Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana modułu kierownicy (pod tempomat kierownicę multifunkcyjną)


maudia4

Rekomendowane odpowiedzi

powiem Ci tak. rozłożenie i poskładanie wszystkiego do kupy to 1h. vag max 10 minut po robocie i góra 3 przed, żeby spisać kodowanie pompy ABS do utworzenia loginu. na prawdę chcesz to robić na raty...? info co i jak jest podane czarno na białym, że tak powiem, krok po kroku, żadnymi półsłówkami - kwestia przeczytania tego ze zrozumieniem - polecam

2-3 razy i bankowo to ogarniesz :wink:

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3.1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Masakra przebrnąć przez cały temat.

Tempomat założony i śmiga. Post z pierwszej strony mocno nieczytelny dla osób ze sterownikiem ABS Bosch 8.0.

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Audi_A4_(8E)_Brake_Electronics_(Bosch_8.0)

W razie pytań osób z tym sterownikiem piszcie PW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Czy do A4 B7 nie podejdzie moduł z A8 nr 4E0953549? (chodzi o obsługę tempomatu )

czy ktoś to może sprawdzał?

Z góry dzięki za info.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzę z ciekawości pinologię, ale nic po tym, bo prawdopodobnie nie przejdzie adaptacja pompy ABSu...

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś sprawdzałem nie było nawet komunikacji z vcds, być może piny do zamiany, ale wątpie żeby to zadziałało z resztą auta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Również przymierzam się do doposażenia mojej B6 2001r. Multitronic, w tempomat oraz planuję zmienić kierownicę na MF. Ciężko przeglądnąć cały ten temat zatem proszę o potwierdzenie czy wybrane przeze mnie cześci będą pasowały.

Mianowicie:

Przełącznik zespolony z tempomatem z B7 o nr 8E0 953 549Q (jakby ktoś miał do sprzedania to chętnie kupię)

Kierownica z B7 z MF (tego typu: LINK)

Moje pytanie czy ta kierownica będzie w pełni obsługiwała radio Concert II z mojej B6 bo słyszałem że konieczna jest wymiana na Concert II z B7?

Aby wykonać przekładkę potrzebuję coś jeszcze? Jeszcze jedno próbowałem Vagiem 311 sprzwdzić jaki mam teraz moduł kierownicy w 16 Steering Wheel ale nie ma połączenia.. co może być przyczyną? Zakładam że mam moduł F aczkolwiek muszę zdemontować obudowę na weekendzie tylko zastanawia mnie dlaczego nie ma połączenia z tą grupą?

Pozdrawiam i dzięki za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałeś o dolnej obudowie. Załatw sobie vcds 1.2 on napewno się połączy.

Jest mały szkopuł dotyczący kiery z b7, chodzi o poduszke która w b7 jest troszkę inaczej odpalana. Na 100% nikt nie udowodnił ze podczas wypadku poduchy odpali a dla mnie skoro nie jest pewne to znaczy ze nie działa wiec nigdy w życiu nie wsadził bym czegoś takiego do swojego auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

okej a jak z tym radiem od B6 bo z tą kwestią jestem zapoznany i nie o to mi chodziło pisząc ten post?? Próbowałem sprawdzić numer modułu kierownicy VCDS-Lite 1.2 ale również nie łączy z Steering Wheel? Jaka może być przyczyna?

Edytowane przez bociek666x
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

okej a jak z tym radiem od B6 bo z tą kwestią jestem zapoznany i nie o to mi chodziło pisząc ten post?? Próbowałem sprawdzić numer modułu kierownicy VCDS-Lite 1.2 ale również nie łączy z Steering Wheel? Jaka może być przyczyna?

Za słaby kabel.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież do tego starczy zwykły KKL, zresztą w b6 nie znalazłem jeszcze rzeczy której mój prawie 10 letni KKL nie ogarnie.

