mefiu77 Opublikowano 12 Września 2006 Opublikowano 12 Września 2006 Witam. Mam problem z odpalaniem audi a4 2,5 tdi. Problem polega na tym, że jak uato postoi dłużej tzn. około 6-8 godzin to zapowietrza się pompa paliwa/wtryskowa. Po odpowietrzeniu pali za każdym razem, nawet na pół obrotu. W trakcie jazdy pompa działa bez zarzutu, silnik jest mocny i 200km/h osiąga bez problemu. Po dłuższym postoju problem z odpaleniem pojawia się znowu. W ASO powiedzieli, że to pompa - wymiana 7500zł. W różnych serwisach Boscha różne opienie, np. że to wina zaworka zwrotnego w śrubie przelewowej, albo że układ się zapowietrza itp. Wymieniłem filtr paliwa ale bez rezultatu. Dodam, że w trakcie pracy silnika widoczne są w wężu zasilającym pompę pecherzyki powietrza, ale nie wiem skąd one się biorą. Zbiornik zatankowany do pełna, powymieniane wężę w okolicach filtra i zaciski. Usłyszałem też, że to może być wina filtra - zdarzają się wadliwe (nieszczelne). dodam jeszce, że jak odkręcę na chwilę (10 sekund) wąż powrotny (przelewowy) za filtrem paliwa, to silnik odpala bez żadnego problemu nawet po dłuższym postoju. Zwiedziłem już kilku memchaników wszczscy rozkładają ręcę i nie wiedzą co to jest. Jeżeli ktoś miał podobny problem lub potrafi mi pomóc to z góry bardzo dziękuje.
Wihajster Opublikowano 12 Września 2006 Opublikowano 12 Września 2006 witaj i zapraszam cie najpierw do zapoznania sie z regulaminem
Pikuś Opublikowano 12 Września 2006 Opublikowano 12 Września 2006 mefiu77, mozliwe, ze przy filtrze jest gdzies nieszczelnosc. Sprobuj go jeszcze dokrecic i sprawdzic wszystkie weze. W serwisie to oni by tylko wszystko wymieniali nic wiecej.
dark79 Opublikowano 12 Września 2006 Opublikowano 12 Września 2006 moze cos przy baku, z tego co koledzy pisali na forum to w 2.5 jest jeszcze pompa wspomagajaca przy baku , moze tam jest jakas nieszczelnosc
Gajzer Opublikowano 15 Września 2006 Opublikowano 15 Września 2006 mefiu77, mozliwe, ze przy filtrze jest gdzies nieszczelnosc. Sprobuj go jeszcze dokrecic i sprawdzic wszystkie weze. W serwisie to oni by tylko wszystko wymieniali nic wiecej.Mialem kolege w serwisie i mowiel ze nie nazywa sie mechanik tylko wymieniacz
malinator Opublikowano 15 Września 2006 Opublikowano 15 Września 2006 sprawdz moze przewody paliwa zwrotnego, moze one nie trzymaja cisnienia
cobrizo Opublikowano 19 Września 2006 Opublikowano 19 Września 2006 Sorry ze odkupuje temat ale ojciec mial dokladnie to samo w A6 2.5 tdi. Nie dalo rady nic zrobic, kombinowalismy jak tylko sie dalo(wezyki przelewowe, pompa wspomagajaca przy baku itd., doslownie wszystko), ale auto jak postalo dluzej to nie chcialo palic. Musielismy wymienic pompe, koszt 3000 zl, od tego czasu jak reka odjal. Okazalo sie, ze jakies swinie na placu w niemcowni podmienili pompe i wlozyli jakiegos dziada, zeby tylko auto odpalilo i przejechalo pare km... Jakbys chcial moge Ci dac namiar na goscia, ktory zalatwi i wymieni Ci ta pompe ( jest z lubina,wiec nie az tak strasznie daleko).
szogun0 Opublikowano 20 Września 2006 Opublikowano 20 Września 2006 Taak. A czasem wystarczy tylko tulejki uszczelniające w nastawniku wymienić i już się nie zapowietrza pompa. :razz: I nie kosztuje to 3000 ale jakieś 70 PLN za tulejki plus koszt roboty mechanika, który wie o co chodzi i zna się na tym.
cobrizo Opublikowano 20 Września 2006 Opublikowano 20 Września 2006 czasem tak a czasem nie U mojego ojca z pompa juz nic sie nie dalo niestety zrobic
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się