Lukaszxxx Opublikowano 26 Stycznia 2010 Opublikowano 26 Stycznia 2010 Witam. Panowie chce dolozyc sobie kiere multi. posiadam 3ramienna kierownice, modul z literka L tasme 12 pinowa i co jeszcze potrzebuje?? kiere z airbagiem?? czy moja poducha podejdzie??[br]Dopisany: 26 Styczeń 2010, 15:48_________________________________________________Panowie!!!! Czy wyczytałem bzdury czy 3 ramienna w b6 nie ma multifunkcji???
antonio Opublikowano 26 Stycznia 2010 Opublikowano 26 Stycznia 2010 3 ramienna nie ma multifunkcji musisz mieć 4-ramienną z B6 lub 3-ramienną z B7
Lukaszxxx Opublikowano 1 Lutego 2010 Opublikowano 1 Lutego 2010 Panowie mam problema... nie chce mi ten tempomat dzialac za zadne skarby w grupie 16 recode spoko zapisalo 00041 ale w adaptacji wciskam kanal 81 wpisuje 00111 test ok wciskam save i nie zapisuje...u gory w lewym okienku pisze ze bus cos tam not redy czy cos w tym stylu po prostu nie chce mi przyjac tej adaptacji...co to moze byc??
antonio Opublikowano 1 Lutego 2010 Opublikowano 1 Lutego 2010 Panowie mam problema... nie chce mi ten tempomat dzialac za zadne skarby w grupie 16 recode spoko zapisalo 00041 ale w adaptacji wciskam kanal 81 wpisuje 00111 test ok wciskam save i nie zapisuje...u gory w lewym okienku pisze ze bus cos tam not redy czy cos w tym stylu po prostu nie chce mi przyjac tej adaptacji...co to moze byc?? tempomat trzeba uruchomić również w 01 Silnik tutaj masz całe kodowanie 5. Konfiguracja Vag-Com'em 16-Steering Wheel Po złożeniu wszystkich elementów i uruchomieniu testu auta (przekręceni kluczyka w stacyjce o pół obrót) pokaże nam się błąd hamulców, ESP, airbaga w licznikach. Ostrzeżenie o poduszce samo powinno zniknąć, nie powinniśmy się tym martwić. Podłączamy vag-coma i wchodzimy do 16-Steering Wheel, zobaczymy następujące błędy : 01794 - Control Module: Incorrect Chassis (VIN) Number W przypadku 01794 należy przeprowadzić procedurę przyuczenia nowego Vin. Prawdopodobnie pojawią się dodatkowo inne błędy, na przykład o zakodowanym tempomacie (możemy nie mieć, my wczoraj nie montowaliśmy). Remedium na to jest oczywiście poprawne zakodowanie modułu pod nasze auto (16-Steering Wheel -> Recode): Mój Recode to 00042 oczywiscie gdy wczesniej włozyliśmy manetke od tempomatu, wpisujemy to w pierwszą kratke która bedzie i robimy DO IT Wszystko brałem http://wiki.ross-tech.com/index.php/Category:Fault_Codes * 0?xxx: Kierownica o 0 = standardowa (bez multifunkcji) o 1 = kierownica trójramienna (sportowa) o 2 = kierownica wielofunkcyjna ze sterowaniem radia o 3 = kierownica wielofunkcyjna ze sterowaniem radia/telefonu o 4 = kierownica wielofunkcyjna ze sterowaniem radia/telefonu/głosem o 5 = kierownica wielofunkcyjna ze sterowaniem radia/głosem * 0x?xx: Opcje 0 = Manualna przekładnia o +1 = Tiptronic * 0xx?x: Opcje komputera pokładowego i tempomatu o 0 = komputer pokładowy i tempomat nie zainstalowane o 1 = komputer pokładowy zainstalowany o 2 = tempomat zainstalowany o 4 = komputer pokładowy i tempomat zainstalowane * 0xxx?: tylna wycieraczka (zależne od rodzaju nadwozia) o 1 = tylna wycieraczka nie zainstalowana (Sedan/Cabriolet) o 2 = tylna wycieraczka zainstalowana (Avant) Dodatkow przyuczenie VINu : W grupie 16-Steering Wheel wchodzimy w adaptację, wybieramy kanał 81, wpisujemy 00111 i zachowujemy. 