Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana modułu kierownicy (pod tempomat kierownicę multifunkcyjną)


maudia4

Rekomendowane odpowiedzi

* Lowline

o kierownica: standardowa 4-ramienna kierownica

o dostępne funkcje: manetka komputera pokładowego (trip computer) (nie wspiera tempomatu !)

o numer VAG: 8E0 953 549 F (8E0953549F)

O dziwo ja mam sportową trojramienną kierownice bez multifunkcji, bez tempomatu i bez pełnego fisu, po sprawdzeniu vagiem mam literke F na koncu :mysli:

Czy jak zapodam moduł z czteroramiennej z literkami J, L, M, N, P to bedzie śmigać?

Wydaje mi się, że tak aczkolwiek wolałbym sie upewnić... :naughty:

to masz pod sam komputer zmienisz będzie śmigać :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3.1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

szybkie pytanko, czy aby zdjąć kierownicę po to aby przestawić ja na wieloklinie o jeden ząbek, pojawią mi się jakieś błędy typu ESP, kąt położenia kierownicy itp? Czy wystarczy tylko na odpiętym aku zdemontować airbaga i zdjąć kierownicę i przełożyć o jeden ząbek?

Jeszcze jedno jak ewentualnie zczytać pin do radia?

Jeśli możecie to proszę o pilną odpowiedź.

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szybkie pytanko, czy aby zdjąć kierownicę po to aby przestawić ja na wieloklinie o jeden ząbek, pojawią mi się jakieś błędy typu ESP, kąt położenia kierownicy itp? Czy wystarczy tylko na odpiętym aku zdemontować airbaga i zdjąć kierownicę i przełożyć o jeden ząbek?

Jeszcze jedno jak ewentualnie zczytać pin do radia?

Jeśli możecie to proszę o pilną odpowiedź.

Pzdr

Nie powinieneś mieć żadnych błędów i nie musisz odpinać aku,aby ją zdjąć...Ja kilka razy ustawiałem kierownicę,nie miałem błędów i nie odpinałem aku....tak to jest jak nie zaznaczy się położenia....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno jak ewentualnie zczytać pin do radia?

Jeśli możecie to proszę o pilną odpowiedź.

Pzdr

jakie masz radio, jeśli masz ori to Ci się nie zakoduje. Ori radio pamięta VIN auta, w którym jest zamontowane i dopiero jak byś je włożył do innego auta zawoła pin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno jak ewentualnie zczytać pin do radia?

Jeśli możecie to proszę o pilną odpowiedź.

Pzdr

jakie masz radio, jeśli masz ori to Ci się nie zakoduje. Ori radio pamięta VIN auta, w którym jest zamontowane i dopiero jak byś je włożył do innego auta zawoła pin.

radio mam ori więc nie będzie problemów z tego co piszesz. Ale chyba lepiej będzie jak odepnę aku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też bym odłączył aku. Po przestawieniu na wieloklinie i zamontowaniu airbaga a przed podpięciem aku przekręć stacyjkę w poz.2 Nie zapali ci się kontrolka od airbagu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontrolka Air Bagu nie zapali sie jak wyciagnie kluczyk, nie musi aku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, ja dzis chcialem z mienic moj modul z literka F na koncu, na modul z literka Q, i kostki mi nie pasowaly, pierwsza to od airbaga a druga taka mala zolta w prawym rogu, zostawielem stary modul i zmienilem tylko manetke fis. Zaczelo smigac bez problemu, ale chce dolozyc tez tempomat, ktory tez mam zakupiony. Jakbym troszke przerobil te kostki to by podeszly, bo w sumie kable chyba ida tak samo, tylko nie wiem czy to w ogole bedzie chodzic, skoro te kostki sa jakby nie od tego modelu. Teraz mam trojramienna kierownice sportowa(standard) moze to makies znaczenie. Zgory dzieki za pomoc. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, zakodowalem chyba wszystko jak nalezy, dziala tempomat a nie chce dzialac kiera, podglosnianie i przyciski. Dziwna sprawa bo podswietlenie w nich dziala.

Pomozcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A masz prawidłowe kodowanie kierownicy??

16-Steering Wheel

Po złożeniu wszystkich elementów i uruchomieniu testu auta (przekręceni kluczyka w stacyjce o pół obrót) pokaże nam się błąd hamulców, ESP, airbaga w licznikach. Ostrzeżenie o poduszce samo powinno zniknąć, nie powinniśmy się tym martwić.

Podłączamy vag-coma i wchodzimy do 16-Steering Wheel, zobaczymy następujące błędy :

01794 - Control Module: Incorrect Chassis (VIN) Number

W przypadku 01794 należy przeprowadzić procedurę przyuczenia nowego Vin.

Prawdopodobnie pojawią się dodatkowo inne błędy, na przykład o zakodowanym tempomacie (możemy nie mieć, my wczoraj nie montowaliśmy).

Remedium na to jest oczywiście poprawne zakodowanie modułu pod nasze auto (16-Steering Wheel -> Recode):

* 0?xxx: Kierownica

o 0 = standardowa (bez multifunkcji)

o 1 = kierownica trójramienna (sportowa)

o 2 = kierownica wielofunkcyjna ze sterowaniem radia

o 3 = kierownica wielofunkcyjna ze sterowaniem radia/telefonu

o 4 = kierownica wielofunkcyjna ze sterowaniem radia/telefonu/głosem

o 5 = kierownica wielofunkcyjna ze sterowaniem radia/głosem

* 0x?xx: Opcje

o +1 = Tiptronic

* 0xx?x: Opcje komputera pokładowego i tempomatu

o 0 = komputer pokładowy i tempomat nie zainstalowane

o 1 = komputer pokładowy zainstalowany

o 2 = tempomat zainstalowany

o 4 = komputer pokładowy i tempomat zainstalowane

* 0xxx?: tylna wycieraczka (zależne od rodzaju nadwozia)

o 1 = tylna wycieraczka nie zainstalowana (Sedan/Cabriolet)

o 2 = tylna wycieraczka zainstalowana (Avant)

Dodatkow przyuczenie VINu :

W grupie 16-Steering Wheel wchodzimy w adaptację, wybieramy kanał 81, wpisujemy 00111 i zachowujemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak kodowanie kiery jest OK.

Ale doczytalem ze trzeba jeszcze zmienic kodowanie w radiu, zeby radio widzialo kierownice multifunkcyjna . Dzisiaj sprawdze i dam znac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, ja dzis chcialem z mienic moj modul z literka F na koncu, na modul z literka Q, i kostki mi nie pasowaly, pierwsza to od airbaga a druga taka mala zolta w prawym rogu, zostawielem stary modul i zmienilem tylko manetke fis. Zaczelo smigac bez problemu, ale chce dolozyc tez tempomat, ktory tez mam zakupiony. Jakbym troszke przerobil te kostki to by podeszly, bo w sumie kable chyba ida tak samo, tylko nie wiem czy to w ogole bedzie chodzic, skoro te kostki sa jakby nie od tego modelu. Teraz mam trojramienna kierownice sportowa(standard) moze to makies znaczenie. Zgory dzieki za pomoc. Pozdrawiam

Modul z literka Q jest od B7 i dlatego nie pasuja kostki. Jak chcesz dolozyc tempomat to obowiazkowo musisz wymienic modul bo nie bedzie chodzil na F. Kierownice masz zamiar wymieniac na multi? Bo jesli tak to od B6 nie bedzie dzialala z tym modulem (boberek o tym pisal wczesniej). Najlepiej by bylo gdybys wymienil kiere od B7 i wymienil z tylu zolta kostke (kupisz ja w ASO za grosze). Ja tak zrobilem i wszystko smiga.[br]Dopisany: 08 Czerwiec 2009, 11:59_________________________________________________

tak kodowanie kiery jest OK.