Zmień w ustawieniach klatkowanie czyli latence, wpisz w forumowa szukajkę "latence" to znajdziesz instrukcje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie, przerobiłem wszystkie 146 stron tematu jednak nadal nie rozwiązałem mojego problemu, chodzi o kierownice multi. Konfiguracje mam taką: Audi A4 B7 AVANT 2006, 1.9 TDI silnik BRB, mam RNS-E z 2007 roku, podłączony system BOSE, FIS czerwony, tempomat działający, manetka od wycieraczek posiada 3 dodatkowe przyciski do FISa i działają bez problemu, info z radia na FIS wyświetla się bez problemu, jedyny drażniący i nie pozwalający mi spać od ponad miesiąca problem to niedziałające przyciski na kierownicy. Kierownica 4 ramienna z przyciskami po prawej od radia (głośność i sterowanie głosem) oraz po lewej mode itd. Przyciski w ogóle nie są podświetlone, nic się nie dzieje po ich naciskaniu. Moduł mam 8E0 953 549 Q, w VCDS w 16-steering wheel jest jeden błąd: 01426 - Controls in Steering wheel (E221) 49-00 - No Communications. Kodowanie w RNS-E mam na kierownicę multi, kodowanie w 16 - Steering Wheel mam 05042. Rozbierałem już kierownicę i sprawdzałem wszystkie kabelki i luty, ścieżki na taśmie, wszystko ma przejście, nic nie jest pozrywane do samej kostki którą się podpina od głównej wiązki za kierownicą, przyciski nie są wyrobione, poprawnie reagują na mierniku po naciśnięciu. Czy ktoś może przerabiał już taki problem i go rozwiązał? Chętnie zaczerpnę wiedzę od takiej osoby. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kierownica już była jak kupiłem, w sumie wszystko było ale połowa nie działała;P większość już ogarnąłem, jeśli chodzi o tą wiązkę to jest dokładnie taka, żółta kostka z różowym zaciskiem łączy się z taśmą która jest na nawijaku, natomiast czarna kostka z trzema kabelkami podłączona jest do prawego modułu przycisków (tego od robienia głośniej/ciszej oraz sterowania głosowego), kolejna wiązka już z sześcioma kabelkami idzie od tego prawego modułu do lewego, na każdym obwodzie miernik wykazuje przepływ, taśma która idzie od żółtej kostki z różowym zaciskiem, przez nawijak aż do głównej kostki z tyłu kolumny ma 6 ścieżek, dwie od lewej uciekają w manetki (domyślam się że do tempomatu choć nie jestem pewien) a pozostałe 4 łączą się z kostką od wiązki która leci dalej w okolice modułu centralnej elektryki, tam też już idą 4 kabelki. Zdjąłem już nawet troszkę koszulek z tych 4 kabelków żeby zobaczyć czy na zapiętej kostce wszystko łączy no i jest git, przejście eleganckie a impedancja bliska zeru więc lepiej być nie może. Próbowałem zlokalizować jakiś prąd w płytkach przycisków ale lipa, nie ma nic, wydaje mi się, że jakieś napięcie powinno tam być skoro przyciski powinny być podświetlane no i czymś powinny dawać sygnał do sterownika po przyciskaniu czyli zmiennym napięciem. No chyba że się mylę i tu obowiązuje inna fizyka. Na klaksonie prąd się pojawia, i nawet trąbi konkretnie. Tempomat działa bez zarzutu (oczywiście po wymianie stycznika przy pedale sprzęgła na taki ori z aso, 63zł jakby co) już mi ręce opadają na te przyciski, chciałbym żeby działały bo trochę niewygodnie ciągle odrywać ręce od kiery żeby np zrobić głośniej lub ciszej muzzik. Nie sprawdzałem jeszcze czy wszystkie rezystory, tranzystorki i oporniki w płytkach przycisków są sprawne, jutro dla spokoju wewnętrznego wyciągnę je jeszcze raz i posprawdzam, może któryś się upalił i sygnał nie jest odpowiednio wysterowany. Dam znać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam taka roznice w tasmie przy zmianie z b6 na multi b7

http://www.nitnelav.com/MFSW/mfsw21.jpg

Czy to ta kostka 4E0-972-133 tylko zauwazylem ze dochodza do niej 3 kabelki a ja mam zolta kostke z dwoma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam taka roznice w tasmie przy zmianie z b6 na multi b7

http://www.nitnelav.com/MFSW/mfsw21.jpg

Czy to ta kostka 4E0-972-133 tylko zauwazylem ze dochodza do niej 3 kabelki a ja mam zolta kostke z dwoma

kostka jest do wymiany jesli zmieniłes tasma moduł itd

6524441.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...