Bebzo28 Opublikowano 3 Maja 2011 Opublikowano 3 Maja 2011 Witam Mam problem falują obroty na LPG Mam II generacji instalacje gazową . Wyczyściłem przepustnice , przepływomierz , cały parownik wymontowałem i przemyłem w benzynie , Zrobiłem po tych wszystkich operacjach adaptacje przepustnice Vagiem 311.2 I obroty na Benzynie są ok a na LPG nadal falują . Jak wyregulować gazownie , jak byłem u gazownika kiedyś to podłączył się miernikiem do sondy i na mierniku maił 1.36 ale czeg oto nie zobaczyłem . Podejrzewam że to jest oscylacja czy coś takiego sondy lambda. Jak jestem u gazownia to on mi tylko gada o sekfencji. I chciałbym sam wyregulować gaz . Może to odma jest cała mokra tłusta. ????? Gdzieś kiedyś czytałem ze to ona jest odpowiedzialna za falowanie obrotów z powodu małego podciśnienia w przepustnicy . Proszę o pomoc.
juby_p Opublikowano 4 Maja 2011 Opublikowano 4 Maja 2011 spróbój pokręcić mosiężną śruba na parowniku, jakbys wstawił fotkę to zaznaczył bym ci którą, jak myłeś parownik to warto było wymienic w nim membramy.
addassko Opublikowano 4 Maja 2011 Opublikowano 4 Maja 2011 tak czy inaczej instalatorzy zaleca ci wymiane membrany
martin_rs4 Opublikowano 4 Maja 2011 Opublikowano 4 Maja 2011 ja mialem kiedy cos podobnego, to sie potem okazalo. ze mechanik, ktory grzebal cos przy silniku pomylil przy skladaniu numeracje od wtryskow na dwuch kostkach po przepieciu wszystko wrocilo do normy
Bebzo28 Opublikowano 4 Maja 2011 Autor Opublikowano 4 Maja 2011 pokrec troche tą śrubą. A co do membrany to jest cała, niema żadnych śladów pęknięć czy załamań . A co do śrub to są dwie jedną jest całą wkrecona i jest na imbus a drugą można złapać palcami. Wiem że też dawkę ustawić można miernikiem sprawdzając sondę lambda. Tylko co ustawić na mierniku bo w kable wiem które sie wpiąć bo widziałem kiedyś jak gazownik to robił, ale na miernik nie patrzyłem.
juby_p Opublikowano 4 Maja 2011 Opublikowano 4 Maja 2011 sruba ta co palcami mozna kręcić a miernikiem to możesz zobaczyć czy sada pracuje jak bedzie prawidłowa mieszanka rozgrzany silnik to sa da powinna falować na oscyloskopie sinusoida wiec miernik powinien pokazywać cos z czego dało by sie sinusoide zrobić
Bebzo28 Opublikowano 4 Maja 2011 Autor Opublikowano 4 Maja 2011 Tak na mierniku sprawdzi jak oscyluje sonda, jak jest bogata mieszanka to na wolnych obrotach oscyluje 1.68 ( ale czego to nie wiem ) a jak ustawił słabą mieszankę to było 1.0 na wolnych obrotach wiec coś to na pewno znaczy . [br]Dopisany: 04 Maj 2011, 16:01_________________________________________________Coś znalazłem na innym forum jak sprawdzić sondę lambda: Cytuję : '' Jeżeli jest to sonda jednoprzewodowa, to na wyjściu, podczas pracy silnika, powinieneś mieć napiecie z przedziału 0,4 do 1,2V (o ile dobrze pamiętam). Napięcie te zmienia się w zależności od tego, czy miesznka jest uboga, czy bogata. Czyli jak masz zimny silnik, to napiecie powinno być niższe, niż jak masz ciepły (albo na odwrót - nie mapietam, czy przy bogatej mieszance jest 0,4 czy 1.2). Jeżeli sonda ma dodatkowe przewody, to są one najprawdopodobniej od grzałki (ponieważ sonda musi pracować w odpowiedniej temperaturze). Możesz sprawdzić, czy ta grzałka jest sprawna mierząc jej opór omomierzem - jak jest przepalona, to będzie przerwa. Napięcie mierzysz między masą a tym kabelkiem od sondy. ''
juby_p Opublikowano 4 Maja 2011 Opublikowano 4 Maja 2011 komplikujesz sobie życie, weź tą śrube w paluchy i pokręć tak zebyś znalazł kiedy silnik ma najlepsza pracę i najwyższe obroty na jałowym, potem przekreć w jedną stronę tak zeby praca sie zmieniła potem w drugą obie pozycje musisz zapamietać i ustawić srubkę na środku jak to nie pomoże to ustawianie na miernik napewno nie.
