dero686 Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Witam . Posiadam audi a4 99r 1.9TDI 140KM , i jak jedzie się spokojnie tak do 2500rpm i v-max 110km/h jest wszystko ok , lecz jeśli ostro startuję lub na autostradzie przycisnę 230km/h to odrazu wydmuc**je mi płyn z układu chłodzenia , przez ten zawór podciśnieniowy pod zbiorniczkiem wyrównawczym... wymieniłem korek od zbiorniczka i nic nie dało , termostat jest dobry... , co to może być ? Jeśli może to być uszczelka pod głowicą , to jak to dokładnie sprawdzić ? gdy gazuję to węże nie są twarde... ani olej nie idzie do płynu....
Armi Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Kopci na biało? Jeśli nie to nic się nie martw, znaczy to nie uszczelka pod głowicą. Do sprawdzenia plastikowy króciec (przypadłkość AFNa), szczelność zbiorniczka (może uciekać z okolic czujnika). Sprawdź też węże. Miałem podobny przypadek, spokojna jazda brak ubytków płynu. Trochę szaleństwa = czerwona kontrolka Pomogła wymiana węża, zaraz wstawię fotkę.
dero686 Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 11 Kwietnia 2011 A możesz napisać gdzie sprawdzić czy silnik jest AVG , czy AFN ? nie znam się za bardzo i nie wiem... Na biało nie kopci , chyba że na zimnym silniku chwilę ale to normalne To co mam zrobić/wymienić ? Możesz wstawić fotkę i zaznaczyć na niej co sprawdzić ? z góry dzięki ;]
wiesiek3d Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Witam . Posiadam audi a4 99r 1.9TDI 140KM , i jak jedzie się spokojnie tak do 2500rpm i v-max 110km/h jest wszystko ok , lecz jeśli ostro startuję lub na autostradzie przycisnę 230km/h to odrazu wydmuc**je mi płyn z układu chłodzenia , przez ten zawór podciśnieniowy pod zbiorniczkiem wyrównawczym... wymieniłem korek od zbiorniczka i nic nie dało , termostat jest dobry... , co to może być ? Jeśli może to być uszczelka pod głowicą , to jak to dokładnie sprawdzić ? gdy gazuję to węże nie są twarde... ani olej nie idzie do płynu.... Zawór ciśnieniowy jest w korku, od spodu jest czujnik poziomu płynu i chyba masz go nieszczelny.
dero686 Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 11 Kwietnia 2011 A możesz napisać gdzie sprawdzić czy silnik jest AVG , czy AFN ? nie znam się za bardzo i nie wiem... a co zrobić z tym czujnikiem poziomu płynu ? on jest na stałe w zbiorniczku.. i nim właśnie wydmuc**je mi płyn...
wiesiek3d Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Opublikowano 11 Kwietnia 2011 W twoim roczniku raczej AFN, ale wszystko pisze na wlepce w bagażniku. A tak poza tym to te same silniki.[br]Dopisany: 11 Kwiecień 2011, 15:48_________________________________________________ A możesz napisać gdzie sprawdzić czy silnik jest AVG , czy AFN ? nie znam się za bardzo i nie wiem... a co zrobić z tym czujnikiem poziomu płynu ? on jest na stałe w zbiorniczku.. i nim właśnie wydmuc**je mi płyn... Nie rozbierałem tego ale odkręć zbiornik wyrównawczy to będziesz widział co jest grane.
dero686 Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 11 Kwietnia 2011 idę zrobić zdjęcie z dołu i napiszę co tam jest... ; ][br]Dopisany: 11 Kwiecień 2011, 15:56_________________________________________________ płyn wydmuc**je przez to co zaznaczyłem na zdjęciu(nawet teraz jest na tym kropla płynu a auto stoi od wczoraj...) na karoseri są białe plamki od płynu do czyszczenia układu który miałem wlane wcześniej ...
wiesiek3d Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Nie wiem co tam jest odkręć zbiornik to zobaczysz co jest grane, to nie jest dużo roboty.
dero686 Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Jak odkręcę to zobaczę tyle co teraz... ale czy to normalne że tamtędy wylatuje mi płyn przy ostrej jeździe...? jeśli nie to może najlepiej wymienić zbiornik..? chyba że gdzieś indziej jest problem. a jeśli była by to uszczelka pod głowicą to by wylatywał płyn tam tędy ?
