Lukaszxxx Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Opublikowano 20 Sierpnia 2013 mam takich manetek kilkanascie, jak cus to pw
marcmarc Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Dzisiaj udało mi się zamontować tempomat, wraz z wymianą modułu, w zasadzie obyło się bez żadnych przygód, także dzięki WIELKIE za instrukcję! Jedno, o co bym prosił, to dopisanie bezpośrednio w tym pierwszym poście o konieczności zakupu dwóch śrub w ASO, którymi montuje się manetkę, numer N 909 068 01 (koszt 2 zł za dwie sztuki, u Rowińskiego), gdyż o mało co przystąpiłbym do pracy bez nich, a to byłaby tragedia
GreGoriO Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Opublikowano 20 Sierpnia 2013 to zależy jak kupisz, ja kupiłem ze śrubkami. ale fakt, warto zaznaczyć.
marcmarc Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Rozumiem, no u mnie niestety przyszło bez, dlatego opcję zaznaczenia, że takie śrubki są potrzebne uważam za cenną, zresztą temat ten przewijał się w tym wątku już wcześniej, dzięki temu zawczasu mogłem się przygotować
marekg Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Opublikowano 22 Sierpnia 2013 No to spece od Vag-a możecie zacząć kombinować bo jak widać na moim przykładzie nie wszystko jeszcze o tempomacie wiemy. Otóż właśnie wypróbowałem drugi moduł N-kę i ta sama sytuacja - moduł nie przyjmuje nowego kodowania i nie adaptuje numeru VIN. Po wypróbowaniu całej serii przeróżnego softu i interfejsów wniosek jest taki, że to problem jest po stronie samego samochodu. Moja B6 należy do jednych z pierwszych i podejrzewam, że przynajmniej moduł N jest zbyt świeży. Albo muszę wypróbować jakiś moduł z 2001 roku albo auta z tamtego okresu tudzież dedykowane na polski rynek mają dodatkowe zabezpieczenia. Tak czy siak mam do odsprzedania moduł N
Slawek Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Ja mam też modelowy 2001 i moduł N działa bez zarzutu. A tak zapytam przy okazji choć nie wiem ile to pomaga, czy zmieniałeś na swój nr Shop #: WSC ?????, ma być ten sam co sterownik silnika.
marekg Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Ja mam też modelowy 2001 i moduł N działa bez zarzutu. A tak zapytam przy okazji choć nie wiem ile to pomaga, czy zmieniałeś na swój nr Shop #: WSC ?????, ma być ten sam co sterownik silnika. o ile mi wiadomo to numeru WSC nie powinno się ruszać... ? i skąd info, że ten numer powinien być taki sam? Z resztą patrząc na screen shoty sprzed zmian to sterownik silnika miał inny WSC niż moduł kierownicy. Z tego co wiem to jest kod dostawcy/producenta? Moduły u mnie kodowania nie przyjmują a próby adaptacji w kanale 81 wyświetlają jedynie w pierwszej komórce napis PIN? i na tym zabawa się kończy.
Slawek Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Zrób sobie auto-scan i porównaj nr-y wsc, tylko abs i licznik mają swoje, reszta jest ta sama co sterownik silnika. Mi wywalało błąd WSC (podświetlony na czarno oraz czerwona nazwa sterownika) w autoscanie jak nie zmieniłem go w wymienianym MK, po zmianie było ok. A i w module kier. też mam zmieniony na swój, tylko to było dawno i nie pamiętam jak to było wtedy.
bongod Opublikowano 26 Sierpnia 2013 Opublikowano 26 Sierpnia 2013 Manetka kierunkow wymieniona i hula macie może wiadomości jak w cdif2 aktywować tempomat bo go nieogarniam :/
mateo1597 Opublikowano 28 Sierpnia 2013 Opublikowano 28 Sierpnia 2013 Panowie pomocy :notworthy::notworthy::notworthy::notworthy::notworthy: Wymieniłem moduł na Q + tempomat + manetka z FISem. 1. Przy kodowaniu adresu 16 wpisałem 00042 i dodatkowo adaptacja na kanale 81 wartością 00111 - po recode pojawia się coś takiego 2. Przy kodowaniu adresu 17 adaptacja kanał 19 wartość 31110 3. Przy kodowaniu adresu 03 podaję jako login 09259 i jako recode 04259 Efekt jest taki, że po przekręceniu kluczyka do połowy FIS w ogóle się nie świeci - mruga kontrolka od hamulców, przy próbie odpalenia wygląda tak jakby zegary chciały iść w lewo a nie w prawo i tylko coś w środku wydaje jakieś dźwięki ...
