Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana modułu kierownicy (pod tempomat kierownicę multifunkcyjną)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Panowie chce dolozyc sobie kiere multi. posiadam 3ramienna kierownice, modul z literka L tasme 12 pinowa i co jeszcze potrzebuje?? kiere z airbagiem?? czy moja poducha podejdzie??[br]Dopisany: 26 Styczeń 2010, 15:48_________________________________________________Panowie!!!! Czy wyczytałem bzdury czy 3 ramienna w b6 nie ma multifunkcji??? :wallbash:

  • Odpowiedzi 3.1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

3 ramienna nie ma multifunkcji

musisz mieć 4-ramienną z B6 lub 3-ramienną z B7

Opublikowano

Panowie mam problema... nie chce mi ten tempomat dzialac za zadne skarby w grupie 16 recode spoko zapisalo 00041 ale w adaptacji wciskam kanal 81 wpisuje 00111 test ok wciskam save i nie zapisuje...u gory w lewym okienku pisze ze bus cos tam not redy czy cos w tym stylu po prostu nie chce mi przyjac tej adaptacji...co to moze byc??

Opublikowano

Panowie mam problema... nie chce mi ten tempomat dzialac za zadne skarby w grupie 16 recode spoko zapisalo 00041 ale w adaptacji wciskam kanal 81 wpisuje 00111 test ok wciskam save i nie zapisuje...u gory w lewym okienku pisze ze bus cos tam not redy czy cos w tym stylu po prostu nie chce mi przyjac tej adaptacji...co to moze byc??

tempomat trzeba uruchomić również w 01 Silnik

tutaj masz całe kodowanie

5. Konfiguracja Vag-Com'em

16-Steering Wheel

Po złożeniu wszystkich elementów i uruchomieniu testu auta (przekręceni kluczyka w stacyjce o pół obrót) pokaże nam się błąd hamulców, ESP, airbaga w licznikach. Ostrzeżenie o poduszce samo powinno zniknąć, nie powinniśmy się tym martwić.

Podłączamy vag-coma i wchodzimy do 16-Steering Wheel, zobaczymy następujące błędy :

01794 - Control Module: Incorrect Chassis (VIN) Number

W przypadku 01794 należy przeprowadzić procedurę przyuczenia nowego Vin.

Prawdopodobnie pojawią się dodatkowo inne błędy, na przykład o zakodowanym tempomacie (możemy nie mieć, my wczoraj nie montowaliśmy).

Remedium na to jest oczywiście poprawne zakodowanie modułu pod nasze auto (16-Steering Wheel -> Recode): Mój Recode to 00042 oczywiscie gdy wczesniej włozyliśmy manetke od tempomatu, wpisujemy to w pierwszą kratke która bedzie i robimy DO IT

Wszystko brałem http://wiki.ross-tech.com/index.php/Category:Fault_Codes

* 0?xxx: Kierownica

o 0 = standardowa (bez multifunkcji)

o 1 = kierownica trójramienna (sportowa)

o 2 = kierownica wielofunkcyjna ze sterowaniem radia

o 3 = kierownica wielofunkcyjna ze sterowaniem radia/telefonu

o 4 = kierownica wielofunkcyjna ze sterowaniem radia/telefonu/głosem

o 5 = kierownica wielofunkcyjna ze sterowaniem radia/głosem

* 0x?xx: Opcje

0 = Manualna przekładnia

o +1 = Tiptronic

* 0xx?x: Opcje komputera pokładowego i tempomatu

o 0 = komputer pokładowy i tempomat nie zainstalowane

o 1 = komputer pokładowy zainstalowany

o 2 = tempomat zainstalowany

o 4 = komputer pokładowy i tempomat zainstalowane

* 0xxx?: tylna wycieraczka (zależne od rodzaju nadwozia)

o 1 = tylna wycieraczka nie zainstalowana (Sedan/Cabriolet)

o 2 = tylna wycieraczka zainstalowana (Avant)

Dodatkow przyuczenie VINu :

W grupie 16-Steering Wheel

wchodzimy w adaptację,

wybieramy kanał 81,

wpisujemy 00111

i zachowujemy.

03-ABS Brakes (na włączyonym samochodzie, zeby wspomaganie działało)

Korzystamy z tej informacji na ross-tech.com

Pojawią się błędy :

Address 03 -------------------------------------------------------

Controller: 8E0 614 517

Component: ABS/ESP front 3429

Coding: 00000

Shop #: WSC 00000

2 Faults Found:

01044 - Control Module Incorrectly Coded

35-00 - -

00778 - Steering Angle Sensor (G85)

66-10 - Not Matched - Intermittent

Należy wejść do grupy 03-ABS i wykonać wszystkie trzy czynności bez wychodzenia przy włączonym zapłonie :

Wcisnąć przycisk LOGIN, wpisać Login, który utworzymy na podstawie poniższych informacji : Mój login 09555

Note #1: Po zalogowaniu się, nalezy przeprowadzić kodowanie modułu.

