Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana modułu kierownicy (pod tempomat kierownicę multifunkcyjną)


maudia4

Rekomendowane odpowiedzi

Chłopaki, dziś ogarniałem ten tempomat i udało się, ale nie do końca. Nie obyło się bez małych trudności jak przez pomyłkę rozebranie manetki kierunkowskazów, a potem problem ze złożeniem :facepalm: no ale jakoś poszło. No i pojawił się problem po złożeniu wszystkiego. Ciężko chodzi kierownica, obciera o osłony, aż do tego stopnia, że nie odbija i przy jeździe zostaje w miejscu skrętu, ogólnie bardzo ciężko się jeździ ciągle kontrując :facepalm: Ktoś miał taki problem ??? O co kaman ??? Pomocy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3.1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Chłopaki, dziś ogarniałem ten tempomat i udało się, ale nie do końca. Nie obyło się bez małych trudności jak przez pomyłkę rozebranie manetki kierunkowskazów, a potem problem ze złożeniem :facepalm: no ale jakoś poszło. No i pojawił się problem po złożeniu wszystkiego. Ciężko chodzi kierownica, obciera o osłony, aż do tego stopnia, że nie odbija i przy jeździe zostaje w miejscu skrętu, ogólnie bardzo ciężko się jeździ ciągle kontrując :facepalm: Ktoś miał taki problem ??? O co kaman ??? Pomocy

za słabo docisnołeś moduł kontrując nakrętką od spodu , zdejmnij obudowe kiery , poluzuj tą śrubke , dociśnij jeszcze raz zakontruj i będzie git:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam tą śrubkę można kontrować nie rozbierając wszystkiego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepsze, że ja wogóle nic nie dociskałem, tylko poprostu przykręciłem tę śrubkę. A manetkę tempomatu wcisnąłem nie odkręcając tych dwóch śróbek od strony fisa - tak, da się :naughty: bo myślałem, że manetkę kierunku wyciąga się samą - teraz już wiem że nie :wink: ale tak to jest jak laik zabiera się za robotę...

---------- Post dopisany at 20:38 ---------- Poprzedni post napisany at 08:35 ----------

Faktycznie pomogło, teraz jest ok. Okazało się, że nie musiałem tej śrubki ruszać, bo dokładałem tylko tempomat :facepalm: Tempomat śmiga, ale teraz kiera lekko krzywa... to już pikuś. Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To przestaw ja ns wieloklinie. Tak to jest jak sie nie zaznacza pozycji wyjściowej ;)

Sent from my Nokia 3310 using ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Kilka dni temu przyszła mi kierownica A4 B6 (trójramienna), obecnie mam założoną czteroramienna.

Posiadam już wbudowany tempomat + Pełny FIS.

W wolnej chwili będę zmieniał kierownice, taśmę zostawiam starą.

Będę zmuszony do kodowaniu modułu itp., czy to kwestia wymiany tak jak w B5 bez kodowania, w końcu FIS i Tempomat już miałem wcześniej.

Proszę o pomoc .....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kwestia czy wcześniej miałeś multi, jeżeli nie to tylko przekładasz kierownicę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie? Może to dziwnie zabrzmi ale kupując manetke Czy muszę wymienić osłone od lewej strony manetki pod tempomat.Czy ta osłona z polski będzie pasowała do anglika? Ewentualnie jak taka osłona nazywa sie po angielsku?

Jeśli manetka tempomatu w angliku jest po lewej stronie to będzie. Musisz sprawdzić jaką masz na końcu literkę w module kierownicy jeśli N, M, P to wpinasz i kodujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety koncówka to klasyczna F.Wiec bedę potzrebować moduł manetke i sołone tak? Jaka jest różnica miedzy N M P?

Tak. O różnicach dużo napisane jest parę wątków wcześniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyszła do mnie dzisiaj kierownica MF czteroramienna z B6. Podłączyłem wszystko jak należy i niestety błąd:

Control Module Part Number: 8E0 953 549 Q

Component and/or Version: Lenksáulenmodul 0801

Software Coding: 02042

Work Shop Code: WSC 06335

1 Fault Found:

01426 - Controls in Steering Wheel (E221)

49-00 - No Communications

Rozkręciłem wszystko jeszcze raz i złożyłem, ale niestety bez efektu.

Czy powodem jest moduł komfortu z B7 z końcówką Q?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyszła do mnie dzisiaj kierownica MF czteroramienna z B6. Podłączyłem wszystko jak należy i niestety błąd:

Control Module Part Number: 8E0 953 549 Q

Component and/or Version: Lenksáulenmodul 0801

Software Coding: 02042

Work Shop Code: WSC 06335

1 Fault Found:

01426 - Controls in Steering Wheel (E221)

49-00 - No Communications

Rozkręciłem wszystko jeszcze raz i złożyłem, ale niestety bez efektu.

Czy powodem jest moduł komfortu z B7 z końcówką Q?

Parę wątków wcześniej jest napisane, że moduł Q tylko do kiery z b7.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomoże ktoś przy adaptacji MF i tempomatu?

Robiliśmy według instrukcji pre_pl i poprawki Boberka.

MF działa ( RNS-e + telefon )

Utkneliśmy na czujniku skrętu(nie zmienia się wartość 2,5) później error.

Może ktoś mniej więcej podać co dalej wg ich instrukcji -wymiana modułu kierownicy.

1. 16-Steering Wheel -> Recode 03?42 (Multitronic)

2. 03-ABS Brakes Mój login 09559 5(FN 3-15" PR-1LB/1LE)

3. Kalibracja porażka; Kanał 005 pole 1- 2,5 (przy kręceniu nic się nie zmienia)

4. [Login - 11] Wpisz 40168 [Do It!]

5. [basic Settings - 04] Group 001(error)

reszta byłaby chyba bez problemu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam i czytam ale tak dla podsumowania mam pytanie bo tutaj prawie cały temat o MF :wink: A chciałbym w week założyć sam tempomat.

Mam takie coś z literką N na końcu jak na foto poniżej, cały zestaw manetek i moduł kierownicy...

Chce dołożyć sobie tempomat i teraz pytanie czy przełożyć wszystko to co mam na zdjęciu razem z manetkami czy przełożyć tylko moduł + tempo? (obecnie mam tylko odblokowany fis, zwykła kiera). Jak przełożę wszystko nie powali się kodowanie fisa? Czy będzie tylko kwestia zakodowania temp?

Czyli przekładam cały zestaw z foto i robię:

Aktywacja Tempomatu

Wchodzimy w ENGINE

[select]

[01 - Engine]

[Login - 11]

Enter 11463 to activate cruise control

[Do It!]

I drugie pytanie. Będę musiał wykonać te wszystkie kodowania? ABS, czujnika skrętu? Czy to jest związane z robieniem MF?

Wartość 11463 jest wartością dla wszystkich aut czy u mnie może być inna?

jzBF9pS.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musisz zakodować wsio od nowa abs i tak dalej , całą procedure masz na początku, idz krok po kroku:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...