Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[S4 B5] Uderzenia przy zmianach biegów (Quattro)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Otóż byłem przekonany,że mam luzy na wale napędowym "przy wrzuconym biegu, możliwość obrócenia wału o jakieś 180*", ale to jak sie okazało nie to. Tłumiki "2 szt", czy jak je zwał na wale wymienione, a problem pozostał, poduszki pod silnikiem OK. Za kilka dni wymieniam skrzynie biegów, ale w niej raczej nie upatruje problemu. Przyczyna przypuszczam,że leży w tylnym moście.

Jest możliwe, żeby tak mocno wyrobiły się tryby w tym podzespole,żeby przy zmianach biegów odczuwalne było dość mocne uderzenie i czy jest to w jakiś sposób do wyeliminowania, czy tylko wymiana na nowy dyfer ?

Opublikowano

czy tylko wymiana na nowy most?

mogę się mylić, ale wydaje mi się, że masz niezależny zawias czyli dyfer i osie.

a może piasty mają luzy?

Opublikowano

czy tylko wymiana na nowy most?

mogę się mylić, ale wydaje mi się, że masz niezależny zawias czyli dyfer i osie.

a może piasty mają luzy?

Jasna sprawa, dyfer. Źle nazwałem.
Opublikowano

kiedyś jechałem ze znajomym a6 też quattro skrzynia manualna 2,5 tdi i też miał coś takiego że przy zmianie biegów było takie jak by stuknięcie teraz go niema w polsce ale jak przyjedzie to pogadam z nim

Opublikowano

podpinam sie pod temat mam to samo w b5 1.8 t Q i tez myslalem ze to luz na wale ,ale widze co pisze norbi to chyba nie !! ??? jezeli puszcze sprzeglo delikatnie to niema tego stukniecie,jak cos zdzialasz to daj znac ,pozdro

Opublikowano

dominik, ale zauwaz, ze u kolegi wal przekreca sie az o 180 stopni.

Zobacz ile u Ciebie bo delikatny luz napewno bedzie i przy gwaltownym puszczeniu sprzegla zawsze tak bedzie.

Opublikowano

dominik, ale zauwaz, ze u kolegi wal przekreca sie az o 180 stopni.

Zobacz ile u Ciebie bo delikatny luz napewno bedzie i przy gwaltownym puszczeniu sprzegla zawsze tak bedzie.

to wiem ze przy gwaltownym tak bedzie ale zwykla zmiana biegu to raczej nie gwaltowne puszczenie . moze to nie na miejscu porownanie ale jezdzilem troche bmw 320 e36 cabrio tam to zmiana biegow jest poezja,wlasnie nie patrzylem ile luzu ma wal,ale powiem Ci ze dokuczliwy jest ten stuk

Opublikowano

Luzy na wale miałem zlikwidowane i dalej to występowało, dziś skrzynia wymieniona i sprawdzony dwumas i to nie to.

Diagnoza 100% to dyfer. Wymiana wkrótce, dyferek już czeka :decayed:

Opublikowano

wg mnie ten typ tak ma jeśli chodzi o naped quattro, o to stuknięcie przy dynamicznej zmianie biegów, przerabiałem to w mojej coupejce, wymieniłem przegub i poduszki, troche ustało ale zawsze było tak delikatnie słyszalne, jest dużo o tym na AKP

zdziwiłem sie też ostatnio jadąc rs4 b7, że tam też "strzelało" z dyfra bo myslałem, że przez tyle lat inżynierownie cos z tym zrobili, no chyba ze jakies elementy były już w niej zużyte

Opublikowano

Witam Kolegów. Ja mam ten sam problem. u mnie to nieprzyjemne stukniecie jest najbardziej słyszalne przy zmianie biegów z 2 na 3. Pytałem mechanika co sadzi o tym luzie. powiedział ze prawdopodobnie jest to po części wina mechanizmu torsena i dyfra. zuzycie tych obydwóch elementów i niewielekie luzy dodaja sie co powoduje powstanie dosc znacznego luzu. Mowił również zeby sie tym zbytnio nie przejmować. nie wpływa to na właściwości jezdne ale wkurza bo chyba nikt z Was nie lubi jak mu cos stuka w :audi: ten luz sie powieksza i obawiam sie zeby sie to nie wysypało kiedyś.

Opublikowano

Nie wysypie się nie masz co się martwić, Torsen jest nie do zajebania.

Dyfer wymieniłem i nadal mi napier..., wkrótce wymieniam poduchy podskrzynią i półoś, tak dla wykluczenia już wszystkich możliwości, jeżeli to nie pomoże to pozostaje zakup nowego afta, bo już wszystko wymieniłem :tongue4:

Opublikowano

Nie wysypie się nie masz co się martwić, Torsen jest nie do zajebania.

