Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AVG] Wydmuchuje płyn z układu chłodzenia


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam . Posiadam audi a4 99r 1.9TDI 140KM , i jak jedzie się spokojnie tak do 2500rpm i v-max 110km/h jest wszystko ok , lecz jeśli ostro startuję lub na autostradzie przycisnę 230km/h to odrazu wydmuc**je mi płyn z układu chłodzenia , przez ten zawór podciśnieniowy pod zbiorniczkiem wyrównawczym... wymieniłem korek od zbiorniczka i nic nie dało , termostat jest dobry... , co to może być ? Jeśli może to być uszczelka pod głowicą , to jak to dokładnie sprawdzić ? gdy gazuję to węże nie są twarde... ani olej nie idzie do płynu....

Opublikowano

Kopci na biało?

Jeśli nie to nic się nie martw, znaczy to nie uszczelka pod głowicą.

Do sprawdzenia plastikowy króciec (przypadłkość AFNa), szczelność zbiorniczka (może uciekać z okolic czujnika). Sprawdź też węże.

Miałem podobny przypadek, spokojna jazda brak ubytków płynu. Trochę szaleństwa = czerwona kontrolka :disgust:

Pomogła wymiana węża, zaraz wstawię fotkę.

Opublikowano

image.jpg

A możesz napisać gdzie sprawdzić czy silnik jest AVG , czy AFN ? nie znam się za bardzo i nie wiem...;)

Na biało nie kopci , chyba że na zimnym silniku chwilę ale to normalne ;)

To co mam zrobić/wymienić ? Możesz wstawić fotkę i zaznaczyć na niej co sprawdzić ? z góry dzięki ;]

Opublikowano

Witam . Posiadam audi a4 99r 1.9TDI 140KM , i jak jedzie się spokojnie tak do 2500rpm i v-max 110km/h jest wszystko ok , lecz jeśli ostro startuję lub na autostradzie przycisnę 230km/h to odrazu wydmuc**je mi płyn z układu chłodzenia , przez ten zawór podciśnieniowy pod zbiorniczkiem wyrównawczym... wymieniłem korek od zbiorniczka i nic nie dało , termostat jest dobry... , co to może być ? Jeśli może to być uszczelka pod głowicą , to jak to dokładnie sprawdzić ? gdy gazuję to węże nie są twarde... ani olej nie idzie do płynu....

Zawór ciśnieniowy jest w korku, od spodu jest czujnik poziomu płynu i chyba masz go nieszczelny.

Opublikowano

A możesz napisać gdzie sprawdzić czy silnik jest AVG , czy AFN ? nie znam się za bardzo i nie wiem...;)

a co zrobić z tym czujnikiem poziomu płynu ? on jest na stałe w zbiorniczku.. i nim właśnie wydmuc**je mi płyn...

Opublikowano

W twoim roczniku raczej AFN, ale wszystko pisze na wlepce w bagażniku.

A tak poza tym to te same silniki.[br]Dopisany: 11 Kwiecień 2011, 15:48_________________________________________________

A możesz napisać gdzie sprawdzić czy silnik jest AVG , czy AFN ? nie znam się za bardzo i nie wiem...;)

a co zrobić z tym czujnikiem poziomu płynu ? on jest na stałe w zbiorniczku.. i nim właśnie wydmuc**je mi płyn...

Nie rozbierałem tego ale odkręć zbiornik wyrównawczy to będziesz widział co jest grane.

Opublikowano

idę zrobić zdjęcie z dołu i napiszę co tam jest... ; ][br]Dopisany: 11 Kwiecień 2011, 15:56_________________________________________________

P110411_16_000001.jpg

płyn wydmuc**je przez to co zaznaczyłem na zdjęciu(nawet teraz jest na tym kropla płynu a auto stoi od wczoraj...) na karoseri są białe plamki od płynu do czyszczenia układu który miałem wlane wcześniej ...

Opublikowano

Nie wiem co tam jest odkręć zbiornik to zobaczysz co jest grane, to nie jest dużo roboty.

Opublikowano

Jak odkręcę to zobaczę tyle co teraz... ale czy to normalne że tamtędy wylatuje mi płyn przy ostrej jeździe...? jeśli nie to może najlepiej wymienić zbiornik..? chyba że gdzieś indziej jest problem. a jeśli była by to uszczelka pod głowicą to by wylatywał płyn tam tędy ?