03-ABS Brakes (na włączyonym samochodzie, zeby wspomaganie działało) Korzystamy z tej informacji na ross-tech.com Pojawią się błędy : Address 03 ------------------------------------------------------- Controller: 8E0 614 517 Component: ABS/ESP front 3429 Coding: 00000 Shop #: WSC 00000 2 Faults Found: 01044 - Control Module Incorrectly Coded 35-00 - - 00778 - Steering Angle Sensor (G85) 66-10 - Not Matched - Intermittent Należy wejść do grupy 03-ABS i wykonać wszystkie trzy czynności bez wychodzenia przy włączonym zapłonie : Wcisnąć przycisk LOGIN, wpisać Login, który utworzymy na podstawie poniższych informacji : Mój login 09555 Note #1: Po zalogowaniu się, nalezy przeprowadzić kodowanie modułu. Note #2: Dla silnika BFB, hamuców 1LT (opcje) i Multitronika potrzebny jest login 09399 . * 0?xxx: Model auta o 9 = Audi A4 * 0x?xx: Hamulce o 2 = Brembo 17" (PR-1LJ) o 3 = FN3 16" (PR-1LT/1LF) o 4 = HP2 16" (PR-1LX) o 4 = FNR 16" (PR-1LA/1LG) o 5 = FN3 15" (PR-1LB/1LE) o 6 = C54 (PR-1LZ) * 0xx?x: Silnik o 5 = 4/6 Cyl. Diesel o 7 = 4/5 Cyl. benzyna o 9 = 6/8 Cyl. benzyna * 0xxx?: Skrzynia biegów o 5 = Manualna o 7 = Automatyczna (5HP19, 5HP24, AG4, AG5) o 9 = Multitronic W naszym przypadku : Audi A4, hamulce FN3 15", diesel, manual, loginem jest : 09555 Od razu po zalogowaniu się przechodzimy do RECODE (pierwsza kratka) i kodujemy : Układamy CODE z poniższych informacji * 0?xxx: Rodzaj nadwozia (model) o 4 = Audi A4 * 0x?xx: Hamulce o 1 = C54 (PR-1LZ) o 2 = FN3 15" (PR-1LB/1LE) o 3 = HP2 16" (PR-1LX) o 3 = FNR 16" (PR-1LG) o 4 = FN3 16" (PR-1LT/1LF) o 5 = Brembo 17" (PR-1LJ) * 0xx?x: Silnik o 5 = 4/6 Cyl. Diesel o 7 = 4/5 Cyl. Benzyna o 9 = 6/8 Cyl. Benzyna * 0xxx?: Skrzynia biegów o 5 = Manulana o 7 = Automatyczna (5HP19, 5HP24, AG4, AG5) o 9 = Multitronic W naszym przypadku do zakodowania potrzebowaliśmy : 04255 Z tym miałem najwiecej problemów (najlepiej właczyc samochod) Nie wychodząc wykonujemy procedurę kalibracji czujnika skrętu kierownicy (G85) : Wchodzimy do grupy 03-ABS Brakes [Fault Codes - 02] i [Done, Go Back] Skręcamy kierownicą co najmniej 30° w lewo i z powrotem. Wchodzimy do : [Meas. Blocks - 08] Kanał 005 pole 1 (Steering Angle Sensor -G85-) Specification: 0.0 ° Tolerance (when straight): ±5.0 ° [Done, Go Back] [Login - 11] Wpisz 40168 [Do It!] [basic Settings - 04] Group 001 [Go!] [Done, Go Back] [Fault Codes - 02] Nie powinno być już żadnych błędów [Done, Go Back] [Close Controller, Go Back - 06] Mi sie pojawił taki błąd ale to poporstu trzeba wyjechac i mocniej zahamować i kontrolka gasnie i błedu juz nie ma Control Module Part Number: 8E0 614 517 Component and/or Version: ABS/ESP front 3429 Software Coding: 04255 Work Shop Code: WSC 00000 1 Fault Found: 01486 - System Function Test Activated 35-00 - - 46 - Comfort System tu nie trzeba sie przejmowac wystarczy włożyc kluczyk i nacisnąc guzik Okazało się, że pojawiły się błędy w tym sterowniku. Address 46 ------------------------------------------------------- Controller: 8E0 959 433 AR Component: Komfortgerát T85 1310 Coding: 06976 Shop #: WSC 63351 2 Faults Found: 00955 - Key 1 35-00 - - 00956 - Key 2 35-00 - - Korzystamy z informacji na ross-tech.com Wchodzimy do grupy 46-Comfort system, wybieramy adaptacje [Adaptation -10], wpisujemy kanał 21. [Read] Wybieramy pozycję w pamięci sterownika jaką ma zajmować kluczyk (na przykład '3', czyli trzeci klucz) [Test] Teraz musimy wcisnąć dowolny przycisk na wybranym kluczu. Blok w kanale 21 zmieni się z Not Recogn. na Recognized. [save] [Done, Go Back] [Close Controller, Go Back - 06] u mnie te błedy sie nie pojawiły ale kluczyk nie działał Aktywacja Tempomatu Wchodzimy w ENGINE [select] [01 - Engine] [Login - 11] Enter 11463 to activate cruise control [Do It!] i powinno wszytsko działać
Lukaszxxx Opublikowano 1 Lutego 2010 Opublikowano 1 Lutego 2010 Tak ja wiem wszystko dokladnie tak robilem a jak niby w 01 silnik??