wiesiek3d Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Jak odkręcę to zobaczę tyle co teraz... ale czy to normalne że tamtędy wylatuje mi płyn przy ostrej jeździe...? Nie to nie jest normalny objaw
dero686 Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 11 Kwietnia 2011 płyn wylatuje przez korek do drugiej komory zbiornika i z niej wylatuje na dole....(zdjęcie) .korek mam nowy.....lecz auto stoi od wczoraj nie ruszane i gdy odkręcałem przed chwilą korek to zasyczało i trochę płynu wyleciało dołem....czy to normalne że jest tam cały czas ciśnienie czy korek powinien je wypuścić ? może kupić jeszcze jeden korek bo ten jest popsuty...? (proszę o wyrozumiałość , ponieważ jest to moje pierwsze auto w dieslu i nie znam się bardzo na nim... cały czas jeździłem benzyniakiem ,i to ternówką więc tam wszystko było inaczej skonstruowane ;D)
vdm Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Opublikowano 11 Kwietnia 2011 jeżeli zasyczało podczas odkręcania to korek działa prawidłowo (trzyma odpowiednie ciśnienie) podczas nadmiernego ciśnienia korek ma za zadanie spuszczać je do drugiej komory (powietrze, gazy z płynem) tak jak zaznaczyłeś strzałką czy w zbiorniczku masz ślady oleju? - tłuste plamy czy na wysokich obrotach czuć spaliny wydobywające się ze zbiorniczka? co to za płyn w układzie? - chodzi mi o kolor
dero686 Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 11 Kwietnia 2011 w zbiorniczku niema śladów oleju tak jak sie odkręci korek i przygazuje to czuć spaliny ze zbiorniczka płyn był dolewany zielony... teraz jest niebieski To co moze być przyczyną wydmuchiwania płynu ?
wiesiek3d Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Opublikowano 11 Kwietnia 2011 tak jak sie odkręci korek i przygazuje to czuć spaliny ze zbiorniczka To jest jeden z objawów walnietej uszczelki pod głowicą.
dero686 Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 11 Kwietnia 2011 da się jeszcze jakoś sprawdzić czy to napewno uszczelka ? słyszałem że niby sprawdzić czy węże się mocno pompują i są twarde....
wiesiek3d Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Węże są raczej zawsze twarde przy nagrzanym silniku bo to układ ciśnieniowy. Jak odkręcisz korek i dasz gazu mogą pojawić się bąble gazu co wskazuje na uszczelkę.
grubasek21 Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Opublikowano 11 Kwietnia 2011 wszytko wskazuje na uszczelke , lepiej wymienic ja teraz niz jak juz bedzie za pozno :)i koszta beda większe
grzechuwoj Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Miałem podobne objawy w B3 1,6TD. Węże robiły się twarde płyn wyciekał wszystkimi miejscami gdzie były nieszczelności po 2 latach zaczęło dymić z rury – efekt uszkodzona uszczelka plus głowica do planowania
dero686 Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 11 Kwietnia 2011 OK dzięki za odpowiedzi... A wie może ktoś ile tak mniej więcej będzie kosztować wymiana uszczelki pod głowicą ? A jeśli trzeba będzie planowac głowicę... ile kosztuje taka zabawa ? Czy po wymianie uszczelki silnik będzie taki jak kiedyś ? słyszałem że niby po wymianie uszczelki to już nie ten sam silnik i jest słabszy... oryginalnie audi miało 110km , teraz z chipem mam 140km i już ładnie idzie , nie chcę żeby po wymianie uszczelki było słabsze czy coś... , jeśli wymiana uszczelki ma pogorszyć stan silnika to wolę sprzedać auto i mieć problem z głowy :>
wiesiek3d Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Opublikowano 11 Kwietnia 2011 OK dzięki za odpowiedzi... A wie może ktoś ile tak mniej więcej będzie kosztować wymiana uszczelki pod głowicą ? A jeśli trzeba będzie planowac głowicę... ile kosztuje taka zabawa ? Czy po wymianie uszczelki silnik będzie taki jak kiedyś ? słyszałem że niby po wymianie uszczelki to już nie ten sam silnik i jest słabszy... oryginalnie audi miało 110km , teraz z chipem mam 140km i już ładnie idzie , nie chcę żeby po wymianie uszczelki było słabsze czy coś... , jeśli wymiana uszczelki ma pogorszyć stan silnika to wolę sprzedać auto i mieć problem z głowy :> Jak wszystko jest zrobione zgodnie z zasadami mechaniki to wymiana nie ma najmniejszego wpływu na osiągi i pracę silnika.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się