Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana modułu kierownicy (pod tempomat kierownicę multifunkcyjną)


maudia4

Rekomendowane odpowiedzi

ale byles sie przejechac? pociagnij manetke do siebie az przeskoczy i nacisnij przycisk na manetce. i jedz szybciej nic 40km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3.1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Czy procedura instalowania, kodowania i wreszcie aktywowania tempomatu jest taka sama dla benzyniaków jak i dla diesli? Bo kolega kielbiu ma zdaje się benzynę...

--

Pozdrawiam.

Sławek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy takie pytanie na szybko- Jeśli mam kierownice multi i pełny fis(dołożony) to jest prawdopodobne że mogę dołożyć też tempomat i moduł będzie pasował?? bo czytałem gdzieś, że jeśli kiera jest multi to moduł jest przystosowany do tempomatu. Zgadza się?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy takie pytanie na szybko- Jeśli mam kierownice multi i pełny fis(dołożony) to jest prawdopodobne że mogę dołożyć też tempomat i moduł będzie pasował?? bo czytałem gdzieś, że jeśli kiera jest multi to moduł jest przystosowany do tempomatu. Zgadza się?

tak :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak zgadza się tempomat do ciebie będzie pasował bez problemu.

A tak z moim problemem odczytu czujnika sprzęgła ja mam to w grupie 066 a nie 006 nie wiem czemu

znalazłem w innym temacie to samo jest w innej grupie http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=134117.0;highlight=czujnik+sprz%EAg%B3a

Jutro sprawdzam ten czujnik jeżeli to nie podziała to walczymy dalej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to git :good:... a czy po wymianie trzeba wszystko przeprowadzić w taki sposób jak opisał kolega w pierwszym poście?? czy wystarczy montaż aktywacja i kodowanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to git :good:... a czy po wymianie trzeba wszystko przeprowadzić w taki sposób jak opisał kolega w pierwszym poście?? czy wystarczy montaż aktywacja i kodowanie?

w Twoim przypadku zmieniasz tylko kodowanie w adresie (16) czyli kierownica i (01) silnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat kolegi BOBERKA

5. Konfiguracja Vag-Com'em

16-Steering Wheel

Po złożeniu wszystkich elementów i uruchomieniu testu auta (przekręceni kluczyka w stacyjce o pół obrót) pokaże nam się błąd hamulców, ESP, airbaga w licznikach. Ostrzeżenie o poduszce samo powinno zniknąć, nie powinniśmy się tym martwić.

Podłączamy vag-coma i wchodzimy do 16-Steering Wheel, zobaczymy następujące błędy :

01794 - Control Module: Incorrect Chassis (VIN) Number

W przypadku 01794 należy przeprowadzić procedurę przyuczenia nowego Vin.

Prawdopodobnie pojawią się dodatkowo inne błędy, na przykład o zakodowanym tempomacie (możemy nie mieć, my wczoraj nie montowaliśmy).

Remedium na to jest oczywiście poprawne zakodowanie modułu pod nasze auto (16-Steering Wheel -> Recode): Mój Recode to 00042 oczywiscie gdy wczesniej włozyliśmy manetke od tempomatu, wpisujemy to w pierwszą kratke która bedzie i robimy DO IT

Wszystko brałem http://wiki.ross-tech.com/index.php/Category:Fault_Codes

* 0?xxx: Kierownica

o 0 = standardowa (bez multifunkcji)

o 1 = kierownica trójramienna (sportowa)

o 2 = kierownica wielofunkcyjna ze sterowaniem radia

o 3 = kierownica wielofunkcyjna ze sterowaniem radia/telefonu

o 4 = kierownica wielofunkcyjna ze sterowaniem radia/telefonu/głosem

o 5 = kierownica wielofunkcyjna ze sterowaniem radia/głosem

* 0x?xx: Opcje

0 = Manualna przekładnia

o +1 = Tiptronic

* 0xx?x: Opcje komputera pokładowego i tempomatu

o 0 = komputer pokładowy i tempomat nie zainstalowane

o 1 = komputer pokładowy zainstalowany

o 2 = tempomat zainstalowany

o 4 = komputer pokładowy i tempomat zainstalowane

* 0xxx?: tylna wycieraczka (zależne od rodzaju nadwozia)

o 1 = tylna wycieraczka nie zainstalowana (Sedan/Cabriolet)

o 2 = tylna wycieraczka zainstalowana (Avant)