antonio Opublikowano 1 Lutego 2010 Opublikowano 1 Lutego 2010 Tak ja wiem wszystko dokladnie tak robilem a jak niby w 01 silnik?? Wchodzimy w ENGINE [select] [01 - Engine] [Login - 11] wpisujesz 11463 [Do It!] i gotowe
Lukaszxxx Opublikowano 2 Lutego 2010 Opublikowano 2 Lutego 2010 Ok dzieki antonio Juz wszystko gra :> Kurcze ale zakładalem w mojej wczesniejszej b6 i jakos no nie przypominam sobie ze kodowalem w ENGINE
Maniusiek28 Opublikowano 4 Lutego 2010 Opublikowano 4 Lutego 2010 Powtórzę i tu: wczoraj po uprzednim zakupie u kolegi czaki manetki tempomatu , modułu , manetki FIS'a wszystko zostało złożone do kupy i przekodowane zgodnie z waszymi zaleceniami..............udało się działa i jest super sterowanie FIS'a, tempomat zrobione za pierwszym razem , dotam że nie jestem zbyt biegły w pracy z vagiem , ale zrobiłem to......dla potomnych to nie takie trudne jak myslałem uprzednio....podziękowania dla autora postu i innych którzy do niego cos wnieśli
czaki22 Opublikowano 4 Lutego 2010 Opublikowano 4 Lutego 2010 manetki z modulami i tempomatami dostepne
Buddha Opublikowano 4 Lutego 2010 Opublikowano 4 Lutego 2010 moze nie ma ori kabli w kierownicy moze uszkodzona tasma ppoduszka dziala ? czy wywala blad wogole jaka tasme zapakowales tam ?? moze tasma nie taka jak trzeba a czy vagiem sprawdzę czy taśma jest dobra?
zieluch Opublikowano 5 Lutego 2010 Opublikowano 5 Lutego 2010 łatwiej będzie okręcić poduszkę wyjąć kostkę i zobaczysz czy masz 6 czy 12 pinów.
melaniusz Opublikowano 5 Lutego 2010 Opublikowano 5 Lutego 2010 jak by co mam tasme 12 pinowa na zbyciu
Buddha Opublikowano 5 Lutego 2010 Opublikowano 5 Lutego 2010 łatwiej będzie okręcić poduszkę wyjąć kostkę i zobaczysz czy masz 6 czy 12 pinów. Jakie są procedury przy odpinaniu poduchy? Nigdy tego nie robiłem i nie wiem co trzeba zrobić żeby nie wywaliło błędów i narobić sobie kłopotów.
antonio Opublikowano 5 Lutego 2010 Opublikowano 5 Lutego 2010 łatwiej będzie okręcić poduszkę wyjąć kostkę i zobaczysz czy masz 6 czy 12 pinów. Jakie są procedury przy odpinaniu poduchy? Nigdy tego nie robiłem i nie wiem co trzeba zrobić żeby nie wywaliło błędów i narobić sobie kłopotów. odpiąć minusową klemę od aku i odkręcić dwie śrubki z tyłu kierownicy :gwizdanie:
Buddha Opublikowano 5 Lutego 2010 Opublikowano 5 Lutego 2010 łatwiej będzie okręcić poduszkę wyjąć kostkę i zobaczysz czy masz 6 czy 12 pinów. Jakie są procedury przy odpinaniu poduchy? Nigdy tego nie robiłem i nie wiem co trzeba zrobić żeby nie wywaliło błędów i narobić sobie kłopotów. odpiąć minusową klemę od aku i odkręcić dwie śrubki z tyłu kierownicy :gwizdanie: A nie będzie niespodzianki jak koledzy pisali, że po grzebaniu w aku (odpinanie klem) po ponownym załączeniu uszkadzało im liczniki?
bartez Opublikowano 5 Lutego 2010 Opublikowano 5 Lutego 2010 Witam, Było drugie podejście do zamontowania nowego modułu - tym razem z literą N. Kupiłem w ASO obudowę pod tempomat - 148zł (starą tak wyrezałem, że aż wstyd) Oprócz tempomatu zamotowałem sterowanie komputerem. Nie zamontowałem jeszcze czujnika płynu w spryskiwaczach ( na razie mam zmasowany), ale kupiłem w ASO czujnik, kostkę, kabel z pinem do licznika i kabel z pinami do kostki - łącznie ok. 73zł (czekam na lepsze warunki atm.). Jeśli ktoś potrzebowałby numery części to proszę o pytanie - do ASO jeździłem kilka razy i w końcu trafiłem na kompetentnego pracownika, który wszystko odszukał w Etce. Tym razem z kodowaniem nie było najmniejszego problemu, za co jeszcze raz dziekuję zaangażowanym w ten temat. Wszystko działa - jeszcze tylko po tankowaniu sprawdzę czy nie trzeba zroić kalibracji spalania. Jakby ktoś ze Szczecina lub okolic potrzebował pomocy to proszę na maila. Pozdrawiam
antonio Opublikowano 6 Lutego 2010 Opublikowano 6 Lutego 2010 A nie będzie niespodzianki jak koledzy pisali, że po grzebaniu w aku (odpinanie klem) po ponownym załączeniu uszkadzało im liczniki? u mnie nie było żadnych niespodzianek
Lukaszxxx Opublikowano 6 Lutego 2010 Opublikowano 6 Lutego 2010 U mnie tez nic sie nie dzialo a robilem to juz w 2 aucie..
Rekomendowane odpowiedzi