Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana modułu kierownicy (pod tempomat kierownicę multifunkcyjną)


maudia4

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 3.1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

00778 --> Czujnik G85 kąta skrętu układu kierowniczego

Możliwe przyczyny

-Brak komunikacji
-Brak lub nieprawidłowa regulacja
-Usterka mechaniczna
-Niedopuszczalna wartość sygnału.

01044 --> Sterownik zakodowany nieprawidłowo. Należy zweryfikować i ewentualnie prawidłowo zakodować sterownik w którym jest ten błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę się z tym gdzieś wybrać

Przyjedź na Śląsk. Pomogę.

może taśma jet zerwana

Przez taśmę idą tylko sygnały z klaksonu, air bag, multi (jeśli jest) i grzania kierownicy (jesli jest). Taśma nie ma nic wspólnego z ABS/ESP czy ręcznym.

Oj chyba się mylisz.

W taśmie jest czujnik kąta skrętu z którego czytają dane wyżej wymienione systemy...

Właśnie o to mi chodziło że że w taśmie jest jest czujnik konta skrętu i jak jest taśma zerwana to będzie świecić kontrolka trakcj

Owszem, czujnik kąta skrętu jest na obudowie taśmy. Sygnał z czujnika nie przechodzi jednak przez taśmę bo czujnik jest wpięty w gniazdo w module.

Przez taśmę, czyli to co widać w okienku, taki plastikowy pasek ze ścieżkami idą tylko sygnały z klaksonu, air bag, multi i grzania. Więc jeśli piszecie o zerwaniu taśmy to wtedy nie ma np. połączenia z airbagiem i świeci się kontrolka na liczniku. Miałem tak dwa razy u siebie.

Na zdjęciu czujnik skrętu a w kółeczku czerwonym jego styki, które wchodzą do modułu. W zielonym element, który się obraca i powoduje, że czujnik widzi ruch kierownicą:

910c7ef1f8ae.jpg

Moduł. Gniazdo D:

7cf398b35378.png

D - Czujnik kąta skrętu kierownicy

1 - zakres światła 5

2 - zakres światła 3

3 - zakres światła 1

4 - zacisk 30

5 - zasilanie napięciowe (5 V)

6 - zakres światła 6

7 - zakres światła 4

8 - zakres światła 2

9 - zacisk 31

10 - zakres światła 7

Edytowane przez koleś1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeśli u mnie wartość się nie zmienia na vagu.

Ale która wartość? Z czujnika skrętu?

Jeśli tak to wg. mnie źle zrobiona adaptacja.

Jak podejrzewasz, że czujnik jest uwalony to możesz przełożyć go z poprzedniej taśmy co miałeś. On jest przykręcony dwoma wkrętami. Ja jednak uważam, że takie rzeczy się nie psują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik skrętu nawet nie jest na wkręty tylko na 2 czy 3 zaczepy plastikowe, można go wymienić bez narzędzi między dwoma taśmami :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodziło mi o te stopnie, ruch kierownica

Już nie ma kontrolki esp abs itd ? pewnien elektromechanik zrobił dosłownie to w 5 min?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma ktos pomysl na skrzypiaca tasme ? lub poduszke airbaga podczas jazdy na roznych wertepach tasma niemilosiernie skrzypi jak usunać usterke?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


czujnik skrętu nawet nie jest na wkręty

Zgadza się. Dziś mu się przyjrzałem. Te dwa co widać na zdjęciu skręcają obudowę czujnika skrętu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Panowie.

U mnie sprawa wygląda tak:

wymieniłem moduł kierownicy z "S" na "N" i jak w opisie zaświeciło sie dużo kontrolek na desce. Po konfiguracji VAG-iem zagasło to co niepotrzebne zgodnie z opisem.

Ale tempomat wcale nie działa, Z pewnością coś źle skonfigurowałem VAG-iem ale przerabiałem instrukcję 3 x od nowa i nic. w silniku wyskakuje błąd 17996 -Engine mount solenoid values... Jeżeli macie jakieś pomysły to proszę o podpowiedzi. Dziękuję.

