Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana modułu kierownicy (pod tempomat kierownicę multifunkcyjną)


maudia4

Rekomendowane odpowiedzi

poszukaj mojego postu w wątku o spalaniu.....

pochwaliłem się, że na tempomacie w V6 2.5 tdi zszedłem do 5,5 l/100km.... jadąc cały czas 80 km/h

zmień chłopie magika i wykreśl to, że ogarnia tempomat,

....u kolesia który jest ogarnięty w elektronice samochodowej i ogarnia np takie rzeczy jak instalacje kierownic MF i tempomatów...

ja sobie sam dołożyłem i zakodowałem i się cieszę jak dziecko że mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3.1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

A na allegro są moduły np z literką D o której nic nie ma w temacie? A co jak nie ma literki żadnej ? O tak

---------- Post dopisany at 10:42 ---------- Poprzedni post napisany at 07:58 ----------

3085660085_1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok dzięki a gośc pisał, że pasi do A4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie a nie potrzeba jeszcze kabla łączącego multifunkcję z radiem?? Czy może ten kabel to nr 6 w opisie czyli wiązka do multifunkcji??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie trzeba żadnego kabla, bo sygnał z MF do radia idzie po linii CAN, jeśli tylko było ono tam fabrycznie włożone. Jeśli nie byłoby fabrycznie, to CAN trzeba poprowadzić od radia do licznika(jest opis na forum). Ta wiązka nr 6 łączy gniazdo w poduszce (właściwie od MF i klaksonu) z modułem trapezem. Przeczytaj temat będziesz wszystko wiedział.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co znaczy "zachowana informacja o kodowaniu w grupach : 16 (kierownica), 46 (Comfort System), 03 (ABS)" wejść w te grupy i foto porobić sobie ? O znalazłem kolejno 16-00002, 46 -06976, 3 -04275

Wczoraj siedziałem 3 godziny nad tematem wymiany fisu widzę, że tutaj będzie podobnie :)

Jestem w trakcie czytania i pytania będę dawał tutaj:

- czy skoro mam kodowanie ABS 04275 to znaczy że mam " 2 = FN3 15" (PR-1LB/1LE)" ( na wlepce w ksiązce mam 1KD, J1L, 1LB)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No teraz czas na mnie . Wczoraj dotarł do mnie komplet moduł L, fis, tempomat ale leży ładnie w pudełeczku, gdyż walczę z pożyczonym od kumpla. Po zmianie wsiego auto klęczy. Nie odpala . Klimatronic nie działa. Gasną airbagi. Świeci płyn, hamulce itd.

Błędy :

-16 = 01317, 00474

-3= 01044, 00778

-01= 18043, 18107, 17978

Nie pokazuje błędów z tematu to jest zagadka. W ZAKŁADCE 16 MIAŁEM 00002 po wsadzeniu modułu sam wskakuje na 00042.

Coś mi to podpada pod imobilizer bo zaręci odpali na sekundę i gaśnie. Akumulatora nie odpinałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No teraz czas na mnie . Wczoraj dotarł do mnie komplet moduł L, fis, tempomat ale leży ładnie w pudełeczku, gdyż walczę z pożyczonym od kumpla. Po zmianie wsiego auto klęczy. Nie odpala . Klimatronic nie działa. Gasną airbagi. Świeci płyn, hamulce itd.

Błędy :

-16 = 01317, 00474

-3= 01044, 00778

-01= 18043, 18107, 17978

Nie pokazuje błędów z tematu to jest zagadka. W ZAKŁADCE 16 MIAŁEM 00002 po wsadzeniu modułu sam wskakuje na 00042.

Coś mi to podpada pod imobilizer bo zaręci odpali na sekundę i gaśnie. Akumulatora nie odpinałem.

Jeśli chodzi o immo to przede wszystkim sprawdź i przeczyść kostkę pod modułem kierownicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nieświeci kontrolka immo?

Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autko z kluczykiem swieci. Zachowuje się jak by imo nie widział kluczyka (choć sam kluczyk działa t.j otwiera, zamyka, załacza centralny). wczoraj a raczej dzisiaj bo było po północy zamieniłem moduł spowrotem na stary F i to samo :) Rano pojechałem do roboty pociągiem hehe. Może nie wpiąłem tej kostki imo tylko jak mam być szczery to musze poszperać która to jest bo w robocie siedze.

Przy stacyjce jest jedna kosteczka 2 żyły jak dobrze pamietam na 100" wpieta.

Chyba znalazłem

"Problem lezy w barku kontaku miedzy petla indukcyjna przy stacyjce a immo (obojetnie czy jest on jako osobna puszka czy w zegarach).

Rozbierz plastiki pod kierownica i znajdz 2 kabelki ktore ida od takiego czarnego pierscienia wokol stacyjki i dalej piegna w strone licznikow.

Polaczone jest to taka micro kostka przy stacyjce, wypnij ja zastosuj jakis konkakt spray dodatkowo caly przewod (2 zyly) owin folia aluminiowa (zwykla kuchenna). Problemem jest slabe ekranowanie tego przewodu przez co impul od petli indukcyjnej ginie po drodzie do immo.

