Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Hałas w okolicach pasków i alternatora


driv

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

rano po zapaleniu i po dłuższym postoju na zimnym z pod maski mojego auta wydobywa się dziwny dzwięk, szczególnie uwidacznia się przy dodaniu gazu. Popatrzyłem pod maskę i stojąc przodem do auta wydaje mi sie że dzwięk pochodzi z prawej strony z okolic tych pasków itd. Czy ktoś z was miał taki dziwny przypadek?:)

Pozdrawiam :a4fan:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

postaram się jutro rano coś nagrać, ale dla mnie to jak (JĘCZENIE) nie chciałem tego pisać bo pomyślałem że ktoś gotów pomyśleć że ze mną coś nie tak - biorąc pod uwagę porę o której to pisałem:)))))

Wydaje mi sie że to jakieś łożysko, które ma też cos wspólnego z paskiem od wspomagania, bo przy kręceniu kierownicą też jakieś dziwne dzwięki się pojawiają , jak przy dodawaniu gazu.

Pozdrawiam :a4fan:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja coś takiego miałem ucichło po wymianie paska rolek chydraulicznego napinacza oraz rolki klimy i nainacz paska alternatora koszt części w granicach 1200 - 1500 zł pozdrawiam :a4fan::dance:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego mam to samo, tylko u mnie tak jakby niekiedy chrobocze i właśnie lekko popiskuje do 2 tyś obr. między alternatorem a napinaczem paska wieloklinowego i to właśnie to na 99%

NAPINACZ PASKA WIELOKLINOWEGO---zobacz sobie przy dodawaniu lekko gazu, od strony rozrządu tą roleczke która jeździ po tym pasku jak się zachowuje, byłem u 4 ekspertów, każdy mówił że to rozrząd, ale rozrząd mam nowy, stary dobry mechanik uznał że to to, koszt tej części ok.100 do 200 zł w zależności od FIRMY... ruville powinna wystarczyć...koszt 189 zł w intercarsie aha i nie trzeba rozbierać przodu...

ps. z tego co się w servisie Audi dowiedziałem to właśnie to lubi się sypać - na wszytsko przyjdzie pora...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I ja również mam u siebie takie piski w okolicy pasków, które występują po odpaleniu na zimnym silniku. Na razie zdjąłem pasek od klimy, ale rano po odpaleniu dalej sobie coś tam popiskuje i coraz bardziej mnie wkurza.

Tę rolkę o której pisze pucek2509 wymieniałem jakieś 10tys.km temu, ale wtedy właśnie ona mi "gwizdała" przy 3tys.obr/min. Może była jakieś marnej jakości i teraz sobie popiskuje, bo z tego ca pamiętam to płaciłem za nią 90 zł. Jeżeli to nie będzie ta rolka to czeka mnie chyba rozbieranie rozrządu, co też nie jest pocieszające, bo mam zrobione na nim 12tys.

Poza tym 189zł to trochę dużo jak na samą rolkę, bo w serwisie mi zaśpiewali 330zł za cały napinacz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Angelo no tyle kosztuje ta część w intercarsie, cały napinacz, z rozrządem to chyba nic wspólnego, obstawiam na ten napinacz, łatwo można się przekonać, zdjąć go i odpalić, wkońcu on napędza wspomaganie i alternator, w wersjach bez klimy i wtedy wszystko się okaże, po świętach też tak zrobie dla pewności... a taki napinacz bardzo dobrej firmy kosztuje 300 zl, ja dałem niemiecki zamiennik - podobno wystarczy:)

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

na szczęście przyczyna okazała się banalna :dance: Za namową jednego z naszych Kolegów Klubowiczów dolałem płynu do wspomagania, było go tyle że ledwo się przewód zakrywał w zbiorniczku wyrównawczym !

Pomogło w chwili obecnej przestalo wszystko skrzpieć, pizczeć itp

Pozdrawiam i życzę Wesołych Świąt :a4fan: :th:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

na szczęście przyczyna okazała się banalna :dance: Za namową jednego z naszych Kolegów Klubowiczów dolałem płynu do wspomagania, było go tyle że ledwo się przewód zakrywał w zbiorniczku wyrównawczym !

