poltor Opublikowano 15 Marca 2011 Opublikowano 15 Marca 2011 Od 30 lat sam naprawiam swoje maszyny B -szustka jest moim 6 autem ale pierwszym z automatem .Chcę wymienic olej w skrzyni biegów proszę mi wskazać która śruba jest do spuszczania a która do wlewania oleju oraz jaki olej jest najlepszy do mojej skrzyni.Nadmieniam że nie mam żadnych problemów ze skrzynią.pewnie drogą prób i błędów znalazłbym te śruby ale poco ma sie fachowców na forum. pozdrawiam poltor [br]Dopisany: 15 Marzec 2011, 18:33_________________________________________________
wrclaguna Opublikowano 15 Marca 2011 Opublikowano 15 Marca 2011 trzeba bylo poszukać http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=94996.0
poltor Opublikowano 15 Marca 2011 Autor Opublikowano 15 Marca 2011 wrclaguna-chyba mnie nie zrozumiał albo nie potrafi czytać widze że na dużo nie moge liczć trudno poradzę sobie sam.poltor[br]Dopisany: 15 Marzec 2011, 22:42_________________________________________________
Maxss Opublikowano 16 Marca 2011 Opublikowano 16 Marca 2011 Wedle mnie udaj się do kogoś z tym Bo naprawiałeś od 30 lat B6 , ale nie automaty . Jednak automat to troszeczkę inna bajka
hubi22 Opublikowano 16 Marca 2011 Opublikowano 16 Marca 2011 Wymiana oleju ASO audi Bydgoszcz będzie cię kosztowała koło 8 setek. Ja bylem u nich w zeszłym roku . I jest wpis do książki serwisowej Do wymiany trzeba podłączyć kompa.
Maxss Opublikowano 16 Marca 2011 Opublikowano 16 Marca 2011 Mi zmieni tutejszy użytkownik " Bart-s " . Widać ,że zna się troche na tych skrzyniach . Diagnostykę już mi robił
marewel Opublikowano 16 Marca 2011 Opublikowano 16 Marca 2011 Kup olej może być febi 27975,do tego filtr odpowiedni.Procedurę wymiany masz na forum. Nie wypowiem sie sam w kwestii wymiany bo bo tego nie robiłem,obcykany mam tylko tiptronic.
Bart-S Opublikowano 17 Marca 2011 Opublikowano 17 Marca 2011 Od 30 lat sam naprawiam swoje maszyny B -szustka jest moim 6 autem ale pierwszym z automatem .Chcę wymienic olej w skrzyni biegów proszę mi wskazać która śruba jest do spuszczania a która do wlewania oleju oraz jaki olej jest najlepszy do mojej skrzyni.Nadmieniam że nie mam żadnych problemów ze skrzynią.pewnie drogą prób i błędów znalazłbym te śruby ale poco ma sie fachowców na forum. pozdrawiam poltor [br]Dopisany: 15 Marzec 2011, 18:33_________________________________________________ Do spuszczania jest gwiazdka z trzpieniem w środku. Otwór inspekcyjny to ten ze śrubą imbusową. Do prawidłowej wymiany ATF będziesz potrzebował komputera - VAGiem mierzysz temperaturę oleju (dzięki niej wiesz kiedy poziom oleju jest prawidłowy). Jeśli zalejesz za dużo - będzie źle, jeśli za mało także. Kolega marewel zalecał febi - jestem odmiennego zdania (tylko oryginalny G 052 180 A2). Filtru nie trzeba wymieniać jeśli tego nie wymaga (diagnostyka MVB skrzyni wyjaśnia tę kwestię).
marewel Opublikowano 17 Marca 2011 Opublikowano 17 Marca 2011 Febi jest to dokładnie to samo co oryginał tylko inne nalepki,butelki są takie same.
