Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Zamarznięte biegi


BROMKALUKASZ

Rekomendowane odpowiedzi

hehe, nie tylko. jeszcze czyms fajnym :tongue4:

AWX ma moment 285 Nm a AVF 310 Nm.

wykres momentow jest tutaj http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=22181.msg260092#msg260092

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz napisane na obudowie paska rozrządu i na wklejce w książce serwisowej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

generalnie AFV byly przewidziane do skrzyn 6-biegowych ze wzgledu na wiekszy moment obrotowy ktory wspolracuje z inaczej dobranymi przelozeniami skrzyni biegow. w ten sposob skrzynia wykorzystuje w 100% wiekszy moment obrotowy na poszczegolnych biegach.

ja mam np skrzynie GBA i podlaczenie jej do AWX spowodowaloby odrobinke mniejsze przyspieszenia. byc moze byly skrzynie z przelozeniami dobranymi pod AWX-a

kod silnika masz tak jak pisze alv ( obok tez powinien byc typ skrzyni) i na pasie przednim lub obudowie rozrzadu powinna byc naklejka m.in z typem silnika.

co do typu powinienes miec AVF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ta gorka AVF-a jest posadzona na plaskim przebiegu AWX to wlasnie dodatkowy moment. tak wiec i tak przy obrotach 1600-3000 jest lepiej a poza tym tak samo.

ech gdyby tak pokombinowali zeby plasko te 310 Nm przebiegało w całym zakresie obrotow, to byłby miodzik.

a jeszcze takie porownanie w poprzednim aucie (pueogot 406 1,8/90 KM) max moment mialem taki jak AVF ma przy 1000 obr/min... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka.Pnowie mam problem wczoraj po mroznej nocy odpalam samochod a tu lipa, odlapic sie odpalił bez problemu ael biegi ani rusz ani w przód ani w tył, dopiero po ok 10 min drgneło czy to normalne u disla??

Pozdrawiam

Wczoraj zauważyłem identyczny problemik tyle ze w AVFie :/

Lipa straszna :/

Jutro podjade zerknąć na stan oliwy ...

Kolejny mankament nowych (w miare ;) ) aut :/

Kto by pomyślał...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie problem z biegami sie zakonczył... :wink4:

W sumie niec z nimi nie robiłem.

Przestało zamarzac tak chyba samo z siebie-mimo ze wiem za samo to nic sie nie dzieje ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to już teraz wiem dlaczego kiedyś nie mogłem zrzucić z jedynki na luz po nocy :>

Człowiek uczy się całe życie :kox: Wasze wskazówki są bezcenne :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to mam pytanie do specjalistów czy da radę zamienić skrzynie od silnika ANB do silnika 1.6 100 ps ANAte same budy b5 bo ta od 1.6 ma zdecydowanie za krótkie biegi i przy 120 strasznie huczy i interesuje mnie tylko czy obudowy pasują

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem z zamarzniętymi biegami w AVF jest spowodowany cieknącą wodą z odpływu podszybia na przegub kulowy ma końcu cięgna zmiany biegów. Powodem dostawania się wody do przegubu jest mała dziurka u góry w elemencie nr 1 na zdjęciu trzecim które zapodał musashi. Woda nie ma jak się z stamtąd wydostać bo od dołu przegub jest szczelnie zamknięty gumową osłoną. Nie wiem czemu na rysunku jest to narysowane odwrotnie bo kulka powinna być od dołu a tuleja kulowa na gorze. Dziurkę zaślepiłem bo nie widzę powodu jej zastosowania, jest tam chyba tylko po to by woda mogła tam wpływać. Ostatnio wymieniałem ten element plus tuleję kulowa drążka zmiany biegów i obyło się bez wyciągania wydechu, całej kasety zmiany biegów, radia czy popielniczki (mam 2din).

Sony Xperia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pretor, świetny opis problemu. :oklasky::oklasky:

Potwierdzam, u mnie doraźnie wystarczyło wyczyszczenie i przesmarowanie przegubu nr 1 na trzecim zdjęciu. Problem od dwóch lat od czyszczenia pojawił się tylko raz, jak z deszczu i +5 stopni w nocy temperatura spadła do -5 i zamarzły wszystkie elementy gdzie była woda ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kliknij tutaj aby zobaczyć oryginalny obraz 800x600px.

384105_x800.jpg

Na tym zdjęciu widać tą nieszczęsną dziurkę przez którą wlatuje woda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy ja tez tak mialem ...daj do gory mieszek od lewarka jakims smarem popryskaj albo silikonem (wazne zeby temp minusowe wytrzymywal)i po bolu..po prostu ten smar przymarza co tam sie znajduje .. mi sie tak w zimie dzialo ale po zabiegu przeszło:decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krzysiekm1984

koledzy ja tez tak mialem ...daj do gory mieszek od lewarka jakims smarem popryskaj albo silikonem (wazne zeby temp minusowe wytrzymywal)i po bolu..po prostu ten smar przymarza co tam sie znajduje .. mi sie tak w zimie dzialo ale po zabiegu przeszło:decayed:

Na Twoim miejscu sprawdził bym czy masz szczelną osłonę lewarka od dołu. Sam smar (a raczej jego resztki) nie mogą zamarzać, prawdopodobnie dostała się tam wilgoć i drążek przymarzł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...