Pomogło w chwili obecnej przestalo wszystko skrzpieć, pizczeć itp

Pozdrawiam i życzę Wesołych Świąt :a4fan: :th:

a wy ktorym miejscu sie to dolewa ?? i jaki płyn wlałeś bo też mam podobny objaw ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stojąc przodem do auta po prawej stronie jest zbiorniczek z płynem do wspomagania ma na sobie taką czarną maskownicę! Ja dolałem czerwony taki jaki tam był. Pomogło:)

Różnie mówią o tych płynach ale to podobno nie barwa a oznaczenie ma decydującą rolę!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że niektórzy poradzili już sobie z piskami po odpaleniu, ale ja niestety jeszcze nie. Ściągnąłem paski tj. wielorowkowy, od klimy odpaliłem i co dalej piszczy. W okolicy rozrządu panuje cisza. Po wejściu pod samochód okazało się, że piski dochodzą prawdopodobnie z okolicy sprzęgła. Gdy wciskam sprzęgło, pisk ten tylko delikatnie się zmienia, ale wciąż jest słyszalny. Nie wiem co to może być. Łożysko oporowe, docisk, dwumasa? A jeżeli to jest któryś z tych elementów to dlaczego piszczy on tylko na zimnym silniku.

Może ktoś z was miał podobny przypadek, lub potrafi wskazać co to może popiskiwać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Kaziu_Wichura
Nie wiem co to może być. Łożysko oporowe, docisk, dwumasa?

jak głęboko musisz wcisnąć pedał sprzęgła żeby złapało? Jeśli chwyta bardzo płytko - w zasadzie prawie w chwili nadepnięcia pedała to oznaczałoby koniec życia dla sprzęgiełka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Kaziu_Wichura

no to w zasadzie nie masz punktu zaczepienia, który sugerowałby awarię któregokolwiek elementu sprzęgła.

Możesz jeszcze wykonać prosty test, mianowicie spróbuj ruszyć na 4 biegu. Jeśli samochód zacznie powoli ruszać oznaczać to będzie ślizganie się sprzęgła - stara sprawdzona metoda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wejściu pod samochód okazało się, że piski dochodzą prawdopodobnie z okolicy sprzęgła. Gdy wciskam sprzęgło, pisk ten tylko delikatnie się zmienia, ale wciąż jest słyszalny. Nie wiem co to może być. Łożysko oporowe, docisk, dwumasa?

Problem został już rozwiązany :dance:. Piszczało mi łożysko oporowe. Koszt łożyska niewielki, robocizny zdecydowanie większy, a cisza panująca po odpaleniu - bezcenna.

Może ktoś z was wie jaką grubość ma nowa tarcza sprzęgła do 1.8T? W moim mieście niestety nie mają takiej w sklepach, a moja wizualnie już chyba się kończy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spróbuj ruszyć na 4 biegu. Jeśli samochód zacznie powoli ruszać oznaczać to będzie ślizganie się sprzęgła - stara sprawdzona metoda.

A co będzie oznaczać jak nie zacznie ruszać tylko zgaśnie ew. co można zaobserwować innego i co będzie to oznaczało? Pytam poważnie i serio. Na co jeszcze zwracać uwagę?[br]Dopisany: 15 Marzec 2008, 10:51 _________________________________________________Jaki płyn dolewać do wspomagania?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Mam podobny problem, po wymianie rozrządu zaczęło dziwnie charczec okoloce 1100-1200 obr. Wraz z wzrostem temperatury "charczenie " tez robi sie coraz głośniejsze. Dodam tylko, że wymieniłem rozrząd bez pompy wody (nie bijcie :) ) Pompa ma niecałe dwa lata mechanik sprawdził i stwierdził ze jest w bardzo dobrym stanie. Dodatkowo wymieniłem łożyska na wisko - to w łapie silnika , oraz na alternatorze co nie zlikwidowało dzwięku :| Czyżby to pompa wody jednak kwiczy ? posłuchajcie -

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...