poltor Opublikowano 17 Marca 2011 Autor Opublikowano 17 Marca 2011 Tylko Bart-S mnie zrozumiał właśnie pytałem jak rozróżnić śruby od spuszczania oleju w multitroniku dzięki bardzo a już myślałem że nikt mi nie pomoże.Teraz już sobie poradzę.poltor [br]Dopisany: 17 Marzec 2011, 16:58_________________________________________________hubi22 pisze że do wymiany oleju trzeba podłączyć kompa ja myślę ze bez kompa też mozna wymienić olej .wystarczy przejechac kilka kilometrów spuścić ciepły olej zalać świeżym do przelania nastepnie przejechać ze dwa kilometry,wrócić na kanał odkrecić srubę do sprawdzania poziomu jezeli bedzie za dużo to wypłynie jeżeli nic nie wypłynie to należy dolać aż zacznie się przelewać.W ten sposób można zaoszczędzić pare groszy.Myslę że to dobry sposób.poltor
Bart-S Opublikowano 17 Marca 2011 Opublikowano 17 Marca 2011 Komputer jest potrzebny do monitoringu temperatury ATF - tylko w określonym zakresie temperatur ze skrzyni wyleci prawdziwy nadmiar oleju a nie domniemany... Zatem do poprawnej wymiany potrzebujesz VAG-a - w przeciwnym przypadku, zalewasz olej na oko (może być, tak, że akurat trafisz z poziomem ale wcale nie musi tak być). Przypomnę tylko, że zarówno nadmiar jak i za mała ilość oleju są niewskazane (brak optymalnych ciśnień w układzie hydraulicznym, niby sterownik ma to rekompensować ale nie zawsze się udaje). Twoja skrzynia, więc zrobisz jak uważasz - my tylko doradzamy.
Maciej CIN Opublikowano 17 Marca 2011 Opublikowano 17 Marca 2011 Poltor.....Bart-S ma rację ale..... no właśnie hmmm.....powiem tak!? Jeżeli stwierdzisz, że twoja skrzynia nie ma żadnych wycieków i jest sucha zewnątrz to teoretycznie nie masz ubytku w układzie. Z doświadczenia powiem, że starego płynu zlejesz około +- 4,5 l. a fakt ten może oznaczać to jedno.......,że skrzynię należy uzupełnić taką samą ilością oleju. Proponuję abyś wybrał tylko oryginalny ATF z oznaczeniem G 052 180 A2 http://midparts.com.pl/pl/p/Olej-do-skrzyni-multitronic-oryginalny-Audi/2298 PS. Ważna sprawa!!! przy zakupie patrz na datę produkcji ATF-u. Olej ważny jest przez 3 lata a nasz rynek na alledrogo został zalany przez produkt z nieważną datą produkcji.
Bart-S Opublikowano 17 Marca 2011 Opublikowano 17 Marca 2011 Maciej - teoretycznie masz rację ale... Jeśli nie ma wycieku i userowi tej skrzyni wydaje się, że wszystko dobrze chodzi - wcale nie znaczy to, że jest OK ani też, że przy poprzedniej wymianie poziom ATF został ustalony prawidłowo. Auto potrafi przejechać tak spory kawałek zanim zaczną się objawy a wtedy może być za późno. Aby mieć pewność, trzeba podpiąć kompa - to CVT więc ja bym nie ryzykował (ale to tylko moja opinia). Za dużo czy za mało oleju, jeden czort - zarówno w jednym jak i w drugim przypadku pompa dostaje w d***. Z olejem oczywiście popieram - przy czym cena w Midparts nie jest rewelacyjna. Za 81zł kupisz to samo w ASO i pewnie jakiś rabat jeszcze uda się załatwić...
poltor Opublikowano 18 Marca 2011 Autor Opublikowano 18 Marca 2011 Panowie powiem tak poziomu oleju nie ustawia się komputerowo komputer co najwyżej a właściwie jedynie pokaże temperaturę oleju. Poziom oleju reguluje wysokośc od dna skrzyni biegów do otworu przelewowego.Podczas eksploatacji jeżeli mamy wycieki ze skrzyni biegów to komputer tego nie zauważy bo ciśnienie w układzie było prawidłowe.Najlepiej widać to przy wymianie po 50 tyś w skrzyni było ponad 0;5 litra oleju za mało a mimo to skrzynia pracowała bez problemów komputer nie pokazywał żadnych błędów.poltor
Bart-S Opublikowano 18 Marca 2011 Opublikowano 18 Marca 2011 Kolego poltor - nigdzie nie napisałem, że poziom ustawia się "komputerowo". Od początku wskazuję, że komputer ma służyć do kontroli temperatury, dzięki czemu ustala się prawidłowy poziom ATF.
poltor Opublikowano 18 Marca 2011 Autor Opublikowano 18 Marca 2011 Sory Bart-S widocznie zle zrozumiałem twój wpis,jednak podtrzymuję wszystko co napisałem. poltor
pmarcys Opublikowano 24 Marca 2011 Opublikowano 24 Marca 2011 Wg ksiazki VAG jest potrzebny do sprawdzenia temperatury oleju. Musi miec 35 stopni +/-.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się