Ale doczytalem ze trzeba jeszcze zmienic kodowanie w radiu, zeby radio widzialo kierownice multifunkcyjna . Dzisiaj sprawdze i dam znac.

a dokladales kiere multi czy tylko tempomat? bo ja dokladalem u siebie kiere multi i po zamontowaniu bez zadnego kodowania dzialala rolka od podglasniania i podswietlenie (ale wtedy mialem jeszcze radio concerta), a teraz z RNS-E bez kodowania dziala jeszcze druga rolka od przewijania utworow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz wiem, kupilem kiere od b7 a modul mam N czyli do B6 pewnie dlatego nie dziala.

A dolozylem i tempomat i kiere, ale tempomat dziala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo bedzie działał :) z B6 do B7 :)

z B7 do B6 tez nie działa kierownica :)

do tego ktos tu pisze :) ze nie pasują kostki :) ale JAK ZOSTWIAĆIE KIERE Z B6 to ZAKŁADA SIE STARĄ TAŚME i wszystko będzie pasować

nauczcie sie czytać !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! zmieniacie tylko moduł pod tempomat to tasma zostaje stara !!!!!!!!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo bedzie działał :) z B6 do B7 :)

z B7 do B6 tez nie działa kierownica :)

do tego ktos tu pisze :) ze nie pasują kostki :) ale JAK ZOSTWIAĆIE KIERE Z B6 to ZAKŁADA SIE STARĄ TAŚME i wszystko będzie pasować

nauczcie sie czytać !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! zmieniacie tylko moduł pod tempomat to tasma zostaje stara !!!!!!!!!!!!!

czyli ze jak zmienilem modul na N (w b7) i tempomat dziala, to powinienem zostawic stara tasme i kiera zadziala???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no w ta strone to nie działa :)

jesli chcesz MF w B7 to musi być moduł Q albo R

moduł N jest tylko do B6 zeby działa kierownica :) MF w B7 MF nie bedzie działać :)

na każdym module MID czyli L N M R Q będzie działać komputer i tempomat w w B6 i w B7 ale MF bedzie dizalać tylko z modułem z odpowiedniego audi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, ze musz zmienic modul, dlatego ten caly problem, Kierownice zostawiam swoja, chce poprostu miec poduche i klakson, wystarczy zmienic kabelek?? Jesli tak to jaki jest numer tego kabelka? Pozdrawiam

Czyli zmieniasz moduł i tasme tak? Jesli zmieniasz modul na Q (od B7) i zostawiasz tasme stara od B6 to nie bedzie Ci dzialal klakson (ja tak mialem). Z kolei jak zmienisz modul i tasme (od B7) to musisz przerobic kostki (a najlepiej je poprostu wymienic). Nie jestem pewien czy wtedy bedzie Ci dzialal klakson. boberek mozesz to potwierdzic?Mysle ze w Twoim wypadku najlepiej byloby sprzedac ten modul (chetnych na forum bedzie sporo) i kupic modul obslugujacy tempomat do B6. Modul Q dodatkowo obsluguje multi kiere, a Ty nie chcesz zmieniac kiery.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam :hi:

czy jak kupię osobno manetkię

http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=650544663&msg=Tw%C3%B3j+e-mail+zosta%C5%82+wys%C5%82any.#gallery

to ją dopnę do tych co mam (bez tempomatu)

i jeszcze chodzi o modem

http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=643698778

napiszcie czy to mi wystarczy żeby zabrać się za montaż tempomatu?

z góry dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam :hi:

czy jak kupię osobno manetkię

http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=650544663&msg=Tw%C3%B3j+e-mail+zosta%C5%82+wys%C5%82any.#gallery

to ją dopnę do tych co mam (bez tempomatu)

i jeszcze chodzi o modem

http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=643698778

napiszcie czy to mi wystarczy żeby zabrać się za montaż tempomatu?

z góry dzięki

tak, dopniesz, ale musisz mieć śrubę torx 2,5x2,6x43,5 żeby dokręcić

no i musisz dokupić jeszcze dolną część obudowy kolumny kierownicy, lub wyciąć miejsce na manetkę tempomatu w tej, co masz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...