Typowa ustera starszych A4 i A3 i innych A ;-)

Nie potrzeba nowych kluczykow ani kodowania. "

Może dałem ciała by wypiąłem ten kabelek od stacyjki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dobrze pamiętam to do modułu kierownicy nie jest wpięta cewka immo.Może coś zruszyłeś odpiołeś przez przypadek.

Immo nie ma nic do centralnego, to jest tansponder umieszczony obok grotu w obudowie.

Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja odpiąłem ten kabelek przy stacyjce i tylko pytanie czy to może być większy zonk. Bo nikt nie pisał aby tego nie ruszać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz czy doprze wpiąłeś wszystkie kostki, ewentualnie jeszcze raz powypinaj i wciśnij spowrotem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok dzięki dam znać nie będe robić OT w 2 tematach . Chyba, że ktoś ma inny pomysł.

Dla potomnych znalazłem coś takiego:

17978 Modu- sterujący zablokowany -

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - Błąd SPORADYCZNY

Powyższy błąd pojawiał się także u mnie do momentu jak korzystając z okazji kiedy zdejmowałem kierownicę aby wymienić manetki odpiąłem wtyczkę (taka mała zielona dwu żyłowa), która dochodziła do antenki wkoło stacyjki popsikałem trochę w nią specjalnym preparatem do odtłuszczania oraz podgiąłem trochę blaszki przy wtyczce tak aby bardziej dolegały przy podłączeniu. Od tamtej pory ani razu nie wyskoczył mi powyższy błąd i kontrolka immo na zegarach już nie mruga przy przekręceniu kluczyka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok dzięki dam znać nie będe robić OT w 2 tematach . Chyba, że ktoś ma inny pomysł.

Dla potomnych znalazłem coś takiego:

17978 Modu- sterujący zablokowany -

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - Błąd SPORADYCZNY

Powyższy błąd pojawiał się także u mnie do momentu jak korzystając z okazji kiedy zdejmowałem kierownicę aby wymienić manetki odpiąłem wtyczkę (taka mała zielona dwu żyłowa), która dochodziła do antenki wkoło stacyjki popsikałem trochę w nią specjalnym preparatem do odtłuszczania oraz podgiąłem trochę blaszki przy wtyczce tak aby bardziej dolegały przy podłączeniu. Od tamtej pory ani razu nie wyskoczył mi powyższy błąd i kontrolka immo na zegarach już nie mruga przy przekręceniu kluczyka.

Dokładnie to napisałem Ci w pierwszej odpowiedzi w innym wątku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem dzięki. To wrócę jeszcze do tematu przyuczenia auta do VIN czyli 16 - kanał 81 kod 00111 i done. Bo mam problem aby to załapało (przypuszczam, że to wina kabla - super tani z allegro) . Po czym moge poznać czy awdi łyknęła to przyuczenie ?

Cóż po powrocie z pracy godzinkę spędziłem na dwukrotnym rozkręceniu wsiego. Poprawiłem styki , owinąłem folią kable od imo. Posprawdzałem dwa razy i dupka zbita. Świeci nadal imo żólty samochodzik z kluczykiem- auto nie pali. Odłączyłem aku na noc może to coś da :) w co wątpię.

Zakończyłem walkę z immo- auto odpaliło . Pogasiłem kontrolki abs i wsio. Działa fis i tepmo. Tylko jedno ale zapaliła mi się kontrolka ESP i jak ruszam to przy 1500 zaczyna mrugać i nie da się jechać. Muszę nad tym jeszcze posiedzieć. To chyba będzie ten błąd 00778.

Jak radzono na forum golfa chyba doczytałem aby przyuczenie czujnika skrętu zrobić bez kiery i pięknie się udało. Miałem 0 360 stopni źle ustawioną choć jak robiłem 1 raz było 5 nie wiem jak od jazdy mogło się tak stać. Tak, że po małych perypetiach 3 dniach w garazu z lapkiem na kolanach mam wsio zrobione :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema, od jakiegoś czasu noszę się z zamiarem założenia kierownicy multifuncyjnej od audi a4 b6 (nie od B7 itp). Przeglądając Allegro zauważyłem że jedne kierownice mają przycisk do odbierania telefonu i jakiś drugi z napisem RT tak jak tu

AUDI A3 A4 A6 AIR BAG MULTIFUNKCJA W-wa.. (3118587203) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

a inne mają jakieś dwie strzałeczki skierowane w lewo i w prawo tak jak tu

Audi A3 A4 części poduszka Multifunkcyjna (3102049072) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

do czego one służą? Czy jeżeli nie mam zestawu głośnomówiącego to mogę sobie kupić tą kierownicę co ma przyciski do obsługi telefonu i zakodować przyciski tak jak w tej ze strzałkami?? Czy kierownica musi być konkretnie od A4 czy może być od A6 A8 bo na pierwszy rzut oka są identyczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pytanie z przyciskami już Ci odpowiedziałem. Co do kierownic od A6, A8 zapomniałem Ci tam napisać że mają one nie współpracujące modułu trapezy z A4 B6, może reszta by spasowała, choć nie wiem czy poduszki w nich maja takie same złącza jak w B6. Najlepiej szukaj od beszóstki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...