Note #2: Dla silnika BFB, hamuców 1LT (opcje) i Multitronika potrzebny jest login 09399 .

* 0?xxx: Model auta

o 9 = Audi A4

* 0x?xx: Hamulce

o 2 = Brembo 17" (PR-1LJ)

o 3 = FN3 16" (PR-1LT/1LF)

o 4 = HP2 16" (PR-1LX)

o 4 = FNR 16" (PR-1LA/1LG)

o 5 = FN3 15" (PR-1LB/1LE)

o 6 = C54 (PR-1LZ)

* 0xx?x: Silnik

o 5 = 4/6 Cyl. Diesel

o 7 = 4/5 Cyl. benzyna

o 9 = 6/8 Cyl. benzyna

* 0xxx?: Skrzynia biegów

o 5 = Manualna

o 7 = Automatyczna (5HP19, 5HP24, AG4, AG5)

o 9 = Multitronic

W naszym przypadku : Audi A4, hamulce FN3 15", diesel, manual, loginem jest : 09555

Od razu po zalogowaniu się przechodzimy do RECODE (pierwsza kratka) i kodujemy :

Układamy CODE z poniższych informacji

* 0?xxx: Rodzaj nadwozia (model)

o 4 = Audi A4

* 0x?xx: Hamulce

o 1 = C54 (PR-1LZ)

o 2 = FN3 15" (PR-1LB/1LE)

o 3 = HP2 16" (PR-1LX)

o 3 = FNR 16" (PR-1LG)

o 4 = FN3 16" (PR-1LT/1LF)

o 5 = Brembo 17" (PR-1LJ)

* 0xx?x: Silnik

o 5 = 4/6 Cyl. Diesel

o 7 = 4/5 Cyl. Benzyna

o 9 = 6/8 Cyl. Benzyna

* 0xxx?: Skrzynia biegów

o 5 = Manulana

o 7 = Automatyczna (5HP19, 5HP24, AG4, AG5)

o 9 = Multitronic

W naszym przypadku do zakodowania potrzebowaliśmy : 04255

Z tym miałem najwiecej problemów (najlepiej właczyc samochod)

Nie wychodząc wykonujemy procedurę kalibracji czujnika skrętu kierownicy (G85) :

Wchodzimy do grupy 03-ABS Brakes

[Fault Codes - 02] i [Done, Go Back]

Skręcamy kierownicą co najmniej 30° w lewo i z powrotem.

Wchodzimy do : [Meas. Blocks - 08]

Kanał 005 pole 1 (Steering Angle Sensor -G85-)

Specification: 0.0 °

Tolerance (when straight): ±5.0 °

[Done, Go Back]

[Login - 11]

Wpisz 40168

[Do It!]

[basic Settings - 04]

Group 001

[Go!]

[Done, Go Back]

[Fault Codes - 02]

Nie powinno być już żadnych błędów

[Done, Go Back]

[Close Controller, Go Back - 06]

Mi sie pojawił taki błąd

ale to poporstu trzeba wyjechac i mocniej zahamować i kontrolka gasnie

i błedu juz nie ma

Control Module Part Number: 8E0 614 517

Component and/or Version: ABS/ESP front 3429

Software Coding: 04255

Work Shop Code: WSC 00000

1 Fault Found:

01486 - System Function Test Activated

35-00 - -

46 - Comfort System

tu nie trzeba sie przejmowac wystarczy włożyc kluczyk i nacisnąc guzik

Okazało się, że pojawiły się błędy w tym sterowniku.

Address 46 -------------------------------------------------------

Controller: 8E0 959 433 AR

Component: Komfortgerát T85 1310

Coding: 06976

Shop #: WSC 63351

2 Faults Found:

00955 - Key 1

35-00 - -

00956 - Key 2

35-00 - -

Korzystamy z informacji na ross-tech.com

Wchodzimy do grupy 46-Comfort system, wybieramy adaptacje [Adaptation -10],

wpisujemy kanał 21.

[Read]

Wybieramy pozycję w pamięci sterownika jaką ma zajmować kluczyk (na przykład '3', czyli trzeci klucz)

[Test]

Teraz musimy wcisnąć dowolny przycisk na wybranym kluczu.

Blok w kanale 21 zmieni się z Not Recogn. na Recognized.

[save]

[Done, Go Back]

[Close Controller, Go Back - 06]

u mnie te błedy sie nie pojawiły

ale kluczyk nie działał

Aktywacja Tempomatu

Wchodzimy w ENGINE

[select]

[01 - Engine]

[Login - 11]

Enter 11463 to activate cruise control

[Do It!]

i powinno wszytsko działać

Opublikowano

Tak ja wiem wszystko dokladnie tak robilem a jak niby w 01 silnik??

