ubytki i szpachel? krótko wytrzyma... małe ubytki spokojnie wytrzymają sporo czasu
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się