Dodatkow przyuczenie VINu :

W grupie 16-Steering Wheel

wchodzimy w adaptację,

wybieramy kanał 81,

wpisujemy 00111

i zachowujemy.

03-ABS Brakes (na włączyonym samochodzie, zeby wspomaganie działało)

Korzystamy z tej informacji na ross-tech.com

Pojawią się błędy :

Address 03 -------------------------------------------------------

Controller: 8E0 614 517

Component: ABS/ESP front 3429

Coding: 00000

Shop #: WSC 00000

2 Faults Found:

01044 - Control Module Incorrectly Coded

35-00 - -

00778 - Steering Angle Sensor (G85)

66-10 - Not Matched - Intermittent

Należy wejść do grupy 03-ABS i wykonać wszystkie trzy czynności bez wychodzenia przy włączonym zapłonie :

Wcisnąć przycisk LOGIN, wpisać Login, który utworzymy na podstawie poniższych informacji : Mój login 09555

Note #1: Po zalogowaniu się, nalezy przeprowadzić kodowanie modułu.

Note #2: Dla silnika BFB, hamuców 1LT (opcje) i Multitronika potrzebny jest login 09399 .

* 0?xxx: Model auta

o 9 = Audi A4

* 0x?xx: Hamulce

o 2 = Brembo 17" (PR-1LJ)

o 3 = FN3 16" (PR-1LT/1LF)

o 4 = HP2 16" (PR-1LX)

o 4 = FNR 16" (PR-1LA/1LG)

o 5 = FN3 15" (PR-1LB/1LE)

o 6 = C54 (PR-1LZ)

* 0xx?x: Silnik

o 5 = 4/6 Cyl. Diesel

o 7 = 4/5 Cyl. benzyna

o 9 = 6/8 Cyl. benzyna

* 0xxx?: Skrzynia biegów

o 5 = Manualna

o 7 = Automatyczna (5HP19, 5HP24, AG4, AG5)

o 9 = Multitronic

W naszym przypadku : Audi A4, hamulce FN3 15", diesel, manual, loginem jest : 09555

Od razu po zalogowaniu się przechodzimy do RECODE (pierwsza kratka) i kodujemy :

Układamy CODE z poniższych informacji

* 0?xxx: Rodzaj nadwozia (model)

o 4 = Audi A4

* 0x?xx: Hamulce

o 1 = C54 (PR-1LZ)

o 2 = FN3 15" (PR-1LB/1LE)

o 3 = HP2 16" (PR-1LX)

o 3 = FNR 16" (PR-1LG)

o 4 = FN3 16" (PR-1LT/1LF)

o 5 = Brembo 17" (PR-1LJ)

* 0xx?x: Silnik

o 5 = 4/6 Cyl. Diesel

o 7 = 4/5 Cyl. Benzyna

o 9 = 6/8 Cyl. Benzyna

* 0xxx?: Skrzynia biegów

o 5 = Manulana

o 7 = Automatyczna (5HP19, 5HP24, AG4, AG5)

o 9 = Multitronic

W naszym przypadku do zakodowania potrzebowaliśmy : 04255

Z tym miałem najwiecej problemów (najlepiej właczyc samochod)

Nie wychodząc wykonujemy procedurę kalibracji czujnika skrętu kierownicy (G85) :

Wchodzimy do grupy 03-ABS Brakes

[Fault Codes - 02] i [Done, Go Back]

Skręcamy kierownicą co najmniej 30° w lewo i z powrotem.