Bebzo28 Opublikowano 4 Maja 2011 Autor Opublikowano 4 Maja 2011 Koledzy mam pytanie jak można sprawdzić sondę lambda programem VAG COM 311.2 ? Na którym kanale sprwadze jej wartości .? W jakiej temperaturze robić pomiar? Chcę sprawdzić czy mam dobry skład mieszanki na gazie i jak zachowuje się sonda na jałowym biegu? [br]Dopisany: 04 Maj 2011, 20:39_________________________________________________A co do tej śruby w parowniku to już kręciłem w lewo i w prawo , po każdym kręceniu dodawałem gazu żeby po spadnięciu na wolne obroty sprawdzić czy będzie dalej falował . Bez skutku dalej faluje . wiec może mam za bogata lub ubogą mieszankę i sonda mi to pokaże . Ale jak to sprawdzić ? posiadam ( Vag com 311.2 ) i ( polski vag 2.5 i 4.9) ( vwtools ) Spróbuje zakupić może interfejs do gazu i ten auttor na przewodzie gazowym miedzy parownikiem i mikserem ustawia się jego skoki na wysokich obrotach i na niskich .
juby_p Opublikowano 4 Maja 2011 Opublikowano 4 Maja 2011 rozkręć i sprawdź silnik krokowy od lpg jak go nazwałeś "auttor" coś mi sie wydaje ze stanoł od syfu albo zwyczajnie sie spalił, (odkręć dwie śrubki i wyciągnij go z podstawy zatkaj palcem dziure ponim iniech ktoś spróbóje odpalić silnik krokowy powinien sie wsuwć i wysuwać nawet jak była by mieszanka uboga ciągle lub bogata to bedzie startował z jakieś pozycji startowej jeśli tego nie robi znaczy sie do wymiany) najlepszy byłby interejs od LPG wtedy było by wiadmo czy chodzi czy nie i jak pracuje sada. Chyba ze masz jakąś nieszzelnośc w dolocie i łapie lewe powietrze. Vag com może mieć podpisane komórki z lambdą. możesz jeszcze spróbować kasowania wartości wyuczonych w ECU silnika.
kajzera Opublikowano 4 Maja 2011 Opublikowano 4 Maja 2011 silniczek krokowy sprawdzaj , jak keidys miałem 2.3 10v R5 w Audi B4 Coupe miałem straszny problem z falowaniem , ale po obejsciu krokowca smigało cacy
nyper Opublikowano 5 Maja 2011 Opublikowano 5 Maja 2011 zerowe pojecie mają niektórzy o instalacjach lpg i mylą pojęcia, silniczek krokowy od lpg to nie to samo co silniczek krokowy w oryginalnej instalacji pb poza tym autor tematu nie ma tego silniczka w 1.8 tylko ten od gazu. Kręcenie śrubką na pałę -jeżeli całe przedsiębiorstwo tak funkcjonuje to brawo brawo. Do autora zapytaj lepiej na forum dotyczącym instalacji LPG, moge dodać tylko tyle że jeżeli chcesz naprawić to samemu to musisz mieć ten interfejs do gazu, sprawdzić sonde lambda ( przez VAG na benzynie to dobry pomysł). Falowanie obrotów w II generacji często jest spowodowane tym że na biegu jałowym mieszanka jest zbyt uboga i silniczek krokowy (attuator) otwiera się aby wzbogacić mieszankę, później powraca do poprzednich ustawień i tak w kółko, najczęściej występuje w upalne dni na rozgrzanym silniku.
juby_p Opublikowano 5 Maja 2011 Opublikowano 5 Maja 2011 ja mówiłem o silniku krokowym LPG a co do sady lambda kolega nyper ma racje na LPG vagiem jak sprawdzisz to zawsze bedzie dobrze bo sterownik LPG emuluje sade. Ale ustawianie tą śrubką od wolnych obrotów daje takie same skutki jak na analizatorze spalin sprawdziłem u kolegi co montuje LPG.