Dyfer wymieniłem i nadal mi napier..., wkrótce wymieniam poduchy podskrzynią i półoś, tak dla wykluczenia już wszystkich możliwości, jeżeli to nie pomoże to pozostaje zakup nowego afta, bo już wszystko wymieniłem :tongue4:

To po co zmieniać jak już masz wszystko nowe :polew: A tak poważnie może łapa od skrzyni się wyrobiła :P

Opublikowano

Nie wysypie się nie masz co się martwić, Torsen jest nie do zajebania.

Dyfer wymieniłem i nadal mi napier..., wkrótce wymieniam poduchy podskrzynią i półoś, tak dla wykluczenia już wszystkich możliwości, jeżeli to nie pomoże to pozostaje zakup nowego afta, bo już wszystko wymieniłem :tongue4:

To po co zmieniać jak już masz wszystko nowe :polew: A tak poważnie może łapa od skrzyni się wyrobiła :P

Sprawdze i to :th:
Opublikowano

najłatwiej jest wziąć wał w łapę, kręcić nim i słuchać gdzie stuka. jeżeli w dyfrze - to jest to któreś łożysko (prosta sprawa), podpora wału lub krzyżaki. jeżeli gdzieś indziej - to nie mam pojęcia gdzie :D wybaczcie reklamę innego forum, ale to w końcu przyjaciele - http://forum.quattro-team.krakow.pl/ - tam chłopaki znają się na quattro :)

Opublikowano

Mowiac uderzenie macie na mysli takie gluche pukniecie (ew. szarpniecie) ?

Bo u mnie stukow zadnych nie ma... ale czasami przy zmianie biegow cos minimalnie puknie z tylu...

Opublikowano

Mowiac uderzenie macie na mysli takie gluche pukniecie (ew. szarpniecie) ?

Bo u mnie stukow zadnych nie ma... ale czasami przy zmianie biegow cos minimalnie puknie z tylu...

tak, ale jest dość mocno słyszalne
Opublikowano

Podpinam sie pod temat.

Panowie ja też to mam i powiem że dyfer już wymieniłem na (mozna powiedzieć nówke) dyfer na którym przejechano 10tyś. tak że to na pewno nie wina dyfra. Jeśli chodzi o wał... co łonczy skrzynie z dyfrem to zwróciłem uwagę na to połonczenie z dyfrem... w tym miejscu (na tym tz. przegubie) mam taki stuk (jak bym stuknął o jakąś blaszke). Mam zmienić te przeguby (jak by ktoś miał namiar na nie to prosze o informacie) i powiem czy to coś zmieniło.

A jeśli chodzi o skrzynie to powiem że kręcąc wałem wyczówam delikatne luzy ale nie wydaje mi się żeby to miało aż tak odczówalne odczucie w środku auta.

Tak że jak się czegoś dowiem to dam znać. a jak ktoś ma jakiś namiar na te przeguby ( o ile dobrze to nazywam, a chodzi mi o połonczenie np. wału z dyfrem) to proszę o podanie nr. seryjnego czy czegoś żebym wiedział jak to szukać.

Dzięki i pozdrawiam.

Opublikowano

kurde dużo autek widze ma ten problem a tak szczerze to u siebie wziąłem to za dobrą monete myśląc że to szarpnięcie bierze sie z tego że sprzęgło dobrze łapie a motor musi pociągnąć 4 kółka i 1,5 tony .... tak że niewiem..... ten stuk szarpnięcie żadko mi przeszkadza a zdaża tylko w szególnych warunkach i u mne nie jest jakoś uciążliwe chyba że nie mówimy o tym samym i dodam że autko ma przejechane dopiero 90tyś ALE jak by ktoś znalazł przyczynę to też z chęcią bym sie dowiedział i zerkną do swojego wozidła jak sie to tam ma .....

:hi:

Opublikowano

Witam. Ja mam ten sam problem ale moja audiczka nie jest 4x4. Przy zmianie biegu z 1 na 2 i z 2 na 3 słyszę głuche stuknięcia a na dołach i nierównościach jest wszystko ok. Pojechałem do mechanika sprawdził i powiedział że w prawym kole wahacz i łącznik stabilizatora jest do wymiany więc wymieniłem ale jak stukało tak stuka. przy zapalaniu i wyłączaniu auta też nic nie stuka tylko przy zmianie biegów. Dodam jeszcze ze jeśli sprzęgło puszczam bardzo delikatnie to jest cisza aż miło.

Dzięki za pomoc . Pozdrawiam.

Opublikowano

Jest prawdopodobieństwo,że to przegub. Będę u siebie wymieniał, bo tylko to zostało z napędu do wymiany :decayed: . Dam cynę co i jak.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...