sołtys85 Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Ja u siebie jak wymieniam olej od ładnych kilku lat i jeszcze nigdy nie robiłem jazdy próbnej od razu na miasto na głęboką wodę
trynity00 Opublikowano 13 Kwietnia 2011 Opublikowano 13 Kwietnia 2011 Opowiem wam moją przygodę dość podobna ale turbina kkk 03 tak się nie rozleciała, a chodziła bez oleju ponieważ jakiś mądry mechanik nie założył aluminiowej osłony termicznej ( w sumie była ale tylko połowa ) na przewód zasilający turbo olejem. Zaraz po kupnie samochodu przyjechali do mnie kumple - rozpoczął się czas testów .Z testu auto zostało przyholowane do domu bo zabrakło mocy. Rurka nagrzewała się od kolektora wydechowego a olej w niej tak się zapiekł że olej nie docierał już do turbiny. Spędziłem tydzień by ją przepchać różnymi chemikaliami wylatywały z niej skrzepy oleju. Nawet rurka była podłączona pod kompresor 7 bar i nie dało rady przedmuchać. Turbina przestała tłoczyć ale wirnik się nie rozpadł. Moim zdaniem jeżeli to nie jest wada fabryczna wirnika to winę ponoszą mechanicy z jazdy próbnej. Ewidentnie widać na zdjęciu, że wirnik uderzył w obudowę co spowodowało odpadnięcie łopatki. A jak wiadomo olej niweluje luzy na turbinie. Może testy były na zimnym silniku i bez oleju.
godski Opublikowano 15 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 15 Kwietnia 2011 Turbo wróciło z Moto-Remo. Koszt wymiany całego środka to 1400 zł. Orzekli, że prawdopodobnym powodem uszkodzenia było butowanie na nierozgrzanym silniku. Ale tylko prawdopodobnym. Rozmawiałem z rzeczoznawcą. Sprawa jest trudna i szanse na jej wygranie są marne. Potrwa wiele miesięcy i pochłonie pare tysiecy PLN-ów. Ktoś zawinił a człowiek jest zmuszony wysupłać w ciągu 1,5 roku 3300 na nowe turbo + montaż i 1400 na regenerację + montaż. Co za świat
Thom4s Opublikowano 16 Kwietnia 2011 Opublikowano 16 Kwietnia 2011 Można było się tego spodziewać w końcu to Polska. Prawdopodobnie mechanicy upalali Twój samochód...
udy Opublikowano 16 Kwietnia 2011 Opublikowano 16 Kwietnia 2011 siema, widzę że i Ty w tym samym czasie masz przyjemności z turbiną, ja jeszcze nie wiem co zrobić, ale chyba też wyśle na regeneracje, mi z kolei polecają ream poland, u mnie był nowy przewód doprowadzający olej, olej zmieniałem co 6-7tysiecy motul 5w40, ZAWSZE zanim nie złapał 90 stopni nie przekraczałem 3tysięcy, co jakiś czas robiłęm sobie logi dla sprawdzenia czy wszystko git, o studzeniu turbiny nie wspomnę, i się tak odwdzięczyła szmata.
Dev Opublikowano 16 Kwietnia 2011 Opublikowano 16 Kwietnia 2011 nie zastanawiaj sie tylko wysyłaj do Lublina Udy, jak pamietam miałes podac mi średnice dolotu... :mysli:
grzegorzwawa Opublikowano 16 Kwietnia 2011 Opublikowano 16 Kwietnia 2011 moim zdaniem nawet mocne upalanie na zimno nie ma możliwości, żeby w taki sposób uszkodziło turbinę, turbina jest wrażliwa na ostre traktowanie ale nie do tego stopnia, żeby po jednym katowaniu na zimno - się rozpadła, mi to wygląda raczej na wadę materiałową
godski Opublikowano 16 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 16 Kwietnia 2011 Ja nie wymieniałem oleju co 7-8 tysięcy jak UDY tylko normalnie co 15 tkm . Starałem się nie butować na zimnym i chłodzić po jeździe. Może nie zawsze ale zazwyczaj. Czuję , że dla tych K05-15 te 220-230 Hp i 320-330 NM to jest max i szybko kończą żywot. Jak padnie za rok to GT28RS i delikatne 250/350 będzie. Co do wady materiałowej to mogła ona być , jak jednak udowodnić to Moto-Remo które jest jednocześnie sprzedającym nówki jak i remontującym uszkodzone ??? Przy okazji - GT28RS pasuje p&p? @gregorzwawa - to turbo od początku było dziwne. Parę miesięcy po montażu miałem zakładany FMIC i monter zauważył, że luzy poprzeczne wirnika są niepokojąco duże.
domjenick Opublikowano 16 Kwietnia 2011 Opublikowano 16 Kwietnia 2011 Przy okazji - GT28RS p spływ oleju trzeba przerobić-poza tym P&P
Thom4s Opublikowano 17 Kwietnia 2011 Opublikowano 17 Kwietnia 2011 Przy okazji - GT28RS pasuje p&p? Pasuje, ale będzie później wstawać niż K04-15. Przy GTRS możesz mieć ustawione bezpieczne tak jak u mnie ok 270KM i 350Nm i wtedy powinna posłużyć dłużej niż K04. Przy GTRS będziesz musiał zmienić tez parę innych rzeczy. Np większy cooler, wtryski, wydech...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się