Edytowane przez magstar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz czujnik sprzegla czy jest sprawny

Wszystko gra, przeklikałem jeszcze raz całą konfiguracje i wszystko jest jak powinno dziękuje za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich!
Potrzebuje porady. Przymierzam się do wymiany kierownicy na grzana z multifunkcją plus tempomat. Według informacji jakie są zawarte na pierwszym poście do mojej B6 jeśli chodzi o grzanie i multifunkcję będzie pasował moduł 8E0 953 549 M lub 8E0 953 549 P i właśnie z końcówka P udało mi się kupić. Mam także poduchę z multifunkcją 8E0 880 201 AB (chyba jest to od RS4 albo A6 i mam obawy czy spasuje) Brakuje mi taśmy 12 PIN (jeśli dobrze wyczytałem grzaną kierownice obsługuje taśma 8E0 953 541 E) i modułu trapezowego oraz manetki tempomatu. Z racji, że w B6 grzane kierownice nie występowały bądź występowały ale naprawdę żadko, myśle kupić kierownice od A6 C5 po lifcie. Czy idę dobrym tropem czy to zestawienie będzie ze sobą grało? I jakiego modułu trapezowego mam szukać? Byłoby ogromnym szczęściem trafić na kierownice wraz z modułem, ale w większości aukcji są to "wybebeszone" kierownice ze wszystkiego na czym można by było dodatkowo zarobić. I jeszcze jedno pytanie: w późniejszym terminie chciałbym założyć sobie navi RNS-E i czy ta multifunkcyjna poducha jaką już mam i kierownica od A6 C5 po lifcie jaką chciałbym kupić będzie współgrała z ta nawigacją?

Edytowane przez KedoG
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich!

Potrzebuje porady. Przymierzam się do wymiany kierownicy na grzana z multifunkcją plus tempomat. Według informacji jakie są zawarte na pierwszym poście do mojej B6 jeśli chodzi o grzanie i multifunkcję będzie pasował moduł 8E0 953 549 M lub 8E0 953 549 P i właśnie z końcówka P udało mi się kupić. Mam także poduchę z multifunkcją 8E0 880 201 AB (chyba jest to od RS4 albo A6 i mam obawy czy spasuje) Brakuje mi taśmy 12 PIN (jeśli dobrze wyczytałem grzaną kierownice obsługuje taśma 8E0 953 541 E) i modułu trapezowego oraz manetki tempomatu. Z racji, że w B6 grzane kierownice nie występowały bądź występowały ale naprawdę żadko, myśle kupić kierownice od A6 C5 po lifcie. Czy idę dobrym tropem czy to zestawienie będzie ze sobą grało? I jakiego modułu trapezowego mam szukać? Byłoby ogromnym szczęściem trafić na kierownice wraz z modułem, ale w większości aukcji są to "wybebeszone" kierownice ze wszystkiego na czym można by było dodatkowo zarobić. I jeszcze jedno pytanie: w późniejszym terminie chciałbym założyć sobie navi RNS-E i czy ta multifunkcyjna poducha jaką już mam i kierownica od A6 C5 po lifcie jaką chciałbym kupić będzie współgrała z ta nawigacją?

Mam uszkodzona tasme 8E0 953 541 E na jaka moge zmienic zeby po zakodowaniu wszystko dzialalo co mam, bo z literka e ciezko znalesc na alledrogo ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Mam uszkodzona tasme 8E0 953 541 E na jaka moge zmienic zeby po zakodowaniu wszystko dzialalo co mam, bo z literka e ciezko znalesc na alledrogo ??

Na niemieckim ebay. Cena kosmos...
http://www.ebay.de/itm/Schleifring-Ruckstellring-AUDI-A4-B6-8E-8E0953541E-VW-Phaeton-Lenkwinkelsensor-/351623923413?hash=item51de6b46d5:g:1N4AAOSwT6pVsjbS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam taki dylemat mam a4 b6 z 2002r sedan bez mf i tempo oraz pół fis i planuje zmianę na wszystko więc co potrzebuje do zamontowania pełnego FIS oraz tempomat oraz MF, mam już manetkę pod FIS oraz moduł z końcówką L oraz taśmę kierownicy (tą obrotową) z końcówką D oraz manetkę tempomaty z końcówką D planuje jeszcze zakup kierownicy 4-ramiennej z b6 z MF czy coś jeszcze muszę wymienić? Czytałem że musi być jeszcze wiązka kierownicy i orientuje się że jest to ta w kierownicy co łączy taśmę obrotową z jakims trapezem w kierownicy.I czy moduł L oraz taśma D będa pasować pod tempomat i MF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kolego wiązka nie łączy taśmy z trapezem.

Trapez z taśma są połączone gniazdami na wcisk a wiązka o której czytałeś łączy poduszkę powietrzną i taśmą - ta obrotową. (Z jednej strony ma zazwyczaj żółtą kostkę wpinana w taśmę -obrotową a z drugiej klakson poduszka, masa i tp Jeśli ma mieć MF to jeszcze mała czarna wtyczka pod MF )

wszystko co Ci jest potrzebne masz w odpowiednich wątkach w dziale Warsztat :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Główne zapytanie mam czy taśma z końcówką D nadaje się pod tempomat i MF i czy na odblokowanie pełnego FIS ma wpływ jaki moduł się posiada czy wszystkie moduły podchodzą pod FIS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...