Bebzo28 Opublikowano 5 Maja 2011 Autor Opublikowano 5 Maja 2011 Sprawdzę ten attuator może jest zapierniczony , czasami jest wszystko ok a czasami faluje więc może ten attuator się zacina. dzięki za podpowiedzi [br]Dopisany: 05 Maj 2011, 23:40_________________________________________________ Vag com może mieć podpisane komórki z lambdą. możesz jeszcze spróbować kasowania wartości wyuczonych w ECU silnika. Jak te wartości wykasować i gdzie te komórki lambdy szukać w vagcom
juby_p Opublikowano 5 Maja 2011 Opublikowano 5 Maja 2011 przycisk "Measuring Blocks - 08" i przegladaj kanały przyciskiem "up" chyba ze ktoś mądrzejszy powie ci odrazu który kanał która wartość. Araptacja kanał 0 wpisujesz NEW VALUE 0 klikasz save jak w tym linku http://www.ross-tech.com/vcds/tour/adaptation_screen.html
Bebzo28 Opublikowano 7 Maja 2011 Autor Opublikowano 7 Maja 2011 koledzy sprawdziłem ten silniczek na przewodzie gazowym od parownika do miksera (krokowy od lpg) i jest czysciutki i normalnie reaguje na pedał gazu. Więc pozostaje mi tylko kupic interfejs do gazu i wykonac ustawienie lub spraqdzenie dawki gazu na wolnych obrotach.
juby_p Opublikowano 7 Maja 2011 Opublikowano 7 Maja 2011 a jesteś pewien że nigdzie nie lapie ci lewego powietrza?
Bebzo28 Opublikowano 30 Maja 2011 Autor Opublikowano 30 Maja 2011 tak czy inaczej instalatorzy zaleca ci wymiane membrany Dokładnie tak zrobiłem , wymieniłem membrany , kupiłem zestaw naprawczy do parownika i wymieniłem wszystko co się dało. No i przede wszystkim wyczyściłem go na cacy był tak zabrudzony pełen nagarów i czarnej wyschnietej smoły. Ale już jest ok nic nie faluje , ma wiekszą moc , jescze zobacze jak spalanie . Zakupiłem dodatkow interfejs go gazu firmy JUST i tak mam troche dodatkowych informacji do utrzymania instalacji gazowej w jak najleprzej kondycji. POZDRAWIAM
xILukaszeKIx Opublikowano 4 Czerwca 2011 Opublikowano 4 Czerwca 2011 Witam wszystkich. Od pewnego czasu, a dokladniej od 2 tygpdni mam problem ze swoim autem a mianowicie faluje na obrotach, na bezynie bardzo znikomo po obrotomierzu tego nie widac ale mozna to wyczuc po drganiach samochodu. Wieksze sa na gazie wachaja sie miedzy 700 a 1000 zalezy jeszcze kiedy. Samochod na pb przyspiesza normalnie na gazie zas szarpie i nie ma swojej mocy. Auto posiada sekfecje stag 300-4 przegladana co 15K. Bylem tydzien temu u gazownika wymienilem wtryski gazu i ustawili gaz lecz to nic nie pomoglo. Zbadalem sprawe vagiem i okazalo sie ze sonda lambda stoi. zmierzylem miernikiem jakie napiecie jest pod kazdym przewodem wychodzacym z sondy i okazalo sie ze kazdy z nich jest masa. W nastepnym tygodniu zabiore sie za ta sonde, a narazie chcialem sie zapytac fachowcow czy to mozliwe ze powodem falowan i spadku mocy na gazie moze byc sama sonda czy cos wiecej. Spalanie auta raczej nie wzroslo albo wzroslo sladowo.
Bebzo28 Opublikowano 6 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 6 Czerwca 2011 si faluje na obrotach, na bezynie bardzo znikomo po obrotomierzu tego nie widac ale mozna to wyczuc po drganiach samochodu. Wieksze sa na gazie wachaja sie miedzy 700 a 1000 zalezy jeszcze kiedy. Samochod na pb przyspiesza normalnie na gazie zas szarpie i nie ma swojej mocy. Drgania mogą być spowodowane wieloma przyczynami . Ja miałem podobny przypadek i na benzynie szedł dobrze , a na gazie szarpał przerywał . na gazie silnik jest bardzie j czuły. Sprawdź świece i przewody , przyjrzyj się przewodom czy są twarde czy miękkie te czarne gumowe nakładki ( nazywają je czasami fajki , ale u nas są one proste ) co nachodzą na świece . Jak są twarde to są podatne na przebicia i ucieka ci iskra na blok silnika na gazie bardzo wyczuwalne, a na benzynie tego nie zauważysz no chyba że już całkiem pęknie przewód. Mi pomogło wymiana przewodów , a przy okazji wymieniłem też świece . Co do FALOWANIA OBROTÓW to temat zamknięty.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się