domin79 Opublikowano 28 Sierpnia 2013 Opublikowano 28 Sierpnia 2013 zakładaj stary moduł bo ten to chyba jest coś nie teges:kwasny:
mateo1597 Opublikowano 28 Sierpnia 2013 Opublikowano 28 Sierpnia 2013 zakładaj stary moduł bo ten to chyba jest coś nie teges:kwasny: Świeżo kupiony od kolegi jesper74... Jak wchodzę do adresu 16 to odczytuje go prawidłowo - również prawidłowo pokazuje wartość kodowania - tylko po recode jest takie dziwne info. Jak się ponownie połączę to poprawnie widać nowo podaną wartość kodowania...
domin79 Opublikowano 28 Sierpnia 2013 Opublikowano 28 Sierpnia 2013 zakładaj stary moduł bo ten to chyba jest coś nie teges:kwasny: Świeżo kupiony od kolegi jesper74... nieszkodzi , zakładaj stary bo za chwile uwalisz licznik jak juz nie uwaliłeś zobacz czy wszystko wstanie jak trzeba:wink:
mateo1597 Opublikowano 28 Sierpnia 2013 Opublikowano 28 Sierpnia 2013 zakładaj stary moduł bo ten to chyba jest coś nie teges:kwasny: Świeżo kupiony od kolegi jesper74... nieszkodzi , zakładaj stary bo za chwile uwalisz licznik jak juz nie uwaliłeś zobacz czy wszystko wstanie jak trzeba:wink: Niestety - na starym zachowuje się tak samo - dokładnie tak. Czy złe kodowanie ABS może mieć na to wpływ ?? VID 20130828 205601 063 - YouTube
domin79 Opublikowano 28 Sierpnia 2013 Opublikowano 28 Sierpnia 2013 nacisnij na manetce reset:wink: powinien wskoczyc fis
mateo1597 Opublikowano 28 Sierpnia 2013 Opublikowano 28 Sierpnia 2013 nacisnij na manetce reset:wink: powinien wskoczyc fis Na starym czy nowym module ??
domin79 Opublikowano 28 Sierpnia 2013 Opublikowano 28 Sierpnia 2013 nacisnij na manetce reset:wink: powinien wskoczyc fis Na starym czy nowym module ?? wszystko jedno:wink:
mateo1597 Opublikowano 28 Sierpnia 2013 Opublikowano 28 Sierpnia 2013 Ook - mój stary moduł miał końcówkę S i manetka nie miała resetu - więc przełożę samą manetkę i dam znać.
bongod Opublikowano 28 Sierpnia 2013 Opublikowano 28 Sierpnia 2013 panowie dziś odpaliłem furacza po wymianie manetki kierunków i wyskakuje esp i kiera przekrzywiona :/to normalne??modułu nie wymieniałem adaptacji nie robiłem . Dodam że jak poprzednio dołożyłem manetkę tempomatu to nic się nie działo takiego. Adaptacje muszę zrobić jak na początku wątku?? Czy coś się zwalićmogło od wymiany manetki kierunków?? Masakra :/
mateo1597 Opublikowano 28 Sierpnia 2013 Opublikowano 28 Sierpnia 2013 nacisnij na manetce reset:wink: powinien wskoczyc fis Fakt - za pierwszym razem po naciśnięciu RESET pokazał się FIS, ale później już nie chciał. Mam jakieś podejrzenia co do akumulatora - może powodować, że są takie problemy z odpaleniem i ogólnie elektroniką ?? W sumie autko stało w garażu ponad 3 tygodnie nie jeżdżone... Do jutra naładuję aku i sprawdzę co się dalej dzieje
Rekomendowane odpowiedzi