Wchodzimy do : [Meas. Blocks - 08]

Kanał 005 pole 1 (Steering Angle Sensor -G85-)

Specification: 0.0 °

Tolerance (when straight): ±5.0 °

[Done, Go Back]

[Login - 11]

Wpisz 40168

[Do It!]

[basic Settings - 04]

Group 001

[Go!]

[Done, Go Back]

[Fault Codes - 02]

Nie powinno być już żadnych błędów

[Done, Go Back]

[Close Controller, Go Back - 06]

Mi sie pojawił taki błąd

ale to poporstu trzeba wyjechac i mocniej zahamować i kontrolka gasnie

i błedu juz nie ma

Control Module Part Number: 8E0 614 517

Component and/or Version: ABS/ESP front 3429

Software Coding: 04255

Work Shop Code: WSC 00000

1 Fault Found:

01486 - System Function Test Activated

35-00 - -

46 - Comfort System

tu nie trzeba sie przejmowac wystarczy włożyc kluczyk i nacisnąc guzik

Okazało się, że pojawiły się błędy w tym sterowniku.

Address 46 -------------------------------------------------------

Controller: 8E0 959 433 AR

Component: Komfortgerát T85 1310

Coding: 06976

Shop #: WSC 63351

2 Faults Found:

00955 - Key 1

35-00 - -

00956 - Key 2

35-00 - -

Korzystamy z informacji na ross-tech.com

Wchodzimy do grupy 46-Comfort system, wybieramy adaptacje [Adaptation -10],

wpisujemy kanał 21.

[Read]

Wybieramy pozycję w pamięci sterownika jaką ma zajmować kluczyk (na przykład '3', czyli trzeci klucz)

[Test]

Teraz musimy wcisnąć dowolny przycisk na wybranym kluczu.

Blok w kanale 21 zmieni się z Not Recogn. na Recognized.

[save]

[Done, Go Back]

[Close Controller, Go Back - 06]

u mnie te błedy sie nie pojawiły

ale kluczyk nie działał

Aktywacja Tempomatu

Wchodzimy w ENGINE

[select]

[01 - Engine]

[Login - 11]

Enter 11463 to activate cruise control

[Do It!]

i powinno wszytsko działać

Instrukcja pre_pl

Poprawki Boberek

To w zupełności powinno wystarczyć chyba że będziesz miał tak jak ja najprawdopodobniej padnięty czujnik sprzęgła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok no to super. a Wycinałeś może miejsce pod tempomat w obudowie? jest to jakoś zaznaczone od wewnątrz?? czym wyciąć najlepiej?

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy procedura instalowania, kodowania i wreszcie aktywowania tempomatu jest taka sama dla benzyniaków jak i dla diesli? Bo kolega kielbiu ma zdaje się benzynę...

taka sama

--

Pozdrawiam.

Sławek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OJ no to teraz już nie wiem jak w końcu mam to robić :mysli:. Muszę ingerować także w ABS??? nie wystarczy kodowanie i aktywacja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok no to super. a Wycinałeś może miejsce pod tempomat w obudowie? jest to jakoś zaznaczone od wewnątrz?? czym wyciąć najlepiej?

pozdrawiam

Nie jest to w żaden sposób oznaczone, ale dałem rade to zrobić i to nawet estetycznie.

Ja z grubsza wyciąłem piłką do metalu, wyrównałem nożem do tapet, a na dole to półkole zrobiłem pilnikiem [br]Dopisany: 10 Styczeń 2011, 22:44_________________________________________________Ja tez tylko dokładałem manetkę i musiałem integrować tez w hamulce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj widzisz kolego to teraz mnie oświeciłeś;)) odpinałem już moduł z dwa razy(raz jak czyściłem czujnik położenia esp a drugi jak dokładałem fis) Czyli teraz przy dołożeniu tempomatu będę musiał musiał przeprowadzić dokładnie wszystko to co opisał kolega stronę wstecz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...