Opublikowano

Tak ja wiem wszystko dokladnie tak robilem a jak niby w 01 silnik??

Wchodzimy w ENGINE

[select]

[01 - Engine]

[Login - 11]

wpisujesz 11463

[Do It!]

i gotowe :wink4:

Opublikowano

Ok dzieki antonio :hi: Juz wszystko gra :> Kurcze ale zakładalem w mojej wczesniejszej b6 i jakos no nie przypominam sobie ze kodowalem w ENGINE :mysli:

Opublikowano

grunt, że zrobione i śmiga :good:

Opublikowano

Powtórzę i tu:

wczoraj po uprzednim zakupie u kolegi czaki manetki tempomatu , modułu , manetki FIS'a wszystko zostało złożone do kupy i przekodowane zgodnie z waszymi zaleceniami..............udało się działa i jest super sterowanie FIS'a, tempomat zrobione za pierwszym razem , dotam że nie jestem zbyt biegły w pracy z vagiem , ale zrobiłem to......dla potomnych to nie takie trudne jak myslałem uprzednio....podziękowania dla autora postu i innych którzy do niego cos wnieśli

Opublikowano

manetki z modulami i tempomatami dostepne

Opublikowano

moze nie ma ori kabli w kierownicy moze uszkodzona tasma ppoduszka dziala ? czy wywala blad wogole jaka tasme zapakowales tam ?? moze tasma nie taka jak trzeba

a czy vagiem sprawdzę czy taśma jest dobra?

Opublikowano

łatwiej będzie okręcić poduszkę wyjąć kostkę i zobaczysz czy masz 6 czy 12 pinów.

Opublikowano

łatwiej będzie okręcić poduszkę wyjąć kostkę i zobaczysz czy masz 6 czy 12 pinów.

Jakie są procedury przy odpinaniu poduchy? Nigdy tego nie robiłem i nie wiem co trzeba zrobić żeby nie wywaliło błędów i narobić sobie kłopotów.

Opublikowano

łatwiej będzie okręcić poduszkę wyjąć kostkę i zobaczysz czy masz 6 czy 12 pinów.

Jakie są procedury przy odpinaniu poduchy? Nigdy tego nie robiłem i nie wiem co trzeba zrobić żeby nie wywaliło błędów i narobić sobie kłopotów.

odpiąć minusową klemę od aku i odkręcić dwie śrubki z tyłu kierownicy :gwizdanie:

Opublikowano

łatwiej będzie okręcić poduszkę wyjąć kostkę i zobaczysz czy masz 6 czy 12 pinów.

Jakie są procedury przy odpinaniu poduchy? Nigdy tego nie robiłem i nie wiem co trzeba zrobić żeby nie wywaliło błędów i narobić sobie kłopotów.

odpiąć minusową klemę od aku i odkręcić dwie śrubki z tyłu kierownicy :gwizdanie:

A nie będzie niespodzianki jak koledzy pisali, że po grzebaniu w aku (odpinanie klem) po ponownym załączeniu uszkadzało im liczniki?

Opublikowano

Witam,

Było drugie podejście do zamontowania nowego modułu - tym razem z literą N.

Kupiłem w ASO obudowę pod tempomat - 148zł (starą tak wyrezałem, że aż wstyd)

Oprócz tempomatu zamotowałem sterowanie komputerem.

Nie zamontowałem jeszcze czujnika płynu w spryskiwaczach ( na razie mam zmasowany), ale kupiłem w ASO czujnik, kostkę, kabel z pinem do licznika i kabel z pinami do kostki - łącznie ok. 73zł (czekam na lepsze warunki atm.).

Jeśli ktoś potrzebowałby numery części to proszę o pytanie - do ASO jeździłem kilka razy i w końcu trafiłem na kompetentnego pracownika, który wszystko odszukał w Etce.

Tym razem z kodowaniem nie było najmniejszego problemu, za co jeszcze raz dziekuję zaangażowanym w ten temat. Wszystko działa - jeszcze tylko po tankowaniu sprawdzę czy nie trzeba zroić kalibracji spalania.

Jakby ktoś ze Szczecina lub okolic potrzebował pomocy to proszę na maila.

Pozdrawiam

Opublikowano

A nie będzie niespodzianki jak koledzy pisali, że po grzebaniu w aku (odpinanie klem) po ponownym załączeniu uszkadzało im liczniki?

u mnie nie było żadnych niespodzianek

Opublikowano

U mnie tez nic sie nie dzialo a robilem to juz w 2 aucie..

Opublikowano

posiadam moduly i manetki - znowu

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...