Opublikowano

Jak odkręcę to zobaczę tyle co teraz... ale czy to normalne że tamtędy wylatuje mi płyn przy ostrej jeździe...?

Nie to nie jest normalny objaw

Opublikowano

P110411_16_480001.jpg

płyn wylatuje przez korek do drugiej komory zbiornika i z niej wylatuje na dole....(zdjęcie) .korek mam nowy.....lecz auto stoi od wczoraj nie ruszane i gdy odkręcałem przed chwilą korek to zasyczało i trochę płynu wyleciało dołem....czy to normalne że jest tam cały czas ciśnienie czy korek powinien je wypuścić ? może kupić jeszcze jeden korek bo ten jest popsuty...? (proszę o wyrozumiałość , ponieważ jest to moje pierwsze auto w dieslu i nie znam się bardzo na nim... cały czas jeździłem benzyniakiem ,i to ternówką więc tam wszystko było inaczej skonstruowane ;D)

Opublikowano

jeżeli zasyczało podczas odkręcania to korek działa prawidłowo (trzyma odpowiednie ciśnienie)

podczas nadmiernego ciśnienia korek ma za zadanie spuszczać je do drugiej komory (powietrze, gazy z płynem) tak jak zaznaczyłeś strzałką :good:

czy w zbiorniczku masz ślady oleju? - tłuste plamy :mysli:

czy na wysokich obrotach czuć spaliny wydobywające się ze zbiorniczka? :mysli:

co to za płyn w układzie? - chodzi mi o kolor :mysli:

Opublikowano

w zbiorniczku niema śladów oleju

tak jak sie odkręci korek i przygazuje to czuć spaliny ze zbiorniczka

płyn był dolewany zielony... teraz jest niebieski ;)

To co moze być przyczyną wydmuchiwania płynu ?

Opublikowano

tak jak sie odkręci korek i przygazuje to czuć spaliny ze zbiorniczka

To jest jeden z objawów walnietej uszczelki pod głowicą.

Opublikowano

da się jeszcze jakoś sprawdzić czy to napewno uszczelka ?

słyszałem że niby sprawdzić czy węże się mocno pompują i są twarde....

Opublikowano

Węże są raczej zawsze twarde przy nagrzanym silniku bo to układ ciśnieniowy.

Jak odkręcisz korek i dasz gazu mogą pojawić się bąble gazu co wskazuje na uszczelkę.

Opublikowano

Miałem podobne objawy w B3 1,6TD. Węże robiły się twarde płyn wyciekał wszystkimi miejscami gdzie były nieszczelności po 2 latach zaczęło dymić z rury – efekt uszkodzona uszczelka plus głowica do planowania :wallbash:

Opublikowano

OK ;) dzięki za odpowiedzi...

A wie może ktoś ile tak mniej więcej będzie kosztować wymiana uszczelki pod głowicą ? A jeśli trzeba będzie planowac głowicę... ile kosztuje taka zabawa ?

Czy po wymianie uszczelki silnik będzie taki jak kiedyś ? słyszałem że niby po wymianie uszczelki to już nie ten sam silnik i jest słabszy... oryginalnie audi miało 110km , teraz z chipem mam 140km i już ładnie idzie , nie chcę żeby po wymianie uszczelki było słabsze czy coś... , jeśli wymiana uszczelki ma pogorszyć stan silnika to wolę sprzedać auto i mieć problem z głowy :>

Opublikowano

OK ;) dzięki za odpowiedzi...

A wie może ktoś ile tak mniej więcej będzie kosztować wymiana uszczelki pod głowicą ? A jeśli trzeba będzie planowac głowicę... ile kosztuje taka zabawa ?

Czy po wymianie uszczelki silnik będzie taki jak kiedyś ? słyszałem że niby po wymianie uszczelki to już nie ten sam silnik i jest słabszy... oryginalnie audi miało 110km , teraz z chipem mam 140km i już ładnie idzie , nie chcę żeby po wymianie uszczelki było słabsze czy coś... , jeśli wymiana uszczelki ma pogorszyć stan silnika to wolę sprzedać auto i mieć problem z głowy :>

Jak wszystko jest zrobione zgodnie z zasadami mechaniki to wymiana nie ma najmniejszego wpływu na osiągi i pracę silnika.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...