darek Opublikowano 12 Maja 2011 Opublikowano 12 Maja 2011 Może już wielu z kolegów dokonało samemu takiej naprawy lecz pozwoliłem sobie zrobić zdjęcia wraz z opisem jak to zrobić samemu i zaoszczędzić parę złotych.Więc na początek przygotowujemy sobie klucze takie jak:do kół,13 w celu odkręcenia zacisku i 15 jak by nam się prowadnice obracały podczas odkręcania zacisku,imbus 19,młotek i przecinak nie duży.Więc na początek poluzować musimy sobie koło po czym podnosimy autko.Następnie odkręcamy zacisk i zbijamy kapturek śruby,którą przykręcona jest piasta(łożysko)Teraz bierzemy imbus 19 i odkręcamy śrubę piasty(odkręcamy normalnie w lewo)Gdy już uporaliśmy się z tą śrubą ściągamy teraz piastę wraz z tarczą hamulcowąNastępnie bierzemy nowe łożyskoi zakładamy wraz z tarczą hamulcową.Resztę wykonujemy wszystko w odwrotnej kolejności.Czas na wymianę +-30min i zaoszczędzone około 50zł
zając87 Opublikowano 26 Maja 2011 Opublikowano 26 Maja 2011 hej mam pytanko wiesz może dlaczego tak często siadają łożyska,mam audi 98r 1,6 i zmieniam praktycznie co roku i nie są mocno dokręcane.
mgas Opublikowano 26 Maja 2011 Opublikowano 26 Maja 2011 możliwości jest kilka, złej jakości łożysko, krzywa, lub za duża fela,wyrobiony czop ....
Krakulec Opublikowano 27 Maja 2011 Opublikowano 27 Maja 2011 Witam! Przymierzam się do wymiany z tyłu bo mam krzywą felgę i łożysko się wyrobiło wymieniam razem z piastą powiedz mi czy po odkręceniu trzeba je ściągaczem jakimś ściągać czy zjedzie lekko ?? I przy zakręcano jak mocno trzeba zakręcić ??
przepychacz Opublikowano 30 Września 2011 Opublikowano 30 Września 2011 hej mam pytanko wiesz może dlaczego tak często siadają łożyska,mam audi 98r 1,6 i zmieniam praktycznie co roku i nie są mocno dokręcane. ..z tego co się orientuje to u Ciebie są łożyska stożkowe..i po jakimś czasie od wymiany trzeba je wyregulować...z producentów to RUVILLE lub SKF
domjenick Opublikowano 2 Października 2011 Opublikowano 2 Października 2011 Witam! Przymierzam się do wymiany z tyłu bo mam krzywą felgę i łożysko się wyrobiło wymieniam razem z piastą powiedz mi czy po odkręceniu trzeba je ściągaczem jakimś ściągać czy zjedzie lekko ?? I przy zakręcano jak mocno trzeba zakręcić ?? dołączam do pytania
pawlo Opublikowano 6 Października 2011 Opublikowano 6 Października 2011 Piasta po odkręceniu śruby schodzi dość lekko (przynajmniej jak ja zmieniałem to tak było). Śrubę dokręcamy książkowo 190 Nm + 180 stopni.
Dev Opublikowano 6 Października 2011 Opublikowano 6 Października 2011 mam dwie zwrotnice z piastami i łozyskami do FWD wszystko zdrowe, jak ktos potrzebuje to na PW prosze
domjenick Opublikowano 7 Października 2011 Opublikowano 7 Października 2011 Piasta po odkręceniu śruby schodzi dość lekko (przynajmniej jak ja zmieniałem to tak było). Śrubę dokręcamy książkowo 190 Nm + 180 stopni. ale trzeba wybijać,tak samo,jak z przodu? Czy po prostu odkręcam i wyjmuję z piasty?
pawlo Opublikowano 7 Października 2011 Opublikowano 7 Października 2011 Odkręcasz środkową śrubę (imbus) i ściągasz piastę z łożyskiem - to jeden zespół.
domjenick Opublikowano 7 Października 2011 Opublikowano 7 Października 2011 Odkręcasz środkową śrubę (imbus) i ściągasz piastę z łożyskiem - to jeden zespół. tak,rozumiem,chodzi mi o to,czy łożysko z piasty się wybija,czy to jest do kupienia,jako jeden element
MarianekZg Opublikowano 7 Października 2011 Opublikowano 7 Października 2011 Odkręcasz środkową śrubę (imbus) i ściągasz piastę z łożyskiem - to jeden zespół. tak,rozumiem,chodzi mi o to,czy łożysko z piasty się wybija,czy to jest do kupienia,jako jeden element dołączam się do pytania + jaki koszt takiego elementu :?: :?:
pawlo Opublikowano 7 Października 2011 Opublikowano 7 Października 2011 Napisałem już piastę kupuje się z łożyskiem jako jeden element (ostatnie zdjęcie w pierwszym poście) - firmy FAG - używane na pierwszy montaż (fabryczny). Oczywiście pierścień od ABS też jest w komplecie. W komplecie też jest nowa śruba - dokręca się ją 190 Nm + 180 stopni więc dość mocno.[br]Dopisany: 07 Październik 2011, 20:59_________________________________________________Koszt około 320 - 340 PLN
domjenick Opublikowano 7 Października 2011 Opublikowano 7 Października 2011 Ok-to chciałem usłyszeć lepiej zapytać dwa razy niż skręcać coś dwa razy :gwizdanie:
lozinek Opublikowano 12 Maja 2012 Opublikowano 12 Maja 2012 Ja kupowałem ostatnio łożysko FAG i zapłaciłem 400zł. No niestety nie jest to najtańsza część bo łożysko jest zespolone z piastą. A co do czasu montażu to zależy najbardziej od tego, jak szybko uda się odkręcić śrubę piasty. Ja się męczyłem z 2 godziny... Oprócz tego wymiana jest dziecinnie prosta.
sebul Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Opublikowano 6 Sierpnia 2015 a wymieniać parami czy można pojedynczo Pojedynczo
czester11 Opublikowano 20 Września 2015 Opublikowano 20 Września 2015 a jak sie to ma do quattro ? tak sam wymiana przebiega?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się